کد خبر 847830
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
 آگهی تبلیغاتی‌

سازندگان یکی از پیام‌های بازرگانی تلویزیون که این روزها انتقادات زیادی به آگهی تبلیغاتی‌اش شده می‌گوید: «انتقاد را قبول دارم اما ما می‌خواستیم پایان‌بندی نوآورانه‌ای داشته باشیم.»

به گزارش مشرق، طی چند روز گذشته کلیپی با محتوای آموزشی از صداوسیما پخش شد و حسابی سروصدا به پا کرد. این کلیپ که در حمایت از کالای ایرانی و تبلیغ چاقوی زنجان به عنوان یک کالای باکیفیت ایرانی ساخته شده بود، داستان چند عدد سبزیجات را نشان می داد که منتظر تبدیل شدن به سالاد هستند و فکر می کنند چاقوی ایرانی نمی تواند آنها را ببرد. اما در نهایت شخصیت سخنگوی گوجه با آه و ناله سر بریده می شود!

دانلود

با پخش این کلیپ در فضای مجازی موجی از اعتراض نسبت به صحنه نامناسب بریده شدن سر یک شخصیتی کارتونی سخنگو برای کودکان به راه افتاد. معترضان می گفتند پخش این صحنه از تلویزیون برای کودکان مضر است و چرا ناظر پخش صداوسیما روی آن نظارت نداشته است. عده ای دیگر هم توضیح دادند که برای کودکان یک شخصیت سخنگو حتی اگر شی و میوه باشد، مانند انسان، واقعی و زنده است و سربریده شدن آن تاثیر بدی روی روحیه کودک دارد.

پایان بندی متفاوت برایمان مهم است

همین  انتقادات باعث شد سراغ آقای احد موسویان برویم و از او درباره حواشی این روزهای کلیپی که او تهیه کننده اش هست بپرسیم. اقای موسویان در گفت و گو با ما ضمن اشاره به اینکه این انتقادها باعث دیده شدن و پیشرفت کار ما می شود می گوید: «مخاطب ما برای این کلیپ بزرگسالان هستند. حتی در خیلی از برنامه های سیما هم صحنه های خشن وجود دارد. مثلا در کارتون میگ میگ و تام و جری شخصیت ها روی بمب می روند و می ترکند!

البته این انتقاد را قبول دارم. اما ما می‌خواستیم پایان بندی نوآورانه ای داشته باشیم. خیلی از انیمیشن های تبلیغاتی این روزها از نظر پایان بندی که قسمت مهم کار است به انتهای خلاقیتشان رسیده اند. برای ما یک پایان بندی متفاوت و جدید بسیار مهم بود. ضمن اینکه کار ما تبلیغاتی نیست و کاملا پیام محور است. برای همین هم پایان بندی و قسمتی که مخاطب از آن نتیجه می گیرد بسیار مهم است.

بازخوردها برایمان مفید بود

از آقای موسویان میپرسم آیا به خاطر رنگ و لعاب کلیپ هایشان که برای کودک هم جذاب است نباید به این طیف از مخاطبان هم توجه می کردند؟ او می گوید: «اگرچه ما قبلا هم کلیپ هایی ساخته ایم که در آن مثلا یک انار در دستگاه آب انارگیری می افتد! ولی مثل این کار دیده نشد. کارهای دیگری مثلا درباره آداب و رسوم غلط و درست، دیدو بازدید، مهاجرت نخبگان، پیام رسان داخلی و... هم داشته ایم. اما با بازخوردهایی که درباره کلیپ حمایت از کالای ایرانی داشتیم حتما در کارهای بعدی این موضوعات را مدنظر قرار می دهیم. ما الان حدود ۲۰کاراکتر طراحی شده و ۴۰قسمت آماده پخش داریم و چون در تمام آنها به اشیا و میوه ها جان نمایی کرده ایم، دوست داریم برای کودکان هم مفید باشد.

آقای احدیان در پایان می گوید که تیم ما کاملا نقدپذیراست. گروه ما یک گروه جوان و خلاق است که فقط با مردم سرو کار دارد، برای مردم کار می کند و بازخوردش را هم از همان مردم می گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    18 13
    خیلی تبلیع بامزه ای بود دمشون گرم.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    15 13
    کلا مسخره بود
  • FR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    0 0
    اصلاً نخواندم طبليق افرينش اقاي ادوارد برنايز خواهر زاده اقاي صهيونيست سويدي ملعونِ "فرويد" هست
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    4 1
    این آقا دیگه سمت این کارها نره چون بلد نیست. آخه نمیتونیم چشم بچه ها رو ببندیم بگین تبلیغ نبین
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    7 1
    زشت و کثیف بد آموز برای کودکان است
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
    4 2
    خیلی موضوع آگهی مسخره بود و خودش یه ضدتبلیغ برای مصرف داخلی بود.این همه موضوع جالب وجود داره چه نیاز بود تراژدی سر بریدن راه بندازن حالا ببینید سازنده بی عقلش واسه این تبلیغ چه قدرم پول گرفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس