آیت‌الله صدیقی؛ خطیب نماز جمعه این هفته تهران - کراپ‌شده

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: رهروان راه امام حسین(ع) و تربیت شدگان مکتب عاشورا ۸ سال تمام در بدترین شرایط با تمامی قدرت‌ها دست و پنجه نرم کردند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران طی سخنانی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس را که تجلی هشت سال  صبر، ایستادگی، عشق به شهادت و هشت سال قدرت‌نمایی با اتکا به خدا بود را تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: انسان موحد در کلاس توحید نماز که برترین و سازنده‌ترین کلاس در حرکت توحیدی انسان است، به این واقعیت توجه می‌کند که  تنها کسی که می‌تواند کمک انسان باشد، خدا است و جز او کاری از کسی ساخته نیست و همه جز او وابسته، فقیر و گرفتار خلا هستند. بنابراین آدمی که خدا را شناخت غیر خدا برای او ارزشی ندارد. 

بیشتر بخوانید

دفاع مقدس؛ محصول مقاومت نظام مقدس جمهوری اسلامی

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: نماز برای زدودن خودبینی و خودخواهی است و این نمی‌شود مگر اینکه انسان توجه خاصی به نحوه تربیت نماز داشته باشد.

آیت‌الله صدیقی گفت:  کسی که ظلم می‌کند، دروغ می‌گوید، کسی که عیب این و آن را جست‌وجو می‌کند و با کشف عیب پرونده برای او باز می‌کند و آبرو او را می‌برد، مانند این است که جان او را می‌گیرد. کسانی که این کارها را می‌کنند خبر ندارند که خدا در کمین آنها است. باید به خدا پناه ببریم و خود را در کمین‌گاه‌های او قرار ندهیم. 

وی افزود: در تصمیمات شخصی و رفتارهای اجتماعی و همچنین در تصمیمات کلان کشوری باید این مسئله را بدانیم که اگر پایمان را کج گذاشته‌ایم در کمین‌گاه خدا قرار گرفته‌ایم. 

آیت‌الله صدیقی گفت: مهمترین مسئله امروز پس از مسئله محرم و صفر، نقش حضرت زین‌العابدین و حضرت زینب و گروه تبلیغی همراه امام حسین (ع) است که بنای آنها بر این بود که به کربلا بیایند و با پیام شهدا راهی مسیر شام شوند و شامی که چندین سال علیه امیرالمومنین سم‌پاشی شده را  پایگاه بیان مظلومیت امام حسین قرار دهند و طفل سه‌ساله را که به همراه خود برده بودند را به عنوان پرچم مظلومیت امام حسین در این سرزمین جا بگذارند. 

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: در هفته دفاع مقدس هستیم که از نعمت‌های الهی بعد از جریان کربلا است. پس از این واقعه هیچ دوره‌ای به اندازه دوران دفاع مقدس پرثمر، سازنده و اثرگذار در تاریخ نبوده و یک نقطه عطفی است که ظاهرا گذشته است ولی در باطن باید به این مسئله دقت شود که ما چگونه در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کردیم. در دوران دفاع مقدس در شرایطی که وضعیت اقتصادی ما در بدترین وضعیت بود ما 8 سال مقاومت کردیم.

وی افزود: اگر امروز یمن 5 سال مقاومت می‌کند برای این است که قیام یمن مولود دفاع مقدس است. رهروان راه امام حسین و تربیت شدگان مکتب عاشورا 8 سال تمام در بدترین شرایط با تمامی قدرت‌ها دست و پنجه نرم کردند. در 200 سال گذشته هیچگاه نشده بود که ایران با کشورهای قدرت‌مند جنگ کرده و بخشی از خاک خود را نداده باشد ولی در دوران دفاع مقدس با وجود فشار رسانه‌ای و نظامی تمامی عیار قدرت‌های جهانی حتی یک وجب از خاک کشورمان را به بیگانگان ندادیم.

آیت‌الله صدیقی یادآور شد: اولین آموزه دوران دفاع مقدس توجه به نقش رهبری است. باید توجه داشت که  اولین حرف را راس هرم طراحی می‌کند. فرق نقش ولایت با سایر مدیریت‌های جهان این است که ولی صاحب دارد، عابد است و عارف، ولی کسی است که وقتی  بعد از بمباران فرودگاه تهران که همه نگران شده بودند که چه خواهد شد، آنقدر این حادثه برای او کوچک بود که گفت "یک دیوانه  آمده و سنگی انداخته است".

وی افزود: امروز نیز که در جنگ نرم  و فناوری پیروزی‌های معجزه آسا را می‌بینید در گره مدیریت رهبری است که با همه وجود خود را  در اختیار خدا قرار داده و  مرکزیتی است که انرژی و قدرت را از خدا می‌گیرد. 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دومین آموزه دوران دفاع مقدس  توکل و یقین به وعده‌های خدا است، گفت:‌در جنگ هشت ساله ما حتی برای تامین سیم خاردار مشکل داشتیم ولی باور به وعده‌های خدا موجب شد تا در نهایت به پیروزی برسیم. سوم آموزه این دوران،  ابتکار عمل بود. در حالی که ما از آموزش‌ جنگ‌های کلاسیک محروم بودیم اما شهید باقری و شهدای بزرگوار دیگری را داشتیم که ایده‌های نویی را برای مقابله با دشمن  ایجاد کرده و موجب حیرت جهانیان شدند. عشق به شهادت در جنگ 8 ساله فرهنگ شد. استقامت تا پیروزی شعار امام خمینی بود و تا زمانی که پیروزی را بدست نیاوردند امت و ملت در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند و  قطعا اگر 40 سال این جنگ نابرابر ادامه پیدا می‌کرد پا پس نمی‌کشیدند. 

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: پس از واقعه عاشورا دیگر هیچ مجموعه‌ای را سراغ ندارید که شب‌ها دل در گرو خدا داشته باشند و روزها در مقابل دشمنان خدا به جنگ بایستند. همچنین اسرای ما در دوران اسارت افتخاری آفریدند که پس از اسارت بازماندگان عاشورای حسینی در تاریخ نمونه‌ آن را سراغ نداریم. از سوی دیگر حضور تمامی اقشار مردم انواع و اقسام کمک‌ها را در پشت جبهه‌ها انجام می‌دادند و تدارکات لازم برای رزمندگان را بدون چشم‌داشت انجام می‌دادند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به پیاده روی اربعین حسینی گفت:‌ مسئله اربعین جز حوادث قابل تحلیل است. پیاده‌روی اربعین تجلی‌گری این مسئله است که می‌شود 20 میلیون جمعیت در فضایی محدود با یکدیگر هم‌زیستی کنند بدون اینکه کسی از کسی طلب‌کار باشد و مردم عراق در پذیرایی زوار امام حسین مال و جان خود را در اختیار زوار امام حسین قرار می‌دهند. اینکه می‌بینید در پیاده‌روی اربعین از ادیان و مذاهب و ملیت‌ها و قومیت‌های مختلف حضور دارند در واقع تجلی‌گری از دوران آخر زمان و آماده‌سازی مردم دنیا برای ظهور حضرت مهدی (عج) است.

آیت‌الله صدیقی گفت: آنچه متوقع است این است که این  20 میلیون نفری که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، عبودیت و وارستگی و حساسیت به نفاق و انحراف از اسلام ناب که از ویژگی‌های امام حسین بوده را به شکل ویژه در نظر داشته باشند. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • FR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    1 4
    هادی امت ما امام حسین عزیز است . سلام بر حسین
  • حسين LU ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    1 4
    پياده روى اربعين عشق است و عاشقی
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
    1 2
    اینا همه دفاع مقدس است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس