واکنش متفاوت فعالان سیاسی به شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

مقام‌ها و فعالان سیاسی در پیام‌هایی در فضای مجازی نسبت به شکست دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا مقابل رقیب دموکرات خود واکنش‌های متفاوتی نشان دادند.

به گزارش مشرق، جو بایدن سرانجام شامگاه شنبه با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه خود، به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا و کامالا هریس هم به عنوان معاون او انتخاب شدند.

بایدن ۷۸ ساله در نخستین توییت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رییس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

خبر پیروزی بایدن و شکست ترامپ از همان ابتدا با واکنش برخی شخصیت‌ها و فعالان سیاسی داخلی مواجه شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در توئیتی تاکید کرد که نقض معاهده‌های بین‌المللی از محیط زیست تا تحریم‌های اقتصادی و ضد انسانی علیه ملت ایران و حمایت از تروریسم و نژاد پرستی، شاکله سیاست‌های ترامپ بود.  جهانگیری بامداد یکشنبه در این توئیت گفت: سرانجام با اعلام نتیجه انتخابات آمریکا، دوران ترامپ و تیم ماجراجو و جنگ طلب او به پایان رسید.

او ادامه داد: نقض معاهده‌های بین‌المللی از محیط زیست تا تحریم‌های اقتصادی و ضد انسانی علیه ملت ایران و حمایت از تروریسم و نژاد پرستی، شاکله سیاست‌های ترامپ بود. ملت ایران که بامقاومت در مقابل سیاست فشارحداکثری ترامپ ایستاد، رنج های ناشی از اخلال گسترده در معیشت خود، عدم دسترسی بیماران به دارو و ترور سردار سلیمانی عزیز رافراموش نخواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: امیدوارم شاهد تغییرسیاست های مخرب آمریکا و بازگشت به قانون و تعهدات بین‌المللی واحترام به ملت‌ها باشیم.

محمد جواد آذری جهرمی با انتشار تصویری از شهید سپهبد قاسم سلیمانی،  با جمله‌ای تحت عنوان "آقای ترامپ قمارباز..." به جمله ای از سردار سلیمانی اشاره کرد که گفته بود: «آقای ترامپ قمارباز، بدان در آنجایی که فکرش را نمی‌کنی ما در نزدیک شما هستیم.»

حسام الدین آشنا رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در توییتی تاکید کرد: ایرانیان مردانه ایستادند تا آن نامزد هم رفتنی شد.

همچنین، سید عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در توییتر نوشت: همانگونه که ایران برای کارتر، ریگان، کلینتون، بوش، اوباما و ترامپ فرقی نداشت، آنها هم برای ایران فرقی ندارند.

او افزود: "جو-بایدن" هم احتمالا کپی برابر اصل اخلافش باشد، اما ایران را باید "جو-ایران" بسازد و به قله‌های افتخار برساند، آنهم با اکسیری از یک جو ایمان، یک جو همت و یک جو غیرت بسازد.

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری هم ابراز کرد: امشب تکلیف ضد ایرانی‌ترین رییس جمهوری دنیا مشخص می‌شود، تکلیف عامل شدیدترین تحریم‌ها علیه مردم و کودکان بیمار روشن می‌شود. امشب تکلیف مسبب شهادت سردار دل‌ها مشخص می‌شود... تکلیف دلدادگان داخلی هم!

ولی اسماعیلی، نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم نوشت: بایدن فاتح نمایش بی‌آبرویی آمریکا در مهد دموکراسی که مدعی‌اند، شد؛ تازه شروع ماجرا است... دنیا مشاهده کرد ابهت ابر قدرت دنیا خیالی‌ست!

وی ادامه داد: هر چند تفاوتی بین ترامپ و بایدن نیست، اما ذلیل شدن قاتل سردار دلها محقق شد؛ منتظر انتقام سخت هم باشند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس دهم در توییتی در واکنش به شکست ترامپ عنوان کرد: مقاومت سه ساله ملت ایران مقابل فشار حداکثری یکی از عوامل شکست ترامپ بوده است. جالب است که ضدانقلاب خارج نشین با آرزوی براندازی... از ترس احیای برجام، خواهان پیروزی ترامپ بود.

روح الله جمعه ای مشاور وزیر کشور نیز در توییتر نوشت: بالاخره ترامپ سازان، تاریخ مصرف عامل پوپولیست خود را تمام شده دانسته و با مچاله کردن وی، جو بایدن را برای ماموریت‌های منفعتی نظام سرمایه داری بر روی صحنه آوردند!! نظام کاپیتالیسم حتی نوکران قمارباز خود رحم نمی‌کند و اینبار ترامپ، گاو شیرده نظام اهریمنی سلطه شد!

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس در واکنشی متفاوت به باخت ترامپ در فضای مجازی نوشت: سرانجام عمر سیاسی مردی که فقط نفرت می‌پراکند تمام شد. ترامپ نتوانست ایران را تسلیم کند و حالا زندگیش با حسرت یک تماس از سوی ایران پایان یافت.

حسن شجاعی نماینده ابهر در مجلس شورای اسلامی در توییتی با عنوان "فریب مخمل را نمی خوریم" به شکست ترامپ و پیروزی بایدن واکنش نشان داد و نوشت: ایرانیان باز مردانه خواهند ایستاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    2 0
    یه تماس باهاش بگیرید بگید شکستت مبارک
  • آرزو IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    چه ترامپ باشه چه بایدن؛ مرگ بر آمریکا
  • بهلول IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    یعنی آقای جهانگیری تحریم های شدید و فلج کننده قبل از برجام آقای اوباما و تحریم های جدید صبح برجام توسط اوباما جزء شاکله سیاست اوباما جانتون نبوده؟ یا اونهم داشته ادای تامپ بعد از خودشو در میاورده.
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    واکنش حساب توییتر دفتر رهبر انقلاب به شکست ترامپ به گزارش مشرق، صفحه توییتر انگلیسی دفتر آیت الله خامنه‌ای در واکنش به شکست ترامپ در انتخابات نوشت: اوضاع در ایالات متحده و آنچه آنها خود در مورد انتخابات خود می گویند یک نمایش است! این نمونه ای از چهره زشت لیبرال دموکراسی در ایالات متحده است. صرف نظر از نتیجه، یک چیز کاملاً واضح است، سقوط قطعی سیاسی، مدنی و اخلاقی رژیم ایالات متحده است.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    رهبر انقلاب، روز سه‌شنبه، ۱۳ آبان ۹۹، به مناسبت ولادت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و امام صادق علیه‌السلام، و همچنین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که اتفاقاً مصادف با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا بود، طی سخنانی خطاب به ملت ایران، اشاره‌ای هم به موضوع انتخابات آمریکا کردند. ایشان فرمودند: وضع خود آن‌ها [آمریکایی‌ها] را شما ملاحظه کنید؛ وضع تماشایی‌ای است! [ترامپ،] رئیس‌جمهوری که الآن سرِ کار است و بناست انتخابات را او برگزار کند، می‌گوید که این متقلبانه‌ترین انتخابات تاریخ آمریکاست! این را چه کسی می‌گوید؟ این را آن رئیس‌جمهوری می‌گوید که خودش الآن سرِ کار است و انتخابات را در واقع او دارد اجرا می‌کند. آن یکی رقیبش [بایدن] هم در مقابل می‌گوید که ترامپ قصد تخلّف وسیع دارد! دموکراسیِ آمریکایی این است. خودشان درباره‌ی انتخاباتشان این‌جور حرف می‌زنند؛ این نمونه‌ای از چهره‌ی کریهِ لیبرال‌دموکراسی در داخل خود آمریکاست
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      0 0
      ترامپ به زباله دان تاریخ رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس