صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۶ دی

متأسفانه در سایه انفعال و بی‌عملی وزارت خارجه، رفتارهای تحقیرآمیز اروپا هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** دروغگویی سفیر آلمان در مصاحبه با ارگان دولت

«میشائیل کلور برشتولد» سفیر آلمان در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «دیپلماسی آلمان در جهت بهبود روابط ایران و آلمان، خیلی هزینه می‌کند».

سفیر آلمان مدعی شده است که این کشور در جهت بهبود روابط با ایران خیلی هزینه می‌کند؛ اما رفتار این کشور در سال‌های اخیر، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

در هفته‌های گذشته و همزمان با ادعای اروپا مبنی بر گشایش کانال مالی، شرکت مخابرات آلمان در اقدامی گستاخانه خطوط تلفن و اینترنت بانک‌های ایرانی مستقر در این کشور را قطع کرد. پس از انتشار این خبر سفارت آمریکا در آلمان در یک پیام توئیتری با استقبال از تصمیم تله‌کوم آلمان در قطع تلفن و اینترنت بانک‌های ایرانی در هامبورگ، از اجرای تحریم‌ها علیه ایران تشکر کرد.

گفتنی است اکثر بانک‌های آلمان در هامبورگ از هر گونه تراکنش مالی با شعبه‌های بانک‌های ملی و بانک بازرگانی ایران و اروپا خودداری می‌کنند در حالی که بانک مرکزی آلمان به دادوستد مالی با بانک‌های ایران موظف است و بانک‌های ایرانی یادشده از سوی اتحادیه اروپا تحریم نشده‌اند.

آلمان همچنین در تیرماه ۹۷ در اقدامی غیرقانونی و با دلایل واهی، دیپلمات ایرانی را که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار بود، بازداشت کرد. این کشور در ادامه رفتار گستاخانه خود، در مهر ۹۷، دیپلمات ایرانی بازداشت شده را به بلژیک مسترد کرد.

علاوه بر این در بهمن ماه ۹۶، آلمان در اقدامی توهین آمیز و گستاخانه از سوخت رسانی به هواپیمای حامل ظریف، وزیر امور خارجه ایران خودداری کرد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان- مهر ۹۷- گفت: «با آمریکا اهداف مشترکی را درقبال ایران دنبال می‌کنیم. ما فقط از نظر مسیرهایی که دنبال می‌کنیم با یکدیگر اختلاف داریم».

متأسفانه در سایه انفعال و بی‌عملی وزارت خارجه، رفتارهای تحقیرآمیز اروپا هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد.

** روزنامه اصلاح طلب: رفتار زشت نمایندگان، بخاطر نظارت استصوابی شورای نگهبان است!

روزنامه همدلی در مطلبی با عنوان «پارلمان استصوابی» با اشاره به برخورد اخیر نماینده اصلاح طلب سراوان با کارمند گمرک نوشت: «حال این پرسش مطرح می‌شود که نقش نظارت استصوابی در این میان چیست و چرا در این نظارت به این جنبه‌های نمایندگان پرداخته نمی‌شود. طبیعی است که مردم هر استان بیش از هرکس دیگری، همشهری‌ها و هم‌استانی‌های خود را می‌شناسند و اگر دستشان برای رأی دادن به معتمدانشان باز باشد می‌توانند نمایندگانی به مراتب اصلح‌تر را انتخاب کنند و بهتر است تشخیص این اصلح بودن برعهده مردم باشد تا آنکه شورای نگهبان با فیلتر نظارت استصوابی، این صلاحیت را تشخیص دهد.»

هروقت رفتار ناشایستی از سوی نمایندگان اصلاح طلب مجلس رخ می‌دهد، اصلاح طلبان به خط شده و به عقده گشایی علیه شورای نگهبان اقدام می‌کنند.

این اقدام تأمل برانگیز با دو هدف عمده صورت می‌گیرد. هدف اول تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی و کارنامه ضعیف طیف اصلاح طلب در مجلس است. هدف دوم نیز تضعیف جایگاه شورای نگهبان است. فیلتر شورای نگهبان همیشه آماج حملات اصلاح طلبان بوده است، چرا که این نهاد مانعی جدی برای ورود افراطیون اصلاح طلب به مجلس شورای اسلامی است.

از سوی دیگر، ایده اصلاح طلبان مبنی بر انتخاب نمایندگان بدون نظارت استصوابی شورای نگهبان اکنون در شوراهای شهر اجرا شده است. برای نمونه شورای شهر تهران بدون رد صلاحیت‌های شورای نگهبان و با حمایت پر رنگ اصلاحات و خاتمی تشکیل شد و نتیجه این شد که فعالین اصلاح طلب آن را مایه آبروریزی، مصداق پوپولیسم و ناآشنا به امور شهری معرفی می‌کنند.

** برجام اینگونه سفره مردم را کوچک کرد

روزنامه جهان صنعت در گزارشی با عنوان «جلوی گرانی را گرفتیم!» نوشت: «بر اساس آمارهای بانک مرکزی، نرخ تورم از ابتدای سال‌جاری تاکنون، از ۹،۲ درصد در فروردین ماه، به ۲۱،۲ درصد در پایان آذرماه رسیده است که از افزایش ۱۳۰ درصدی نرخ تورم در طول این مدت خبر می‌دهد. همچنین گزارش‌های آماری منتشر شده از تغییرات قیمتی خرده‌فروشی‌ها نشان می‌دهد که میوه در طول یک سال گذشته حدود ۷۰ درصد و گوشت نیز حدود ۶۸ درصد رشد قیمتی داشته است. این گزارش آماری همچنین نشان می‌دهد که تقریباً در تمامی گروه‌های کالایی ما شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم و هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم، سفره معیشتی مردم نیز کوچک‌تر می‌شود.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه با اشاره به اینکه نرخ تورم در کشور حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد است، نوشت: «سفره معیشتی مردم همچنان زیر آوار گرانی در حال کوچک‌تر شدن است».

کوچک شدن سفره‌های مردم و تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی در حالی است که دولتمردان و رسانه‌های اصلاح طلب پیش از این مدعی بودند که میوه‌های برجام در سال ۹۷ می‌رسد و مردم طعم آن را خواهند چشید!

در روزهای گذشته، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در مصاحبه با روزنامه خراسان گفته بود: «دولت مجبور شد که سرنوشت برجام را با اوضاع اقتصادی مردم گره بزند تا مطالبات را برای انعقاد توافق بالا ببرد»!

این اظهارنظر تأسف برانگیز یعنی اینکه ما می‌خواستیم یک توافق را به هر قیمت امضا کنیم و برای اینکه مسیر هموار شود، به دروغ معیشت مردم را به توافق گره زدیم! و برجام اینگونه سفره مردم را کوچک کرد.

** مافی: تصور اصلاح طلبان از فراکسیون امید، رؤیایی بود

«پروانه مافی» عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «تصور ابتدایی اصلاح‌طلبان از فراکسیون امید رؤیایی و غیر طبیعی بود که این فراکسیون در مجلس می‌تواند در مجلس نقش اول را داشته باشد. در داخل مجلس نیز دیدم که واقعیت چیز دیگری است لذا ما همیشه در همان نقش کم و بیش یک سومی نقش خود را ایفا کردیم. باید از هر موضوعی به اندازه‌ای که هست انظار داشته باشیم. یکی از مشکلاتی که در کشور داریم این است که گاهی سطح انتظارات را به حدی بالا می‌بریم که زمانی که عملکردها را می‌بینیم دچار تعارض می‌شویم. از این رو اگر در حد آن جریان یا گروه سیاسی انتظار داشته باشیم مسلماً دچار تعارضات نخواهیم شد».

اصلاح طلبان پیش از هر انتخابات، با ژست دروغین «تَکرار امید» و با شعارهای رنگارنگ، مردم را به انتخاب لیست مورد نظر خود ترغیب می‌کنند و سپس با آسمان و ریسمان به هم بافتن، در پی سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خود هستند.

کارنامه لیست امید در مجلس دهم و شورای شهر پنجم به خوبی عیار اصلاح طلبان در رسیدگی به مطالبات مردم را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    12 0
    از اصلاحطلبان بی صفت تر وجود نداره...دورهای ریاکاری که به راحت وطنشونو میفروشن....
    • سید IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
      4 0
      از بس تهوع آورند!
  • محمـّ؁د IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    9 0
    ریاکاری و فریبکاری تو DNA اروپایی هاست
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    10 0
    برجام اروپایی آب رفت. خودرو گران شد گوشتمرغ کیلویی 13500 شد لاستیک پراید 900 تومانشد.. و.... و....و... .
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    4 0
    در تایید صلاحیت نماینده ها و کاندیداتورها انتظار میرود شورای نگهبان از تمام نهادها استعلام بگیرد . یعنی چی که یکی دکتر تقلبی میشود دیگری فوق لیسانس جعلی ؟ یعنی چی وقتی مدرسه شهر و استان انتخابی اش ابتدایی ترین وسائل رو نداره طرف توی گمرک پرسه میزنه ؟ .از شورای نگهبان انتظار داریم این رفتارها پیگیری و ثبت و ضبط شود و بعد از رد صلاحیت در صورت درخواست توضیح پاسخها علنا منتشر گردد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس