کد خبر 906984
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
اختاپوس کوچک

دانشمندان به هنگام بررسی صخره‌های مرجانی ناگهان اختاپوس بسیار کوچکی را در میان زباله‌های دریایی پیدا کردند.

به گزارش مشرق، دانشمندان پارک ملی «کالوکو-هوناکوهائو» در جزیره «بیگ آیلند» هاوایی که در حال انجام برخی تحقیقات بودند، موجود کوچکی را پیدا کردند و عکس آن را در صفحه فیس‌بوک خود به نمایش گذاشتند.

براساس گزارش «ساینس آلرت»، در ماه اوت، هنگامی که زیست‌شناسان دریایی صخره‌های مرجانی را مورد بررسی قرار می‌دادند در میان زباله‌های پلاستیکی شناور اختاپوس کوچکی را پیدا کردند.

«سالی بی‌ورز» اکولوژیست دریایی این پارک در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس، این موجود را متعلق به یکی از دو گونه‌ی اختاپوس روزگرد یا شبگرد دانسته است که در جزایر هاوایی یافت می‌شوند.

هرکدام از این گونه‌ها می‌توانند تا چندین کیلوگرم رشد کرده و بازوهای آنها به 2 متر برسد اما هنوز این بچه اختاپوس تنها به اندازه یک نخودفرنگی است.

البته جای نگرانی نیست، از آنجایی که دانشمندان این اختاپوس کوچک را در یک جای امن رها کردند او شانس زیادی برای بزرگ شدن دارد.

گفتنی است؛ شاید این بچه اختاپوس خیلی هم بامزه نباشد زیرا این تیم اعلام کرد که هنگامی که این موجود کوچک را پیدا کردند در حال حمله و کشتن یک بچه خرچنگ بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
    78 8
    مثل اصلاح طلبان که از بچه گی به همه حمله می کنند تا بازوانشان به چندین متر برسه تا بتوانند به تمام جاها دسترسی داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس