به گزارش مشرق، بر اساس توضیحاتی که گروه آمریکایی «گوگل» در یکی از وبلاگهای خود داده، این شرکت در ماه مارس گذشته در بازبینی شیوه به اشتراک گذاشتن دادههای «گوگل پلاس» با دیگر برنامهها متوجه این مسئله شد.
«وال استریت ژورنال» دقایقی پیش از انتشار این توضیحات گزارش داده بود که گوگل برای پرهیز از انجام تحقیقات مسئولان و مقایسه کردن این مسئله با درز اطلاعات شخصی کاربران «فیس بوک» در ماجرای «کمبریج آنالیتیکا» تا به حال آن را پنهان نگاه داشته بود.
قابل ذکر است که در ماجرای «کمبریج آنالیتیکا» اطلاعات شخصی بیش از ۸۶ میلیون کاربر شبکه فیس بوک، به یک شرکت فعال به نام «کمبریج آنالیتیکا» در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ فروخته شده بود. چندی پیش نیز برخی کارشناسان اینترنتی اعلام کردند که حتی در صورت خاموش بودن گوشیهای همراه و یا جی پی اس آنها، سرویس «گوگل مپ»، امکان ردیابی کاربران را همچنان باقی میگذارد.
به این ترتیب شاید دیگر این سؤال بیمورد باشد که شبکههای مختلف اینترنتی مانند گوگل، چگونه کسب درآمد کرده و چرا به طور رایگان به کاربرانشان، سرویسهای مختلف اینترنتی ارائه میدهند!