به گزارش مشرق، علیرغم تکرار وعدههای متعدد مبنی بر واگذاری ۲۵ هکتار زمین از اراضی شهر جدید پرند به پیمانکار برای ساخت و تحویل خط مترو از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند؛ اما هنوز در عمل هیچ یک از قطعات دسته بندی شده واگذار نشده است و همین امر فرآیند سفارش خرید، تهیه و آماده سازی، بارگیری تجهیزات و حمل آن به محل پروژه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
همانطور که پیشتر و بارها اعلام شده است، روند تکمیل و راه اندازی خط متروی شهر جدید پرند به حداقل ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد تا بتوان ضمن اتمام نازک کاری ایستگاه و انجام عملیات ساخت و سازی باقیمانده آن، تجهیزات لازم برای راه اندازی ایمن خط را خریداری و در موعد مقرر نصب کرد. با این حال به نظر می رسد طی روند فرسایشی امور اداری واگذاری قطعات زمینها، باعث تاخیر در تامین تجهیزات مورد نیاز شده و بهرهبرداری از پروژه تا پایان سال جاری را با اما و اگرهای جدی مواجه سازد.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو)، علیرغم تمام مشکلات موجود بر سر راه تامین منابع مالی پروژه خط متروی تهران-پرند، مرحله نصب پلههای برقی ایستگاه به اتمام رسیده و عملیات نازک کاری ایستگاه از مرز ۹۰ درصد فراتر رفته است. همچنین ریلگذاری مسیر برگشت این خط نیز در حال انجام بوده و تامین قطعات لازم به منظور تداوم بدون وقفه این عملیات پیگیری می شود.