به گزارش مشرق، محمدجواد آذری جهرمی که طی دو روز گذشته با انتشار یک نظرسنجی در شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به بررسی مشکل پیامکهای مزاحم تبلیغاتی اقدام کرده بود در تازهترین توئیت خود، آخرین نتیجه تصمیمات در خصوص حل این معضل را اعلام کرد.
وی در این پیام اعلام کرد: «همچنین در هفته آتی در جلسهای با فعالین «بازاریابی دیجیتال» راهکارهای ایجاد کانالی مؤثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای پیامک بررسی و اجرایی خواهد شد.
بیشتر بخوانید:
نظرسنجی جهرمی از مردم درباره پیامکهای تبلیغاتی
۱. کانال تبلیغ ارزان: علت رواج پیامکهای مزاحم، عدم وجود راهکار مؤثر، ارزان و در دسترس، برای تبلیغ مشاغل است. در مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت کننده دیده شده است.
۲. تشدید شناسایی و برخورد با ارسال کنندگان: ظرف پنج روز آینده سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سختگیرانهتری فعالیت خواهد کرد. برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیمکارتهای غیرقانونی و لغو مجوز آنها در دستور کار قرار گرفت.
۳. محدودیت در ارسال پیامک روزانه: فعلا سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد. دو پیشنهاد وجود دارد، اول اینکه بالاتر از سقف ارسال نشود و یا اینکه با تعرفه بیشتری محاسبه شود، اتخاذ تصمیم در این خصوص قانونا با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یکشنبه هفنه بعد نهایی خواهد شد.
۴. گران کردن تعرفه پیامک و قیمت سیمکارت: با توجه به عدم اقبال عمومی مردم، از دستور کار خارج شد.»
وی افزود: تلاش خواهیم کرد با اجرایی کردن این تصمیمها، بر معضل پیامکهای مزاحم فائق آییم.
وزیر ارتباطات پیش از این اعلام کرده بود که مردم از پیامکهای تبلیغاتی متنفرند و تاکنون ۷۰ هزار سیمکارت متخلف را در این زمینه مسدود کردهایم اما باز هم هستند.
وی در یک نظرسنجی از مردم خواسته بود که یکی از موارد ایجاد امکان تبلیغ ارزان، بالا بردن سیمکارت، بالا بردن قیمت پیامک، و محدودیت تعداد پیامک در روز را برای حل مشکل پیامکهای تبلیغاتی اعلام کنند.
در این نظرسنجی ۵۹ درصد از کاربران به موضوع محدودیت تعداد ارسال پیامک در روز رأی دادند و موضوع ایجاد امکان تبلیغ ارزان ۲۷ درصد در این نظرسنجی رأی آورد.