کد خبر 841583
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
داروی گیاهی نمایه

گیاهان دارویی و ادویه‌جات رایجی که در کابینت موجودند می‌توانند به شما کمک کنند، همانطور که می‌توانند کیفیت و کمیت عمر شما را افزایش دهند.

به گزارش مشرق، اگر سرمای زمستان به بدن شما غلبه کرده است، مجبور نیستید برای خلاص شدن تا گرمای تابستان منتظر بمانید! گیاهان دارویی و ادویه‌جات رایجی که در کابینت موجودند می‌توانند به شما کمک کنند، همانطور که می‌توانند کیفیت و کمیت عمر شما را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

گیاهی دارویی که خونتان را تصفیه می‌کند

دمنوش‌هایی که "ریزش مو" را متوقف می‌کنند

مفیدترین چای‌ها برای سلامتی کدامند؟

هل

هل، ادویه‌ای است که طعمی دلچسب به چای می‌بخشد. هل سرشار از روغن‌های اساسیست که به هضم غذا کمک می‌کند، باروری را افزایش می‌دهد و قند خون را متعادل می‌سازد. در آسیا، هل از لحاظ پزشکی برای افزایش گردش خون و افزایش انرژی، بسیار ارزشمند است. همچنین هل، به بهبود آسم و برونشیت کمک می‌کند وحتی ممکن است بدخلقی را کاهش دهد.

زنجبیل

هزارن سال است مردم چین، از زنجبیل که یک ضد التهاب طبیعی است، برای تسکین درد استفاده می‌کنند. زنجبیل به کاهش حالت تهوع، آرتروز، سردرد، دردهای قاعدگی، دردهای عضلانی و همه این‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به افزایش گردش خون کمک کند.

زنجبیل علاوه بر اینکه یک مکمل عالی برای سبزیجات، سس و شیرینی‌جات است، یک جوشانده خوش‌طعم نیز هست.

دارچین

این ادویه گرم و خوش‌طعم برای درمان انواع بیماری‌ها از قبیل ضعف، عفونت‌های احتمالی، التهاب معده، پوسیدگی دندان و درد مفاصل به کار گرفته می‌شود. دارچین خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد و قند خون را پایین می‌آورد.

همچنین دارچین به افرادی که طبع سردی دارند و به کندی گردش خون مبتلا هستند، کمک می‌کند تا سرحال شوند. ‌روی بیسکوییت صبحانه، ماست و چای خود بپاشانید.

زردچوبه

این ادویه‌ی خوش‌طعم و نارنجی اغلب در خوراک کاری پیدا می‌شود، خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. علاوه ‌براین، گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد که این امر سبب می‌شود درون بدن خود احساس گرمی کنید.

زردچوبه، دارای ماده‌ای شیمیایی به نام کورکومین است که موجب از بین رفتن انسداد و در نتیجه کاهش کلسترول، کارکرد بهینه انسولین و محافظت از مغز می‌شود.

خاصیت ضدالتهابی آن کمک می‌کند تا درد مفاصل تسکین یابد، به‌خصوص در هوای سرد که بسیار ضروری است. شیر (بادام یا سویا شیر) را گرم کنید و یک قاشق چای‌خوری در آن زردچوبه بریزید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز همه را سر حال می‌کند! به خاطر کاپساسینی که درآن وجود دارد، درد مفاصل را تسکین می‌دهد، التهاب را از بین می‌برد و همچنین تصور می‌شود که سبب کاهش دردهای آرتروزی، پسوریازیس و سردردهای خوشه‌ای می‌شود.

زردچوبه سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد وبه قلب نیز، کمک می‌کند. میزان کلسترول بد را پایین می‌آورد، فشارخون را به حالت طبیعی باز می‌گرداند و انسداد شریان‌ها را از بین می‌برد.

سیر

این منبع افزایش دهنده ایمنی نه تنها سرحالتان می‌کند، بلکه شما را از سرماخوردگی و آنفولانزا مصون می‌دارد. در گذشته، سیر برای تنظیم میزان قندخون و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به دیابت استفاده می‌شد.

علاوه برآن، برای کاهش فشار خون و افزایش میزان کلسترول خوب، به کار می‌رفت. طبق نظریه‌ی شورای تحقیقات سلامت و پزشکی همگانی، مصرف روزانه‌ی نصف یا یک حبه سیر قریب به ده درصد کلسترول را کاهش می‌دهد. ممکن است دهان شما بوی بدی بگیرد، اما برای قلب شما مفید است.

به خاطر داشته باشید، خاصیت‌های این گیاهان که باعث گرمی طبع شما می‌شوند، ممکن است در درمان‌های دیگری که دریافت می‌کنید اختلال ایجاد کنند، پس قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. به‌دلیل خاصیت رقیق‌ کنندگی خون، افرادی که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و همچنین کسانی که داروی رقیق کننده خون مصرف می‌کنند باید احتیاط بیشتری کنند.

منبع: مجله سلامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس