کد خبر 1100788
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
حمیدرضا قلی پور ووشوکار

قهرمان ووشوی جهان گفت: قطعا با دستور یک فرد ایرانی، ماده ممنوعه وارد نمونه دوپینگ من شده و من برایش سند دارم.

به گزارش مشرق، در چند روز اخیر موضوع دوپینگ حمیدرضا قلی پور بعد از حدود ۲ سال افشا شده؛ موضوعی که توسط فدراسیون ووشو از سال ۲۰۱۸ اعلام نشده بود و حالا بحث‌های زیادی پیرامون آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

محرومیت ۴ ساله چهره سرشناس ووشو ایران

قلی پور هم که با ۴ طلای جهانی مجبور شد بعد از این اتفاق از دنیای قهرمانی خداحافظی کند، حالا به این ماجرا واکنش نشان داده و معتقد است مثبت شدن دوپینگش یک توطئه بوده.

حمیدرضا قلی‌پور در رابطه چرایی افشا شدن دوپینگش بعد از دو سال اظهار داست: مطمئنم که این کار به خاطر تغییراتی است که در فدراسیون رخ داده. البته قرار ما این نبود که مردم دوپینگ مرا ندانند، اما وقتی کسی دوپینگش مثبت شده، نمی رود آن را در خیابان فریاد بزند.
 
وی افزود: من در جلسه با نمایندگان وادا و فدراسیون جهانی گفتم این نمونه قطعا دستکاری شده. علی نژاد، اوجاقی و لشکری هم در این جلسه بودند و من گفتم اگر ماده تزریقی بوده باشد، شاید قبول کنم که با یک آمپول وارد بدنم شده، اما اگر خوردنی است که به هیچ وجه قبول نمی‌کنم که این موضوع حتی سهوی برایم رخ داده باشد.
 
قهرمان چهار دوره مسابقات جهانی ووشو عنوان کرد: من ۱۳ سال عضو تیم ملی بودم و میانگین سالی دو بار آزمایش دوپینگ دادم. من و دو نفر دیگر از ملی پوشان ووشو جزو نخبه ها بودیم که تعهدنامه فدراسیون جهانی را امضا کردیم که هر زمان بخواهند و در هر مکان که هستیم از ما تست دوپینگ بگیرند. من خودم به فدراسیون جهانی این اجازه را دادم، پس نادان هستم در مسابقه ای که می خواستم خداحافظی کنم، دوپینگ کنم؟
 

قلی پور که با رادیو ایران گفت‌وگو می کرد در پاسخ به این سوال که معتقد است کسی باعث دوپینگ او شده، گفت: اتفاقاتی که یک روز قبل از اعزام و در روز اعزام در اتاق من و معین تقوی رخ داد که به موقعش درباره آن ها افشاگری می‌کنم. دو رییس فدراسیون جهانی به من زنگ زدند و گفتند باورمان نمی شود تو این کار را کردی. معین تقوی هم این مشکل را دارد و جالب است که ماده ممنوعه در آزمایش ما یک نوع بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که یک ایرانی این کار را کرده، افزود: شک نکنید کار یک ایرانی بوده. خارجی ها در این وادی نیستند. برای یکسری مسائل نمی‌توان سند جور کرد چون در هرصورت ماده ممنوعه در بدن من بوده و مسئولیتش با من است. هم من و هم معین می‌گوییم که نمونه ما دست کاری شده و من هم برای آن سند و مدرک دارم. این نبوده که یک نفر با خواست خودش ماده ای را مثلا در آب معدنی من بریزد. این کار با دستور فرد دیگری صورت گرفته.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس