حسین کمالی

یکی از رجال اصلاحات که سابقه وزارت و نمایندگی نیز دارد بر سیاست «تحریم خاموش انتخابات» تأکید کرد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

وقتی گزارش 7 سال قبل، برای "سیاه‌نمایی" تکذیب می‌شود!

توطئه علیه امام در "جماران"

سایت جماران، وابسته به آقای سیدحسن خمینی، ‌ به تازگی با انتشار مطلبی به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

«به سخنان امام خمینی در روزها و ماه‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اگر نگاه کنید، خواهید دید که ایشان در کنار تشریح اصول و ارزش‌های دینی، به مردم وعده تامین رفاه توسط نظام برخاسته از این انقلاب را می‌دادند. وعده آب و برق رایگان و حل مشکلات معیشتی و تلاش برای عمران و آبادانی در کشور از وعده‌های آن روزهای رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی بود. امام خمینی در این وعده‌ها صادق بودند ولی در عمل به دلیل بروز شورش‌های قومی و گروهکی در داخل در دو سال اول و وقوع جنگ تحمیلی در طول هشت سال بعد، تحقق این وعده‌ها امکان‌پذیر نشد.»

در ادامه این مطلب می‌خوانیم: با نگاهی به وضعیت امروز جامعه ایران به روشنی می‌توان دریافت که مسئولان نظام جمهوری اسلامی نتوانسته‌اند به توصیه اکید امام خمینی درباره محرومین و مستضعفین عمل کنند. اینطور نیست که در طول دهه‌های اخیر، شرایط کشور اجازه توجه به محرومین را نداده باشد. علت اینست که نگاه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای کاهش دادن فاصله طبقاتی نبوده و این فاصله را بیشتر کرده است. نسبت دادن این عملکرد نادرست به این یا آن دولت، کار درستی نیست. واقعیت اینست که مجموعه مدیریتی کشور، مسیر صحیحی را نپیموده و به همین دلیل، کشور دچار این وضعیت غیرقابل‌قبول شده است. [1]

*ما قضاوت درباره اظهارات روزنامه‌ای که مدیر آن از اصلی‌ترین حامیان و دست‌اندرکاران دوَل آقایان هاشمی، خاتمی و روحانی بوده است، پیرامون وضعیت کشور را بر عهده مخاطبان محترم وا می‌گذاریم.

پر واضح است که اولا اگر کشور دچار اشکالاتیست باید ریشه آنرا در حکومت بیش از 30 ساله تفکر چپ‌گِرا بر اجرائیات کشور جستجو کرد.

و ثانیاً این مسئله مبرهن است که وضعیت غیر قابل قبول به شرایطی مثل سومالی، لیبی، هائیتی، تونس و یونان و اسپانیا اطلاق می‌شود (که دارای نرخ بیکاری بالا، شیوع گرسنگی، جنگ داخلی و اقتصاد استقراضی هستند) نه به ایران اسلامی که اگرچه دارای مشکلات است اما در عین همین مشکلات به قدرت بزرگ سیاسی و اقتصادی و امنیتی در جهان تبدیل شده است و امیدواری‌های فراوانی هم برای رفع مشکلاتش دارد.

اما مسئله جالبتری که در این اظهارات وجود دارد ادعای بی‌مطالعه روزنامه جمهوری اسلامی درباره سخن امام راحل مبنی بر رایگان شدن آب و برق و انتشار همین اظهارات در سایت جماران است!

سایتی که البته 7 سال قبل در مطلبی ماجرای «وعده آب و برق مجانی در روزهای اول انقلاب» را کاملا و با ذکر سند برای مخاطبان توضیح داد تا از امام راحل رفع تهمت کرده باشد. [2]

اکنون چه شده که این رسانه تحت مدیریت آقای حسن خمینی، طریقی دیگر برگزیده و برای سیاه‌نمایی از اوضاع کشور سخن 7 سال قبل خود را نیز ندیده می‌گیرد!؟

ماجرا از این قرار است که امام راحل اتفاقا نه یک بار که چند مرتبه در اول انقلاب بر رایگان شدن آب و برق تأکید کرده‌اند اما قید طرح شده در بیانات ایشان؛ "برای طبقه مستمند" بوده است.

