کد خبر 917817
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا یک بار دیگر موضوع هزینه‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را مطرح کرده و از کشورهای اروپایی خواسته است تا سهم بیشتری از هزینه‌های ناتو را عهده‌دار شوند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (شنبه) این موضوع را که واشنگتن بخش بزرگی از هزینه‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را پرداخت می‌کند، «غیرمنصفانه» خواند و یک بار دیگر از کشورهای اروپایی خواست تا سهم بیشتری از هزینه‌های این پیمان نظامی را بر عهده بگیرند.

بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه توئیترش منتشر کرد، نوشت: «ایده ارتش اروپایی در جنگ جهانی اول یا حتی دوم خیلی خوب کار نکرد. اما آمریکا در آنجا بود تا از شما (اروپا) حمایت کند و همواره خواهد بود. تمام آنچه که ما می‌خواهیم این است که شما (اروپایی‌ها) نیز سهم عادلانه خودتان را از هزینه‌های ناتو پرداخت کنید.»

بیشتر بخوانید:

مخالفت قضات آمریکایی با درخواست ترامپ

افشاگری خبرنگار BBC درباره رابطه ترامپ با دو زن

ترامپ در ادامه تأکید کرد: «آلمان در حال حاضر یک درصد هزینه پرداخت می‌کند در حالیکه آمریکا با تولید ناخالص داخلی بزرگتر، 4.3 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را (به عنوان بخشی از هزینه‌های ناتو) برای حفاظت از اروپا پرداخت می‌کند. کاملا منصفانه!»

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه ماه گذشته به برنامه‌ریزی‌های آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اشاره کرده و پیشنهاد تشکیل یک ارتش متحد اروپایی را مطرح کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس