حضور اردوغان و پوتین در نمایشگاه هوایی روسیه

رئیس جمهور روسیه در جریان دیدار با رئیس جمهور ترکیه از تحویل بخش دیگری از سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ به آنکارا خبر داد.

به گزارش مشرق،   «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در جریان دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مسکو گفت که در این دیدار موضوعات حساسی درباره موضوعات منطقه‌ای مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

آغاز به کار نمایشگاه ماکس با حضور ایران

نگرانی پوتین از فعالیت تروریست‌ها در ادلب

وی همچنین از تحویل بخش دیگری از سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ به ترکیه خبر داد.

اردوغان همچنین امروز در مسکو از جنگنده نسل پنجمی سوخو ۵۷ بازدید کرد و در جریان توانایی‌های این جنگنده قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌ها، تحولات اخیر در ادلب سوریه یکی از مهمترین محورهای گفت‌وگو میان پوتین و اردوغان خواهد بود.  

ترکیه طی روزهای اخیر از تشدید عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در ادلب ابراز نگرانی کرده و تحرکات آنکارا از زمان حمله ارتش سوریه به یک کاوان نظامی ترکیه در ادلب و محاصره یک پست دیده بانی این کشور در سوریه افزایش یافته است.

وزارت دفاع ترکیه حمله هوایی به کاروان کمک‌های نظامی خود به تروریست‌های سوری را محکوم کرده و آن را خلاف توافقات و مذاکرات با روسیه دانست. این در حالی است که کاروان نظامی مذکور که شامل تجهیزات نظامی سنگین می‌شد قرار بود به دست تروریست‌های گروه جبهة‌النصره در خان شیخون در جنوب استان برسد.

علی‌رغم ادعای ترکیه مبنی بر اینکه این کاروان برای تجهیز پست دیدبانی این کشور در منطقه کاهش تنش ادلب اعزام شده (در حالی که این پست دیدبانی مدت‌ها قبل ساخته شده و البته حجم این کاروان نیز برای کمک به این پست بسیار بزرگ بود)، اما مرکز مستندسازی سوریه می‌گوید کاروان مذکور بدون آنکه وارد جاده حلب دمشق شود، مستقیم مسیر شهرک سراقب را در پیش گرفت تا از آنجا به شهر خان شیخون برود که ارتش سوریه دیروز آن را محاصره کرد و موفق شد شب گذشته پس از پنج سال وارد آن شود.  

عملیات ارتش سوریه در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه که دروازه ورود به عملیات وسیع آزادسازی ادلب محسوب می‌شود، از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    0 13
    ترکیه از کجا پولش را در میاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس