کد خبر 1104480
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
قربانی: در غیاب تماشاگران کیفیت فنی تیم‌ها بالاتر رفته است/استقلال بدون دیاباته هم می‌تواند سپاهان را شکست دهد

کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال گفت: بعد از دوران کرونا، عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها باعث اوج‌گیری فنی تیم های فوتبال کشورمان شده است.

به گزارش مشرق، پیروز قربانی در خصوص دیدار استقلال مقابل سپاهان و غیبت احتمالی دیاباته و اسماعیلی اظهار داشت: به هر حال این اتفاق برای استقلال رقم خورده و شرایط سختی به وجود آمده است. من بازی سپاهان و نساجی را تماشا کردم و انصافا سپاهان فوق العاده کار کرد و چندین ضربه به تیر دروازه حریف کوبید.

وی افزود: از طرفی حضور امیر قلعه‌نویی کنار خط می تواند برای تیم سپاهان تاثیرگذار باشد. به نظرم استقلال ابتدا باید یک ارنج هوشمندانه داشته باشد و از طرف دیگر بازیکنان جایگزین جای خالی دیاباته مطهری و اسماعیلی را پر کنند.

کاپیتان سابق استقلال در خصوص سبک بازی هر دو تیم که به کی‌روش استنلی و دیاباته اتکا می‌کنند گفت: سبک بازی دو تیم متفاوت است.البته این را هم باید بپذیریم که این مسابقه با بازی‌های لیگ فرق دارد. مطمئنأ سپاهان و استقلال  بی محابا حمله نمی کنند. استقلال اگر می‌خواهد برنده بازی باشد باید روی ساختار دفاعی‌اش کار کند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تلاش‌ برای رسیدن دیاباته و اسماعیلی به سپاهان

قربانی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال بدون شیخ دیاباته توان گلزنی و برد سپاهان را دارد یا خیر عنوان کرد: استقلال حتی بدون دیاباته هم توان گلزنی و پیروزی مقابل سپاهان را دارد. ایک نگرانی دیگر هم وجود دارد که باید بپذیریم گلهایی که در هفته‌های اخیر دریافت کرده بسیار ساده بوده و این برای تیم بزرگی مثل استقلال قشنگ نیست. 

وی تاکید کرد: به نظرم با توجه به اینکه هم استقلال و هم سپاهان  در لیگ برتر مدعی بودند اما به نتیجه نرسیدند تمام تمرکز خود را روی مسابقه فردا خواهند گذاشت. هر  تیمی در این دیدار تمرکز بیشتری داشته باشد می تواند از موقعیت‌هایش استفاده بهتری ببرد.امیدوار هستم دیدار استقلال و سپاهان جذاب از آب در بیاید و در نهایت استقلال برنده مسابقه باشد.

کاپیتان سابق استقلال با تاکید بر اینکه نقش تماشاگران در فوتبال مهم است اما باید فرهنگ جدیدی برای هواداران فوتبال در کشورمان ایجاد شود اظهار داشت: در مورد این صحبت من کارشناسان باید نظر بدهند اما احساس می‌کنم بعد از دوران کرونا، عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها باعث اوج‌گیری فنی تیم های فوتبال کشورمان شده است. وقتی بازی های هفته های اخیر را تماشا کردم متوجه شدم تیم‌ها از نظر فنی در شرایط بسیار خوبی هستند و سطح مسابقات بالا رفته است.

وی افزود: یکسری از تیم‌ها دوست داشتند با تحت فشار گذاشتن حریفان خود با حربه تماشاگر به امتیازات مسابقات برسند اما فکر می‌کنم دوران شلوغ‌کاری و اینگونه امتیاز گرفتن به پایان رسیده است.  این اتفاق و غیبت اجباری تماشاگران در مسابقات فوتبال کشورمان می‌تواند یک فرهنگ جدید را برای ما ایجاد کند که اجازه ندهیم خیلی از تیم‌ها با تحت فشار گذاشتن داور از طریق هواداران و خیلی موارد دیگر به نتیجه برسند. اگر شما به بازی‌های لیگ دقت کنید  تیم‌هایی که قوی هستند و فوتبال خوبی بازی می کنند برنده از زمین خارج می شوند، درست مثل فوتبال اروپا. من امیدوار هستم این رویه ادامه داشته باشد و تیم‌هایی که در مسابقات قوی تر هستند با استفاده از هنر مربی و بازیکنان‌شان به برتری برسند نه با حربه های دیگر.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس