به گزارش مشرق؛ در روزهای اخیر، انتشار یک تبلیغ در مجموعهای که متعلق به شهرداری پایتخت است، خشم و ناراحتی بسیاری در میان اقشار مختلف و افکار عمومی برانگیخته است.
گذشته از محتوای آشکار و عیان ضد «حجاب» آن، که در لفاف ترویج شادی و رنگهای شاد رنگ مشکی(رنگ چادر بانوان و نماد عزای محرم) را با علامت ضربدر تخطئه می کند، آن هم در آستانه ماه محرم و عزاداری سرور آزادگان جهان و هویت هر ایرانی شیعه، شباهت این تبلیغ با یک نماد آشنا در فرهنگ غربی، به شدت سوالبرانگیز و مشکوک است.
LGBT(ترکیب حروف اول لزبین، گی، دوجنسیتی و تراجنسیتی)، برای اشاره کلی به مفهوم ضدبشری «همجنسبازی» در غرب به کار می رود. سالهاست که تحت سلطه و سیطره کانونهای ضددین و در محتواهای فرهنگی و هنری غرب به صورت سیستمیک و بی وقفه تولید و ترویج می شود و هم از طریق نهادهای «فرهنگی» بین المللی به عنوان یکی از سرفصلهای برنامههای آموزشی برای کشورهای در حال توسعه، تجویز می گردد(نمونه سند 2030).
جالب این جاست که پرچم LGBT پرچمی تشکیل شده از 6 رنگ به اصطلاح «گرم و شاد» است که در رژهها و فستیوالهای وقیحانه همجنسبازان به وفور استفاده می شود.
حال در آستانه ماه محرم، در حالی که محبّان اهل بیت برای عزاداری نماد هویت شیعه، حضرت اباعبدالله(ع) و اصحاب مطهرش آماده می شوند، تبلیغی با چنین شباهتی به این پرچم، با محتوای ضدحجاب، با رنگهای «شاد و گرم» و در قالب تشویق زنان به «خودنمایی» برای عوض شدن فضای شهر!، توسط یک نهاد حاکمیتی در جمهوری اسلامی ایران در اماکن عمومی به کار گرفته می شود و این سوال مطرح می شود که در شهرداری تحت سیطرهی «لیست امید» و اصلاحطلبان دقیقا چه برنامههایی در جریان است و این خطوط و سرفصلها از کجا «الهام» گرفته می شود؟
--------
سازمان زیباسازی شهرداری تهران جوابیه زیر را درباره این گزارش ارسال کرده است: