ترکیه حلب سوریه

نیروهای ارتش ترکیه، لشکرکشی جدید به حومه غرب حلب را در ظاهر به اجرای آتش بس و جلوگیری از درگیری میان دولت سوریه و تروریست ها نسبت داده اند اما نیروهای سوری معتقد هستند تحرکات آنکارا دلیل دیگری دارد.

به گزارش مشرق، دولت ترکیه در ادامه تحرکات مشکوک در مناطق اشغالی شمال سوریه یک کاروان نظامی دیگر را به بهانه اجرای توافق کاهش تنش به حومه غربی شهر حلب اعزام کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده، دهها تن از نظامیان ارتش ترکیه به همراه ۶۰ خودروی نظامی، زرهی، نفربر و سلاح های سنگین و سبک با اسکورت عناصر تروریستی ارتش آزاد وارد منطقه «الراشدین» در غرب شهر حلب شدند.

نقشه میدانی شمال سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

نیروهای ارتش ترکیه، لشکرکشی جدید به حومه غرب شهر حلب را در ظاهر به اجرای آتش بس و جلوگیری از درگیری میان دولت سوریه و تروریست ها نسبت داده اند اما نیروهای سوری معتقد هستند تحرکات آنکارا دلیل دیگری دارد.

برخی منابع میدانی اعلام کردند، این احتمال وجود دارد که ارتش ترکیه به بهانه اجرای آتش بس درصدد تقویت توان نظامی گروه های تروریستی برای ایجاد درگیری های جدید و گسترده در حومه غربی شهر حلب باشد و این مسئله باید جدی گرفته شود.

حمله گسترده گروه های تروریستی به شهر حلب با پشتیبانی ارتش ترکیه مسئله ای است که برخی تحلیل گران منطقه ای در ماه های گذشته نسبت به وقوع آن هشدار داده اند و اعلام کردند این سناریوی اشغال مجدد شهر حلب با حمایت و نظارت آنکارا است.

نقشه میدانی شمال سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، از شمال استان حمص و جنوب استان حماه خبر می رسد، عملیات تخلیه مناطق اشغالی و انتقال تروریست ها و اعضای خانواده آنان به دلیل نا آرامی های چند روز گذشته میان گروه های تروریستی در استان های ادلب و حلب متوقف شده است.

سرکرده‌های گروه‌های تروریستی در شمال استان حمص و جنوب استان حماه اعلام کردند، عناصری که در روزهای گذشته در دو مرحله به مناطق شمالی انتقال داده شده اند بلاتکلیف هستند و برخی گروه های تروریستی به آنان اجازه اسکان نمی دهند و به همین دلیل اجرای توافق متوقف شده است.

 در روزهای گذشته حدود ۶ هزار و ۲۰۰ تن از عناصر تروریستی به همراه خانواده های خود از شمال استان حمص و جنوب استان حماه خارج و به شمال انتقال داده شدند اما به دلیل اختلاف‌های سنگین همچنان با مشکل روبه رو هستند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: با وجود متوقف شدن اجرای توافق، فرآیند تحویل سلاح های سنگین و تسلیحات نظامی تروریست ها به نیروهای سوری همچنان ادامه دارد و امروز هم دهها سکوی پرتاپ خمپاره به همراه صدها خمپاره به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه انتقال داده شد.

به گزارش مشرق، چند گروه های تروریستی در روستاهای «عزالدین، دیرفول، عین حسین، عامریه» آمادگی خود را برای اجرای توافق و انتقال به شمال سوریه اعلام کردند و از تحویل سلاح های خود به نیروهای سوری خبر داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • US ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    مرگ بر استانبول
    • AE ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      مرگ بر پ ک ک و پژاک و تمام طرفداران کثیفشان
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      مرگ بر ترکیه و عردوغان تروریست و بوزگوردهای کثیفش
  • تنها IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    دست از دشمنی با ترکیه بردارین. تنها کشوری که با تحریم ایران مخالفت کرده و اعلام کرده که ما با ایران همسایه و دوست هستیم و با آنها قطع رابطه نمیکنیم همین کشور ترکیه هست. دوست روزهای سخت ما همین ترکیه هست
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      اول باید ترکیه دست از حمایت از تروریسم و شرارت و رذالت در منطقه بردارد و نوکری آمریکا را تمام کند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    13 13
    بدجور دلم به حال عربستان و اسرائیل میسوزه هههههه
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    مرگ بر ترکیه متجاوز.باید ترکیه مزدور را هم گوشمالی داد تا هوس کشور گشایی و استعمارگری نکنه
    • AE ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      پژاکی ملعون
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      لعنت بر بوزگورد ملعون
  • GB ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    توی قضیه سوریه ترکیه خیلی نا مردی کرد و اصل مرکز فتنه ترکیه بود. اردوغان مجموعا آدم منفعت طلبی است. و حاضره بقیه رو قربانی کنه.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    توهم خاورمیانه جدید از نیل تا فرات برای صهیونیستها و از مدیترانه تا خزر امبراطوری عثمانی و کشتار سایر مردمان غیر ترک و صهیونیست
    • AE ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      نظریه خودت بود؟؟؟
  • NL ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    مرگ بر ترکیه مرگ بر پانترک احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس