به گزارش مشرق، شهرام آدم نژاد مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص وضعیت تاکسیهای فرودگاه و مشکلات آنها با شرکتهای اسنپ، تپسی و دیگر ماشینهای پلاک سفید مسافربری اظهار کرد: اعتقاد ما این است اسنپ، تپسی و ماشینهای پلاک سفید مسافربری نباید در فرودگاه باشند. جلسهای با هماهنگی شورای ترابری با این شرکتها داشتیم تا در جای مناسب مستقر شوند اما شرایط را نپذیرفتند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 1400 تاکسی در فرودگاه داریم که در روزهای معمولی تنها برای 800 تاکسی مسافر وجود دارد و به دنبال این هستیم در ماههای آینده این مشکل حل شود چون باید رانندههای تاکسی فرودگاه امام را به عنوان یک اصل، بخشی از اعضای خانواده فرودگاه امام ببینم.
بیشتر بخوانید:
آدمنژاد افزود: در این خصوص به دنبال سازوکاری هستیم تا به صورت مکانیزه کارهای نوبت دهی انجام تا دیگر رانندگان از صبح در فرودگاه حضور نداشته باشند. به همین خاطر برای رفاه رانندگان نرخها را تغییر دادیم اما مصمم هستیم تا تاکسی متر نصب و سفرها تابعی از زمان باشد تا بتوانیم این مساله را یک ماموریت کاری و سرمایهگذاری تلقی و در یک تابع ساده حل کنیم.
وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی فعلی باعث افزایش پلاک سفیدها در فرودگاه امام شده است، در خصوص برنامههای فرودگاه امام در جهت حل مشکلات رانندگان تاکسی تصریح کرد: در این زمینه برنامهای را در نظر داریم تا با یک اپلیکیشن همه نیازها از جمله تامین مسافر رانندگان تاکسی فراهم شود، این طرح امسال انجام خواهد شد و نوبت دهی و نرخ مسیر تهران تا فرودگاه امام 60 درصد هزینه فرودگاه پیشبینی شده است.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی بیان کرد: به دنبال کاهش تعداد تاکسیها در فرودگاه نیستیم و قرار است در ترمینال سلام هم ظرفیتهای موجود استفاده کنیم که این یک خبر خوب برای رانندگان تاکسی خواهد بود.
وی در خصوص تغییر زمان افتتاح ترمینال سلام گفت: در مورد ترمینال سلام حتی یک ساعت وقفه و کم کاری وجود نداشته باشد که این مساله کاملا قابل رویت بوده و تنها در تاسوعا و عاشورای حسینی کار تعطیل شد.
این مقام مسئول افزود: طبق اعلام صورت گرفته به وزیر راه و شهرسازی قرار بود تا شهریور این فرودگاه ماه افتتاح شود اما تغیییراتی در تجهیزات و تاخیر در ثبت سفارشها با توجه به نرخ ارز مشکلاتی در ترخیص کالا از گمرک بندرعباس داشتیم، کارهای عمرانی ترمینال تمام شده است و تنها کمی نوسان نرخ ارز ما را اذیت کرد.
آدمنژاد با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا تمام ترمینال سلام را VIP کنیم اظهار کرد: سالهاست که گفتهاند فرودگاههای اطراف ایران پیشرفت زیادی داشته و ما اینطور نبودهایم به همین خاطر تلاش و سعیمان این است که کل ترمینال سلام را VIP کنیم به همین خاطر در حال حاضر پروازهای کمی به آنجا میرود تا شرایط سنجیده و کار به خوبی پیش برود.
وی در پاسخ به این سوال که پروازهای داخلی به فرودگاه امام خواهد آمد یا خیز گفت: یکی از مشکلات مسافران پروازهای خارجی این بود که در اغلب اوقات باید از شهر خودشان به فرودگاه مهرآباد و از آنجا به فرودگاه امام خمینی برای خروچ از کشور میآمدند که این مساله سبب شده بود که شرکت هوایی خارجی به راحتی پرواز خود را از آن شهر راهاندازی کند.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: با تاکید سازمان هواپیمایی کشوری موظف شدیم پروازهای داخلی را راهاندازیم به همین خاطر ابتدا قرار شد یک محدوده کوچک به جای یک سرمایه گذاری عظیم در ترمینال یک به این پروازها اختصاص یابد سپس بعد از افتتاح ترمینال سلام چند مسیر داخلی راه بیفتد تا در صورت افزایش تقاضا ترمینال اختصاصی برای پروازهای داخلی داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه ویژگی مهم فرودگاه امام خمینی توسعه مداوم آن است در واکنش به خبری که چندی پیش یکی از رسانهها بابت وقفه در افتتاح ترمینال سلام در آبان ماه داده بود، گفت: به جز باند ترمینال سلام این فرودگاه مهمترین ویژگیاش توسعه مداوم آن است این با تمام معایب و مزایایی که در خصوص مکان سسنجی ترمینال سلام مطرح شد از انن جهت مهم است که ترمینال یک فرودگاه امام ظرفیت توسعه کوچک را نیز ندارد.
آدم نژاد افزود: در خصوص خبری که در یکی از رسانهها منتشر شد و اعلام کردند با توجه به کمبود منابع ترمینال سلام آبان افتتاح نمیشود، بهترین پاسخمان این است که سعی کنیم پروژه را در زمان مقرر به اتمام برسانیم.