ضمن اینکه این مسئله از سوی مسئولان دولت موقت نیز عنوان شده بود و امام راحل بر آن صحّه گذاشتند.

امری که البته محقق شده است و مصرف آب و برق برای خانوارهای کم مصرف و طبقات محروم، رایگاه یا نزدیک به رایگان است.

ما مجدداً این سؤال را مطرح می‌کنیم که چرا عده‌ای برای سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و زدودن دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی که مایه مباهات هم هست؛ حتی بدیهی‌ترین واقعیت‌های تاریخی که زمانی خود به آن اشاره کرده‌اند را نیز به مسلخ می‌برند و چشم در چشم مردم ناراستی می‌کنند!؟

برخی معتقدند این رفتار برای دمیدن بر آتش «فتنه اقتصادی» صورت می‌گیرد...

معضل «سیاه‌نمایی» و بزرگنمایی از مشکلات کشور تاکنون چندین مرتبه مورد هشدار مؤکد شخص رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است اما کارنامه مشخصی از دستگاه‌های اجرایی و امنیتی برای برخورد با این مقوله در اختیار افکار عمومی، رسانه‌ها و تحلیلگران قرار نگرفته است.

معضلی که فرماندهان فتنه اقتصادی با اتکای به همان است که می‌گویند اغتشاشات آبانماه تکرار می‌شود و خشن‌تر هم تکرار می‌شود!

***

اظهارات مردی که با شکایت قالیباف محکوم شد

محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران است که پیش از این نتوانست ادعاهای خود علیه قالیباف را اثبات کند و سرانجام با شکایت شهردار سابق تهران، به جرم نشر اکاذیب، به حبس و شلّاق محکوم شد. [3]

او طی یادداشتی در شماره اخیر نشریه صدا (ارگان حزب کارگزاران) با اشاره به حضور محمدباقر قالیباف در برخی برنامه‌های تلویزیونی نوشته است:

«حکم محکومیت من، تنها به دلیل به کار بردن عنوان "نابسامانی در مدیریت گذشته شهرداری" از سوی دستگاه قضایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر شد. متأسفانه شاهد کوچکترین اطلاع‌رسانی درباره پرونده عیسی شریفی و اقدامات این فرد در طول بیش از دو سال گذشته نیستیم.»

او می‌افزاید: به زعم من، آمدن قالیباف به صحنه اتفاق بوده و ما هم از آن استقبال می‌کنیم. چرا که این مسئله، مجال خوبی است تا افکار عمومی در جریان شکل خرج و مخارج آقایان، میزان هزینه‌کرد و اقدامات صورت گرفته در شهرداری پیشین قرار بگیرد.

*علت این حقد و کینه اصلاح‌طلبان و کارگزارانی‌ها علیه قالیباف، کارآمدی او و اثبات کارآمدی تفکر انقلابی و مدیریت جهادی و غیر لیبرالی است.

کینه‌ای که شاهدیم ولو با ورود قوه قضائیه و اثبات اکاذیب بودن اظهارات میرلوحی نیز تمام نمی‌شود!

آقای میرلوحی و دوستان ایشان باید بدانند که افکار عمومی پیش از حضور قالیباف در رسانه و مناصب دیگر کشور در جریان عملکرد او هست و کارنامه جهادی اصولگرایان در عرصه‌هایی مثل شورای شهر، مجلس هفتم و شهرداری تهران چیزی نیست که برای فهم آن نیازی به توضیح باشد!

تکلیف ادعاهای آقای میرلوحی را هم که قوه قضائیه مشخص کرده است...

در بحث آقای شریفی هم واضح است که قوه قضائیه و دستگاه‌های امنیتی نمی‌توانند جرم یک نفر را به کسی دیگر که هیچ دستی در جرم نداشته مرتبط کنند و برای رضای میرلوحی و اعضای شورای شهر، به سمت قالیباف اشاره کنند!

در پرونده شریفی تنها چیزی که گویا تا الآن ثابت شده بی‌ربط بودن اتهامات او به شهردار سابق است و این گزینه تنها چیزی است که میرلوحی بعنوان نماینده مردم تهران مکلّف به بیان است اما به دلایلی که خود باید توضیح دهد؛ از روراستی با مردم طفره می‌رود و مسیر "نشر اکاذیب" را ترجیح می‌دهد.

علت حملات بی‌قاعده و روزافزون اصلاح‌طلب به قالیباف، خوف از تکرار دوباره کارنامه شهرداری تهران در زمینه‌های دیگر است.

تکراری که اگر رخ بدهد، تشت رسوایی جریان سیاسی خاص از بام خواهد افتاد و بعید است که مردم دیگر به این جریان و رجال ناکارآمد آن اعتماد کنند.

قبل از این، حسین مرعشی نیز در مصاحبه با شرق ضمن حملات شدید به قالیباف گفته است که اگر اصولگرایان بیایند؛ مردم فقیر می‌شوند!

***

اصلاح‌طلبان چگونه دِین خود به نظام اسلامی را می‌پردازند!؟

حسین کمالی، فعال اصلاح‌طلب و دبیر حزب کار در مصاحبه با ایلنا گفته است: احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب اعلام کردند که در انتخابات شرکت می‌کنند اما اینکه لیستی برای انتخابات داشته باشند به عملکرد شورای‌ نگهبان و هیات‌های اجرایی که تقریبا توسط شورای نگهبان انتخاب شده‌اند، بستگی دارد!

او می‌افزاید: اگر لیست اصلاح‌طلبان قابل عرضه باشد و کسانی را برای مطرح کردن داشته باشند آن را مطرح خواهند کرد، اما اگر رد صلاحیت‌ها به شکل گسترده باشد و افرادی هم که ثبت‌نام کردند رد صلاحیت شوند طبیعتا کاندیدایی باقی نمی‌ماند که بخواهند ارائه بدهند؛  این در حالی است که بسیاری از افراد شاخص با احتمالی که درباره چگونگی رفتار شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها می‌دادند حتی در ثبت‌نام انتخابات هم شرکت نکردند.

کمالی همچنین اظهار می‌کند:

«اصلاح‌طلبان اگر لیستی برای ارائه نداشته باشند، حضورشان مانند سایر آحاد جامعه است و فقط در انتخابات رای خواهند داد و درباره چگونگی رای دادن و اینکه از مردم دعوت کنند که به چه کسی رأی بدهند اظهار نظر نکرده و موضوع را به عهده خود آنان وامی‌گذارند.»

او با بیان اینکه با ادامه این روند در دوره قبل، مجلس آینده ناکارآیی بیشتری خواهد داشت، تاکید کرد: در حقیقت شورای نگهبان نخبگان اصلاح‌طلب را رد صلاحیت کرد و از سویی هم، دیگر مردم به بخش عمده‌ای از چهره‌های شاخص اصول‌گرا رای ندادند بنابراین به مجلسی رسیدیم که فاقد توانایی،  تخصص و کارایی لازم بود! [4]

*این از مظلومیت ولایت فقیه و نظام اسلامی است که افرادی طی 41 سال گذشته بر مناصب مختلف آن استیلا یافته‌اند اما امروز به جای اینکه حرمت نان و نمک نگه دارند و بفهمند که تمام حیثیت و حتی جان و مال و فرزندان آنها از تصدّق سر نظام اسلامی و انقلاب است اما مشغول پنجه کشیدن به صورت نظام و دستاوردهای آن هستند.

اساساً یکی از شئون مهم فعالین سیاسی و نیروهای سیاست‌مدار کشور، تقویت فرایند مردمسالاری اسلامی و توجه به دموکراسی بعنوان یکی از اصلی‌ترین ثمره‌های استقلال و آزادی است اما متأسفانه اکنون شاهد کارکرد برعکس اصلاح‌طلبان هستیم و به چشم خود می‌بینیم کسانی که روزگاری در این کشور وزیر و وکیل و مدیر و نماینده بوده‌اند ولی امروز با وقاحت در مقابل نظام می‌ایستند و از این می‌گویند که در انتخابات لیست نمی‌دهیم!

رفتاری که ما از آن با عنوان «تحریم خاموش انتخابات» یاد می‌کنیم و به معنای قبول نداشتن قوانین و ساختارهای حکومتی کشور است.

جالب است که اصلاح‌طلبان در حالی مدعی هستند که چهره‌های نخبه آنها از سوی شورای نگهبان ردّ صلاحیت شده‌اند که به مردم نمی‌گویند چرا نخبگان دارای صلاحیت و بدون سوء سابقه خود را به شورای نگهبان معرفی نمی‌کنند و یا اگر هیچ نخبه سالمی هم ندارند چرا مثل سال 94 ترجیحی بر حضور قانونی در انتخابات نشان نمی‌دهند!؟

مسئله جالب‌تر نیز مسئولیت اصلاح‌طلبان در قبال وضع موجود است که تماماً ثمره حضور اکثریتی آنها و دوستانشان در مجلس، دولت و شورای شهر است اما امروز به جای به نمایش گذاشتن یک رفتار دموکرات و همراه با مردم؛ شاهد هستیم که هیچ مسئولیتی را به گردن نمی‌گیرند و مشغول مقصّرتراشی از این و آن هستند.

گفتنیست، حسین کمالی در حالی مدعی لیست ندادن در انتخابات است که سوابقی مثل نمایندگی 3 دوره مجلس و مسئولیت "وزیر کار" در سه دولت را دارد!

اینکه چرا ایشان امروز و در دوران کهولت سن به جای قدردانی از نظام اسلامی که ثمره خون شهدا و مجاهدت مردم است؛ رو به انتقامجویی آورده و سخنانی را بیان می‌کند که در ادبیات سیاسی تمام حکومت‌های جهان به مثابه خیانت انگاشته می‌شود؛ جای تأملات بسیاری دارد...

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1316082

2_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-25204

3_ http://fna.ir/brgcxs

4_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-849629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    48 17
    اینا تا قالیباف رو نکشن دست بردار نیستن. میخوان بکشنش و بعدم مدام بگن انقلاب ناکارامد هست.
    • علی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      29 8
      بنظرم عملکرد و منش آقای قالیباف باعث می شود شعارها و وعده های توخالی و رای آور اصلاح طلبان از سکه بیفتد.
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      27 5
      تصور كنيد كه اگه قاليباف زن دوم مي‌گرفت،‌ اون هم زني هم سن دخترش،‌ بعد اون‌و مي‌برد حموم و مي‌كشتش، اين ليبرالها و اصلاح طليان باهاش چي‌كار مي‌كردن؟ ..
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      17 5
      ساخت برج میلاد و تونل توحید و تونل رسالت و اتوبان های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی و پل صدر و پل طبیعت و 420 کیلومتر خطوط مترو و BRT و 1000 بوستان فقط بخشی از خدمات دکتر قالیباف در شهرداری تهران است که اصلاح طلبان چشم دیدن آنرا ندارند.
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      13 4
      این نکته را هم باید اضافه کرد که سایت جماران دارای بودجه 5-6 میلیاردی در سال است که غالب مطالب آن در حوزه سیاسی با آرمان های امام و انقلاب ضدیت تام دارد
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      10 3
      آیا میر لوحی شلاقش را خورد یا پولکی در رفت ؟؟؟
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    19 11
    حاکمیت 30 ساله جریان غربزده موسوم به اصلاحات در راس هرم قدرت و نفوذ و تسلط انان بر نفت و برنامه ریزی مالی کشور و گرایش شدید انان به اجرای نسخه های اقتصاد لیبرالی اجازه تحقق منویات عدالت محورانه امام راحل ره و حتی اجرای صحیح قانون اساسی در تحقق عدالت را نداده است .سیاست های جریان فوق در امور فرهنگی و اقتصادی با اموزه های امام راحل ره در تعارض است . محور حرکت امام بر اساس عقلانیت - معنویت و عدالت بود . جریان غربزده حاکم فاقد این عناصر سازنده است . بلکه انان براساس اشرافیت و تکاثر ثروتهای باد اورده برای قبیله و جریان سیاسی خودشان تلاش میکنند . جهت محرومیت گرایی و رفع فقر از توده های ضعیف در برنامه های انان ملاحظه نمیشود .در مسائل فرهنگی و اخلاقی هم عملا قائل به اباحه گری و لاابالیگری فرهنگی و اخلاقی هستند .لذا چالشهای اقتصادی و معیشتی و اخلاقی و اجتماعی سالهای اخیر غالبا از تصمیم گیریها و سیاستهای اشتباه غربزدگان حاکم نشات میگیرد . جریان اصلاحات در واقع ترمز توسعه عدالت محورانه و تحقق ارمانهای بلند اقتصادی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست .
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    12 6
    جالبه .. همین مرعشی با روزنامه شرق مصاحبه میکنه و میگه قالیباف باید جواب املاک نجومی رو بده فکر کنم تونم دلش حبس و شلاق میخواد آخه میمیرید مگه حرف بدون سند بزنید بهترین روش اینه حرف بدون سند رو باید شکایت کرد تا هرکسی نیاد سیاه نمایی کنه و در بره یکی بود میگفت تو پیاده روها میخوان دیوار بکشن
  • سید IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    13 4
    هرچه نادان تر و بی سوادتر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر! آن کس که بود که از ترس برملا شدن سواد اندکش در امتحان تأیید اجتهاد از طرف شورای نگهبان برای نامزدان مجلس خبرگان حاضر نشد!؟؟!
  • پويا نوري IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    16 2
    مجبورند كه تحريم كنند چون مردم اين آشغالهاي منافق را شناخته اند و مملكت و انقلاب هر چقدر ضربه خورده از دورويي همين آدمهاي دورويي است كه به چيزي جزء قدرت و در قدرت بودن به هر قيمتي فكر نميكنند ، ضربه به انقلاب و خدشه دار كردن انقلاب براي اصلاح طلبها مثل سر كشيدن يك آب است
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    16 5
    قالیباف شهردارتهران بودخدایش تهران چه قدراروم بودچقدربزرگراه وتکمیل پروژه داشتیم خلاصه تهران داشت ابادمیشدبه خصوص مناطق پایین اماتواین چند سال اخیراوضاع خیلی خراب شده تاشهروندتهران نباشی نمیفهمی چه خیانتی این شهرداری وشورای شهرکه همه دستپخت اصلاحطلباست به مردم میکنن ،قالیباف مطمینادرمجلس رای میاره واین اشراف میترسن خداروشکرکه ردصلاحیت میشن وخداچهره واقعی ایناروبه مردم نشون داد
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
      14 4
      متاسفانه حافظه تاریخی مردم ضعیفه..همین نظری که الان در خصوص اصلاح طلبان و خیانتهای آنان در بین مردم هست ،در اواخر دولت هاشمی هم بود ،در اواخر دولت خاتمی هم بود.ولی مجددا مردم در سال 92 به همین خائنین رای دادند...البته رسانه های معاند و عمدتا غربی و آمریکایی هم نقش بسزایی داشتند..
  • احسان IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    13 5
    شما اصلاح طلبان هم دولت وهم مجلس وهم شورای شهردستتناهست بگوچکارکردین امروزشماباید بگوییدچکارکردید نه انتقاد کنید
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    10 3
    همه سرو ته يك كرباس هستند فتنه گرا
  • محمد IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    9 2
    موفقیت یا عدم موفقیت های بصورت نسبی است این آقایان باصطلاح اصلاح طلب بفرمایند در این دوره که صددرصد شورای شهر وشهرداری در اختیار آنان بوده چه اقداماتی صورت داده اند .کسی نمی گوید عملکرد مرد جهادی قالیباف دارای اشگال وایراد نیست اما عملکرد ایشان اصلا" مقابل مقایسه با کارکرد اینا ن نیست .این آقایان در این مدت 2 سال 3 شهردار عوض کردند وبهترین تلاش آنان هم تغییر نام خیابانهای تهران است که بعضی از نام گذاریها هم بنام چهره های فاسد وغیر ملی صورت گرفته است
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    10 2
    حیف بعضی ها که فامیلی امام روشونه.. اصلا نباید به اون اسم صداشون کرد
  • مهدی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    6 2
    اصول گرایان بزرگتر ندارند، برنامه ندارند، متحد نیستند ولو به ظاهر، بلد نیستند پیش دستی کنند، هدف مشخص و عملیاتی برای حال و آینده ندارند. جزیره ای عمل می کنند. توانایی هدایت افکار عمومی را ندارند.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    7 3
    اصلاح طلبان جدا که موج سوارند . عملکرد دولت و مجلس در قضایای مختلف آنقدر دلسرد کننده بوده که برای تنور انتخابات حالا حالاها باید دمید و نیازی نیست که فردی مثل کمالی حرف از تحریم بزند
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    5 2
    اصلاح طلبان ا زنظر مبنایی با امام خمینی رضوان الله تعالی علیه مشکل دارند خط امام حرف امام مسیر امام مطلب مبهمی نیست که کسی نفهمد. مقصود و ماوی اصلاح طلبان خارج از کشور است اینها را رها کنید در بیت المال خیانت می کنند باورهای مذهبی مردم را به سخریه می گیرند و بالاخره خواهی نخواهی سر در اخور بیگانه می کنند و نان خود را نصف و نیمه در اخور امریکایی ها و ا روپایی ها می خورند .
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    10 3
    مردم ، فقط موقع رای دادن دقت کنید. مسئولید. ببینید با شعار تدبیر، چه بر سر مردم و اقتصاد و فرهنگشون آورده اند.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    5 3
    سردار قالیباف بعنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد حالا با مدیریتی اصلاح طلبان هشتمین شهر آلوده جهان شدیم.
  • مظلوم وطنم IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    6 3
    اينها ميخوان اينقدر دروغ بگن كه كسي به قاليباف راي ندهد ، چون خودشون آدمهاي مفت خور و بدردنخوري هستند و كاري ازشون برنمياد ، تنها راه تخريب قاليباف را در زدن انگ دزدي مي بينند ، هر وقت يكي از پروژه هايي كه قالبياف اجرا كرد مثل 8 لاين كردن آزادگان يا درياچه خليج فارس يا امثالهم ، بيايند حرف بزنند ، بنزهايي كه قاليباف براي نيروي انتظامي خريد هنوز كه هنوزه براي ناجا باعث ابهت هست
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    5 3
    اینها از نیروهای جهادی وحشت دارند. چون خودشان کارایی ندارند.
  • مجتبی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    5 2
    به تمام مواردی که دوستان عزیز برای خدمات و کارهای بسیار ارزشمند سردار عزیز جناب آقای دکتر قالیباف اشاره نمودند باید به سامانه ۱۳۷ شهرداری هم که در زمان ایشان پایه گذاری شد اشاره کرد که با یک تماس یک شخص معمولی سریعا و در کمترین زمان یک مشکل برطرف میشد بنده خودم یک بار با یک تماس با سامانه مذکور در کمتر از ۲۴ساعت شاهد بودم که این مشکل برطرف گردید مردم باید این بار هوشیاران به کسی رای بدهند که با عملکردش ثابت کرده که میتوانیم نه با شعارهای پوچ و توخالی
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    5 1
    اقاي كمالي هرچه داري از صدقه سري انقلاب وشهيدبهشتي وامام خامنه اي است نمكدان شكستن والله براي شما حرام است قدردان نظام وبخصوص رهبري باش
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    8 1
    همین کمالی وقتی وزیر کار شد دیپلم هم نداشت به لطف همین نظام و دولت اصلاحات مدرک دست و پا کرد الان حق دارد که نمکدان بشکند چون اصولاً مرام آنها حق نشناسی است چون واقعا لیبرال هستند
  • میرک IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
    5 1
    می دانیدمعنی احمق چیه ان کسانیکه همه چیزرابرایخودمی خواهدمنفعت شخصی را به تمام اقشار جامعه ارجح دانسته خودخواه اندپس ببینداینهادرچه جایگاهی قرارگرفته اند.
  • سعید IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    0 1
    به نظرم نویسنده در ایران زندگی نمیکند و خبر از وضع موجود ندارد یا اینکه خیلی حالش خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس