کد خبر 837631
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
عیدی بازنشستگان

تمامی کارگاه‌های مشمول قانون کار که مبنای محاسبه عیدی آنها یک سال کاری است حداقل عیدی کارگران ۱میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و حداکثر عیدی ۲میلیون و ۷۸۰ هزار تومان برای سال۹۶ است.

به گزارش مشرق،‌ در پایان هر سال یکی از دغدغه‌های اصلی کارگران میزان پرداخت عیدی و سنوات است،  که رقم آن کاملاً بسته به میزان پایه حقوق تعیین و پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نکات اساسی در مورد عیدی و پاداش کارمندان و کارگران

سنوات و عیدی کارگران کارمزدی و ساعتی چگونه محاسبه می‌شود؟

تمامی کارگاه‌های مشمول قانون کار موظف به پرداخت عیدی و سنوات به هر یک از کارگران خود می‌باشند، که مبنای محاسبه آن یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، به‌عنوان عیدی و پاداش می‌باشد، و مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

همچنین مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده‌اند باید به‌مأخذ ۶۰ روز مزد و به‌نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد، و مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک‌دوازدهم سقف تعیین‌شده در فوق تجاوز نماید.

با توجه به حقوق و مزایای سال ۹۶ کارگران جزئیات  عیدی سال ۹۶کارگران به‌شرح زیر است؛ حداقل عیدی کارگران ۱میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و حداکثر عیدی ۲میلیون و ۷۸۰ هزار تومان برای سال۹۶ است.

عیدی سال ۹۷ کارگران

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهمان IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    9 0
    واقعا حيا نمي كنيد عيدي كارگر را جار ميزنيد.هركسي كه اين مطلب را نوشته آيا خبر داره خيلي از كارگرها به خاطر بي مبالاتي دولت از مهرماه تا حالا حقوق نگرفتن.هركسي كه اين مطلب رانوشته بجاي اينكار بريد ببينيد چرا تعداد زيادي از صنايع با وجود داشتن توليد وفروش خوب از دادن حداقل حقوق كارگر هم امتناع ميكنن وبعضي كه وقاحت را از حد گذرانده حتي حق بيمه پرسنل را نمي دهند تا اگه خانواده بيمار شدن حداقل به مراكز تامين اجتماعي مراجعه كنن.
  • فت فت فت IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    3 0
    اول فکر ۶ماه حقوق کارگران خدماتی که پرداخت نشده ملت دارن زار زار به سر میزنن بعد کارهای ویگهچ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس