گزارش نشریه ترکیه‌ای درباره حمایت عربستان و امارات از پ.ک.ک

یکی از رسانه‌های وابسته به حزب عدالت و توسعه در گزارش ویژه‌ای مدعی شده که هیاتی از عربستان سعودی و امارات متحده عربی به منظور حمایت از کردهای مسلح سوریه وابسته به پ.ک.ک راهی شمال سوریه شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه ینی شفق٬ این روزنامه که به عنوان یکی از ارگان‌های رسانه‌ای حزب عدالت و توسعه ترکیه شناخته می‌شود٬ امروز در یک گزارش ویژه مدعی شده که عربستان سعودی و امارات متحده عربی حاضر شده‌اند به صورت اشتراکی تمام هزینه‌های مربوط به 12 مرکز دیده‌بانی آمریکا و پ.ک.ک در شمال سوریه را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

این روزنامه که پس از کشته شدن جمال خاشقجی مواضع سفت و سختی در مورد بن سلمان و محد بن زاید ولیعهد امارات اتخاذ کرده٬ در این گزارش آورده است: هیئت مشترکی از مسئولین عربستان سعودی و امارات متحده عربی به شمال سوریه سفر کرده و در شهرهای حسکه٬ سرکانی و کوبانی با تعدادی از فرماندهان آمریکایی و پ.ک.ک دیدار کرده‌اند.

ینی شفق همچنین مدعی شده که نیروهای مسلح وابسته به پ.ک.ک که تحت حمایت آمریکایی‌ها قرار گرفته‌اند٬ ترکمن‌ها را از شمال سوریه از منازل و شهرهای خود بیرون رانده و این مناطق را به اشغال خود درآورده‌اند. 

مدتی است که رسانه‌های نزدیک به حزب عدالت و توسعه بر اساس سیاست‌ها و سخنرانی‌های اردوغان در مورد ضرورت حمله به شرق فرات و پایان دادن به حمایت آمریکا از نیروهای کُرد وابسته به پ.ک.ک٬  دست به تبلیغات وسیعی زده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    15 26
    اردوغان بايد زودتر شرق فرات رو هم بگيره عين جاهاي ديگه بعد ببينم اين تروريستها چيكار ميتونن بكنن
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      ترکیه هم مثل آمریکا و تروریستهای « ی پ گ » غلط کرده طمعی به خاک سوریه داشته باشه! اینها همشون متجاوزن و باید گورشون رو از خاک سوریه گم کنن بیرون! تا همین الانش هم با حمایت از تروریستهای تکفیری رنگارنگ به اندازه کافی جنایت کردن، سوریه متعلق به دولت و مردمشه نه عردوغان و آمریکا و تروریستهاشون
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    127 3
    در تاریخ ایران با عثمانی و ترکیه هیچ برهه از زمان مواضع ایران و ترکیه اینهمه بهم نزدیک نبود
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
      8 5
      دیگه ترکیه فهمیده مثل ایران و یا در وضع بدتر از ایران قرار دارد و آمریکا در صورت عدم اثربخشی تحریم ها علیه ترکیه برای پذیرش تجزیه ترکیه به سه بخش حمله نظامی به ترکیه را در دستور کار دارد
  • DE ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
    1 33
    عزیزم نه عربستان و نه غیره از پ ک ک حمایت نمیکنه بلکه ایران حامی اصلی پ ک ک هست، و شمال سوریه نه در اختیار آمریکا بلکه در اختیار ایران. همه ما هم میدونیم که تروریست واقعی اردوغان و دولتش بودند که از داعش حمایت کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس