کد خبر 870682
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
آلمان

فوتبال آلمان بعد از فاجعه‌ی کازان با وضعیتی شبیه به از هم گسیختگی روبرو است. روزی نیست که رسانه‌های آلمان درباره‌ی این موضوع به بحث و کند و کاو نپردازند.

به گزارش مشرق، حذف فاجعه‌بار مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی، از مرحله‌ی گروهی، در آلمان به سوالهای بسیاری دامن زده که مهمترین‌شان این است : برای شروع دوباره باید به کدام چهره‌ها سلام کرد ؟ و برای فراموش کردن فاجعه و شروع از نو، باید با چه چهره‌هایی خداحافظی کرد ؟


روزنامه‌ی بیلد در مطلبی به این موضوع پرداخته و معتقد است، به خصوص بازیکنان مسن‌تر مانشافت،  کسانی که در تیمی که سال 2014 قهرمان جام جهانی شد حضور داشته‌اند، باید این سوال را از خود بپرسند که " آیا من هنوز به درد تیم ملی می‌خورم ؟ " به نظر می‌رسد تاریخ مصرف بعضی از این ستاره‌های سابق به پایان رسیده باشد. 


سامی خدیرا ( 31ساله ) : خدیرا به ندرت توانست عملکرد درخشان خود در یونتووس را برای تیم ملی آلمان تکرار کند. ممکن است بالا رفتن سن، یکی از علت‌های اصلی ناکامی او در مانشافت بوده باشد. 

مسوت اوزیل ( 29 ساله ) : بله، او هنوز با توپ، جادو می‌کند. ولی وقتی تیم سنگین شده و نمی‌دود، اوزیل نمی‌تواند هدایت هم‌تیمی‌هایش را به عهده بگیرد. عصبانیت ناشی از عکس گرفتن او با اردوغان را هم باید به این ترکیب اضافه کرد. او با سر پایین انداخته، آرام آرام در زمین قدم می‌زند و حالت رقت‌انگیزی دارد. او پاییز امسال 30ساله شده و به نظر می‌رسد دوران اوجش را پشت سر گذاشته.  

ماریو گومز ( 32ساله ) : ما به گلهای او احتیاج داشتیم. گومز به زودی 33ساله می‌شود و باید جای خود را به جوانترها بدهد. 


مانوئل نویر (32ساله ) : او می‌خواهد ادامه بدهد و باید به حضور در تیم ملی ادامه دهد. نویر بهترین مهره‌ی ما در روسیه بود. سامی خدیرا درباره‌ی نویر می‌گوید " نویر در روسیه جنگیده و نشان داده چه توانایی خارق‌العاده‌ای دارد. ولی به جز مانوئل، تک‌تک بازیکنان ما نتوانستند آنطور که باید بازی کنند. حتی خود من ". مانوئل نویر، برای شروع دوباره‌ی تیم ملی فوتبال آلمان، کاپیتان مناسبی خواهد بود. 


متس هوملس ( 29ساله ) : اوهم نباید آنقدرها نکوهش شود. البته به جز در مورد آن گلی که تقدیم کره‌ی جنوبی کرد. هوملس به عنوان یک رهبر، برای تیم ملی مهره‌ای ارزشمند است. 

توماس مولر ( 28ساله ) : مولر زمانی فوتبالیستی بود که هیچکس نمی‌توانست به بزرگی‌اش کوچکترین خدشه‌ای وارد کند، مولر آن روزها از هر انتقادی مبرا بود. مولر اما در بازی تعیین‌کننده با کره میخکوب نیمکت ذخیره‌ها شده بود. با اینحال باید پذیرفت که به نظر می‌رسد بعد از موفقیت‌های درخشانی که مولر در گذشته به دست آورده، حالا دیگر آن ستاره‌ی همیشگی نیست. مولر بازیکنی است که می‌تواند رهبر باشد و باید در جام جهانی، خیلی بیشتر از آنچه دیدیم، به میدان فرستاده می‌شد. 

ایلکای گوندوگان (27ساله ) : در تیم ملی هرگز دیده نشد و یکی از مهره‌هایی است که باید جای خود را به تازه نفس‌ترها بدهد. 

اما یوناس هکتور (28ساله ) و مارکو رویس (29ساله ) با اینکه از گوندوگان مسن‌تر هستند باید به حضور در تیم ملی جدید آلمان ادامه دهند. 

