کد خبر 1104481
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
یاوری: مجیدی متوجه شد او برای استقلال است نه برعکس/ توپ گل نشده تقصیر قلعه‌نویی نیست

کارشناس فوتبال ایران گفت: کشش و میل باطنی همیشگی که کی‌روش را تبدیل به یک مهاجم جنگنده و حریص تبدیل می‌کرد، امروز نمی‌بینم.

به گزارش مشرق، محمود یاوری در خصوص تقابل سپاهان و استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: سپاهان تحت تاثیر ماجراهای کرونا از فرم ایده‌آلی که در نیم‌فصل اول داشت دور شد. ضمن اینکه مشکلاتی که برای امیرقلعه‌نویی به وجود آمد باعث شد تیم از آن روند حرکتی رو به جلو باز بماند. به این ترتیب سپاهان چند بازی گذشته را در شرایط نامناسبی به پایان رساند.

وی با اشاره به شرایط استقلال افزود: در طرف مقابل با توجه به رفع مشکلاتی که روی نیمکت استقلال وجود داشت، فرهاد مجیدی با وجود جوانی و تازه‌کاری رفته رفته در تیم جا افتاد. مجیدی می‌تواند یکی از بهترین مربیان فوتبال ایران در آینده باشد، هرچند که باز هم جای کار و کسب تجربه دارد. به نظرم مجیدی متوجه شد که او برای استقلال است نه اینکه استقلال برای او باشد. مجیدی متوجه شد کلاس و اعتبار مربیگری جدای از بازیگری است. 

یاوری تصریح کرد: تقابل این دو تیم همیشه حساسیت‌های خاص خودش را داشته که بر اساس آن‌ها می‌توانیم این بازی را دربی سوم بنامیم. چون اغلب بازیکنان و مربیان در جای دیگری با هم تقابل داشتند و در این میدان وقتی به هم می‌رسند حساسیت‌ ایجاد می‌شود. مثلا امیدنورافکن که بازیکن جوان رو به پیشرفت و بسیار خوبی است، زمانی بازیکن استقلال بود و حالا در سپاهان بازی می‌کند، او تلاش می‌کند تعهد بالای خودش را نشان بدهد و این مساله خودش حساسیت درست می‌کند و به همین خاطر او نتوانست در بازی گذشته به خوبی وظیفه خودش را انجام بدهد. با این حال خط میانی سپاهان را هیچ تیمی در سال‌های اخیر نداشته است. 

کارشناس فوتبال ایران با مقایسه سرمربیان دو تیم عنوان کرد: بازی این دو تیم همیشه با برخوردهای تاکتیکی و فرامین مربیان همراه بوده، ضمن اینکه جنگ‌های روحی روانی هم باعث شده این تقابل هیچ وقت دور از حادثه نباشد.این تقابل می‌تواند یک بازی ارزشی باشد. امیرقلعه‌نویی موقعیت قهرمانی را از دست داده و شرایط خودش و تیمش متفاوت شده، اما در بازی فردا می‌تواند جبران کند و خیلی از چیزها را به شرایط سابق برگرداند. سرمربی استقلال هم در دو بازی اول خوب مدیریت فنی نکرد و بیشتر به خودش پرداخت تا استقلال اما حالا یاد گرفته که اول استقلال بعد فرهادمجیدی، با توجه به این مسائل ما می‌توانیم فردا یک بازی خوبی را شاهد باشیم.

یاوری در خصوص مشکل گلزنی در سپاهان اظهار داشت: تیم‌هایی که تعداد نفرات لازم را برای پست‌های مختلف در نظر نمی‌گیرند، دچار این مشکلات می‌شوند.  استقلال دیاباته و قائدی را در کنار هم دارد.  این دو مکمل هم هستند اما در سپاهان با وجود انسجام خوبی که در دفاع و خط میانی وجود دارد، انسجام خط حمله که اساس پیروزی یک تیم را رقم می‌زند، کم است. 

وی افزود: اگر خط حمله تیم ضعیف عمل کند فشار آن به خط میانی منتقل می‌شود و پس از آن به خط دفاع و دروازه هم می‌رسد. آن کشش و میل باطنی همیشگی که کی‌روش را تبدیل به یک مهاجم جنگنده و حریص تبدیل می‌کرد، امروز نمی‌بینم. این کی‌روش آن کی‌روش حریص قبل نیست. او قبلا به توپ حمله می‌کرد. این یکی از خصوصیات مهاجم گلزن است اما امروز می‌ایستد تا توپ به او برسد.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص تجمع تعدادی از هواداران سپاهان و شعار علیه‌قلعه‌نویی، گفت: یک تماشاگر با دیدگاه‌ها و اهداف مختلف بازی‌ها را نگاه می‌کند. الان تماشاگران انتظار زیادی از قلعه‌نویی دارند. برخی از تماشاگران هم با یک غوره سردیشان می‌شود و با یک مویز گرمی، وقتی به فرودگاه می‌رویم و مربی را روی دست می‌گیریم باید در چنین روزهایی هم تحمل یک سری اشتباهات را از سوی مربی یا بازیکنان داشته باشیم. من اعتقادی به بدشانسی ندارم، 4بار توپ را به تیرک زدیم که اگر دقت می‌کردیم دوبار به گل می‌رسیدیم. اینجا قلعه‌نویی چه گناه و اشتباهی داشته که بازیکن توپ را یک سانتی‌متر آن طرف‌تر زده است؟

بیشتر بخوانید:

اولین بازیکنی که با استقلال تمدید می کند

یاوری در مورد درخواست هواداران مبنی بر سرمربی شدن محرم‌نویدکیا، اظهار داشت:‌ به نظر من تماشاگران اشتباه می‌کنند و در این میان شیطنت‌هایی هم می‌شود. در تیم‌های دیگر هم این اتفاقات می‌افتد. در همین استقلال هوادارانش در مقطعی گفتند آقای مجیدی ما شما را دوست داریم، کاری نکن که شعار حیا کن رها کن بدهیم. من فکر نمی‌کنم خود محرم نویدکیا در این مساله دخالت داشته باشد. او می‌داند مربیگری با بازیگری خیلی تفاوت دارد. محرم الان در حال آموزش دیدن است، زحمت می‌کشد و اندوخته‌هایش را بیشتر می‌کند تا روزی به این جایگاه برسد. او واقعا برای این کار شایسته است اما سزوار نیست با کسی که برای تیم قهرمانی آورده اینطور برخورد شود.

وی افزود: من همیشه به عنوان یک سپاهانی مراقب و نزدیک تیم بودم. 12سال به عنوان مربی در این تیم کار کرده‌ام. مسعود تابش هم زحمت این باشگاه را خیلی کشیده است. وقتی قلعه‌نویی را با سلام و صلوات می‌آوریم، به قهرمانی می‌رسد و سازمان و ساختار تیم را درست می‌کند این رفتارها خوب نیست. مگر قرار است یک تیم همیشه قهرمان باشد؟ لیورپول بعد از 30سال قهرمان شد یا رئال و یوونتوس ازلیگ قهرمانان حذف شدند آیا تماشاگرانشان رفتند فریاد بزنند حیا کن رها کن؟ از تماشاگرانی که تعصب دارند و وابسته به تیم هستند انتظار دارم فریب یک سری مسائل حاشیه‌ای را نخورند.

یاوری با اشاره به مشکلاتی که قلعه‌نویی در سپاهان پیدا کرد، گفت: قلعه‌نویی نه پسرخاله من است نه رقیب من، 43سال مربیگری کردم که هیچ‌کس در دنیا نکرده است. پس نیاز ندارم به نفع کسی صحبت کنم. امیرقلعه‌نویی به مراتب قهرمانی و ارزش و اعتبار و شخصیت برای تیم آورده است. نیم‌فصل اول تیم اول بوده، حالا کرونا آمده و اثر منفی زیادی روی تیم گذاشت که دیدیم وضعیت تعدادی از بازیکنان خراب شد. تعدادی از بازیکنان مثل پورقاز مصدوم شدند یا اینکه بازیکنانی مانند غلامی و یزدانی از تیم جدا شدند. این‌ها تفاوت‌های فاحشی ایجاد می‌کند و مسیر حرکت رو به جلویی که مربی برایش زحمت کشیده از بین می‌رود. مربی و بازیکن ابزار هم هستند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: ضمن اینکه دربازی قبلی دیدیم دیاباته خیلی ماهرانه و حرفه‌ای پنالتی گرفت. هم مدافع سپاهان را کتک زد و هم زمین خورد! داور هم در مسیری قرار داشت که این تشخیص را داد اما من به عنوان کسی که سال‌ها در فوتبال کار کرده‌ام می‌گویم این خطا، خطای دیاباته بود و خود این پنالتی سرنوشت بازی را عوض کرد. همیشه اتفاقات فوتبال می‌تواند سلطان را پایین بیاورد و نگهبان را بالا ببرد. این طبیعت فوتبال است و ما باید خیلی سالمتر از این حرف‌ها فکر کنیم. امیرقلعه‌نویی اصلا شایسته این برخوردها نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 3
    فردا معلوم میشه فرهاد چند مرده حلاجه........ با این غروری کا اومده براش، با سر به زمین خواهد خورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس