ادامه پیروزی های ارتش سوریه در حومه شرقی دمشق

عملیات نیروهای سوری از صبح امروز در جنوب شرق غوطه شرقی از دو محور علیه عناصر تروریستی آغاز شد و آزادسازی شهرک « المحمدیه» برای تامین امنیت شهرک های « بیت نام و اوتایا» در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از  حومه شرقی دمشق حاکیست، نیروهای ارتش سوریه، گارد ریاست جمهوری و دفاع مردمی پس از تثبیت مواضع در شهرک « بیت نائم» عملیات را علیه عناصر تروریستی در جنوب شرق غوطه شرقی ادامه دادند.

عملیات نیروهای سوری از صبح امروز در جنوب شرق غوطه شرقی از دو محور علیه عناصر تروریستی آغاز شد و آزادسازی شهرک « المحمدیه» برای تامین امنیت شهرک های « بیت نام و اوتایا» در دستور کار قرار گرفت.

نقشه میدانی آخرین تحولات غوطه شرقی سوریه
نقشه میدانی آخرین تحولات غوطه شرقی سوریه

نیروهای سوری در محور نخست از حومه شهرک « اوتایا»، حملات گسترده ای را علیه عناصر تروریستی آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت توانستند تمامی مزارع غربی حومه شهرک « المحمدیه» را به کنترل خود در بیاورند.

در جریان درگیری ها برای پاکسازی این مزارع، شماری از عناصر تروریستی به هلاکت رسیدند و تعداد دیگری زخمی شدند؛ در جریان این عملیات 20 تن از تروریست های جبهه النصره دستگیر شدند.

در این باره گزارش دیگری از مشرق را بخوانید:

آزادی ۴۰ درصد از مناطق اشغالی غوطه شرقی دمشق در ۹ روز/ نیروهای ارتش سوریه به ۲ کیلومتری مهم‌ترین پایگاه تروریست‌ها در غوطه شرقی رسیدند + تصاویر و نقشه میدانی

نیروهای سوری در محور دوم، عملیاتی را علیه عناصر تروریستی در شرق شهرک « المحمدیه» انجام دادند و پس از درگیرهای چند ساعته توانستند این شهرک را به کنترل خود درآورند؛ درگیری ها در حومه غربی شهرک المحمدیه همچنان در جریان است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از تلاش نیروهای سوری برای تثبیت مواضع در شهرک المحمدیه خبر داد و گفت: این شهرک مناطق غربی غوطه را به مناطق شرقی متصل می کند.

به گزارش مشرق، اگر نیروهای سوری مواضع خود را در شهرک المحمدیه تثبیت کنند، عناصر تروریستی در شهرک « حوش قبیبات» تحت فشار قرار خواهند گرفت؛ نیروهای سوری در حال حاضر خود را برای پاکسازی شهرک های حوش قبیبات و جسرین آماده می کنند.

از حومه شرق شهرک حرستا هم خبر می رسد، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین موفق شدند مزارع شرقی و بیمارستان « البیرونی» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.

در حال حاضر، فاصله نیروهای سوری از مزارع شرقی شهرک حرستا با اداره مرکبات یک کیلومتر است؛ در صورتی که نیروهای سوری بتوانند در این محور خود را به اداره مرکبات برسانند،  تروریست ها در شهرک حرستا به طور کامل محاصره می شوند.

گزاش دیگری از مشرق را دراین باره بخوانید:

قلب غوطه شرقی دمشق آزاد شد/ تسلط نیروهای سوری بر شهرک راهبردی بیت نائم+ نقشه میدانی و تصاویر

به گزارش مشرق، گروه های تروریستی ساعتی قبل اعلام کردند اگر کمک های غذایی به مناطق تحت اشغال آنان ارسال شود، اجازه می دهند گروهی از مردم  به تدریج از غوطه شرقی دمشق خارج شوند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دولت سوریه ساعتی قبل برای نشان دادن حُسن نیت خود چند کامیون حامل مواد غذایی و کمک های پزشکی را از جنوب اردوگاه الوافدین به مناطق تحت اشغال تروریست ها در غوطه شرقی ( شهرک های دوما و الریحان) ارسال کرد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از نظارت هلال احمر سوریه و سازمان های بین المللی برای اجرای این توافق خبر داد و اعلام کرد: این توافق به صورت گام به گام اجرا می شود و حالا با ارسال کامیون های حامل مواد غذایی و پزشکی، تروریست ها باید صداقت خود را برای خارج کردن مردم از غوطه شرقی نشان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
    41 9
    یادمان نرفته که زمانی آمریکا قصد داشت با بمباران هوایی گسترده سوریه را از روی زمین محو کند ولی اقدام به موقع روسیه و ایران و اسقرار سامانه های پدافندی موثر واقع شد
  • شایان کریمی IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    16 1
    به امیدیروزی مقاومت و پاکسازی منطقه از لوث وجود تروریست های تکفیری وابسته به اجنبی و امنیت مردم منطقه در اینجا بخصوص مردم دمشق و حومه اش....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس