پرچم نمایه ایران و روسیه

مقام ارشد وزارت خارجه روسیه از همکارهای مختلف اقتصادی با ایران جهت مقابله با فشار تحریم‌های آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر یرماکوف» مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در امور عدم اشاعه سلاح‌های اتمی از اتحاد ایران و روسیه علیه واشنگتن در صورت خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از برجام خبر داد. 

بیشتر بخوانید:

هشدار ولایتی به آمریکا درخصوص برجام

یرماکوف در واکنش به تهدیدهای ترامپ گفت: «به خاطر این‌که در زمینه همکاری اقتصادی با ایران هیچ محدودیتی نداریم ،تشکیل جبهه اقتصادی بین ما دو کشور آسانتر است. ما روابط دوجانبه را در تمامی نواحی چون انرژی، حمل و نقل، فناوری و داروسازی توسعه می‌دهیم.»

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «اگر آمریکا توافق بین‌المللی مورد قبول شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کند، خود باید متوجه پیامدهای آن باشد.»

ولادیمیر یرماکوف افزود: «مقام‌های ایران و روسیه در زمینه تشکیل نیروی مشترک برای مقاومت برابر فشار تحریم‌های آمریکا تحت عنوان "محور مقاومت" به رایزنی پرداخته‌اند.»


 

ولادیمیر یرماکوف

این در حالی است که یک دیپلمات ارشد روسیه نیز با بیان این‌که ایران هرگز قصد ساخت بمب اتمی را ندارد، پیش بینی کرد زمان چندانی از عمر برجام باقی نمانده باشد.

«ولادیمیر چیزوف» نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری «دویچه وله» پیش‌بینی کرد که تنها چند روز از عمر برجام باقی مانده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره خطرهای در پیش رو در صورت خروج دولت آمریکا از توافق هسته‌ای اظهار داشت: «این موردی خطرناک است و می‌ترسم این خطر فراتر از بحث ایران و توافق گسترش یابد. این توافق محصول تلاش چندجانبه ۶ کشور و اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده بود که برای حصول توافقی که از یک سو جلوی فعالیت برنامه اتمی ایران را بگیرد و از سوی دیگر، با رعایت مقررات ،تحریم‌ها علیه ایران لغو شوند، تلاش  کردند... این موفقیت بزرگ دیپلماتیک توسط همه از جمله آمریکا بود که فعالانه در مذاکرات شرکت کردند، حالا بیم دارم که تنها چند روز به بقای این توافق باقی مانده باشد. بنابراین، پس اگر آمریکا به این توافق خاتمه دهد، می‌توان گفت که به یقین این کشور دستکم ناقض توافقی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن‌را به اتفاق آراء تصویب کرده است.»

کشورهای فرانسه،آلمان و انگلیس از امضا کنندگان برجام در چند روز گذشته به شدت درحال رایزنی با ترامپ و متقاعد کردن او برای ماندن در برجام هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    1 0
    البته اگر نئولیبرالها؛ نامساویشان اجازه دهد
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    1 2
    شما جیب ما رو نزن کمک پیش کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس