ویژه ها

رسانه های دولتی و فعالین اصلاح طلب اذعان کرده اند که پرونده PMD درباره ایران همچنان باز است. با این اعتراف دیرهنگام «یک حباب دیگر از دستاوردسازی های برجام، ترکید».

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اعدام را لغو کنید، مشروبات الکلی را آزاد!

روزنامه اعتماد در مطلبی به نقل از «عمادالدین باقی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: «تجربه کشورهایی که مجازات اعدام را لغو کرده‌اند این نظریه را ثابت می‌کند که پس از لغو مجازات اعدام، آمار جرم و جنایت کاسته شده است. این نشان می‌دهد که وقتی در جامعه‌ای جان آدمی به عنوان ارزش و دارای قداست شناخته شود، زمینه صلح با خود و دیگران هم تقویت می‌شود».

باقی در ادامه گفت: «هر چه مجازات بیشتر شده، جرم هم بیشتر شده است».

چندی پیش «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب گفته بود: «امروز در برخی کشورها با هدف کاهش مصرف مواد مخدر، آن را تحت شرایطی آزاد کرده‌اند. از جمله در سوئیس. مدافعان آزادی آن، افراد معتاد نیستند و طرفدار مصرف مواد هم نیستند. بلکه فقط معتقدند که با اعتیاد نمی‌توان از این طریق مبارزه کرد. اتفاقاً اکنون حدود ۲۵ سال است که این تصمیم را گرفته‌اند، متوجه شده‌اند که اثرات بهتری در عدم جذب مردم به مواد مخدر داشته است».

عبدی همچنین پیش از این در یادداشتی با عنوان «مسابقه کرونا با الکل و... » نوشته بود: «نمی‌توانیم رفتاری را جرم‌انگاری کنیم ولی تعداد زیادی از افراد آن را انجام دهند... حکومت چیزی را جرم معرفی کرده که اول،  تعداد فراوانی مرتکب آن می‌شوند، در نتیجه از قبح عملی آن خارج شده است. دوم اینکه به لحاظ اجرایی نیز حکومت و قوه قضاییه و ضابطین قضایی قادر به جلوگیری از ارتکاب آن و مجازات مرتکبین نیستند».

این فعال اصلاح طلب در اظهارنظری مشابه گفته بود: «بایستی مراکزی را به آزمایش مشروبات اختصاص دهیم. تولید کننده و یا مصرف کننده، بایستی بتوانند با اشانتیونی از مشروب مورد نظر خود مراجعه کنند و به شکل ناشناس و بدون نگرانی از تعقیب ها و مجازات ها، مشروب خویش را آزمایش کنند یا در صورت امکان، دستگاه های تست کننده فوری در اختیار آنان قرار داده شود تا از استاندارد بودن یا نبودن مشروبات الکلی مورد نظر خویش مطمئن شوند».

عباس عبدی مدعی است،  چون مشروب خواری در ایران رایج شده و انجام آن مصداق قبح شکنی نیست، پس بنابراین دیگر نظم اجتماعی را بر هم نمی زند. به همین دلیل باید با تفکیک قائل شدن میان جرم و گناه، مشروب خواری را صرفا یک گناه بدانیم و با امتناع از برخورد قضایی با مشروب خواری، با بسط آموزه‌های اخلاقی و دینی، به مشروب خواران توضیح دهیم که انجام این عمل گناه است و کارِ زشتی است.

حالا عمادالدین باقی در اظهارنظری مشابه، مدعی شده است که «با لغو مجازات اعدام، آمار جرم و جنایت کاسته خواهد شد».

طیف اصلاح طلب با دهن کجی به احکام اسلام و گردن کشی در مقابل قانون، در یک  «عقبگرد فاحش»  و در یک  «خودتحقیری حاد»  مدعی است که باید مسیری را که برخی کشورهای لائیک طی کرده و به بن بست خورده‌اند را مجدداً طی کنیم!

آیا کسانی‌ که‌ قصاص‌ را خشونت‌ می‌دانند، اگر کسی‌ به‌ منزل‌ او تجاوز کرده و قصد غارت اموال باارزش را داشته باشد، به یک نصیحت ساده بسنده کرده و دزد را پس از غارت منزل با مهربانی بدرقه می کنند!؟ یا با او به شدت برخورد می کنند!؟  آیا قصاص‌ کسانی‌ که‌ مسلحانه‌ به‌ حریم‌ دیگران‌ حمله‌ می‌کنند، در جامعه‌ رعب‌ و وحشت‌ ایجاد می‌کند و عده‌ای‌ بی‌گناه‌ را عمداً‌ به قتل می رسانند، خلاف‌ انسانیت‌ است!؟ اعدام، درباره‌ کسی‌ اجرا می‌شود که‌ به‌ حریم‌ انسانیت‌ تجاوز کرده‌ است. اعدام‌ قاتل‌ برای‌ عبرت‌ دیگران‌ نیز هست.

مجازات‌ اعدام در عملکرد انسان‌های‌ شرور تاثیرگذار است و اغلب این افراد به دلیل ترس از این مجازات در رفتار خود تجدیدنظر می کنند و اجرای این حکم قرآنی، موجب افزایش آسایش برای عموم جامعه می شود و به‌ همین‌ خاطر خداوند در قرآن کریم می فرماید: «قصاص، موجب‌ حیات‌ است‌ ای‌ صاحبان‌ خرد».

قطعا مجازات اعدام موجب نمی شود که جرم به صفر برسد، اما مجازات طبیعتا بازدارندگی قابل توجهی دارد.

به این نمونه توجه کنید: در کشور سوئیس، خرید و فروش و استعمال مواد مخدر آزاد است. در سال ۲۰۱۶ در یک مقایسه میان دانش‌آموزان در سراسر جهان مشخص شد که نوجوانان سوئیسی بیش از سایر همسالان خود ماری‌جوانا مصرف می‌کنند.  انتشار این آمار موجب نگرانی‌های جدی در سوئیس شد. علاوه بر این نتایج بررسی‌ها در آمریکا نشان داده،  قانونی کردن خرید و فروش این مخدر بر نحوه مصرف نوجوانان تأثیر می‌گذارد و این تصور را برای آنان ایجاد می‌کند که استعمال این مخدر «بی‌خطر» است.

**واعظی:قرار بود برجام گشایش ایجاد کند، که ایجاد شد

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «واقعیت برجام و آنچه در دولت یازدهم براساس آن توافق شکل گرفت، بر این اساس بود که با این توافق گشایشی برای کشور به وجود بیاید که آمد، ضمن اینکه همه تلاش ما این بود هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای خود را از دست ندهیم و حتی تلاش کردیم در سند برجام چیزهای بیشتری را برای آینده کسب کنیم. به عبارت دیگر، برجام طوری طراحی شد که ما در آینده بسیاری از محدودیت‌هایی که آن موقع هم وجود داشت و غیرهسته‌ای بود، این محدودیت‌ها یکی یکی برداشته شود».

واعظی در ادامه گفت: «دولت فعلی امریکا در ماه‌های آخر عمر خود، دارد از آخرین تیر ترکش خودش برای شکست و نابودی آن استفاده می‌کند. اما می‌بینید همین برجام با همه فشارهایی که به آن وارد شد چه اندازه قدرت دارد».

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: «یکی از حرف‌هایی که مطرح می‌شود و به باور من جفای بسیاری هم در حق آقای روحانی است، نوع کار کردن ایشان است. واقعیت این است که ایشان صبح زود در دفتر کار خود حاضر می‌شوند و تا آخر شب هم در جلسات حضور دارند یا تماس می‌گیرند و پیگیری می‌کنند. گاهی برخی حرف‌هایی می‌زنند که صبحانه ما فلان است، درحالی که ما صحبت کردن از کار خود برای مردم را ریا و امری بی‌ربط  می‌دانیم... آقای روحانی...روزهای جمعه کار می‌کنند، صبح‌ها زودتر می‌آیند و شب‌ها تا دیروقت در دفتر هستند. بنابراین مطالبی درباره کم کاری دولت یا رئیس جمهوری بواقع جفا است».

واعظی در این مصاحبه تاکید کرده که «دولتمردان صحبت کردن از کار خود برای مردم را ریا و امری بی‌ربط می دانند»!؛ چندی پیش «اشرف بروجردی» نماینده رئیس جمهور در شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و رئیس کتابخانه ملی در اظهارنظری مشابه گفته بود «برای دولت کاری ندارد که بخواهد به‌طور مرتب کارنامه خود را به رخ بکشد و مواردی که در آنها موفق عمل کرده را بیان کند اما امروز زمان مناسبی برای این کار نیست»!

واقعیت این است که کارنامه دولت آقای روحانی در حوزه های مختلف و به خصوص حوزه اقتصادی و ساست خارجی به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. اما دولتمردان بجای عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران قصور و تقصیرها، اینگونه وانمود می کنند که کارنامه دولت پربار است، اما دولتمردان اهل ریاکاری نیستند!

آقای واعظی در مصاحبه مذکور تاکید کرده است که «قرار بود برجام گشایش ایجاد کند، که ایجاد شد». آیا ۱۱ برابر شدن قیمت سکه گشایش است!؟ آیا ۸ برابر شدن قیمت دلار به معنی گشایش است!؟ آیا ۶ برابر شدن قیمت اجاره و خرید مسکن نشان دهنده گشایش اقتصادی است!؟ آیا عرضه پراید با قیمت ۹۰ میلیون تومان، حاکی از گشایش است!؟

متاسفانه علیرغم تبلیغات گسترده دولت و رسانه های اصلاح طلب، برجام نه تنها گشایشی نداشت، بلکه خسارت های فراوانی به مردم و کشور تحمیل کرد.

این خسارت ها آنقدر زیاد بود که آقای روحانی صراحتا «مذاکره مجدد» با آمریکا را «دیوانگی» نامید. عراقچی نیز صراحتا اعلام کرد که «نتیجه برجام، افزایش تحریم ها بود». سیف- رئیس سابق بانک مرکزی- گفت «برجام تقریبا هیچ دستاوردی نداشت»؛ ظریف صراحتا اعلام کرد که «توافق با آمریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد».

روزنامه اصلاح طلب اعتماد- از حامیان برجام- چندی پیش نوشته بود: «متاسفانه در شرایط کنونی در مساله توافق هسته‌ای هیچ راه حل منفعت آوری در مقابل کشورمان وجود ندارد...متاسفانه در تیم کارشناسان مذاکره کننده ما تعداد کافی از متخصصان به ویژه در حوزه‌های مالی، تجاری و بانکی حضور نداشتند که خط به خط و بند و به بند توافق را دقیق و به طور تخصصی بررسی کنند تا امروز دچار چنین شرایط ناشی از بی تعهدی آمریکا و اروپا نشویم».

** رسوایی یک دروغ؛ دولت روحانی نتوانست پرونده PMD را ببندد

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «قاسم محبعلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت: «سفر "رافائل گروسی" به تهران...می‌تواند کمک‌کننده ایالات‌متحده برای راه‌اندازی مکانیسم‌ ماشه باشد. در این میان حتی احتمال می‌رود یک کشور اروپایی نیز دست به سوءاستفاده زده و بهره‌برداری‌هایی انجام دهند. آنچه مشخص است مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی با هدف بازدید از دو محلی که پیشتر ایران اجازه بازدید از آنها را نداده بود وارد ایران شده است».

محبعلی در ادامه نوشت: «در خصوص این دو مرکز گزارش‌هایی از سوی برخی کشورها به آژانس ارائه شد که آنها را روی این دو مرکز حساس کرد و همچنان احتمال می‌دهند شاید در این دو مرکز اقداماتی برخلاف معاهدات صورت گیرد؛ به همین دلیل بر بازدید از این دو مرکز تاکید دارند. مقوله pmd امروز مطرح است و آژانس بر حفظ این معاهده پافشاری می‌کند و این بازدیدها نیز در همین راستا است».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نوشت: «امروزه بعد از چند ماه ایران با شروطی پذیرفته است که از این مراکز بازدید به عمل آید. ایران خواستار این بوده است که پس از این بازدیدها، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرونده ایران را مختومه کند اما طبیعی است که شاید این شرط در عمل محقق نشود...امروزه شرایط بسیار حساس است و باید به‌گونه‌ای عمل کرد تا بهانه‌ای به آژانس و ایالات متحده داده نشود. کوچک‌ترین بهانه‌ای سبب می‌شود تا آنها با دست پر اقدام به بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بکنند».

دولتمردان و فعالین و رسانه های اصلاح طلب در سالهای اخیر، بسته شدن پرونده PMD را به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای برجام معرفی می کردند. اما منتقدان بارها با دلایل فنی، این ادعا را رد کردند.

حالا یکی از حامیان دوآتشه برجام خود اذعان کرده است که توافق هسته ای در دولت روحانی، علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای و متوقف کردن چرخ سانتریفیوژ ها و انتقال ذخایر گرانبهای اورانیوم غنی شده(به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد دلار) به خارج از کشور و... نتوانست پرونده PMD را ببندد.

در مسئله پرونده PMD  آمریکا طی ۱۲ سال(۸۲ تا ۹۴) ادعا می‌کرد فعالیت‌ هسته‌ای ایران دارای انحراف از حالت صلح‌آمیز به سوی تولید سلاح بوده است و جمهوری اسلامی ایران ضمن آن که ادعای آمریکا را بی‌اساس می‌دانست برای اثبات بی‌پایه بودن این ادعا، دلایل و اسناد محکمی نیز ارائه می‌کرد. اما در دولت روحانی، آژانس در گزارش خود و شورای حکام در قطعنامه پایانی تاکید کرد که آنچه درباره انحراف فعالیت هسته‌ای ایران مطرح کرده بود به اثبات رسیده و جمهوری اسلامی ایران برخلاف «ادعای دروغ ۱۲ ساله»! تا سال ۲۰۰۹ در پی تولید سلاح هسته‌ای بوده است. به بیان دیگر،  به دلیل قصور و تقصیر دولت در احقاق حقوق کشورمان، آژانس در پرونده PMD هم  ایران را محکوم کرد و هم پرونده را باز گذاشت!

در هفته های گذشته، روزنامه ایران-ارگان رسانه ای دولت- در مطلبی با عنوان «تکرار بازی پی‌ام‌دی با ادعاهای بی‌سند» اذعان کرد که پرونده PMD درباره ایران همچنان باز است.

با این اعتراف دیرهنگام «یک حباب دیگر از دستاوردسازی های برجام، ترکید».

تجربه ثابت کرده است که آمریکا و تروئیکای اروپا فقط زبان زور را می فهمند. بنابراین اگر با طرف زورگو و غارتگر غربی با زبان اقتدار صحبت کنیم، نتیجه می گیریم و اگر منفعلانه و از موضع ضعف وارد شویم، جز خسارت نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    41 12
    انتهای آرزوی این افسادطبا شبیه کاری که اون رجوی ملعون با زنان و دختران منافق کرد همه رو عقیم کرد و بر خودش بر اساس قوانین اسلام آمریکایی حلال و محرم کرد
    • آریایی اصیل IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      11 54
      اگر با آمریکا مذاکره کنیم،مملکت گلستان می شود
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      24 1
      انواع فساد اعم از اخلاقی، اقتصادی و مالی و ویژه خواری و زد و بند های سیاسی و نیز خیانت و وطن فروشی، بخش جدایی ناپذیر روشنفکران از دوران مشروطه به این سو است که اصلاح طلبان تهوع آور هم جزء مهمی از این بدنه روشنفکری محسوب می شوند و به همین خصائص و خصلت ها مزین هستند!!
    • ماریه IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      29 5
      کافیه فقط اشرار بدونن مجازات اعدامی در کار نیست
    • سعید IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      5 14
      از نظر منافع ملی که نگاه کنیم اصلاح طلبان وقتی هوشمندی بچه حزب الههی های رو دیدن که دیگه تو دام چیز های مثل بد حجابی و اینا نیفتادن حالا اومدن یه لول بالا تر و به مشروب و اعدام گیر دادن که با مهم جلوه دادن این ها در انتخابات ریاست جمهوری رای بیاورند اگر این هم جواب نده تو مرحله بعد یه لول بالا تر میرن و به یه چیز دیگه گیر می دن این کار اونقدر می کنن تا یه جایی صدای دوستان مذهبی را در بیاورند و با مهم جلوه دادن ان و گرفتن رای مردم دوباره کشور را به برجام های دیگری تن بدن و ایران تسلیم تمدنی کنند امید وارم کشور این ذلت طلبان را پاکسازی کند و بچه حزب اللهی هم هوشمندانه عمل کنند و این ها رو به صورت هوشمند پاکسازی کنند و در تله تکراری انها گرفتار نشوند یادمان باشد خیلی از این اصلاح طلبان حتی نماز شبشان هم ترک نمی شود اما متاسفانه یا به شدت ساده اند یا دارند کار برای دشمن می کنند همان گونه که در زمان خلفت امام علی بعضی ها این کار را کردند اکنون هم اقای خامنه ای هستند ولی ما نمی گذاریم تاریخ تکرار شود به قول اقای خامنه ای هر ایرانی شرافت مندی باید نگاهش به داخل باشد ایشان نگفتن هر مسلمانی ایشان گفتن هر ایرانی شرافت مندی متاسفانه یکبار اصلاح طلبان با این حربه اقای خامنه ای را گوشه رینگ گیر انداختن و مجبور به نرمش قهرمانانه کردن اما امروز دیگر با هوشمندی ما اینشالاه هرگز اضلاخ طلبان ذلت طلب رای یناورند ان اتفاق تکرار نمی شود نظر شخصی ام مشرق می تونه نظر شخصی م رو پخش کنه یا نه برام فرقی نداره اما می خوام اون بالای رو پخش کنید اعدام حالت پیش گیرانه دارد و همین الان هم برای جرمهای خیلی محدودی اعدام هست ما که نمی توانیم از امریکا دمکراسی تر باشیم در امریکا هم حکم اعدام هست اما در مورد مشروبات الکلی اونی که بخواد بخوره می خوره و اونی هم که نه نمی خوره می تونن مجازاتش رو جوری بزارن که فقط در مواردی مانند رانندگی مجازات داشته باشه تا از کور شدن یا فروش مواد مسموم جلوگیری بشه احتمالا دوستان بگن که اونی که کور می شه حقشه ولی اگه هرکسی به دوستان و خانواده خودش توجه کنه افرادی هستن که می خورن
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      6 0
      عراقچی : نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
  • مهدی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    31 11
    اعدام نباشه مثل اروپا و امریکا جرم و جنایت ده ها برابر میشه و مثل امریکا و اروپا یه جانی میاد صد،نفرو به رگبار میبنده میگه نهایت چندسال میرم حبس !! مثل قاتل مسلمانان مساجدنیوزلند که دویست مسلمان رو به قتل رسوند و فقط زندانی شد خخخ
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      0 14
      بخشش،لازم نیست اعدامش کنید
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      9 2
      بخشش لازم نیست، اعدامش‌ کنید!!
    • DE ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      2 10
      باتوجه به تعداداعدام به تعداد جمعیت رتبه اول دنیا هستیم ولی جرم و جنایت بیشتر شده ولی کمتر نشده. البته برای جوامعی که فرهنگ بالایی ندارن اعدام لازمه.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    27 12
    یعنی خدا اندازه آقای باقی نمیفهمه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! الله اکبر از این همه خریت
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      13 3
      آقای عزیز لطفا وقتی در مورد حضرت احدیت صحبت می کنید و قیاس می کنید حداقل یک استغفر الله هم بگوئید .ضمنا احکام الهی تعطیل شدنی و به روز رسانی شدنی به سبک غربی ندارد!!! احکام الهی قرآن مترقی و به نفع انسانیت در تمام اعصار زندگی بشری می باشد و هر کس آن را نمی فهمد باید به میزان درک و فهم خود شک کند نه به چرائی دستورات الهی . خدایا توبه
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    25 14
    عباس عبدی انسان نیست بی دین بی شرف که مشروبات راازادمیداند خدالعنت کندامسال عبدی را باید خودعبدی راعدام کنند وهابیه بی دین مملکت ما اسلامی است خون هزاران شهید ریخته شده که عباس عبدی غلط زیادی کند ومشروبات را ازادکند به والله اعدام بایدشود
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      7 0
      موافقم... براحتی شراب رو تبلیغ میکنه فکر کرده که مستنده! ولی فقط مرض دلش رو ریخته بیرون... یکی نیست اینو ساکتش کنه!؟
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    31 14
    هدف این حضرات فقط اندلس کردن ایران است و خودشان روزی که بر ایران مسلط شوند تمام متدینان را اعدام و تمام مساجد را خراب خواهند کرد. همانطور که بارها نوچه هایشان در فضای مجازی وعده داده اند. دقیقا تکرار اندلس
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      16 8
      با توجه به جمعیت تشیع سردار و همچنین یک سوم جمعیت ایران که به ریسی رای دادند و البته با کثافت کاری اصلاح و تدبیر و امید در مملکت داری و درخشش ریسی در قضاییه به مراتب ان درصد الان بالاتر است و همچنین همراهی حتمی ابرقدرت های اتمی روسیه و چین به لحاظ استراتژیک با جبهه انقلاب این ارزو برای انها به این راحتی قابل دسترس نیست و میلیونها کشته باید بدهند تا ایران را تصرف کنند همانطور که در سوریه تا پشت کاخ بشار رفتند و موفق نشدند و ورق برگشت اگر هم انشاءالله ناگهان خبر رسید کدخدا پاشیده که دیگه تمومه ماجرا الهم الرزقنا توفیق الشهاده
    • به 16.39 IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      3 1
      از 12 هزار نفری که با مسلم بیعت کردند چند نفر تا آخر با او ماندند؟ چرا فریب عده و عده را می خورید و به چین و روسیه توکل کرده اید؟ خیر. خدا با ما عقد اخوت ندارد. وقتی نهی از منکر مرد و جامعه دچار دگردیسی کامل دینی و فرهنگی شد خود به خود اندلسی شدن رخ خواهد داد
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    28 10
    بعضی ها خودشان خر ند بعضی ها دور و بریشان لکن اینها منتها خریت اند
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      17 1
      حیفه به حیوانی مثل الاغ توهین بشه ، آخه اونم میگن اگه یه بار پاش توی چاله فرو بره دیگه اون راه رو نمی گیره
  • SE ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    20 3
    عمادالدین باقی ضد قوانین دین مبین اسلام تبلیغ میکند و در مورد آمار و ارقام و علل کاهش جرائم در بعضی کشورها علنا دروغ میگوید.مقابله با خاصه خواری و رانتخواری و چپاول اموال عمومی مانع خشم و جری شدن افراد جامعه میشود که یاران آقای باقی سردمدار آن گسترش آن در ایران پس از انقلاب بوده اند و توسعه عدالت اجتماعی و حمایت سیستماتیک دولتها از اقشار کم درآمد و فراهم کردن زمینه آموزش حرفه ای و حمایت از زندانیان آزاد شده باعث کاهش جرم و جنایت بوده است. چیزی که چاپندگی و اصحالات آنرا گداپروری میدانند. در حالیکه مصرف الکل و عدم ترس از مجازات سنگین مانع موثر روند کاهش جرم و جنایت در غرب بوده است و سالهاست که در غرب انجمنهای هوشیاری تلاش برای زندگی بدون الکل میکنند سخن پراکن اصحالات تبلیغ شرب خمر کرده و توصیه به مست کردن مردم برایی کاهش جرم و خوشنت میکند. لذا گزافه نیست که بگوییم عمادالدین باقی ساقی‌البزم ابلیس شده است.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    14 2
    افساد طلبان
  • NL ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    8 2
    یعنی جان انسان برای باقی و حضرات افسادطلب و نفوذی مهمه؟! چقدر دروغگو! معلومه چقدر واسه ارباباشون آمریکا و اسراییل جان انسان مهمه! نژادپرستی و ترور و جنایتهاشون بخاطر مهم بودن جان انسانه پس! اصلا هم ربطی به مخالفت با احکام خدا و دین و مفسد و جهنمی بودن حضرات غربگدا نداره!!
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 10
    کسی که جرمی مرتکب می شه که حد تعیین شده اعدام باشد ولو عمدی یا غیر عمد. قطعا دچار اختلال روانی است. و شایسته درمان نه اعدام. آیا شما بیماران سرطانی را می کشید یا به او انگیزه سالم شدن می دهید. کسی که به عمد هم نوع خود را می کشد بیمار روانی نیست؟ پس باید درمان شود نه اعدام.
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      8 1
      خیر. بیمار روانی شما یید که حاضرید یک ملت را قربانی تعدادی میکروب کنید. شما همان پزشکی شده اید که به جای دل سوزاندن برای بیمار، برای میکروبها و سلولهای سرطانی دلسوزی می کند. بدن سالم بدنی است که بیرحمانه میکروبها را می کشد و بدنی که مثل شما با آنها مماشات می کند بدن ایدزی است. حتی اگر فرض کنیم چنان موجودی که باید اعدام شود بیمار است، بیماری است که تنها درمان او اعدام از سر ترحم برای بقیه جامعه است.
    • وطن پرست DE ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      1 0
      پس اگه کسی به ناموست تجاوز کرد حق نداری ازش شکایت کنی. باید زنگ بزنی اورژانس و هزینه بستری شدنش رو بپردازی.
  • بختیاری IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    11 6
    جـــــــناب عــــــــــــبــدی به تنهایی این کشف رو انجام دادی یا چـــــــــیـــــــــچـــــو و فـــــــــــــرانــــــــــــکــــو هم کمک کردند؟؟؟؟ واقعا عجیبه که اینهمه اطلاع وبررسی دقیق دارید که از ریز ودرشت جوامع غرب اطلاع دارید ولی حدود 30 سال در کشور قدرت را در دست داشتید ولی نتونستید از رانت خواری و دزدی وهمچنین خیانت و فرار از کشور همفکران خودتون جلوگیری کنید اعدام ومشروب و مواد مخدر پیشکش!!! چرا هیچ چیزی از درستکاری و عدم خیانت مسئولین اون کشورها به مردم وکشور خودشون نگفتید.چرا اماری از فرار مسئولین اون کشورها نگفتید.؟؟؟ اصلا بجز غرب طلبان ایران مسئولی در دنیا وجود داره که دشمن کشور و مردم خودش بشه و به کشور دشمن پناهنده بشه؟؟؟
  • مومن خدا IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    9 1
    خداوند بزرگ که همه چیز ما از اوست فرموده حیات کسی که طغیان کرده ارزشی نداره و برای حیات جامعه باید جانش گرفته بشه.آیا باقی اعتقادی به معاد و جهان آخرت نداره؟انسان زندگی میکنه که به خدا برسه وگرنه که زندگی هر ساعتی ممکنه تموم بشه.آیا زندگی افراد طاغی و قاتل و جنایتکار که آگاهانه پیروی شیطان کرده اند ارزش داره مقابل خدا موضع گرفت؟
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    6 7
    حتی در امریکا اعدام حذف شدنی نیست و بسیاری از ایالات اجرا می کنن. لطفا اعدام رو که درش حق اجرای عدالت هست جدی بگیرین. وجود حکم اعدام واقعا لازمه و بدون اون انواع مفسده های مدنی و حقوقی پیش میاد..
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    11 2
    یعنی اسلام آمریکائی را میخوان .
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    8 10
    دهن اینارو باید با گل بست . روکش اسلامی . سروشی ها . لعنت خدا بر همه شما . چرا نمیمیرید . تا جامعه از شر شما راحت بشه ِ
  • پرده برداری قرآن از چهره برخی ها IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    7 5
    قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرِينَ أَعْمالًا «103» بگو: آيا شما را خبر دهم كه زيانكارترين مردم كيست؟ الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً «104» آنان كه در زندگى دنيا تلاششان گم و نابود مى‌شود، در حالى كه مى‌پندارند (همچنان) كار شايسته و نيك انجام مى‌دهند.سوره کهف .
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    11 1
    من از کل مطلبی که خوندام فقط این عبارت رو درست میدونم.. تجربه ثابت کرده است که آمریکا و تروئیکای اروپا فقط زبان زور را می فهمند. بنابراین اگر با طرف زورگو و غارتگر غربی با زبان اقتدار صحبت کنیم، نتیجه می گیریم و اگر منفعلانه و از موضع ضعف وارد شویم، جز خسارت نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    9 3
    خوب دیگه اون شهر معروف را هم باز کنید .. اقایان اصلاح طلب از کار خودشون پشیمونن .. غلط کردن ، ... سکر خوردن
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    3 4
    اگه مجازات نباشه و قانون محکمی بر سر کسانی که به هر شکلی نا امنی را به وجود می آورند دیکه امنیتی نمی‌ماند همه کشورها اگر چو ب قانون بالا سرشون نباشه هرج و مرج میشه چون انسان ذاتا برای رسیدن به خواسته هاش آسانترین راه را انتخاب میکنه و ترس از مجازات باز دارنده هست حتما باید برای کسانیکه تجاوز و غارت آدمکشی به هر دلیلی میکنند مجازات اعدام و بدتر از اون در نظر گرفته ش د بدون هیچ رافتی
  • ایرانی IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 2
    اقای رییس جمهوربگقته واعظی اینهمه کارمیکند ووضع اینست که همه می بیننداگه کارنمیکردچه میشد...!
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    6 1
    لغواعدام وازادى مصرف الكل درواقع شعار انتخاباتى گروه اصلاح طلب است وميخواهند باطرح اينكونه خواستهاى شيك وميان تهى درانتخابات ١٤٠٠ رأى جمع كنند به ترامپ كه رهبر كشور ارمانى شان است حاضرنيستند اقتدا كنند وچندشعار جد مطرح كنندمثلا توليدمايحتاج مردم درداخل كشور كاهش نرخ بيكا رى و٠٠٠ حتما با اين شعارهاى كه عده قليلى دركشور انرا ميپسندندوعملكرد سالهاى مديد دولتمدارى تان اسبد رأى تان خالى خواهد ماند عقل هايتان روى هم بزاريد اگرتوانستيد يك شعار بهترى را براى خودانتخاب كنيد
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    13 5
    اصلاحات یعنی حذف حجاب و اعدام و عدم شراب یعنی تقابل رسمی با دین اسلام مفاهیمی مثل ازادی و دموکراسی هم اون را تزئین می کنند. در سیاست خارجی هم ذلت را با تعامل و اعتدال اسمش رو عوض می کنن با همین وعده ها و راحت طلبی انسان ها رای خوب میارن ولی موقع کار کردن که میشه عمق فاجعه این کافران تن پرور مشخص میشه هیچ سرطان مثل اصلاحات ایرانی رو نابود نکرده
  • محمد آرمند IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    7 1
    سلام در کشورهایی که باحذف اعدام جرم وجنایت انها کاهش یافت علت اصلی کاهش درساختار اقتصادی آنها بوده است نه اینکه از از ارتکاب جرم و گناه مشمئز وباعث روگردانی از جرم وجنایت گردیده است. همه دولتها مسئولیت مستقیم در ساختار اقتصادی کشور که مثل کشورهای اروپا بیکار نداشته باشد وضعیت اقتصادی مردم چنان خوب باشد که دولت مسکن،کار،رفاه تامین کرده باشد. وقتی که دولتها مانند دولت فعلی و تیم اقتصادی ان در تمام ساختار اقتصادی فشل و بی برنامه ظاهر شده اند تورم، تعطیلی کارخانه ها و تولید و اشتغال شده است میخواهید جرم و جنایت در ایران کاسته شود
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      4 1
      خیر. آن کشورها فقط کارهایی که قبلا جرم بودند را آزاد اعلام کردند و برای همین دیگر جرمی ثبت نمی شود. روزگاری مثلا قمار و تبلیغ روسپی و لواط و فروش مواد مخدر و... همه جا جرم بود. اما حالا آزاد شده یا دارد آزاد می شود. به این ترتیب آن اعمال کم نشده تازه زیادتر هم شده اما فقط دیگر جرم نیست.
  • محمد IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    6 0
    جناب آقای باقی در کدام باغی ؟ اعدام را بردارند ومشروبات را آزاد کنند یعنی دین را بردارند .البته شماها تا بحال نگذاشتید قوانین اسلام در کشور پیاده شود ومردم مزه حکومت اسلامی را بچشند چون اگر اینطور می شد دیگرما حزب شیطان نداشتیم افساد طلب نداشتیم معاویه نداشتیم یزید نداشتیم ومردم یکدست حزب الله می شدند وکمر دشمن را می شکستند خداوند عذاب شماهارا در قیامت زیاد کند که با ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی دل دشمن را شاد می کنید ولی مطمئن باشید خودتان ذلیل وخوار خواهید شد وانقلاب اسلامی به مسیر پر افتخار خویش ادامه خواهد داد مطمئن باشید آنهایی که اکنون در داخل منافقانه درمقابل انقلاب اسلامی ایستاده اند فردا که حضرت ولی عصر(عج) قیام کند همه شما در مقابل این امام معصوم هم خواهید ایستاد وبرای ایشان هم مشکل ایجاد خواهید کرد همانطور که زخمهای زبانتان اکنون انقلاب اسلامی را زجر می دهد.
  • سهند IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    3 1
    من که نمیدونم حتما در کشورهای غربی اعدام مجرمین انجام نمیگیرد، ی سوال ایا در جامعه کشورهای غربی کسی واقعا کشته نمیشود؟! پس اینهمه کشتار در مدارس امریکا....!!! در ثانی ایا فقط چشم ابیها و مو بلوندها فقط انسان بحساب میایند؟! اینهمه کشتار در دنیا خصوصا در کشورهی اسلامی بدست کی و با حمایت همه جانبه چه کسانی صورت میگیرد؟؟؟ خدا مرگتان بده چرا و با چه توجیهی میخواهید چهره پلید جنایتکاران غربی را تطهیر کنید
  • بینام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 0
    الکل آزاده شما هر وقت خواستی برو دارو خونه بخر کلمه شعور فحش نیست اونی که الکل رو میخوره هنوز شعور این رو پیدا نکرده که این برای خوردن نیست. واقعا خوردن مخمرها کار احمقانه ای میباشد.
  • ناشناس IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    8 8
    اکثریت در حد اتفاق قوم لوط(= به جز حضرت لوط ع و خانوادۀ معظمش) همه راضی به آن عمل شنیع بودند، عاقبت شان چه شد؟!
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 6
    همانطور که در قرآن آمده مشروب را حرام کرده یاد گفته حضرت علی افتادم گفتند شخصی رفت خدمت آقا گفت سوالی دارم گفتند بگو سوال آیا انگور حرام است گفت نه سرکه حرام است گفت نه گفت پس چطور است وقتی این دو را با هم قاطی میکنیم و بعد چند وقت استفاده میکنیم حرام است و ضرر دارد حضرت تبسمی کردند و گفتند آب بریزیم به کسی صدمه می بیند گفت نه گفت اگر خاک به رویت بریزند چی گفت نه گفتند اگر آب و خاک را با هم قاطی کنیم و مدتی بگذاریم و خشک شود و با آن به سرت بزنم ضرر دارد گفت یا علی خوب معلوم است سرم می شکند گفت پس به همین خاطر نباید بخورید
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      0 0
      اشتباهی منفی دادم
  • خودتی مولو IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 1
    فحش عمه ننه رو برای همینها اختراع کردن...
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    8 1
    برجام=خسارت محض
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 1
    مرگ بر منافق
  • ناشناس IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    6 2
    به خاطر شعور طیف اصلاح طلب از مسائل روز وندانستن احکام اسلامی باید به خاطر فساد فی الارض اعدام وبه جهنم سلام کنند
  • DE ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 1
    نه اعدام و نه مشروب .. فکری به حال اعتیاد بکنند که از هر دو بدتر است ...
  • حسینی IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 1
    عجب ادمیه این .باباجان فقط کافیه اشرار بفهمن مجازات اعدامی در کار نیست تمام مملکت رو میگیرن روسرشون
  • حمید IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 0
    زندگی مردم تو این گرونی داره از هم میپاشه
  • DE ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    2 1
    تو سر شما نمیده که هیچ چیز رو به زور نمیشه جاری کرد.
  • Vahid IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 2
    باید از این کشور رفت این تنها آرزوی منه اینجا جهنمه
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 0
    مشروب خواری به شدت زیاد شده خداوکیلی من آدم گناهکاری نیستم ولی در جامعه های پسرانه غیر از مسجد که می باشم حتی در میان همکاران تحصیلکرده افراد زیادی حتی دختر ها خیلی راحت درباره ی مشروب خواری خود حرف می زنندو دیگران را هم دعوت می کنند.
  • جم IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 0
    اقای واعظی دولت شما رو پایان است دروغ بس نیس کدام گشایش پدر ملت دراوردین گشایش شما به استخوان مردم رسید
  • محسن ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 4
    در کامنتها دیده می شود که بعضی از کاربران نظر عمادالدین باقی را خلاف شرع و حتی ضدیتِ با اسلام و قرآن می دانند. عزیزان! در میان مجازاتهای اعدام، تنها تعداد بسیار معدودی جنبۀ شرعی دارد که یکی قصاصِ نفس است (که آنهم فقط در صورت درخواست اولیای دم صادر و اجرا می شود و در قرآن کریم گذشت از قصاص بهتر از اجرای آن دانسته شده است) و چند موردِ انگشت شمار دیگر مانند اعدام مرتد و محارب، اعدام مرتکبِ برخی روابط نامشروع (با شرایط خاص) و اعدامِ کسی که قبلاً دو یا سه بار حدِ شرعی بر او جاری شده باشد ... بجز اینها، سایر موارد اعدام، در قوانینِ بشری وضع شده است و ارتباطی به شرع ندارد. البته شما می توانید موافقِ اعدام باشید و کسی حق ندارد بگوید چرا چنین نظری دارید، اما اینکه مخالفانِ اعدام را به ضدیت با شرع متهم کنید، یا نشانۀ بی اطلاعی تان از شرع است یا سوء استفاده از شرع برای بستن دهان کسانی که نظرشان با شما متفاوت است.
  • عدالت IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 3
    اوني كه لغو اعدام و مجاز بودن مشروبات را خواسته ميتونه ناموسش را هم در كنار خيابون به حراج بگذاره و خودش هم اعمال خلاف شرع انجام بده. ولي اينجا كشوري است كه 80 ميليون صاحب و ميليون ها شهيد از صدر اسلام تا كنون در دوران هاي مختلف دارد. پس از اين مملكت بره و خودش و ناموسش را در اختيار هر كس ميخواد بگذاره. به ما اونجا مربوط نيست.
  • نام آشنا IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 1
    آقای "عمادالدین باقی" ! لطفا بیشتر مطالعه بفرما! و شاید هم بهتر باشه که بیشتر تفکر و تحلیل بکنی! و لطفا سعی کن تمام جوانب را در نظر بگیری و به صرف اینکه در فلان کشور یک نتیجه ای از یک کار گرفته اند این بدان معنا نیست که بتوان آن را در هر کشوری با هر فرهنگی و با هر وضعیت و شرایطی پیش برد. آقای باقی! شما کشوری مثل سوئیس بساز و بعد از مدل جامعه شناختی و آسیب شناسی اجتماعی آن دم بزن!
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      3 2
      اشتباه نکنید. کشوری مثل سوئیس بهشت نیست. بلکه پر از تجاوز و فحشا و پولشویی است. اصلا بانکهای سوئیس بزرگترین مقصد کارتلهای قاچاق مواد مخدر و اعضای بدن و زنان و کودکان است. منتهی گفته اینها جرم نیست! جتی گفته قتل از روی ترحم هم جرم نیست! اینطوری آمار جرایم را پایین آورده.
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 0
    اصلاح طلبان یک چیز را درست گفته اند تلویزیون چه گلی به سر مردم زده است؟ همین اقای حامد عنقا برای تلویزون کار کرد با ان مجموعه پر از توهین به دین سریال لیلی ( تمسخر ا جتناب از نامحرم با روش چندقرن قبل پریدن از کلاس گویی که همکلاسی حامد مرد بوده، شکستن حرمت مجلس (نگاه هرزه مرد به لیلی در حیاط مسجد، امل و تهمت زن و بی شخصیت معرفی کردن زنان جلسه قران ( حرفهای انها در مورد بدیمنی زن شوهر مرده و ...) مقایسه پسر تاجر با علی اکبر(دیالوگ پدر حامد سر قبر با اعتراض: من حسینم!!!!!! و .....) بله تلویزیون گلی به سر ملت نزده چون خشت اول را اقای هاشمی کج نهاده و این توده مثل اختاپوس پای نحس نفوذشان همه جا دیده می شود
  • ایرانی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 0
    اعدام،،مشروب... کسی غلط میکنه قانون جدیدتعیین کنه.
  • ميثم ديوان بيگى IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    اقاى واعظى از حرف زدن خسته شد براى استراحت دادن به چانه انشاء نويسى را شروع كرد ول كن معامله نيست
  • علیرضا IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    گشایش ایجاد کرد منتها گشایش افزایش جنسهای دولت نه مردم
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    *واعظی:قرار بود برجام گشایش ایجاد کند، که ایجاد شد. آقای واعظی کاملا درست گفته چون برای آقازاده ها در آمریکا و اروپا خوب گشایشی برای تفریحات و گشت و گذارشان ایجاد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس