حدیث روز

خداوند به سبب شما هر کاری را آغاز می کند و پایان هر کاری را به سبب شما مقرّر می فرماید و در پرتو وجود شما باران فرو می ریزد.

مشرق- امام هادی علیه السلام ـ در زیارت جامعه که امامان را با آن زیارت می کنند ـ : ای سرورانم! من نمی توانم ستایش شما را شماره کنم و به کُنه مدح شما برسم و به توصیف منزلت شما دست یابم. شما نور برگزیدگان و هدایتگر نیکان و حجّتهای خداوند جبّار هستید که خداوند به سبب شما هر کاری را آغاز می کند و پایان هر کاری را به سبب شما مقرّر می فرماید و در پرتو وجود شما باران فرو می ریزد و با شما آسمان را نگاه می دارد تا مگر به اذن او فرو نیفتد.

متن حدیث: 

الإمام الهادی علیه السلام ـ فِی الزِّیارَةِ الجامِعَةِ الَّتی یُزارُ بِهَا الأَئِمَّةُ علیهم السلام ـ : مَوالِیَّ لا اُحصی ثَناءَکُم، ولا أبلُغُ مِنَ المَدحِ کُنهَکُم ، ومِنَ الوَصفِ قَدرَکُم ، وأنتُم نورُ الأَخیارِ ، وهُداةُ الأَبرارِ ، وحُجَجُ الجَبّارِ ، بِکُم فَتَحَ اللّه ُ ، وبِکُم یَختِمُ ، وبِکُم یُنزِلُ الغَیثَ ، وبِکُم یُمسِکُ السَّماءَ أن تَقَعَ عَلَی الأَرضِ إلاّ بِإِذنِهِ .

«التهذیب، جلد 6، صفحه 99»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    26 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • احمد ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    8 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • یک معلم IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    11 0
    سلام بر اهل بیت پیامبر خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس