به گزارش مشرق،چند سالی است که زمزمههایی مبنی بر مشکلات عدیده مالی در خانه هنرمندان ایران در بین اهالی فرهنگ و هنر شنیده میشود. تا اینکه خبر تعطیلی این خانه در صورت تداوم مشکلات مالی تبدیل به تیتر اول یک روزنامه حزبی و سیاسی شد و عملاًً از پچپچهای درگوشی و مطالب فضای مجازی، رسمیت یافت!
بیشتر بخوانید:
چرا رسانه آلسعود از رکود خانه هنرمندان نگران است؟
مطالبی که بهسرعت در رسانههای معاند و مخالف بهصورت گسترده پوشش داده شد و بهتبع آن تحلیلهای جهتدار و سیاسی و البته آبکی نیز بهصورت قارچ گونهای سبز شدند؛ تا جایی که همگی آنها نظام و کشور را متهم به عدمحمایت از فرهنگ و هنر کردند و از سوی دیگر این خانه نیز برخلاف سیاستهای چند سال گذشته مبنی بر ارسال فوری تکذیبیهها و توضیحاتی که چند مورد آن درخصوص روزنامه کیهان بوده هیچ واکنشی به آنها نشان نمیدهد و هیچ مرزبندی مشخصی نیز نمیکند و بهنوعی در مقابل لجنپراکنیهای رسانههای ضدانقلاب علیه کشور سکوت کرده است.
اما در این میان و در حدفاصل مطرحشدن مشکلات مالی و اقتصادی خانه هنرمندان، مدیرعامل مستعفی و اسبق خانه هنرمندان بدل به مرد شماره یک رسانهها در این ماجرا شد؛ مدیری که اکنون در خانه هنرمندان، غیر از شورای سیاستگذاری تالار ایرانشهر سمت رسمی نداشته اما گفتوگوهای مکرر و پشتسر هم او با رسانههایِ یک طیف خاص سیاسی این بازخورد را در پی دارد که گویی نهتنها مدیرعامل واقعی خانه هنرمندان که تنها مدیر نجاتبخش هنرمندان اوست! البته این خود جای انتقاد از مدیرعامل فعلی را دارد که در فضای رسانه علیرغم ظرفیتهای پیش رو بسیار منفعل ظاهرشده است.
اما در میان مدیران عامل خانه هنرمندان، غریب پور تنها مدیری است که از ۲۰ سال فعالیت خانه هنرمندان، حدود یک دهه سابقه مدیریت دارد؛ مردی که این روزها در رسانهها، نظام و کشور را به انواع مختلف مورد متلک و تهمتزنی قرار داده و با سیاست فرار بهجلو سعی در ردگمکنی و پنهان کردن حقیقت ماجرا دارد بهطوریکه مَثل او حکایت آن دزدی را دارد که خود جلوتر از مردم کوچه و بازار فریاد «دزد را بگیرید» سر میدهد.
آری او باسابقه حدود یک دهه مدیریت نه در مقام سؤالکننده که امروز باید در جایگاه پاسخگویی قرار بگیرد که چرا ظرفیت فرهنگی و هنری کشور را که با بودجه بیتالمال اداره میشود اینچنین با ریلگذاری و پیریزی غلط در دوران مدیریتش تبدیل به خانه فتنه کرده است؟
بیشک ادامه این رفتار بیشتر از آنکه نفعی برای حوزه فرهنگ و هنر داشته باشد به ضرر خود اوست پس توصیه میشود بهجای فرار بهجلو پاسخگوی فضاحت پیشآمده و عملکرد خود باشد. اوست که باید پاسخ بدهد چرا ظرفیت فرهنگی خانه هنرمندان باسیاستهای حضرات بدل به خانه فتنه و اتاق فکر اپوزیسیون شد و اساساًً این سؤال که مگر در دو دهه گذشته این خانه در خدمت جریان انقلاب بوده که حال و با فرض مشکل مالی، بیپولیشان را به گردن نظام و کشور میاندازند؟