به گزارش مشرق، رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به اینکه حمایت دستگاه ها و به ویژه رسانه ها از کالای ایرانی باعث افزایش توجه مردم به جنس ایرانی شده است، افزود: یکی از عللی که تولیدکنندگان داخلی با مارک های خارجی یا تقلبی اقدام به عرضه محصولات خود می کردند، مطالبات و رویکرد مردم و مصرف کنندگان بود.
او گفت: از سال گذشته با کمک خیلی از دستگاه ها در سراسر کشور کمپین حمایت از تولیدات داخلی را ایجاد کردیم و بر اساس آن در پایان سال به قدری اقبال عمومی افزایش یافت که بسیاری از تولیدکنندگان اکنون با افتخار از مارک های داخلی استفاده می کنند.
بیشتر بخوانید:
آمار عجیب میزان پوشاک قاچاق موجود در بازار
شیرازی افزود: با توجه به اینکه سال، سال حمایت از کالای ایرانی است و برای اینکه که حمایت از کالای ایرانی را در سراسر کشور بستر سازی کنیم، در هفته گذشته با شرکت 140 عضو اتحادیه پوشاک جلسه هم اندیشی برگزار کردیم تا تولید کنندگان و فروشندگان را متقاعد کنیم که کالاهای تولیدی خورد را با مارک اصلی و ایرانی در بازار عرضه کنند.
شیرازی با تشکر از رسانه ها در افزایش عرق ملی گفت: در شب عید، مردم استقبال خوبی از کالاهای ایرانی داشتند.
محمد علی اسفنانی، مدیر کل تعزیرات استان تهران هم گفت: در قانون،تقلب هم، مانند کم فروشی، احتکار و نداشتن قیمت روی کالا جرم محسوب می شود و قابل پیگیری است.
او افزود: مردم می تواند از طریق سامانه 135 می توانند شکایات خود را مطرح کنند و با دریافت کد رهگیری، خواسته خود را پیگیری کنند.
شهرام میرآخورلو، معاون بازرسی سازمان حمایت هم درباره اقدامات مهم این سازمان برای حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: بر اساس دستورالعملی که پیش ازاین نیز وجود داشت، همه اقلام پوشاک تولید داخل کد رهگیری دریافت می کنند و این امر به مراجع قانونی کمک می کند که متخلفان و توزیع کنندگان پوشاک قاچاق و تقلبی را شناسایی کنند.
میرآخورلو افزود: برخی از برندهای ایرانی شباهت اسمی زیادی با برندهای خارجی دارند و برای متمایز کردن کالاهای ایرانی و خارجی کافی است به سایت سازمان مراجعه شود.
این مقام سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام کرد شماره تلفن 124 برای دریافت شکایات یا پیشنهادهای مردم در نظر گرفته شده است.