سامان قدوس

تعویض طلایی کی‌روش در جام‌جهانی 2018 روسیه پس از فرازونشیبی قابل پیش‌بینی و البته حرفه‌ای بالاخره راهی لوشامپیونه شد تا در لباس آمیان خوش بدرخشد.

به گزارش مشرق، سامان قدوس اولین ستاره ایرانی لوشامپیونه البته با نادیده گرفتن برخی بازیکنان دورگه یا مهاجر ایرانی که در فوتبال فرانسه کم فروغ بوده‌اند، اکنون آینده‌ای روشن را برای خود ترسیم کرده و مسلما هدفی جز درخشش در لوشامپیونه و پرش از این سکوی مناسب به سمت باشگاه‌های بزرگ جهان ندارد.

لیگ سوئد معمولا لیگ ستاره‌پروری نیست و در تاریخ خود، بالاتر از قدوس، دو مورد موفق داشته که به انتقال زلاتان ابراهیموویچ و الکساندر ایزاک مربوط می‌شود. برگ برنده لیگ سوئد اما حضور مهاجران گلچین شده از کشورهای مختلف است و سامان قدوس می‌توانست یکی از هزاران استعداد ناب فوتبال ایرانی باشد که خوش‌شانسی را در کنار همت و تلاش بی‌وقفه خود قرار داد و به هدف زد. او به‌خصوص در فصل گذشته در ترکیب تیم فوتبال باشگاه اوسترشوندس خوش درخشید و با یک تیر به دو نشان زد، اول اینکه کی‌روش را برای اعتمادی تاریخی متقاعد کرد و دوم آنکه مدیر برنامه‌های فیفا و یوفا را برای فعالیت در پرونده انتقال خود به‌شدت وسوسه و خود را برای انتقالی سودمند آماده کرد.

«آفتون بلادت» نشریه سوئدی شاید نخستین مرجع خبری‌ای بود که از احتمال انتقال قدوس به فوتبال فرانسه به مبلغ قابل تامل پنج میلیون و 700هزار یورو خبر داد. این رقم برای طرف سوئدی بسیار ارزشمند بود و باعث شد مقامات سوئدی در اولین جلسه با مدیران باشگاه آمیان به توافق برسند.

در جریان مذاکرات اخیر، سامان قدوس از باشگاه‌های QPR، فولام، سوانسی، وست بروموویچ، برایتون، آلبیون و منچسترسیتی انگلیس پیشنهاد دریافت کرد و این برای ستاره ایرانی و در کل فوتبال ایران یک افتخار بزرگ محسوب می‌شد. از اسپانیا نیز دو باشگاه سلتاویگو و اوئسکا به صورت رسمی با مدیر برنامه‌های سامان قدوس مذاکره کرده و پیشنهاد خود را به تایید فیفا رساندند.

ستاره ایرانی در اولین حضورش با لباس آمیان خوش درخشید و گل زیبای او با ضربه سر، ستایش رسانه‌های فرانسوی را در پی داشت. وب‌سایت وابسته به نشریه SoFoot در این باره نوشت: «قدوس به زمان زیادی برای اثبات بزرگی خود در فوتبال باشگاهی فرانسه نیاز نداشت و هواداران تازه خود را برای تماشای درخشش یک ایرانی چندان معطل نکرد. او بسیار باهوش عمل کرد و در بهترین زمان ممکن گل زد.»

پلیسیر، سرمربی تیم فوتبال باشگاه آمیان در نشست خبری پس از بازی تیمش برابر تیم مدعی«استاد ریم» گفت: «می‌دانستم که استفاده از قدوس در این بازی کمی خطر داشت اما این خطر را به جان خریدم و از او استفاده کردم. حریف 10 نفره شده بود، ما هم گل دوم را به ثمر رساندیم و لحظه بسیار با شکوهی بود، به یک پیروزی خوب دست پیدا کردیم و باید بگویم که ورود سامان به تیم به همه کلی انرژی، ‌انگیزه و روحیه داده است.»

به ثمر رساندن 27 گل در 63 حضور رسمی با لباس تیم سوئدی، هواداران و کادر فنی آمیان را متوقع کرده و آنها از ستاره ایرانی گلزنی و پاس‌گل می‌خواهند، چیزهایی که قرار است از این پس زیاد مشاهده شود.

رسانه‌های سوئدی پس از درخشش قدوس در چند خبر و گزارش مختلف با بیانی مشترک و مشابه از «حسرت» باشگاه سوئدی به خاطر از دست دادن این مهره کلیدی نوشتند و ضرری که فوتبال باشگاهی سوئد کرده است.

رسانه‌های اسپانیایی نیز از شکست اوئسکا در پرونده جذب قدوس نوشتند و خاطرنشان کردند او در فوتبال اسپانیا بیشتر اوج می‌گرفت تا در فوتبال فرانسه. سامان حالا به چیزهای مهمی فکر می‌کند، خیلی مهم‌تر از آنکه بخواهد به مردم ثابت کند بیش از 10 دقیقه حق داشته در جام‌جهانی بدرخشد. او کارهای مهم‌تری برای انجام دادن دارد، درخشش در لوشامپیونه او را به فوتبال اروپا می‌شناساند و اکنون دیگر وقت آن رسیده که سامان حق خود را نه از تیم‌ملی بلکه از فوتبال حرفه‌ای جهان بگیرد.

* منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس