روزنامه

نسخه‌های جریان اصلاحات هیچگاه سایه جنگ را از کشور دور نمی‌کند بلکه آن اقتدار جمهوری اسلامی و توان دفاعی و نظامی و ایثار مدافعان حرم و حافظان امنیت کشور است که سایه جنگ را از کشور دور کرده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آمارهای مخدوش یک اصلاح طلب، از مشروب خواری تا قتل یک زن

«عباس عبدی» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به ماجرای قتل میترا استاد توسط محمد علی نجفی نوشت: «یک نظرسنجی اینترنتی نشان می‌دهد که در این قتل توجه بیش از نیمی از کسانی که پاسخ داده‌اند روی وجه امنیتی و اطلاعاتی آن متمرکز شده‌اند و وجوه دیگرش که احساسات آنان را جریحه‌دار کند بسیار ضعیف است، حال چگونه این وجه مهم از پرونده حذف می‌شود؟ هرچند از نظر بنده و با اطلاعاتی که تا این مرحله دارم، این وجه اصلی ماجرا نیست ولی مردم حداقل این طور فکر نمی‌کنند. به نظرم باید درباره رسیدگی به این پرونده دقت عمل بیشتری به خرج داد.»

عبدی در ادامه نوشت: «اینکه سخنگوی دستگاه قضایی بگوید درباره ارتباط خانم استاد با نهادهای امنیتی قراینی وجود ندارد و چیزی که الان رسیدگی می‌کنیم، پرونده قتل است و به سایر زوایای پرونده در فرصت بعدی رسیدگی خواهد شد، قطعاً محل سؤال است. چگونه به این سرعت به چنین نتیجه‌ای رسیده‌اند؟ و چگونه می‌توانند یک ادعای مهم را نادیده گرفت و رسیدگی به آن را به آینده نامعلوم حواله داد؟».

یک سیاستمدار مشهور اصلاح طلب که در دولت‌های آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و روحانی در پست‌های ارشد مدیریتی حضور داشته است و در شورای شهر اصلاح طلب تهران (شورای شهر پنجم) از میان ۲۱ عضو اصلاح طلب با ۲۱ رأی به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شده بود، در اقدامی جنایتکارانه، همسر دوم خود را با اسلحه کلت- که بدون مجوز بوده است- به قتل رسانده است. حال اصلاح طلبان در اقدامی که جدیدترین مصداق ورشکستگی اخلاقی این طیف است، با ترفندهای مختلف در پی «عوض کردن جای قاتل و مقتول» و «تطهیر یک جنایت» است.

یکی از ترفندهای غیراخلاقی که اصلاح طلبان برای تطهیر این جنایت به کار بردند، منتسب کردن مقتول به دستگاه‌های امنیتی بود. ترفندی زشت که حتی صدای برخی اصلاح طلبان را نیز درآورد. در همین رابطه روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در مطلبی نوشت: «به نظر می‌رسد عده‌ای عمداً در لباس دوست قصد تشدید اوضاع را دارند. پرستوسازی از خانم استاد و یا برنامه ریزی شدن ازدواج ایشان و ارتباط این پرونده با اقدامات زمان شهرداری آقای نجفی اگر ظالمانه نباشد، غیرمنطقی است. چرا که در اصل موضوع یک انسان در یک پیوند نامناسب دچار اختلافات مختلف گردیده و دست به قتل زده است».

دروغ اصلاح طلبان در منتسب کردن مقتول به دستگاه‌های امنیتی، پوششی است تا اصل ماجرا به حاشیه برود. اصل ماجرا این است که یک سیاستمدار مشهور اصلاح طلب- براساس سبک زندگی اشرافی و مبتنی بر خودشیفتگی و خود برتربینی- برای همسر دومش منزلی پانزده میلیاردی در یکی از مناطق مرفه نشین تهران تهیه کرده، این سیاستمدار اصلاح طلب، پذیرفته که مهریه همسر دوم ۱۳۶۲ سکه باشد. و در نهایت در نتیجه همین سبک زندگی غلط، پس از ایجاد اختلافات در زندگی مشترک، این سیاستمدار اصلاح طلب به جای طی مراحل قانونی و انجام طلاق، با یک سلاح غیرمجاز همسر دوم خود را به قتل رسانده است.

چندی پیش دستیار ویژه وزیر اطلاعات دولت روحانی گفته بود: «میترا استاد- همسر دوم محمدعلی نجفی- هیچ‌گونه ارتباط و همکاری با وزارت اطلاعات نداشته است». علاوه بر این سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرده است که قرائنی در خصوص ارتباط میترا استاد با نهادهای امنیتی وجود ندارد. برادر میترا استاد نیز چندی پیش گفته بود: «این را که گفته شده خواهرم با یک نهاد امنیتی ارتباط داشته، رد می‌کنم. او با هیچ نهادی ارتباط نداشت».

حالا «عباس عبدی» در اقدامی غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی، اظهارات مقامات رسمی و واقعیات موجود را نادیده گرفته و به یک نظرسنجی اینترنتی نامعتبر و مجهول استناد کرده است. دقیقاً همان ترفندی که پیش از این با استفاده از آمار مجعول و با هدف توجیه آزادی مشروب خواری به کار برد. عبدی با سیاه نمایی مدعی شده بود: «آن قدر این پدیده (شراب خواری) در ایران شایع شده است که بسیاری از افراد در حین رانندگی نیز بیش از حد مجاز مصرف کرده‌اند و تصادفات وحشتناکی در کشور به علت همین عامل رخ داده است. در مقابل در کشورهایی که مصرف آن آزاد است، کمتر شاهد این حد از رانندگی در حالت مستی هستیم».

** باید اسرائیل را به رسمیت بشناسیم تا سایه جنگ دور شود!

«فریدون مجلسی» دیپلمات پیشین و از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «علت اصلی تقابل ایران و آمریکا در منطقه خاورمیانه تقابل دو شعار متضاد با همدیگر است؛ نخست تهدید ماهیت اسرائیل توسط ایران و دوم تضمین آمریکا برای حفظ اسرائیل و بقای این کشور. بدون شک تا زمانی که این دو شعار متضاد وجود داشته باشد و هر دو کشور روی شعارهای خود پافشاری کنند مذاکره به جایی نخواهد رسید. با ادامه این وضعیت آمریکا سیاست خود را حتی با جنگ نظامی ادامه خواهد داد و در عین حال به خیال خود به تضعیف ایران می‌اندیشد».

مجلسی در ادامه گفت: «بدون شک سفر نخست وزیر ژاپن به ایران دارای اهمیت زیادی است. ژاپن هم روابط خوبی با آمریکا دارد و هم اینکه همواره نگاهی راهبردی نسبت به ایران داشته است…خطر بزرگی که منافع ژاپن را نیز تهدید می‌کند جنگ بزرگی است که خطر آن جدی‌تر از گذشته شده است. یک سوءتفاهم یا یک اتفاق می‌تواند منطقه خاورمیانه را به آتش بکشد».

«فریدون مجلسی» در روزهای گذشته در مطلبی تأمل برانگیز در روزنامه شرق نوشته بود: «این دیدگاه مطرح است که منازعه ایران و آمریکا با توجه به حضور اسرائیل، کش‌دار و فرسایشی خواهد بود و از سوی دیگر احتمال به‌کارگرفته‌شدن سلاح‌های ویرانگر هسته‌ای وجود دارد».

وی پیش از این در مطلبی دیگر مدعی شده بود که بی دستاوردی برجام بخاطر شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» است!

اصلاح طلبان هیچگاه به عاقبت عبرت آموز افرادی همچون «قذافی» و همچنین وضعیت اسفناک و عبرت آموز رژیم آل سعود- گاو شیرده ترامپ- که به سازش در مقابل آمریکا مشهور هستند، توجه نمی‌کنند. چندی پیش «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی خطاب به سران آل سعود گفته بود: «اگر آمریکا نبود، سعودی‌ها ظرف یک هفته فارسی صحبت می‌کردند».

در نیمه اردیبهشت سال جاری، نوار غزه بار دیگرشاهد تجاوز رژیم صهیونیستی بود. اما این بار نیز همانند جنگ دو روزه در آبان ۹۷ تجاوز رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیشتر از دو روز طول نکشید و این رژیم با ذلت مجبور به عقب‌نشینی و قبول آتش بس شد. رژیم صهیونیستی حتی توان مقابله با بادبادک‌های آتش زایی که از نوارغزه فرستاده می‌شود را نیز ندارد.

نسخه‌های حقارت آمیز جریان اصلاحات هیچگاه سایه جنگ را از کشور دور نمی‌کند بلکه آن اقتدار جمهوری اسلامی و توان دفاعی و نظامی و ایثار مدافعان حرم و حافظان امنیت کشور است که سایه جنگ را از کشور دور کرده است.

** دلار ۴۲۰۰ تومانی، هزینه‌های گزافی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرد

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «خسارت سوم دلار ۴۲۰۰؛ تبعات ارز رانتی در حوزه تولید هم آشکار شد» نوشت: «خسارت سوم دلار ۴۲۰۰ تومانی این بار در حوزه تولید آشکار شد. دولت از سال گذشته با هدف ثبات قیمت‌ها، به کالاهای اساسی وارداتی ارز ارزان تخصیص داد؛ اما گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که تخصیص ارز ارزان به ثبات قیمت منجر نشد و این سیاست هزینه‌های گزافی را بر اقتصاد کشور تحمیل کرد. در واقع خسارت اول این یارانه نفع گروهی از رانت‌خواران و ضرر مصرف‌کننده نهایی و اقشار کم‌برخوردار جامعه بود. خسارت دوم این سیاست در انحراف واردات و صادرات از مسیر اصلی نمایان شد. سیاست تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی علاوه بر افزایش عطش واردات و ایجاد کانال‌های فساد در فرآیند ثبت سفارش، صادرات را هم از مسیر طبیعی خود منحرف کرد. حال ابعاد جدیدتری از این سیاست خود را در قالب خسارت سوم در حوزه تولید نشان داده است. ادامه تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی و صدور مجوزهای فراتر از فهرست مشمولان ارز دولتی برای واردات کالاهای آماده مشابه تولید داخل، رقابت‌پذیری برخی از بنگاه‌های تولیدی را به‌شدت تقلیل داده است. این در حالی است که این گروه از تولیدکنندگان تنها برای واردات مواد اولیه از دلار ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند هستند و سایر هزینه‌ها را باید با ارز آزاد پوشش دهند. پیشنهاد آنها به سیاست‌گذار حذف تخصیص ارز رانتی است تا شرایط برابر برای رقابت در کشور فراهم شود».

اصلاح طلبان در ماههای اخیر به دفعات از سیاست اشتباه دولت در دلار ۴۲۰۰ تومانی انتقاد کرده‌اند. این در حالی است که این طیف در سال گذشته، تصویر جهانگیری در لباس سوپرمن را در صفحات اول روزنامه‌های خود کار کرده و این تصمیم اشتباه را یک فتح الفتوح جا زدند!

لازم به ذکر است که در فروردین ۹۷ «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهور از دلار ۴۲۰۰ تومانی رونمایی کرد. یک تصمیم غیر کارشناسی که قیمت دلار را تا ۱۹ هزار تومان افزایش داد و ۱۸ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور را در کشاکش چنگ سخت اقتصادی هدر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    33 5
    باید منافقین کثیف و اوباش به درک واصل کنیم تا مشکلات حل بشه تا زمانی این ....... هستن قراردادهای ننگینی مثل برجام هم هست
  • SE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    23 6
    اصحالات این قاتل شان را با انواع اسید هم بشویند چیزی از قاتل بیرحم بودنش کم نمیکن خودشان را بیخودی جر ندهند
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      7 13
      از اصلاحات عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
    • سید IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      16 3
      فقط یک جمله می توان گفت: خاک بر سر کسانی که قبول ندارند اصلاح طلبان تهوع آورند!
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      10 1
      از مهناز جانی تا شهردار جانی ، چیشو بشورن . نوکر داعش و اسراییل و کدخدا آدمه ؟
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    7 7
    تمام شومی همین اسراییل.
  • ناشناس IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    16 7
    اصلاح طلبا واسه اینکه به اهداف خودشون برسن اگه ازشون بخواید که شلوارشون هم بدن،حتما این کار رو انجام میدن صلح با اسرائیل پیشکش
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    18 4
    خاک بر سر این مملکت که دیپلماتش مجلسی باشه
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      11 5
      احسنتم ، خاک بر سر اون مملکتی که مسئولش امثال چنین زالوهایی باشن
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    10 5
    می ترسیم رای بدیم بهش نماینده بشه یه سال بعد استعفا بده که داوطلب ریاست جمهوری شود
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    4 12
    جاوید اصلاحات تا ابدالآباد
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    12 6
    اسرائیل را برسمیت نمی شناسیم . اگه خفه بشی نمی گن مُردی
  • عبدالله IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    12 9
    لعنت خدا بر تو (فریدون مجلسی) با آن آویز شیطانی! دشمن خدا را به رسمیت می شناسی که چه کنی؟ چند صباحی آویز شیطان بر گردن بیاویزی؟ خدا تو و امثال تو را اگر قابل هدایت هستید هدایت فرماید و در غیر اینصورت محو و نابود کند انشاء الله تعالی.
  • مجید IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
    14 0
    فرض بر اینکه میترا استاد مامور امنیتی بوده باشد، آیا نجفی حق داشت او را بکشد؟؟!!! آقای عبدی خجالت نمی کشی؟ اگر بر سر دخترت هم این بلا رو میاوردند، همینطور نظر میدادی؟؟؟
  • علی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    0 0
    موسم انتخابات و باز سایه جنگ !!!!
  • علی رضا IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    0 1
    اسراییل محکوم به نابودی است و کسی نمی تواند تقدیرش را تغییر دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس