8.jpg

آمارها ‏می‌گویند فقط نیمی از خانواده‌های ایرانی سفر می‌روند و آن نصف دیگر حتی یک بار هم از شهر و روستای ‏خود خارج نمی‌شوند و چمدان‌شان حتی یک بار هم باز و بسته نمی‌شود.

در چند ماه اخیر قیمت‌ کالاهای اساسی افزایش پیدا کرده و همه جوانب زندگی ایرانی‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده، به طوری که این نگرانی وجود دارد که به زودی مسائلی مثل سفر برای حتی آن دسته از ایرانی‌های سفر برو هم به مسئله‌ای لوکس تبدیل و از سبد آنها حذف شود.

آمارها ‏می‌گویند فقط نیمی از خانواده‌های ایرانی سفر می‌روند و آن نصف دیگر حتی یک بار هم از شهر و روستای ‏خود خارج نمی‌شوند و چمدان‌شان حتی یک بار هم باز و بسته نمی‌شود. این آمارها حاکی از آن است که 66 درصد ایرانی‌ها اگر در شهری آشنا و وابسته‌ای داشته باشند تصمیم به سفر می‌گیرند و با هتل و مسافرخانه و اقامتگاه بیگانه‌اند. اولین دلیلش هم احتمالاً مشکلات اقتصادی است، مردم هتل را جایی لوکس می‌دانند، بدون ‏اینکه نسبت به قیمت‌های هر فصل و هتل‌های مختلف کنجکاوی داشته باشند.

اگر می خواهید هتل با قیمت مناسب رزرو کنید به صفحه هتل های تخفیف دار بروید.

بر طبق آخرین سرشماری‌های مرکز آمار ایران در زمینه گردشگری که مربوط به تابستان سال 1392 است، در تابستان این سال از 22 میلیون خانواده، ۱۲ میلیون خانواده حداقل ‏یک بار به سفر رفته‌اند و ۱۰ میلیون خانواده هیچ سفری نداشته‌اند و در محل زندگی‌ خود تابستان را به انتها رسانده‌اند، حال فکر کنید که اگر قیمت‌های همینطور بالا بماند چه اتفاقی خواهد افتاد. این آمارها همچنین نشان می‌دهند که ۵۹ ‏درصـد از کسانی که سفر رفته‌اند، شب را هم مانده‌اند، اما ۴۱ درصد به خانه برگشته‌اند و سفرشان کمتر از یک شبانه‌روز طول ‏کشیده. بیشتر مسافرانی که شب را بیرون از خانه مانده‌اند با هدف دیدار دوستان و بستگان (۵۳ درصد) و بعد بـا هدف‌های گردش و ‏تفریح (۲۴ درصد) و زیارت (۱۵ درصد) سفر کرده‌اند.

نتایج نشان می‌دهد که بیشترین اقامتگاه اصلی مورد استفاده در سـفرهای داخلـی بـا ‏اقامـت شـبانه خانواده‌ها، منزل بستگان و آشنایان با ۶۶ درصد، ویلا و آپارتمان اجاره‌ای با ۱۱ درصد و ویلا و آپارتمان شخصی ‏بـا ۶‏ درصد بوده است.

حال با افزایش قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز، کارشناسان صنعت گردشگری می‌گویند گردشگری بیش از پیش تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و اگر فکری به حال آن نشود، ممکن است همان نصف جمعیتی هم که سفر می‌روند از خانه خارج نشوند. نگرانی دیگر از جانب هتلداران است که احتمال می‌دهند ضریب اشغال هتل‌هایشان به صفر برسد.

در این میان برخی از سرویس‌ها هستند که با تضمین پایین‌ترین قیمت، سعی دارند سفر در سبد خانوار ایرانی باقی بماند. این شرکت‌ها درصددند سفر به شهری دیگر وابسته به داشتن قوم و خویشی در آن نباشد و اسنپ تریپ هم از جمله آنهاست. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما است و برای پایین نگه داشتن قیمت هتل‌ها در کمپینی به نام سه‌ شنبه سوری، هتل های ایران را ارزان‌تر از دیگر روزهای هفته ارائه می‌کند.

اگر می‌خواهید در اصفهان هتل رزرو کنید به صفحه رزرو هتل های اصفهان با تخفیف بروید.

اسنپ تریپ، کارش را از سال 1394 و با نام پین تا پین شروع کرد. این سرویس در ابتدا تنها، سرویسی برای رزرو هتل های داخلی بود، ولی بعد از گسترده شدن خدماتش حالا بیش از یکسال است که با نام اسنپ تریپ فعالیت می‌کند و علاوه بر هتل های ایران، خرید اینترنتی بلیط هوایپما را هم می‌توان با آن انجام داد. این سرویس با بیش از 800 هتل و اقامتگاه در سراسر ایران قرارداد دارد و علاوه بر تخفیف‌های روزانه و هفتگی، براساس قراردادی که با هتل‌ها منعقد کرده، تخفیف‌هایی بیشتر از سایر وب‌سایت‌های رزرو آنلاین هتل را ارائه می‌کند. به گفته مسئولان این شرکت سفر نباید تنها مختص طبقه خاصی باشد و همه مردم باید بتوانند بهترین‌ها را انتخاب کنند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس