به گزارش مشرق، حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی درباره احساس نوستالوژیک به کتابهای درسی قدیم و اینکه عنوان میشود، کتابهای درسی جدید این احساس را ایجاد نمیکنند، اظهار کرد: بعضی از حسها به شرایط ما باز میگردد؛ در گذشته فقط یک کتاب درسی بود و هیچ رسانه دیگری نبود و ما به کتاب احساس تعلق میکردیم اما دنیای امروز، دنیای رسانههای مختلف است.
بیشتر بخوانید:
وی با بیان اینکه بخشی از احساس تعلق به کتاب درسی به تغییرات بر میگردد که دنیای امروز، دنیای تعلقات نیست، گفت: انقدر مفاهیم دیگر در مقابل دانشآموز است که فقط روی مفاهیم کتب درسی متمرکز نمیشود.
تورانی تصریح کرد: ما باید به سمت مفاهیمی برویم که ماندگار شود و حس نوستالوژیک ایجاد شود؛ مثلاً معتقدم که درس دهقان فداکار مجزا شود و همه بدانند که فداکاری ایرانیان از قدیم بوده است و در درسهای بعد به ادامه فداکاریها اشاره کنیم.
وی با تأکید بر اینکه کتابهای درسی مجدداً بازنگری میشوند، افزود: معتقدیم برخی دروس مانند تصمیمکبری و زاغ و کلاغ البته شاید با تغییراتی، باید به کتب درسی بازگردند.
سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به درس «کوکب خانم» اشاره کرد و گفت: حذف درس کوکب خانم به این دلیل بود که زندگی با توجه به تکنولوژی تغییر کرده است اما معتقدیم باید استمرار با گذشته داشته باشیم و قطع نشود.
وی ادامه داد: تغییرات کتب درسی بعد از سال ۱۴۰۰ خواهد بود و در این مدت بررسیهای لازم و کارشناسی را برای تغییرات اینچنینی در کتاب درسی داریم.