قره باغ - کراپ‌شده

وزارت خارجه ارمنستان با تکرار ادعای اعزام شبه‌نظامی توسط ترکیه به قره‌باغ، گفت که در حقیقت دو کشور آذربایجان و ترکیه مشغول مبارزه با این منطقه هستند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ارمنستان بار دیگر ادعای اعزام شبه‌نظامی خارجی توسط ترکیه به منطقه مورد مناقشه قره‌باغ برای حمایت از آذربایجان را تکرار کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، «آنا ناگدالیان» سخنگوی این وزارتخانه شامگاه دوشنبه مدعی شد که آنها اطلاعاتی دارند مبنی بر اینکه مسئولان ترکیه‌ای در حال جذب «مزدورانی» از غرب آسیا هستند تا در منطقه قره‌باغ کوهستانی مستقر کنند.

ناگدالیان درباره ادعای خود توضیح داد: «مربی‌های [نظامی] ترک در حال جنگیدن کنار آذربایجانی‌ها [در قره‌باغ] هستند. آنها از تسلیحات ترکیه از جمله پهپاد و هواپیماهای [رزمی] استفاده می‌کنند. ما همچنین اطلاعاتی داریم که ترکیه تروریست‌ها و مزدوران را از برخی کشورهای خاورمیانه استخدام کرده و به آذربایجان اعزام می‌کند».

بر این اساس، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان در ادامه ادعاهای خود افزود: «در حقیقت، دو کشور ترکیه و آذربایجان هم‌اکنون مشغول مبارزه با آرتساخ (قره‌باغ کوهستانی) هستند».

پیش از این سفیر ارمنستان در روسیه نیز با ادعای اعزام شبه‌نظامیان سوری توسط ترکیه به آذربایجان برای نبرد در قره‌باغ، گفته بود تا کنون حدود ۴ هزار نفر اعزام شده‌اند.

این در حالی است که دولت ترکیه و آذربایجان این ادعا را قویاََ تکذیب کرده‌اند.

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در نشست اضطراری با نمایندگان پارلمان این کشور درباره درگیری نظامی با جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ایروان ممکن است به طور رسمی استقلال جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی(جمهوری آرتساخ) را به رسمیت بشناسد.

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با محکوم کردن اقدامات ارمنستان در تنش‌ها بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، گفت فقط با عقب‌نشینی نیروهای ارمنستانی از قره‌باغ است که صلح به منطقه باز می‌گردد.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • US ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    8 10
    ای لشکر قدس آماده باش آماده باش. بهر نبردی بی امان آماده باش آماده باش
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      5 2
      لشکر قدس آرمانش نجاتش مسلمانان است
  • مجید IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    15 21
    ارامنه به کمک فالانژهای لبنان منطقه قره باغ رو اشغال کردن و بعدها نیروهاشون به پ ک ک هم کمک می کردن و حتی قرار بود که منطقه قره باغ به یکی از مقرهای پ ک ک تبدیل بشه که با دخالت بعضی کشورها این امر تحقق نیافت .
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      18 11
      ترکیه به کمک داعش سرزمین مردم شمال سوریه رو اشغال کرده
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    11 16
    پ ک ک هم در کنار ارمنستان میجنگد
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    11 5
    اگر تروریستها ی داعشی به ۵۰ کیلومتر ی مرز ایران رسیدن باید بدون رودربایستی تارومار شوند
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    12 4
    ترکیه اردوغان سرطان خاورمیانه ست...
  • AM ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    8 6
    ‏هدف قرار دادن اتوبوس در شهر ‎#وارتنیس ارمنستان توسط پهپاد ‎#آذربایجانی.
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      2 2
      اتوبوس حامل ۵۲ نفر جنگجوی داوطلب بود که همگی کشته شده اند
  • سعید IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    6 5
    اینا حتی خودشونم عرضه جنگیدن ندارن حتما باید از اینور اونور بیاد واسشون بجنگه
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 5
    نیروهای آذربایجانی تاکنون روستاهای قراوند، قاراخان بیلی، یوخاری عبدالرحمانلی، آشاقی عبدالرحمانلی، هورادیز، نوزگاز و بویوک مرجانلی را در جنوب منطقه قره باغ از اشغال نیروهای آرتساخ و ارمنستان آزاد کرده اند.
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 4
    نا بر ادعای وزارت دفاع ارتش جمهوری آذربایجان، ارتفاعات استراتژیک در موروداغ در شمال منطقه قره باغ کوهستانی به کنترل نظامیان این کشور درآمد.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 0
    علی اف همچنین حضور شماری از تروریست ها از سوریه در میان نیروهای جمهوری آذربایجان را تکذیب و آن را گزارش های کذب منابع ارمنی عنوان کرد و گفت: هیچ دلیلی در این زمینه وجود ندارد و ما با جمعیت ۱۰ میلیون نفره، دهها هزار نیروی بسیجی در برابر ارمنستان با جمعیت دو میلیون نفره داریم و نیاز به نیروی انسانی دیگر نداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس