قاشق خواری/ بختک گرانی روی سفره مردم/ گفتوگوی بیواسطه با غرب/ گام اول حذف مجوزها/ لرزش هستهای دلار/ شبهای واکسیناسیون/ ضد و نقیضهای واردات خودرو/ برخی از عناوین روزنامههای امروز است.
روزنامه ها در مورد لزوم یا عدم لزوم واردات خودرو تیتر زدند / اینکه ی وزیر صمت بفرمایند تا ۱۴۰۴ باید ۳۰ درصد تولید خودرو داخل صادر بشود درست ، اما زمانی بازار خودرو بطور واقعی رقابتی میشود که واردات خودرو ازاد شود و این واردات بدست خودروساز و وابستگان خودروسازها هم انجام نشود / خودرو خارجی اگر ۱۰۰ درصد هم عوارض گمرکی بخوره و بدست مصرف کننده برسه به قیمت های نجومی داخلی خودروها نمیرسه مثلا خودرو فلان یک میلیارد و هشتصد میلیونی در کشورهای همسایه عرب به پول ما حدودا بیش از ۳۵۰ میلیون نیست که اگه ۱۰۰ درصد هم عوارض گمرکی بخوره میشه نهایتا ۸۰۰ میلیون ،نه ۱/۸ میلیارد تومنی که الان در داخل معامله میشه / و مضافا اینکه با پول پراید ۱۵۰ میلیونی میشه خودرو های خارجی فلان و فلان (تبلیغ نشه) و بهتر از پراید رو خرید / رقابت بین دو خودروساز داخلی اسمش رقابت نیست دولت خودرو وارد کنه اونوقت میشه رقابتی و قیمت خودرو داخلی کاهش چشمگیری پیدا میکنه /و الا الان عدم واردات خودرو کمک به وقت خریدن خودروسازهاست که واردات خودرو اتفاق نیافته و خودرو کیفیت پایین داخلی شون رو به قیمت خودرو خارجی بفروشن ؛) / چند ساله این حضرات خودروساز میگن به تولید انبوه برسیم قیمت کاهش پیدا میکنه پس کو !؟ چرا کاهش قیمت اتفاق نمیفته !؟ این وعده ۲ سال اینده و.. هم مثل گذشته وعده سرخرمنه و وقت خریدن برای پر کردن بیشتر جیب خودروسازو دلال و غیر دلال و.. است / شما خودرو وارد کنید اونوقت میبینید که قیمت خودرو داخلی چطوری میاد پایین و خودرو های خارجی موجود هم قیمتهاش کاهشی میشه / واقعا اگر تعارض منافعی درکار نیست وارد نکردن خودرو دلیلی نداره / اسناد بالادستی هم بعید هست اجازه رشد قیمت حباب گونه و بی توجیه خودرو رو به خودرو ساز و.. داده باشه