برجام نمایه

در حالی که دموکرات‌ها بر طلبکاری‌های فرابرجامی از ایران تأکید دارند، برخی محافل داخلی اصرار دارند موضع این حزب و نامزد آن در انتخابات آمریکا را تحریف کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

برخی رسانه‌ها مدعی شدند در پیش‌نویس برنامه‌های جو بایدن نامزد دموکرات‌ها، «بازگشت به برجام و مذاکره با ایران» قید شده است.

عصر ایران در این زمینه مدعی شد: این پیش‌نویس، مسیر فعلی دولت ترامپ با ایران را در مسیر تغییر رژیم و جنگ توصیف کرده و تأکید دارد دولت دموکرات، از مسیر جنگ تغییر جهت داده و به سمت تنش‌زدایی، دیپلماسی هسته‌ای و گفت‌وگوهای منطقه‌ای حرکت خواهد کرد. همچنین در این پیش‌نویس تأکید شده آمریکا نباید در مسیر تغییر رژیم در سایر کشورها حرکت کند و این حزب سیاست تغییر رژیم درباره ایران را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کتاب جان بولتون: ایران لیاقت نداشت نعمت «تخفیف در تحریم‌ها» را دریافت کند

بولتون: ترامپ هنوز هم مشتاق مذاکره با ایران است

این شعبده‌بازی رسانه‌ای در حالی است که اولاً دموکرات‌ها در دولت اوباما،‌ فتنه و آشوب ۸۸ را راه‌اندازی کرده و از آن در مسیر براندازی حمایت کردند. آنها همچنین با استقبال از پروژه جنگ نیابتی، داعش را در عراق و سوریه راه‌اندازی کرده و تهدید نظامی را در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای، تا پشت مرزهای ایران کشاندند که با قدرت‌نمایی شجاعانه سردار سلیمانی و همرزمان منطقه‌ای‌اش، خنثی شد.

سردار سلیمانی در سخنان خود هدف از برجام یک را برجام ۲ و ۳ یعنی مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران و سپس کشاندن تهدید و جنگ به داخل کشور ارزیابی کرده و با آن مخالفت کرده بود.

ثانیاً دولت اوباما حتی پیشگام نقض سیستماتیک و پیاپی برجام بود و در واقع با گروگان‌گیری برجام و وعده‌های نسیه آن، از ایران می‌خواست پای مذاکرات و امتیازدهی‌های جدید بیاید. تحریم‌های ویزا و کاتسا و آیسا، یادگار دولت اوباما و پس از انعقاد برجام برای برداشتن تحریم‌هاست.

در ادامه همین سیاست خباثت‌آلود، دموکرات‌ها در دوره اخیر نیز تصریح دارند که طرفدار تهدید برخی محدودیت‌ها و تحریم‌های مدت‌دار نظیر بند غروب آفتاب برجام و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستند. آنها می‌گویند شرط بازگشت‌شان به برجام، مذاکره ایران درباره دغدغه‌های آمریکا از جمله حضور منطقه‌ای و توانمندی نظامی است. در واقع سیاست دموکرات‌ها هیچ تفاوتی با منطق ترامپ ندارد، جز این که کمی پیچیدگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 1
    جبهه ی اصلاحات یه بخشی از عوام رو می تونه با این بزک کردن ها فریب بده. ما دراز گوش نیستیم. خون ما رو به جوش نیارین و الا بلایی به سرتون میاریم که سرنوشتتون بدتر از منافقین بشه. حالا به خیانت به منافع ملی ایران ادامه بدید تا این کاسه ی صبر لبریز بشه.
  • مهدی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    از هم اکنون جشن شادی و پیروزی دمکرات ها را نخورید چون دمکراتها و جمهوری خواهان همه از یک قماش هستند و به قولی شغال برادر گرگ است هیچ امید به این یاوه گویان نبنیدد و مردم را گمراه نکنید.
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 0
    ما دشمنیم با شیطان . هم با بایدن هم ترامپ نادان
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 0
    هردو حزب دمکرات و جمهوری خواه دشمن قسم خورده ایران و حامی سرسخت اسرائیل هستند با این تفاوت دمکرات ها با پنبه سر می برند که اکثرا موفق بودند اما جمهوری خواه با تبر سر می زنند که اکثرا بلای جان خودشان میشود ..دمکرات ها با برنامه پیش می آیند و استاد هستند در اجماع سازی علیه ایران اما جمهوری خواه ها در اجماع سازی ضعیف هستند و با تهدید و اجبار سایر کشورها را با خود همراهی می کنند
  • ش. AE ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    با چه زبونی باید گفت سگ زرد برادر شغال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس