غوطه شرقی سوریه

روسیه از شبه نظامیان فعال و در حال منازعه در غوطه شرقی سوریه خواست تا به غیرنظامیان اجازه دهند که از طریق کریدورهای بشردوستانه از منطقه خارج شوند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، ژنرال «یوری یِوتوشِنکو» رئیس «مرکز روسیه برای آشتی» میان طرفهای متخاصم در سوریه خطاب به خبرنگاران گفت که روسیه از شبه نظامیان فعال و در حال منازعه در غوطه شرقی دمشق خواست تا به غیرنظامیان اجازه دهند که از مسیر کریدورهای بشردوستانه منطقه را ترک کنند.

بیشتر بخوانید:

غوطه شرقی؛ استخوان‌لای‌زخمی که باید علاج شود

رسانه‌هایی که چشم‌هایشان اطلاعیه‌های ارتش سوریه را نمی‌بینند

وی در ادامه خاطرنشان کرد که با وجود تصویب قطعنامه آتش بس ۳۰ روزه در سوریه در شورای امنیت سازمان ملل، وضعیت در غوطه شرقی همچنان رو به وخامت می رود زیرا شبه نظامیان همچنان افراد غیرنظامی را گروگان گرفته و باعث آزار و اذیت آنان می شوند.  

«مرکز روسیه برای آشتی» با همراهی مقامات سوریه تصمیم گرفتند که برای تضمین خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی و همچنین خروج شهروندان بیمار و مجروح تدابیر فوری اتخاذ کنند.

رئیس این مرکز روسی در ادامه گفت: «ما از سرکردگان شبه نظامیان می خواهیم که مناطق مجاور این کریدور بشر دوستانه را مین زدایی کرده و به غیرنظامیان اجازه دهند که از منطقه غوطه شرقی خارج شوند».

یِوتوشنکو افزود که کریدور بشردوستانه با کمک هلال احمر سوریه ایجاد شده است.

این ژنرال ارتش روسیه افزود که از ابتدای روز بیست و هفتم فوریه، وقفه های روزانه بشردوستانه در شهرکهای «دوما» و «اربیل» از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر برقرار خواهد شد و همزمان، نیروهای دولتی سوریه نیز حملات خود علیه تروریستها را متوقف خواهد کرد.

گفتنی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که اوضاع در غوطه شرقی دمشق بسیار هشداردهنده بوده و تروریست‌ها از غیرنظامیان در این منطقه به عنوان گروگان استفاده می‌ کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با شرکت در یک کنفرانس خبری تصریح کرد:

«تروریست ها سلاح‌ های خود را زمین نگذاشته، شهروندان محلی را به عنوان گروگان نگه می‌دارند و این دلیل اصلی پرتنش بودن اوضاع در این منطقه است».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس