کد خبر 1397515
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
بزرگترین سازه خشتی جهان

ارگ بم که در دوره ساسانیان تاسیس شده و بزرگترین سازه خشتی جهان شناخته می‌شود به‌ عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های استان کرمان در جنوب شرقی حاشیه کویر لوت و در شهر بم جای گرفته است.

به گزارش مشرق، در اثر زلزله دی ماه ۱۳۸۲ که تلفات زیادی به مردم و شهر بم وارد کرد ارگ بم هم آسیب فراوانی دید و در لیست آثار تاریخی در خطر یونسکو قرار گرفت. اما به تدریج روند بازسازی آن آغاز شد و اکنون این بنا از لیست آثار در خطر بیرون آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    3 12
    این بنا قبل از زلزله سالم بود و تصاویر بسیاری از آن هم وجود داشت. بنابراین بازسازی آن طبق اسلوب اولیه و اصیل آن کار مشکلی نبود. این را خطاب به شوونیستهای کافری می گویم که حالا یکهو می آیند و می گویند چرا تخت جمشید که اصلا معلوم نیست سقف و بدنه و داخلش چه شکلی بوده بازسازی نمی شود.
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      7 3
      مغول زاده رو چه به تخت جمشید و ارگ بم؟
    • DE ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 2
      باید به بعضی ها گفت: به جای ادا درآوردن و کورکورانه ایران ایران کردن و درود و بدرود گفتن و با چهار سخن فارسی ادای وطندوستان را درآوردن ... , نوکری امریکا و غربگدائی و سینه خیز رفتن جلوی بیگانه وطنفروشی بیفرهنگی و تقلید کورکورانه از غرب ...سعی کنید از فرهنگ ایرانی و اصالت ایرانی و نجابت ایرانی و جالب از حجاب زنان ساسانی و اقتدار بانوان ایرانی در سیاست و کیاست و فرزندآوردی و تربیت پهلوانان و جوانمردان و وطندوستی که نه , از وطنپرستی ایرانیان باستان که بدترین گناه را وطنفروشی و بیفرهنگی میدانستند ...یاد بگیرید. تخت جمشید و ارگ بم و صدها جای دیگر هم بدست توانای چنین مردمانی بازسازی میشود نه توسط چند ملیجک غربزده سوسول و و فوفول با ادا درآوردن درود و بدرود... . استحکام ایرانی در مشکلات و سختی ها و بلایا از فولاد آبدیده بالاتر است .همانان بودند که با لشکرهای بیش از صد هزار نفری هزاران کیلومتر را میپیمودند تا دشمن را در لانه اش خفه اش کنند .نه مانند سوسولهای رفرمیست میست و لاتچری و سه نیملیتری و اشرافی در پرقو میخوابند و با سگ شبانه روز روزگار میگذرانند و با عطسه ای پوشک خویش را آلوده میکنند. ایران سرای دلاوران و شیر مردان است نه جای منافقین وطنفروش کفتار ونه ملحدین و کفار. ملت ایران همیشه ایزد پرست بوده اند و به روز بازخواست و زندگی جاودان معتقد. درود بر ایرانیان وطندوست پاینده باد کشور عزیزم ایران . زنده باد ملت سرافراز و دلاور از آذری و کرد و ترک فارس و بلوچ و ....شیعه و سنی ...جنوبی و شمالی و مشرقی ومغربی ...و در یک کلام ایران .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس