به گزارش مشرق، ایمان بیوس رئیس مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط زنده تلویزیونی درباره اختلال در عملکرد سامانه ارتباطات مردمی ۱۴۲۰ توضیح داد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی ماه قرار داریم و سازمان تأمین اجتماعی طرح متناسبسازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کرده است با حجم زیاد تماسها روبهرو شدهایم. به همین دلیل زمان پاسخگویی به هموطنان طولانیتر شده است.
بیشتر بخوانید:
واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی با تصویب مجلس
وی افزود: از سوی دیگر با شیوع بیماری کرونا افرادی که بیمه بیکاری شامل حالشان میشود برای اطلاع از جزئیات آن با این سامانه تماس می گیرند که یکی دیگر از دلایل شلوغی خطوط این موضوع است.
بیوس ادامه داد: همچنین طرح متناسبسازی حقوق بازنشستگان که شامل حال ۳.۵ میلیون نفر خواهد شد با دستور رئیس جمهور و پیگیریهای مدیرعامل سازمان از اول مردادماه اجرایی میشود و در این زمینه بازنشستگان و خانوادههایشان پرسشهای متعددی را مطرح میکنند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی درباره دلیل زیاد نشدن ظرفیت پاسخگویی تماسهای مردمی توضیح داد: خوشبختانه ظرفیت خطوط ما تا یک ماه آینده توسعه پیدا خواهد کرد. در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ هزار تماس مردمی داریم و در حال توسعه این سامانه هستیم.
وی در پایان گفت: سامانه ارتباطی ۱۴۲۰ از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ساعت ۲۲ پاسخگوی تماسهای مردمی است و تلاش خواهیم کرد با افزایش ظرفیت این سازمانه مدت زمان پاسخگویی ۲۴ ساعته شود.