نقشه

نیروهای عراقی در یک عملیات گسترده در اطراف شهر «بیجی» موفق شدند ضربه سختی را به تروریست های مخفی داعش وارد کنند.

به گزارش مشرق، گروهی از نیروهای ویژه عراقی در جریان یک عملیات دقیق موفق شدند شماری از تروریست های مخفی داعش را در منطقه «البوجواری» در حومه شهر بیجی در استان صلاح الدین شناسایی کنند.

گفته شده تروریست های داعش در منطقه «البوجواری» خود را برای حمله علیه نیروهای عراقی و نا امن کردن شهر بیجی آماده می کردند و درصدد یک فرصت مناسب برای انجام این عملیات بودند که توسط نیروهای عراقی رصد شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای فرماندهی عملیات استان صلاح الدین، پلیس شهر بیجی و رزمندگان تیپ ۳۱ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات علیه عناصر مخفی داعش در منطقه «البوجواری» وارد عمل شدند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی در جریان جست و جوی منطقه به منطقه موفق شدند تعدادی از مقرها، تونل ها و انبارهای سلاح تروریست های داعش را کشف و منهدم کنند؛ شماری از تروریست ها در درگیری با نیروهای عراقی از پای درآمدند.

عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی کامل و تامین امنیت منطقه «البوجواری» همچنان ادامه دارد؛ نیروهای متخصص یگان های مهندسی برای خنثی سازی تله های انفجاری وارد منطقه شده اند.

شهر راهبردی بیجی در مرکز استان صلاح الدین واقع شده و به دلیل دارا بودن منابع نفتی و پالایشگاه های بزرگ از اهمیت خاصی برخوردار است؛ جاده اصلی بغداد به استان های شمالی از جمله نینوا و اربیل و مرز های مشترک با ترکیه از این شهر می گذرد.

از جنوب استان صلاح الدین خبر می رسد، چند گروه از رزمندگان تیپ ۴۱ بسیج مردمی، نیروهای امنیتی و پلیس فدرال پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات گسترده ای را برای شناسایی عناصر مخفی داعش در حومه شهرک «بلد» آغاز کردند.

عملیات نیروهای عراقی در محدوده منطقه «یثرب» صورت گرفته است و تاکنون تعدادی از تونل ها، مقرها و تجهیزات نظامی تروریست های مخفی داعش کشف شده است؛ جست وجوی منطقه به منطقه در این محور برای عناصر مخفی داعش ادامه دارد.

چند گروه دیگر از نیروهای عراقی در منطقه مستقر شده اند تا به هرگونه حمله احتمالی هسته های خاموش داعش واکنش نشان دهند؛ منطقه یثرب در مسیر عبور زائران اربعین حسینی به سمت شهر کربلا واقع شده است و عملیات برای تامین امنیت این مسیر ادامه دارد. 

به گزارش مشرق، بخش هایی از از مناطق شمالی، شمال غربی، مرکزی و جنوبی استان صلاح الدین از جمله مناطق «بیجی، الفتحه، تکریت، سامرا، بلد و دریاچه الثرثار» آلوده به تروریست های مخفی داعش هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • REZA IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
    1 0
    این مناطق سبز رنگ یه زمانی همه به رنگ قهوه ای(داعش) بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس