به گزارش مشرق، علی عابدزاده افزود: با توجه به نارضایتی سازمان هواپیمایی و دادستانی از نحوه چارتر شدن بلیت هواپیماها در گذشته، با هماهنگی نزدیک با دادستانی و با همکاری خطوط هواپیمایی، سهم بلیت های چارتر در شبکه پروازی کاهش یافته است.
بیشتر بخوانید:
علت مخالفت با حذف پروازهای چارتری
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در برخی شبکه های پروازی از جمله مقاصد گردشگری و مناطق آزاد مانند قشم و کیش، اصولا باید پروازها بصورت چارتر باشد تا محل اسکان مسافر نیز از قبل تعیین شده باشد بنابراین حذف کامل بلیت های چارتری در پروازها امکان پذیر نیست و در همه جای دنیا نیز، تورهای گردشگری بلیت ها را چارتر می کند.
وی افزود: باید به این سمت حرکت کنیم که فروش بلیت به صورت گروهی انجام شود تا ساختارهای گردشگری و تور گردانی بتوانند از این ابزار استفاده کنند و چارتر باید به صورت صدور بلیت گروهی انجام شود.
پیشتر دادستان تهران خواستار حذف کامل بلیت های چارتر از شبکه فروش بلیت هواپیما شده بود تا در این فرایند، حقوق مسافران بیشتر رعایت شده و از بروز تخلفات و تکانه های شدید قیمتی در بلیت هواپیما جلوگیری شود.