و اما امیدهای مانشافت جدید :


جاشوا کیمیش ( 23ساله ) : خیلی‌ها او را کاپیتان آینده می‌دانند. کیمیش با توجه به سنش بسیار باتجربه و پخته بازی می‌کند. ولی او هم باید بداند که برای موفقیت مانشافت باید در مستطیل سبز عملکردی به مراتب بهتر از جام جهانی روسیه داشته باشد. 


لئون گروتسگا ( 23ساله ) : اگر در بایرن باقی بماند می‌تواند رئیس جدید خط میانی تیم ملی باشد. ولی لئون باید در بازی‌هایش کمتر نوسان داشته باشد. 


یولیان برانت (22ساله ) : خیلی از هواداران مانشافت معتقدند او یکی از معدود مدافعین درخشان تیم ملی آلمان در جام جهانی بود. برانت می‌تواند یکی از ستاره‌های نسل نوین فوتبال آلمان باشد. 


تیمو ورنر (22ساله ) : او از همین حالا فیکس تیم ملی است. ما مدتها است مهاجمی به سرعت او نداشته‌ایم. 


لروی سانه (22ساله ) : حالا می‌توان با قاطعیت گفت که کنار گذاشتن او توسط لو، اشتباه بوده. ما در مقابل کره‌ی جنوبی به قدرت دریبل‌زنی او احتیاج داشتیم. سانه تمام خصوصیات لازم برای تبدیل شدن به یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی را دارد و مسلماً سالها در مانشافت بازی خواهد کرد.

ماتیاس گینتر ( 24ساله ) : داستان تلخ او این است که دو بار در جام جهانی حضور داشته اما حتی در یک بازی به میدان نرفته. گینتر بازیکن انعطاف‌پذیری است و روز به روز کم‌نوسان‌تر و باتجربه‌تر فوتبال می‌کند. 


یولیان دراکسلر (24ساله ): دراکسلر یکی ازمهره‌هایی بود که انتظار می‌رفت در جام جهانی نقش رهبری ایفا کرده و یکی از رهبران تیم باشد. ولی او در ایفای این نقش موفق نبود. دراکلسر باید برای پیشرفت بیشتر تلاش کرده و جایگاه خود به عنوان یکی از رهبران آینده‌ی مانشافت را تثبیت کند. 

لارس اشتیندل (29ساله ) : بازیکنی که متاسفانه به دلیل مصدومیت از ناحیه‌ی پای چپ در ترکیب مانشافت به میدان نرفت. ستاره‌ی مونشن گلادباخ، روسیه را از دست داد ولی او سال 2017 به عنوان رهبر تیم ملی جوان آلمان موفق شد جام کنفدراسیونها را فتح کند. اشتیندل باید خیلی زود به تیم ملی برگردد و نقش خود را به عنوان یکی از رهبران تیم ایفا کند. 
حتی برای فوتبالیست‌های جوانی که تا کنون هرگز در تیررس تیم ملی قرار نداشته‌اند، حالا فرصت عالی‌ای پدید آمده تا با درخشش و بازی‌های عالی در فصل رقابتهای باشگاهی، خود را به تیم ملی برسانند. از جمله‌ی این جوانهای آینده‌دار می‌توان به فیلیپ ماکس (24ساله) بازیکن آوگسبورگ و ماریوس ولف (23ساله ) بازیکن جدید دورتموند اشاره کرد. 


جاناتان تا (22ساله ) بازیکن لورکوزن که پیش از شروع جام جهانی مدتی به تیم ملی دعوت شده بود و همینطور یولیان ویگل (22ساله ) بازیکن دورتموند که 5 بازی ملی در کارنامه دارد هم از دیگر فوتبالیست‌های جوان و آینده‌دار آلمانی هستند که می‌توانند خود را به مانشافت برسانند. 
علاوه بر آنها باید به استعدادهای ناب تیم ملی زیر 21ساله آلمان اشاره کرد. بنجامین هنریکس ( 21ساله – لورکوزن )، لوکاس کلوسترمن ( 22ساله – لایپزیگ)، محمود دحود (22ساله – دورتموند)، و ماکسیمیلیان اگشتاین (21ساله – برمن ). این چهار فوتبالیست جوان همین  حالا در باشگاه‌های خود نقش‌هایی کلیدی دارند و می‌توانند در آینده‌ی نزدیک برای مانشافت به مهره‌هایی مهم تبدیل شوند. 

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    15 3
    خوشبحالشون کشورشون قانون داره
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    6 10
    جرمنی های پررو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس