به گزارش مشرق به نقل از رادیو بین المللی چین، با کنترل شیوع بیماری کرونا در چین، صنعت گردشگری کشور نیز تدریجا کار خود را از سر میگیرد.
در شهر شانگهای، علاوه بر مسیرهای بین استانی و بین المللی، دیگر فعالیتهای گردشگری کاملا احیا شده است. شهروندان می توانند در مسیرهای شهری به گردشگری بپردازند.
بیشتر بخوانید:
افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در اروپا و آمریکا +جدول
آمادهباش ارتش آمریکا برای مقابله با اغتشاشات احتمالی
با کاهش خطر شیوع ویروس کرونا در چین، برخی استان های کشور مانند جه جیانگ، جیانگ سو، سی چوان و جیانگ شی نیز در حال بازگشایی مناطق گردشگری خود هستند اما تدابیری برای محدود کردن ترافیک گردشگران در چنین مکانهایی را نیز اتخاذ کردهاند و فعلا فقط مسیرهای کوتاه و تورهای خانوادگی مجاز هستند. فروش بلیط وسائل نقلیه و بلیط ورودی جاذبه های گردشگری نشان می دهد شهروندان به گردشگری تمایل روزافزونی پیدا می کنند.
تحلیلگران معتقدند با احیای فعالیتهای مشاغلی مانند حمل و نقل، رستوران و خرده فروشی، بازار گردشگری کشور مجددا رونق می یابد. در واقع برخی شهرهای چین در حال برنامه ریزی برای احیای بازار گردشگری خود هستند.
۲۹ شهر چین از جمله شهر هو جو در استان جه جیانگ و شهر شن یانگ مشترکا یک صندوق یک میلیارد یوانی (۱۴۰ میلیون دلاری) به منظور توسعه بازار گردشگری پس از شیوع کرونا ایجاد کردند. با وجود این صندوق، صرفا در شهر هو جو از یکم مارس تا ۳۱ مه ۵۶۰ هزار بن به ارزش ۱۹۸ میلیون یوان (۲۸ میلیون دلار) برای کسب تخفیف در پرداخت هزینه برای بلیط ورودی مناطق دیدنی، هتلها، رستورانها و فروشگاه در میان شهروندان توزیع شده است.
در پی پیشرفت فناوری های اینترنتی، فعالیتهای گردشگری در چین به روش «ابری» نیز انجام می شود.
این فصل از سال مصادف با باز شدن شکوفه های گیلاس است. شبکه خبری «سی سی تی وی» با همکاری بیش از ده شبکه دیگر و دانشگاه ووهان، خدمات تماشای «ابری» شکوفه های گیلاس را به بینندگان خود ارائه می دهد. با دسترسی به این خدمات، مشترکان سراسر جهان می توانند بدون خروج از خانه خود، منظره پرشکوه شکوفه های بهاری گیلاس را تماشا کنند.
با پیشرفت ۵ جی، این نوع از گردشگری «ابری» به روش پخش زنده نیز قابل اجراست. اخیرا با این روش، مشترکان جهان گنبد طلایی رنگ کاخ بودالای تبت را تماشا کردند. باید دانست حتی به روش حضوری، تماشای گنبد طلایی کاخ بودالا میسر نیست.
هشت موزه چین از جمله موزه ملی نیز اخیرا به پخش زنده پرداختند که تعداد بازدیدها از ده ها میلیون فراتر رفته است رقمی معادل تعداد بازدیدکنندگان حضوری این موزه در طول سال.