هثر نوئرت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با متهم کردن روسیه به عدم اجرای تعهداتش درخصوص آتش‌بس سوریه، خواستار توقف فوری عملیات‌ها در غوطه شرقی دمشق شد.

به گزارش مشرق، «هثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به شکست پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت، مدعی شد روسیه به تعهداتش در مورد غوطه شرقی دمشق عمل نمی‌کند.

نوئرت با ادعای اینکه علی‌رغم تصویب قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه در شورای امنیت، دولت سوریه با حمایت ایران و روسیه به عملیات در غوطه شرقی ادامه می‌دهد، دمشق را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه این منطقه متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

روسیه خواستار خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی سوریه شد

وی با بیان اینکه اگر روسیه بخواهد، توانایی متوقف کردن این عملیات‌ها در غوطه شرقی را دارد، مدعی شد که مسکو به تعهداتش تحت قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت سازمان ملل عمل نمی‌کند.

این مقام آمریکایی در پایان خواستار توقف فوری عملیات‌های ارتش سوریه در غوطه شرقی و برقراری سریع آتش‌بس در این منطقه شد.

بر اساس متن قطعنامه شورای امنیت که شامگاه شنبه طی جلسه‌ای با حضور «بشار الجعفری» نماینده دولت سوریه در سازمان ملل تصویب شد، قرار است در سرتاسر سوریه به مدت دستکم ۳۰ روز آتش‌بس برقرار شود.

در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که شرایط را برای انتقال فوری مجروحان و انتقال کمک‌های بشردوستانه به مناطقی که به کمک نیاز دارند، فراهم کنند.

گروه‌های تروریستی داعش، القاعده، النصره و دیگر گروه‌ها که در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارند، از آتش‌بس مستثنا شده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل همچنین شامگاه دوشنبه برای بررسی پیش‌نویس‌های ۲ قطعنامه علیه یمن، تشکیل جلسه داد.

پیش‌نویس قطعنامه اول به پیشنهاد انگلیس و با هدف اعمال فشار علیه ایران درپی ادعاهای ارسال سلاح برای انصارالله، بود که توسط روسیه وتو شد.

پیش‌نویس قطعنامه دوم به پیشنهاد روسیه اما صرفا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی یمن تا فوریه ۲۰۱۹ بود که با ۱۵ رای تصویب شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AU ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    2 2
    عملیات غوطه شرقی باید تا پاکسازی کامل با شدت بیشتر ادامه پیدا کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس