کد خبر 1142705
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
هادی محمدی

جنگ اخیر قره‌باغ نیز با تحریک مرموز از سوی ترکیه شکل گرفته و با پنهان شدن پشت مسئله قره‌باغ و حضور نظامی در آذربایجان، اهداف پان‌ترکیستی را به موازات اهداف راهبردی و ضدایرانی تدارک می‌کنند.

به گزارش مشرق، «هادی محمدی» با اشاره به جنگ قره باغ، یادداشتی با عنوان تعهداتی که باکو باید به تهران بدهد در روزنامه جوان نوشته است.

متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانیم:

جنگ قره‌باغ اگرچه یک مقدمه تاریخی داشته، ولی بازیگران مختلف، در این بحران از منظر تولید فرصت برای ارتقای مزیت‌های خود و فرصت‌های راهبردی در ژئوپلتیک ورود کرده و نقش‌آفرینی می‌کنند. دولت آذربایجان از یک حق قانونی برای بازگرداندن حاکمیت به قره‌باغ برخوردار است، ولی رفتاری غیرعادی برای کسب حاکمیت سرزمینی از خود نشان داده و به دلایل ویژه‌ای، جغرافیای خود را به عرصه‌های تهدیدکننده برای ایران و محیط حساس قفقاز تبدیل کرده و از واکنش‌های دوستانه ایران نیز عبرت نگرفته است. حضور رژیم‌صهیونیستی با اینکه با پوشش‌های مناسبات دوجانبه توجیه شده، ولی عملاً به میدانی برای اقدامات عملی ضدایرانی و ترور و تخریب تبدیل شده است.

صهیونیست‌ها نفت آذربایجان را گران‌تر می‌خرند و سلاح‌های خود را به آذربایجان ارزان‌تر می‌فروشند تا از نفوذ ژئوپلتیک و جغرافیای آذربایجان برای اهداف راهبردی بهره‌مند شوند و مقامات آذری از کنار تهدیدات ضدایرانی حضور صهیونیست‌ها به سادگی عبور کرده‌اند. جنگ اخیر قره‌باغ نیز با تحریک مرموز از سوی ترکیه شکل گرفته و با پنهان شدن پشت مسئله قره‌باغ و حضور نظامی در آذربایجان، اهداف پان‌ترکیستی را به موازات اهداف راهبردی و ضدایرانی و منطبق با برنامه‌های انگلیسی و امریکایی در قفقاز تدارک می‌کنند و اولین نشانه‌های آن، تبدیل وضعیت امروز به حضور نظامی پایگاهی برای ترکیه و سپس ناتو است. وقاحت رسانه‌های ترکیه و نزدیک به حزب حاکم که تصریح دارند، گام بعدی آن‌ها در تبریز است، بخشی از رویکردهای قفقازی ترکیه را برملا می‌کند. این در حالی است که قبل از هر بازیگر دیگر، ایران و روسیه، حق دارند در مورد قفقاز و قره باغ و بحران آن واکنش و مداخله داشته باشند.

طرح اردوغان به پوتین برای کریدورسازی ارتباطی بین نخجوان و آذربایجان و کریدور مناطق ارمنی قره‌باغ با ارمنستان، قبل از اینکه یک ایده طبیعی آذری باشد، با اهداف مشکوک و تهدیدکننده منافع ملی ایران مرتبط است که نوعی محاصره ژئوپلتیکی علیه ایران را دنبال کرده، از ظرفیت‌های گوناگون ایران در این منطقه ممانعت به عمل می‌آورد. طرح روسی توقف جنگ که از دوشنبه شب بین روسیه، آذربایجان و ارمنستان به امضا رسید، دارای نکاتی است که باید برای ایران روشن شود و پازل امنیتی آن گویا باشد.

همانگونه که در قبال حضور تروریست‌های داعشی و نفوذ صهیونیستی و مداخله‌گری مشکوک ترکیه باید حساس باشیم، روندهای تولیدی از این توافق نیز دارای پیامدهای جدی برای جمهوری اسلامی است که نیازمند تحرکی متفاوت از سفرهای دیپلماتیک است که دبیر شورای امنیت ملی یا دیگر مقامات در این تراز باید به سرعت با مقامات مسکو و آذربایجان و ارمنستان گفتگوهای جدی داشته باشند.

آذربایجان و الهام‌علی‌اف باید توضیح روشنی در خصوص موضع اعلامی پس از دیدار وزیر دفاع ترکیه از باکو ارائه دهند و مخاطب خود را مشخص کنند و یا هرگونه رخداد ناشی از توافق اخیر قره‌باغ که مؤلفه‌های ژئوپلتیک را تغییر داده یا پای بازیگران مشکوک یا فرامنطقه‌ای را به قفقاز بازکند، به عنوان خط قرمز امنیت ملی و مرز واکنش عملی ایران اعلام شود. این تحرک فوری در بالاترین سطح امنیتی کشور باید با سرعت به اجرا درآید و اخراج تروریست‌ها به طور کامل از این منطقه و حفظ شاخص‌های ثبات امنیتی و تهی‌کردن هرگونه ظرفیت برای بازیگران فرامنطقه‌ای مشکوک نتیجه آن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 453
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 411
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    از اردوغان متنفرم هر جا پا می زاره یک فتنه ای به پا می کنه شک نکنید نیات شومی برای کشور ما هم داره
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      ترکیه مهره اصلی سازمان سیا است .
    • امیر IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      پانترکا و البته در اصل پیرهای البانی نشین منفی بزنید خخخخ ولی خداییش ضایع کار نکنید حداقل
    • مهدی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      78 65
      یاشاسین
    • قناری IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      195 9
      روشن تر بگو مرگ برهر چی نژاد پرسته...به امید نابودی همه نژاد پرست ها از هر نژادی....
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      42 1
      آقای محمدی ساعت خواب !
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      لعنت بر رضا پالانی ملعون
    • NL ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      25 10
      موافقم
    • NL ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      98 21
      یا شاسین ایران
    • ناشناس IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      78 73
      زنده باد ترکها آذری ها
    • ایرانی GB ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      شمارش معکوس برای ترکیه شروع شده , از گران شدن کرایه خانه ها در ترکیه گرفته تا فروش مدرک اقامت ترکیه به کسانی حتی یک خونه تو ترکیه بخرن , اقتصاد ترکیه در حال فروپاشی هست اما اردوغان در توهم عثمان بازی هاش غرقه ... اینهایی که اینجا میان و واسه اردوغان و ترکیه به به و چه چه میزنن یک مشت بدبخت نژاد پرست پان ترک هستند که همیشه فکر میکنند ترکیه مقدس شون زوال ناپذیر هست و اردوغان جان شون فنا ناپذیر ! بقول قدیمی ها که میگفتن : جوجه رو آخر پاییز میشمارن ... این نسل زنده خواهد موند تا سقوط اردوغان مقدس پان ترکها رو ببینه همونجوری که سقوط صدام رو دیدند !
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      به عنوان کسي که در شهري زندگي ميکنم که بيشترشان ترک هستند بايد بگويم ترک ها با شرف تر از اوني هستند که بازيچه دست اسرائيل و ترکيه بشن. همه ما چه ترک و چه فارس و کرد و عرب زير پرچم سيد علي براي ايران جان ميدهيم
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      3 19
      آذربایجان بعوان یک کشور کوچک به جمهوری اسلامی ایران تعهد خواهد داد. بااینحال ایران باید یک دیپلماسی فشرده را در مورد این کشور بکار ببرد. اما به آقایی که با پرچم هلند افاضات میکنه و نوعی انشقاق و تفرقه رو دنبال میکنه....شما اول پرچم هلند ( کشوری استعمارگر) رو بردار و وی پی ان رو خاموش کن، بعدش اظهار‌وجود کن.... چرا که جرأت نظر دادن بدون وی پی ان رو هم نداری‌.‌.. سوادتم که مشخصه..... ادبت هم معلومه.... قرصاتو بخور بگیر بخواب..... تو حوزه ای هم نظر بده که سوادشو داری ( که البته هیچ حوزه ای نیست)
    • حامد IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      10 6
      کاش می فهمیدیم که فارغ از هر نژاد و زبان و مذهب و کشوری همه ساکن این کره ی خاکی هستیم و می‌شود در صلح و آرامش زندگی کرد، کاش زمانی برسد که همه انسان ها و ملت‌ها تحت یک مدیریت جهانی واحد، عادل و لایق در این کره خاکی زندگی کنند
    • ترک اوغلان IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      8 14
      سلام هموطنان عزیزم لطفا دقت کنید آب به آسیاب دشمن نریزید، همه ما ایرانی هستیم و از رفع اشغال سرزمین های اسلامی توسط برادران آذری مون خوشحالیم. بله ترکیه هم نقشه هایی دارد و از خیلی سالها پیش آن برنامه ها را اجرا می کند، اسرائیل هم آرزوهایی دارد که انشاءالله به گور می برد. ماهم دوستانی در منطقه داریم که منافع مشترکی با آنها داریم و در عین حال دشمنان و بدخواهانی نیز داریم. همه اینها به جای خود، اما اینکه همه دراعلام نظرات مون دو قطبی عمل کرده و بعضا برعلیه منافع ملی کشورمون حرف زده و جانب دشمنان را می گیریم جای خیلی حرف و تعجب داره. دوستان عزیز، لطفا هشیار باشید که متاسفانه در میان ما دشمن داره بذر دشمنی و فتنه می افشاند، مراقب باشیم بازی نخوریم ایران و آذربایجان باید روابط دوستانه و بدور از فتنه گری داشته باشند و در عین حال ما از هرگونه تعرض بر علیه منافع مون چشم پوشی نخواهیم کرد. ضمنا این را هم بگویم من هم یک ایرانی آذری زبان و ترک هستم و معتقدم آذربایجان مال ماست. موفق باشید
    • DE ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      پرچم نروژ قرمزه و نقش یک صلیب در اون وجود داره برادر. ایشون درست میگه پرچم هلنده.
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      3 10
      ترکیه اصلا در حدی نیست که بتواند چنین نقشه های شومی برای ایران بکشد و اجرا کند دستور از رژیم صهیونیستی رسیده
    • سید IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      قره باغ را از اشغال آزاد کردیم.
  • NO ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    باید ؟؟ باشه !!
    • NL ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      بی غیرتی امثال تو بر کسی پوشیده نیست. فی کل حال کوچکترین تحرک تروریست ها باید شدیدا در دم بمباران بشه
    • BE ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      62 9
      امثال شماها به یه فوت بندید
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      30 10
      آقایی که با پرچم هلند اظهار نظر میکنید( هرچند شک دارم بدونید پرچم کجاست). همه ملت ایران عاشق کشورشون هستند و مطمئنا در مقابل هرگونه تعدی خارجی می ایستند. این نکته اول؛ اما نکته ی بعدی خطاب حضرتعالی: ب اگر نقدی دارید بهتر است بدون خشم و بی ادبی اظهار کنید. اظهار نظرهای شما که در این صفخه درج شده نشانگر بی نزاکتی و خشم غیرقابل کنترله. با اینطور حرف زدن کسی خریدار حرف شما نخواهد بود، گرامی. البته قبل از اظهار نظر، وی پی ان رو خاموش کنید و با پرچم کشور عزیزمون ایران اسلامی نظرتون رو درج کنید.
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      48 21
      خفه خون بگیر ، اجنبی
    • BE ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      21 3
      توهم زدی جوجه ماشینی؟
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      6 11
      اجنبی خودتی
    • NL ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      20 14
      آنقدر مرد هستی باهم قرار بزاریم ببینیمند مرده حلاجی؟؟؟
    • مینا IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      6 3
      اونوقت امثال شماها هم باید بفرستیم کجا؟
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      46 22
      قاشینیان هم به آذری ها میگفت مرد جنگید و خواستار اعاده سرزمینهاتون هستین بیابین میدان جنگ ما منتظرم الان با التماس خواستار صلح شد اونی که میخواست پارلمان قره باغ جعلی رو تو شوشا برپا کنه شوشا که هیچ کل قره باغ را از دست دادو آمیز پیمان ترکمنچای با آذربایجان امضا کرد
    • سعید IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      3 4
      من هم بعنوان یک اردبیلی با شما موافقم .
    • ناشناس DE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 1
      البته این پرچم نروژ است
    • سید حسین DE ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 3
      پسرک، تو اول مرد باش اسمتو بنویسی تو پیامت بعدش قرار مرار کن. دیگه هم شلوغ نکن کوچولوی مجازی یه وقت شصت پات میره تو چشت.....
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    ترک های ترکیه و مقامات آذربایجان واقعا فراموش کردند که عثمانی ها مردم تبریز رو به خاک و خون کشیدند ضمنا اینو هم باید بگم که آذری های ایرانی ایرانی هستند تنها ترک زبانند وگرنه هیچ گونه قرابت ژنتیکی با ترک های ترکیه ندارند
    • sav IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      49 74
      ساکت
    • کمال IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      61 31
      سلام. لطفا مستند صحبت کنید. یعنی با منبع موثق.
    • محم... IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      32 26
      دقیقا
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      9 21
      خدا نکنه. زبونت رو گاز بگیر.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      23 10
      موافقم
    • حسن IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      16 32
      نظرت جالب نیست
    • حسن IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      15 28
      کارشناسی شما؟
    • طرفدار US ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      57 50
      همون کوردها سربازای اذری مارو تو مرز شهید میکنن
    • نعمتی IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      4 22
      Ok
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      49 6
      ارامنه آیا فراموش کردند که این عثمانی بود که آنان را کوچاند و آذربایجانی ها هیچ نقشی در این به اصطلاح نسل کشی (ادعایی) نداشته اند؟! اگر با عثمانی مشکل دارند، چرا خاک آذربایجان را اشغال کردند؟! . چرا شیعیان را تز ایروان راندند؟! چرا در کنار روسیه تزاری برای جدا شدن مناطق ایرانی در قفقاز ایستادند؟! چرا پاسکویچ، ژنرال حکومت تزاری، که به ایران حمله کرد، قهرمان ملی ارمنستان است و بنای یادبود دارد؟! چرا در‌خوجالی نسل کشی کردند؟! چرا یک میلیون شیعه را آواره کردند؟! چرا پس از اشغال قره باغ به نقاط دیگر ( خارج از قره باغ و با اکثریت شیعه ) لشکر کشیدند؟! چرا نسبت به چهار قطعنامه بی سابقه سازمان ملل توجهی نکردند؟! چرا نسبت به مساجد مسلمین بی حرمتی کردند؟!
    • پرهام IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      12 56
      حرف مفت نزن
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      41 13
      نژاد خودت چیه؟ تورو چه به نژاد بقیه اونقدر نژاد پرستی کردید که دورتادور ایران را پر کردید از دشمنانتان
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      46 43
      تو نمیخواد اصل وریشه مارو بهمون یاد بدی درود بر آذربایجان درود بر آذری ها
    • FR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      18 21
      آره تو جنگ چالدران بود فک کنم
    • GB ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      27 4
      یه سر بیا آذربایجان
    • علی US ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      29 2
      عراقیهادرخرمشهرچه کردن یادته رفته
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      15 0
      احتمال نمی دهی معامله قرن را پذیرفته باشد
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      3 0
      از تاریخ هیچی نمیدونی دروغ
    • احمد IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      6 2
      عموجون گوگولی مگولی،ماتورکیم توچی؟ ما به تورک بودن و ایرانی بودنمان میبالیم،تو و دوستانتان بسوزید
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    وقتی با ناشی گری طرف آذربایجان را می گیرید و می فرمایید در جنگی که چند دهه پیش بر سر کشور گشایی بین این دو اتفاق افتاد را یک طرفه نگاه می کنید.....!
    • داریوش IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      من یک آذری زبان هستم بچه ذره خرمن میانه ولی ایرانیم و اگر ترکیه یا حتی کشور آذربایجان به کشور من چپ نگاه کنه با گلوله کورشان میکنم بجای اینکه بدنبال تجزیه ایران باشند مراقب باشند خودشان ضمیمه ایران نشوند هر کسی که میگوید من ایرانیم و خوشحال از تجزیه مطمئن باشید نه ترک زبان است نه ایرانی بلکه یک بی رگ است
    • رامین IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      45 7
      نمیشد ایران با حمایت کامل از اذربایجان و اسلام در دهه های گذشته و جنگ اخیر و کمک به پیروزی اذربایجان و اخراج اشغالگران، نقشه همه دشمنان ایران و مخالفان رو با خاک یکسان بکنه؟ و البته تو این حمایت مطئنا اجازه بازی برای اسرایل هم داده نمیشد چرا که ظرفیت قومی و دینی بسیار قوی بین ایران و اذربایجان وجود داشت که بر باد رفت... چرا ما همیشه راه رو اشتباه میریم و دشمن قویتری برای خودمون میسازیم
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      50 27
      من با داریوش از میانه همفکرم. بهرام از تبریزم. اجازه نمی دهیم هر کس با هر اسمی چپ نگاه بکنه به ایران. یاشا ایران، یاشا آذربایجان
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      72 33
      جناب داریوش و بهرام شما در خوشبینانه ترین حالت ممکن کرد و یا ارمنی هستید لااقل یکم رو اسماتون بیشتر کار میکردید که تحریفتون قابل باورتر میشد
  • یاسین IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    ترکیه بنا بخواست اسرائیل داره ایرانو با جهادیا پانترکا وداعشی ها داره ایرانو محاسره میکنه
    • ابلل IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      35 23
      بلد نیستی کلمه محاصره رو درست بنویسی
    • سعید DE ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      21 11
      تو اول نوشتن یاد بگیر محاسره بعد نظریه بده خخخخخ
    • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      15 23
      آلبانی نشین ها معلم فارسی و دیکته شدن ! توجه کن ببین حرف و سخن به جا و نیکویی گفت حالا محاصره رو به چه شکل نوشته باشد چه اهمیتی دارد !!!
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    ترکیه با این شرارت ها و رویابافی ها تا الان دو تا کشور عراق و سوریه رو به خاک سیاه نشونده کور خونده اگر خیال کرده می تونه همون بلاها رو سر ایران ما هم بیاره و ضمنا اون چشم هایی رو که به خاک پاک کشور ما چشم دوخته باشند از حدقه در میاریم هر کسی که باشه چه در ترکیه چه در آذربایجان و چه در داخل کشور
    • رضا IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      12 21
      امثال شما ندانسته باعث کدورت مردم آذربایجان از سیاستهای داخلی ودوری هر چه بیشتر از ایران میشن پس سنجیده بنویس
    • خسرو IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      41 50
      ترکیه جنگ سوریه و فرقه های مذهبی را درست کرد بخاطر ایران شکست سختی خورد بعد هم داعش را آورد کنار مرزهای ایران در عراق شکست خورد حالا برای جبران شکست هایش به هر کاری دست میزند بهانه جنگ غرباغ را درست کرد
  • هادی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    ایرانو چه شد که ترکیه رو دوست میدانست حالا همون ترکیه داره خواسته های اسرائیلو عملی میکنه تو سوریه عراق و الانم قره باغ
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      8 15
      آرزوی تفکر برای جریانات تروریستی و تجزیه طلب و پانترکیست های بی خرد ! پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری !
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    درود بر آذربایجان تبریز ارومیه زنجان اردبیل و کلیه ترک زبانها و لعنت بر پان تورک های خائن و بی ریشه و بی هویت
    • عرفان IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      26 42
      ترک در تمام دنیا ترکه ایرانی وخارجی نداره اصالت ترکیه ترکمن هست در ضمن همه قومیت ها قابل احترامند حالا یک نفر یه شیطنطی کرده حساب یه ملتی رو پای اون نباید گزاشت تشکر
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      23 29
      ترک ترکه ترک زبان نداریم
    • پاپک آذری iran IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      49 21
      عرفان جان یعنی هر کسی در دنیا به زبان انگلیسی تکلم کرد و سخن گفت انگلیسی تبار است ؟ !!! یعنی هر کسی در دنیا به زبان اسپانیولی تکلم کرد و سخن گفت اسپانیایی تبار ؟ !!! خیر دوست و هم میهن من ! آذربایجان ترک نیست ، ترک زبان ! ما آذری و ایرانی تبار هستیم تاریخ بخوانید دوست من، ترک های عثمانی متجاوزین ترک قاتلین اجداد ما هستند ما هیچ ارتباط نژادی با عثمانی ها نداریم پاینده ایران یاشاسین گوزل ایرانیمیز
    • ابراهیم IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      25 21
      بابک جان ممنونم.مبارزه کنید با پانتورک و جنایت های عثمانی و حزب توده رو منتشر کنید یک مشت نادان بیدار بشن.اونایی که با پرچم ترکیه و آذربایجان میان ورزشگاه
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      22 5
      جناب بابک جان تمام فارس زبانها هم فارس نیستن ( البته با توجه به منشا صحبتاای خودتون ) توصیه میکنم یه آزمایش ژنتیک بدید و از خودتون هم مطمئن بشید بعد بیاید به دیگران خورده بگیرید
    • ایران iran IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      12 17
      فارسی زبان ملی و زبان اتحاد و ارتباط ما ایرانیان با یکدیگر و با تاریخ و هویت تاریخی ما بوده و خواهد بود ، من آذری و دو زبانه هستم زبان ترکی و زبان پارسی .. من یک ایرانی تبار از خطه بزرگان ایران ( آذربایجان ) هستم من فرزند ستارخان هستم به مزدوران عثمانی و پانترک ها عمله ترک های عثمانی و اردوغان اجازه نخواهم داد ذره ای از خاک میهنم را تجزیه و نابود کنند .. پاینده ایران، یاشاسین منیم ایرانیم .. ایرانیمیز وار اولسون انشاالله ...
    • ایران IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 18
      محال است ایران که ویران شود.محال است ایرانستان شود.یک وجب ازخاک ایران رابه اجنبی نخواهیم داد
    • iran IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      8 18
      پانترکیسم معجونی است از بیسوادی و بیشعوری ! پاینده ایران و ملت بزرگ ایرانم ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لاری کور اولسون انشاالله....
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    84 29
    تعهد؟
    • NL ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      50 30
      تروریستها اومدن بالا سرت ناموست چیکار می‌کنی؟؟
  • امیر IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    ترکیه از سوریه درس عبرت گرفت اما کافی نبود
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      14 3
      ترکیه درس گرفت یا سوریه؟
    • DE ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      8 1
      تروریست ها از غرب کشور اومدن مجلس، یادته که....
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    مخالفت شما هیچ تاثیری ندارد نخجوان به آذربایجان متصل خواهد شد آذربایجان هیچ دلیلی ندارد به شما تعهد بده
    • NL ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      وقتی تروریست ها اومدن بالا سر ناموست چیکار می‌کنی؟ غیرت داری یا نه ؟ جوابش خیلی ساده ست
    • BE ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      33 19
      ارباباتون هم اجازشون دست ایرانه ، زیاد توهم نزن کوچولو
    • ح.س KR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      36 30
      شاید هم به ایران برگردانده شود ،به سر زمین مادری خود
    • حجت IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      14 17
      منظورت از شما کیه تو خودت اگه ایرانی نمیدونی جول و پلاست جمع کن برو ترکیه البته با پاسپورت ایران باید بری بدون پاسپورت ایرانی بری خودت و جری بدی که تورمی هم واسشون پشیزینمارزه برتر میگردونن
    • رامین IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      5 2
      تروریست جرات دارن بیان بالا سر ... تنبون گشادشون فقط به یه طنابی وصله پارش میکنم تا شبه جزیره یسره بدووه پشت سرشم نگاه نکنه
    • رضا GB ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      15 14
      یاشاسین آذربایجان ،قراره یک کریدور هم نخجوان رو به سرزمین مادری وصل این هیچ تاثیری بر آزادی سرزمینهای ای نداره.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    21 77
    متاسفانه از این حرفها گذشته
  • فرزند ایران IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    حالا که قره باغ آزاد شده دیگر بهانه ای برای جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان نباید باشد، اگر تروریستها و اسرائیل در شمال ارس برای ایران تهدید محسوب باشند باید با قاطعیت با آنها و جمهوری آذربایجان برخورد کرد
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      ترکیه با آذربایجان قرارداد ی امضا کرده هر کشوری به آذربایجان حمله بکنه ترکیه هم وارد جنگ خواهد شد
    • NL ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      69 41
      ترکیه کی باشه که بخواد وارد جنگ با کسی بشه
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      34 27
      تورچیه وجود داره با این وارد جنگ شه؟
    • BE ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      20 15
      چند وقت دیگه ، اردوغان میاد برامون شعر فارسی میخونه ، محض التماس البته
    • خسرو IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      26 21
      ترکیه چیزی نیست که بخواهد با ایران بجنگد ایران هر وقت اراده کند که آذربایجان را به ایران باز گرداند مردم مثل زمان جنگ مثل شیر آماده اند ترکیه هم جرعتی ندارد نگاه چپ به ایران کند
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      21 11
      ترکیه فعلا" ابزار و عمله رژیم صهیونیستی اسرائیل و مجری طرح های یهود بین المللی و اسرائیل در منطقه است، خیلی طول نخواهد کشید صهیونیست ها از ترکیه استفاده خودشون رو بکنند به راحتی ترکیه رو هم حذف خواهند کرد قطعا" یک مهره سوخته خواهد شد ..
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    متاسفانه رسانه های ایرانی تحلیل درستی درباره جنگ قره باغ نمیدن . الان رژیم ضد شیعه باکو بهمراه اردوغان پان ترک و با کمک اسرائیل در شمال غربی ایران مستقر شدن .به اینها نیروهای داعشی کوچ داده توسط ترکیه هم اضافه کنید . دولت محترم که مثل کبک سرش زیر برف توهمات بایدن و برجامه لااقل مجلس و کمیسیون امنیت ملی یه حرکت درست بکنه . رهبری هم که خطوط سیاست کلی رو ترسیم فرمودن . دیر بجنبیم یه مرز دیگه به مرزهای نا امن و پر چالش اضافه میشه .
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    انفعال ما تو جنگ اخیر بی حد و اندازه بی خیالانه بود به همین سادگی ترکیه چ تروریست هاش تو قره باغ حاضر شدند.
    • رضا IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 0
      کدوم !!
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    چیزی بنام باید نداریم !!!!
    • NL ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      کوچکترین حرکت تروریست ها باید بمباران بشه
    • NL ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      45 21
      خیلی هم خوب داریم اجازه بده تحرکات تروریست های ترکیه ثابت بشه اربابتون هیچ چیزی نتونست بخوره یعنی آمریکا و اسراییل شما که دیگه ... اونام ب حساب نمی‌آید
    • حسی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      19 15
      باااااااااایییییدددددد......محکم ترین حرفه
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      14 21
      باید !!!! مراقب النگوهاتون باشید لطفا
  • دلسوز IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    درضمن ایجاد کریدور نخجوان ب اذربایجان یک خطر راهبردی برای ایرانه و درصورت احتمال وقوع چنین سناریویی ایران باید بهر نحوی بازی رو بهم بزنه. در ضمن تا قرن چهارم که اساسا کشور جعلی کنونی اذربایجان متعلق به کردها بوده و بعد از جنگ جهانی اول هم اکثریت قره باغ کرد بودن و‌جمهوری خودمختار سرخ هم تاسیس کردن .الان اردوغان میخواد بشه صاحبش. ای داد .....
    • ZA ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      23 6
      جان؟
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      29 10
      آره... ژاپن هم اول مال شما بود...
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      9 51
      احسنت
    • کوروش ES ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      10 7
      ایول پروفسور
    • ابراهیم IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      17 4
      خندیدیم
    • علی IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      42 10
      فکر کنم کل دنیا اول مال شماها بوده بعداً دست و پا در آورده
    • KR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      25 33
      کی گفته مردم آن منطقه کرد هستند نژاد تمام مردم آذری تات است نه کرد البته هم کردها وهم تاتها از نژادهای اصیل ایرانی هستند هرچند این دو قوم به اصل خودشان پشت پا زدند
    • RU ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      8 2
      بده دست شما دیگه .اینارو از کجا میارید ؟
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      6 4
      بد جوری رفتی توهم
    • پرهام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 1
      قرصاتو بشور بخور
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    32 68
    ببخشید دیگه از شما اجازه نگرفتیم برای آزادی خاکمون
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      59 39
      خاکتون؟ لطفا گمشید برید قره باغتون که الهام جونتون چند هکتار زمین اونجا رو به اسمتون زده...
    • NL ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      22 18
      اینجا چیکار می‌کنی پس؟ پاشو برو در دربار علی اف بجنگ و در راه آزادی آوازه خوانی و سواحل لختی واسه علی اف شهید شو .خخخخ آدمای خرفتی چون شما آدمو به خنده میندازن
    • ایران وطنم IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      22 10
      الکی خودتونا به اینور اونور نچسبونین اونورم برای ماست اینورم برای ماست
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      31 3
      دو برادر دو هموطن... لطفآ مراعات کنید... وقتی دونفر نمی‌توانید درکلام نظر دادن همو تحمل کنید به قومیت ها متوسل نشوید کیا چیکار کردن را ول کنید... خودتان به مملکت چیکار کردین؟ مهمه.... همدیگرو تحمل کنیم ما هزاران ساله کنار هم با همزیستی مسالمت آمیز زندگی کردیم آئین وخاکمان یکیه... دشمنانمان... بیرونند... بجان هم نیفتیم. ازقومیت ها خرج نکنیم... هممون ایرانی هستیم وبس
  • DE ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 4
    هاکوپیان
  • نیما IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    4 5
    چشم
  • تبریز DE ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    61 68
    درود بر آذربایجان تبریز ارومیه زنجان اردبیل و ترکیه
    • BE ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      44 37
      خاک توی اون سرت
    • BE ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      35 3
      بدبختی که دیگه شاخ و دم نداره ، یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان
    • مهدی IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      15 7
      خفه شو بی غیرت
    • بالام جان BE ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      19 1
      یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان
    • ایرانی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      17 14
      من یه تبریزی هستم.اما به قول دوستان واقعا دیگه خاک تو سرت با ترکیه گفتنت.البته نژادپرست بودنت هم خیلی بد هست.زنده باد ایران عزیزم و تمام انسانهای آزاده کره زمین
    • سید رسول IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      1 0
      یاشا قارداش سنی یاشا.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    76 76
    پانترکیسم بزرگترین خطر برای ایران هستش ولی در سایه سکوت مسئولین شاهد جولان پانترکها در تبریز و ارومیه هستیم
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      34 3
      در خصوص گروه هایی همچون پژاک ، حدک، حدکا، کومله، دموکرات، پاک و در اصل خود پ ک ک که علنا مسلح هستند و عملیات تروریستی انجام می دهند چه نظری دارید؟! مردم ولایتمدار آذربایجان با استعانت به مذهب حقه شیعه اثنی عشری و با عشق به انقلاب خودشان در مقابل هر پانتورک و ضد انقلابی ایستاده و خواهند ایستاد. پس زمانی که از ارومیه و تبریز حرف می زنید توجه کنید از دیار شهیدان باکری و ستارخان صحبت میکنید. جانب انصاف را رعایت کرده و از این قشری گری فاصله بگیرید.
    • رضا IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      1 1
      پانترکیسم خطر بزرگی است
    • NL ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      51 28
      بزرگترین خطر برای ایران پانفارسیسم است. بقیه پان ها عکس العملی برای پانفارسیسم است.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      22 23
      من لرم . و در دفاع از کشورم بی صفتان و تروریست ها رو گردن می‌زنیم .
    • آذری میهن iran IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      6 20
      پانترکیسم معجونی است از بیسوادی و بیشعوری !
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      9 13
      پانترکیسم معجونی است از بیسوادی و بیشعوری !
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    29 30
    احتراما قهرمانان سباه و ارتش مراقب همه چیز هستن...ایرانی خون میده ولی خاک نمیده
  • حسن IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    41 44
    با اطمینان می گویم اکثریت اهالی ترک ایران که به باکو رفته و از نزدیک انجا را دیده اند نظر خوب و خوشی نسبت به انجا ندارند .
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      16 19
      با این حرفها سیاست خزنده پامترکیسم خنثی نمیشه .. شما در پی دلخوشی دادن به خودتان هستید همین
    • رضا IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      20 17
      همه چیز رو تو زندگیت وارون و برعکس میبینی عزیزم؟
  • ابراهیم IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    4 1
    والا اینا یه جا پاگذاشتن و بعد از دوماه هم به توافق رسیدن
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    32 23
    ترکیه کودتای امریکایی گولن راچقدر زود فراموش کرد واگر حمایت ایران نبود معلوم نبود به چه سرنوشتی دچار شده بود اردوعان ادای کمال اتاتورکرا دارد وسعی دارد ور مداخلاتی مانند سوریه.عراق .قطر.لیبی.وحالا قره باع خودی نشان دهد
  • SE ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    26 5
    از کی می خواید تعهد بگیرید؟!
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    44 3
    آرزوی ترکیه رسیدن به قفقاز بود که به آن رسید.
  • US ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    30 55
    بهترین مقاله ای که از سایت مشرق دیدم این بود
  • رضا IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    43 11
    ملت ترکیه و آذربایجان دشمن ایران نیستن.
    • آذری iran IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      31 28
      آذربایجان پاره تن ایران زمین هست ولی ترکیه همان نوادگان عثمانی خونریز و، وحشی هستند و در طول این چند قرن دشمن ایران بوده و همچنان هستند .. یاشاسین گوزل ایرانیمیز
  • حسن IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    35 28
    با تکفیری ها ورزیم جعلی اسراییل از طریق باکو هم مرز شدیم علی برکت الله
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 4
      نگران نباشید. ما قبلش هم از طریق اقلیم کردستان و ارمنستان، و کمی قبل بحرین و امارات با اسراییل هم مرز بودیم! آمریکا هم دور تا دور ایران پایگاه نظامی و سیاسی دارد.
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    42 23
    اقا ما وقتی کوتاهی بکنیم نتیجه میشه همین چرا ما نباید اذربایجان وسایر مناطق از دست رفته راپس بگیریم
  • سعيد محدث TR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    64 32
    خطرناك ترين بحث حضور ظاهري تركها و در باطن صهيونيست هاست و دسترسي تركيه به خزر و نقشه هاي سوء بعدي كه بتدريج پياده خواهد شد ايران هشيار باش
  • رسول IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    49 48
    اگر ما قدرتمند بودیم سال‌ها پیش آذربایجان به ایران می‌پیوست. یاد شاه اسماهیل و شاه عباس به‌خیر که جلوی ترکتاری عثمانی‌ها را که اکنون اردوغان داعیه‌دار آنهاست گرفتند
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      14 15
      حتی توی قدرت های اقتصادی و نظامی تراز اول جهان هم تجزیه طلبی و قوم گرایی هست.
  • محسن IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    38 8
    اینکه باکو بخواهد کریدور ارتباطی با نخجوان داشته باشد که البته از مسیر ایران کوتاهتر و منطقی تر نیز هست ، طبیعی است. آذربایجان به هر آنچه در این جنگ میخواست ، رسید.
  • رسول IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    29 33
    اگر ما قدرتمند بودیم سال‌ها پیش آذربایجان به ایران می‌پیوست. یاد شاه اسماعیل و شاه عباس به‌خیر که جلوی ترکتاری عثمانی‌ها را که اکنون اردوغان داعیه‌دار آنهاست گرفتند
    • بی‌نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      11 20
      همین‌شاه‌اسماعیل‌وشاه‌عباس‌ایرانو‌به‌گند‌کشیدن
    • US ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      12 10
      ۲۲:۳۰ - از دهان سگ دریا نجس نشود ! اگر همین شاه اسماعیل و شاه عباس نیودن که اولا ایرانی وجود نداشت و ایرانی باقی نمی موند ! شما هم باید ناراحت باشید چون مزدور ترکیه و عثمانی هستین و ناراحت از عدم اشغال ایران
  • ایرانی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    10 2
    دیوه کار از کار گذشته کاری نمیشه کرد هیچ کاری روسیه چراغ سبز نشون داده
  • آقای دور اندیش IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    41 33
    ما باید از ارمنستان حمایت میکردیم .... اشتباه ژوپلوتیکی انجام داد ایران .... اهرم فشار به ترکیه ارو از دست دادیم .... ‌
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      13 19
      عجب دوراندیشی ژوپلوتیکانه!ای.. این چه نوع پلویی است؟
  • تورک IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    43 83
    شما کی باشین که آذربایجان به شما تعهد بده ؟
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      15 7
      ببخشید شما ؟
    • BE ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      21 1
      آخه شما جوجه ها چی میگین دیگه ؟
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      18 10
      ما کشور مادر هستیم که بچه مون آران از خانه فرار کرده و خودشو بچه همسایه میدونه
  • شهرداد IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    62 33
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به جای این حرف های خارج از عقلانیت باید به مردم و دولت آزربایجان تبریک گفت که با پرداخت هزینه های بسیار سنگین در سی سال اخیر،با تاسی از تعالیم دین مبین اسلام و مذهب مترقی شیعه اثنی عشری زیر بار خفت و خواری نرفتند و مجاهدانه با خون خویش کشور خودشان را آزاد کردند.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    57 49
    آذربایجان ونخجوان مال ایران است وباید بگیریم ۰
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      8 19
      یک نمونه از اظهار نظرهای مبتنی بر خیال و توهم باستان گرایانه. راه کنترل آذربایجان و ترکیه، افزایش قدرت کشور ما و بکارگیری دیپلماسیه.
    • جعفر IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      29 17
      دولت ما تواداره من وتو وامثال ما مونده میخواین اون بدبختها راهم گرفتار این گرونی تورم کنید مگه اونها ازجونشون سیر شدند اینهمه کشور پیشرفته دوربرشون بیان تو ایران گرسنگی وتجربه کنند.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    59 37
    باید به ترکیه گفت تاریخ جنگهای ایران وعثمانی را بخوان وخودت را خسته نکن ادربایجان سر ایران هست وسر ازبدن جدا نخواهد شد
  • محمد IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    50 18
    چشم ها ازحلقه بيرون ميشودگرچپ نگاه شود وطنم
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      12 3
      دارن راس راس نیگا میکنن به مام میهنت تو هم غزل میبافی..
  • حسین IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    32 46
    حالاحالاهابایدبسوزین
    • NL ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      19 5
      شما و تروریست ها رو همون‌طور که تو سوریه به هلاکت رسوندیم اینجام به درک می‌فرستیم . جنگ ما جنگ خیر و شره.
    • NL ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      12 1
      چنان تروریست هاتونو بسوزینیم که نای نفس کشیدن نداشته باشید
    • BE ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      8 0
      یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان
  • حسبن IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    30 24
    حیف این مسایل را خیلی دیر فهمیدید باز هم دیر نشده ارمنستان وهر پیش نهادی را قبول می کند از آنها بخواهید از ایران دعوت کند تا مسیر ایران ارمنستان قرار گیر آنها توان نگهداری آنجا را ندارند این کار برای ما وآنها سود زیادی دارد
  • حسین IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    24 6
    ترکیه و آذربایجان رو نمیدونم اما آمریکا هیچ غلطی نمی کنه، سپاه پاسداران و ارتش مراقب همه رویدادهای منطقه هست و اجازه هیچ گونه دست درازی دشمنان به منافع ملی را نخواهد داد.
    • محمدرضا IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      31 17
      با سلام کشور آذربایجان بعد از ۳۰ سال شهرهای اشغال شده خود را پس گرفته این موضوع ناراحتی نداره بهتراست به منافع ملت خود حفظ ارزش پولمان و اعتباردادن به پاسپورتمان باشیم نه اینکه با همه جنگ داشته باشیم. یا شناسین آذربایجان یا شاسین انسانیت
  • مصطفی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 23
    اولا به ایران ربط نداره آذربایجان با چه کشوری رابطه داره ، چون هر کشور مستقل رابطه با هر کشوری حق قانونی خودشه ، اما ایران میتونه به آذربایجان بگه که اجازه ندهد مرزهای کشورش را ناامن کنند ، ایران حق دارد مرزهای خودش را تامین امنیت کند تا مرز نشینان در امان باشند ، ما هم امنیت کشورمان را از هر مسائلی بیشتر خواهانیم ، روسیه عادتشه هر کشوری را میدوشه ، ترکیه هم میخواد مثل پتک سر ارمنستان باشه و صد در صد از منابع غنی قره باغ بیشتر سود خواهد برد ،،،،
    • ح س IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      8 1
      ماملت امام حسینیم چه فارس چه ترک زیر یک پرچم زندیگی میکنیم
  • CA ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    48 15
    اگر این دو کشور همسایه ایران هستند و قبلاهم جزو خاک ایران بوده اند که توسط روسها از خاک ایران جدا شده اند چرا باید پوتین با اردوغان مشورت کند و از ایران نظر نخواهد؟
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      5 0
      چون سیاست غلطی در مورد این منطقه در پیش گرفتیم. به نظر بیشتر سعی کردیم نبینیم و بایکوت کنیم تا یه چیزی بشه بالاخره.
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    49 18
    باید قبول کنیم که پوتین و اردوغان خبره سیاست وپلتیک هستند دراین زمینه عقبیم! الان جای خالی سردار و بیشتر می فهمیم! قرهباغ صحنه واقعی شطرنج شده است !روحانی تواین زمینه تخصصی نداره
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      1 0
      عطف پلتیک! به سیاست چه صیغه ای است؟
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    40 26
    ئوورگ کوستانیان دادستان سابق ارمنستان: ما در این توافق‌نامه نه تنها قاراباغ را از دست دادیم بلکه غرامتی معادل 50 میلیارد دلار را متحمل خواهیم شد. این مقدار پول را نه ما و نه نسل‌های آینده ما نمیتواند پرداخت کند.
  • ایرانی اصل IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    43 31
    باسلام مسعولین در رابطه با جنگ غرباغ کاملا باید هو شیار باشند اردوغا از خیلی از دشمنان ایران برای ایران خطر ناک تره مسعولین نظامی کاملا هوشیار وبیدار باشند چرا ترکیه داعش را به آذرباییجان مستقر کرده
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      9 4
      خمیازه کشیدی وسط تایپ یا لکنت گرفتی از ترس؟ من چتم تو چته؟
  • شکر گزار IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    30 40
    تحلیل خوبی بود با تشکر از سایت مشرق بخاطر این آگاه سازی ها کاش سردار سلیمانی زنده بود الان این وضعمون نبود که تکفیری ها بیخ گوشمون بیان چند روز دیگه تو چطور نامسمون تو خیابونای تبریز و اردبیل و زنجان برن
  • محمد IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    15 4
    درود و سرافرازی برای حقیقت طلبهای ایران وجهان
  • CA ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    59 59
    ایران باید به دولت باکو هشدار دهد که استفاده از لفظ آذربایجان جنوبی برایشان عواقب جبران ناپذیری دارد.
    • ایرانی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      7 23
      تو مواظب پرچمی که کنار پیامت گذاشتی باش دفاع از ملت آذربایجان پیشکشت.
    • هاکان IT ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      12 20
      مثلا چه عاقبتی، استاد ؟
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    20 4
    مطمئن باشید در سایه بیخیالی ایران جمهوری آذربایجان و ترکیه بعد از قره باغ به خاک ایران چشم خواهند داشت...فقط کافیه ایران ضعیف بشه کارشون رو انجام خواهند داد
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    31 0
    ریشه ی اخلاف ترک ها و ارامنه را باید در منافع قدرت های بزرگ جستجو کرد. زمان مشروطه منافع قدرت ها اقتضاء کرد یپرم خان ارمنی داشناک دوش به دوش آذربایجانی ها با دولت مرکزی قاجار بجنگند تا مجلس مجددا استقرار یابد. ولی در جنگ جهانی اول ارامنه طرف متفقین را گرفتند و گوشت دم توپ عثمانی شدند و آذربایجانی ها طرف متحدین را گرفتند و توسط پارتیزان های مسیحی تحت حمایت متفقین قتل عام شدند و آثار جراحت این زخم تا امروز باقی ماند.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    32 24
    خودتون از باکو حمایت کردید و پانترک ها رو قوی تر کردید حالا منتظر عواقبش باشید.در ضمن من نوکر تمام تورک های عزیز ایرانی هستم اما از پانتورک ها متنفرم...
    • ناصر NL ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      5 0
      من هم چاکر تمام فارس زبان های ایران هستم
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    26 3
    روسیه و ترکیه به هدفشون رسیدن متاسفانه هدف بعدیشون چیه؟
  • Red IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    23 2
    هدف بعدی اردوغان و علی اف ایران خواهد بود وقتی میبینن یه عده وطن فروش داخلی براشون میمیرن امیدوار تر هم هستن و چه خواب عمیقی دارن مسئولین ایران...
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    21 0
    ماهی را هروقت از آب بگیری مرده است ! دیگه الان که قرارداد بسته شده و روسیه با قلدری تمام بر اجرای اون نظارت میکنه ؟ یاد قرارداد ترکمنچای افتادم که هنوز بعضی ها امید دارن ارمنستان و آذربایجان برگرده به کشور خودمون
  • رضا IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    16 10
    کلا در این جنگ آذربایجان خاک اشغال شده خود را هم آزاد کرد و هم پس گرفت. و غیر از این یک امتیاز بسیار بزرگ، آنهم ارتبط با نخجوان از طریق خاک ارمنستان را گرفت. ترکیه، هم به عنوان ناظر صلح و هم بیشترین نفع را از طریق ارتباط با آسیای میانه و چین از طریق راه ارتباطی نخجوان خواهد برد. روسیه، به عنوان ناظر صلح و کسب وجهه بین الملی مخصوصا در بین مسلمانان خود رانشان داد. و ایران...... هیچ راه ارتباطی آذربایجان با نخجوان از دست رفت و کلا در مسئله قره باغ ایران کنار گذاشته شد.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    25 5
    هر دم از این باغ بری میرسد این داستان قره باغم یه آزمون دیگه برای دولت فخیمه حسن روحانی و اون وزیر امور خارجه همیشه خندانشه . تا این جاش که رفوضه شدن
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 7
    نده چی میشه؟
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    20 6
    شما پانترکهای اجنبی پرست را کنترل کنید باکو پیشکش
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    16 5
    مشرق ما باختیم بدم باختیم :))))
  • محمد IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 4
    ایران پیامش رو رسونده...صد در صد
  • سرباز IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    14 7
    درود بر سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی سردار همیشه به یادتیم درود بر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی مقدس ایران درود بر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب . به نظر من باید هرچیزی که به نفع کشورمون هست رو انجام بدیم و این و کارشناس ها خوب بلدن
  • DE ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    23 8
    اردوغان خیلی پرو شده همین ۳ سال پیش بود کودتا شد در ترکیه مثل موش توی سوراخ رفته بود اولین کشوری که کمکش کرد ایران بود حال ایران خوب میداند نیت شوم بسر دارد ولی کور خوانده
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    15 13
    برای خودمان دشمن تراشی نکنیم
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    18 19
    ارمنستان نباید تنها میزاشتید
  • وای IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    19 8
    ترکیه تو این آتش بس و صلح تقریبا نقشی نداشته این روسیه بود که طرح را آماده کرده بود و به دو طرف تحمیل کرد زورتون به روسیه نمی رسد به چای خر پالان را می زنید
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    10 2
    پایدار ایرانم
  • حامد IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    24 16
    خخخ ایران هنوز تو خوابه وقتی به کمک اعراب می ره وکوردهای اعراقو از بوجه وزندگی محروم میکنه وقتی به ترکیه چراغ سبز وعفرین کردستان سوریه رو اشغال میکنه باید فکر اینجاشم بود که که همین اعراب عراق واردوغان اخرش واسه ایران دردسر میشه روسیه هم که توزرد ازاب در اومد اگه مسئولان کمی عقل داشتن از پ ک ک حمایت میکردن که دمار از روزگار ترکیه در بیاره تنها کسی که میتونه اردوغانو سرجاش بشینه توریست ترکیه که فساد بدست میاد به نابودی بکشه فقط پ ک ک میتونه
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      16 2
      دوست عزیز رژیم شرور و جعلی اسرائیل و شیوخ عرب قبیله آل سعود از احزاب و تروریست ها پ ک ک و پژاک حمایت می‌کنند دیگه کفایت می‌کند ..
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    35 6
    ترکیه برای بدست آوردن نفت رایگان هر کاری میکنه از اکتشاف نفت در مرز یونان بگیر تا اجیر کردن داعش برای خرید نفت ارزان یا اشغال شمال عراق به بهانه کردها حمله به خاک سوریه مناطق نفتی به بهانه کردها ویا لشکر کشی به لیبی برا حمایت از مردم لیبی چیشده کردها وارمنیها از صهیونیستها بدتر شدن چرا درمورد کشتار مسلمین توسط صهیونیستا مشکلی پیش نمیاد ولی الان اومدن شدن مسلمان اردوغان درترکیه اجازه فعالیت به شیعیان نمیده ولی در آذدباطجان ناگهان با کمک اسرائیل میشه دایه مهربانتر از مادر
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    31 14
    پانترکها تعصبی عمل میکنند جوری که انگار ایرانی نیستند آذربایجان یا آذرآبادگان ماله ایران بوده و زبانشون آذریه چرا اسم آذربایجان رو اونموقع میزاشتند ترکستان من خودم آذری هستم هیچ وقت نمیگم ترکم ترک یعنی ترکیه که اسم کشورش هم ترکیست
    • سجاد US ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      13 17
      داداش با احترام به حرفت ولی این تحلیلت غلطه چون اسم آذربایجان شبیه ترک نیس پس ترک نداره یا چون اسم ترکیه ترک داره ترکن نه داداش ترک تو چین هس تو روسیه هس تو اوکراین هس قزاقستان هس و .... اینا ترکیه ای هستن ؟ خوب نه اصلا همین که به هر کی ترکیه ای هست میگیم ترک اینم غلطه چون خود ترکیه درسته اکثریت ترکن ولی کردم داره عربم داره ممکنه اونی که ترک میگی اصلا ترک نیس کرده یا مثلا تو استان فارس هزاران ترک قشقایی هس و... نهایتا ترک بودن هیچ منافاتی با ایرانی بودن نداره هر ترک ایرانیم پانترک نیس. هممون ایرانی هستیم و وطنمون ایرانه با زبان ها و قومیتای مختلف
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    29 2
    لعنت بر رضاپالانی و توله هایش
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      4 5
      پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری
  • GB ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    24 7
    از قدیم گفتند بیبی از بی چاری خانه نشین است آیا در جنگ ایران عراق از این دوکشور کوچکترین خوبی یا حرف حقی شنیدید یا به داد جانبازان شیمیایی ما برسند اگر ترکیه و باکو روزی قدرت داشته باشند همسایگی و همدینی نون نمک قوانین بین الملل حد حدود برای آنها معنی ندارد به ایران چشمداشت دارند من خودم ترک تبریزم ترک فارس ما پاره تن هم هستند ربطی به کشور دیگری ندارد که زبانشان چی هست ترکها ی ما هزاران کارخانه در شهرهای فارس نشین دارد بیش از ۳ میلیون ازدواج فرس ترک داریم دو برادر سر تقسیم مال پدر یا سر تقسیم یک قوار زمین سر حق خود باهم گاهی در گیر می شوند ما نیاید انتظار واعتماد بی هوده به آنها بکنیم
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    14 17
    آذربایجان فریب خورد . که در حال پیروزی کار را تمام ‌نکرد. مناقشه اصلی روی قرا باغ بوده که ۳۰ سال پیش در جنگ بر سر قرا باغ ارامنه ۷ شهرستان اطراف آن را نیز اشغال کردند. آذر بایجان در این جنگ توانست شهرهای خود را پس بگیرد اما قرا باغ همچنان در اشغال ماند یا این تفاوته که اینبار روسها بر آن نظارت میکنند و دولت محلی ارمنی به کار خود ادامه میدهد. در مورد دالان عبوری آذربایجان از ارمنستان باید عرض کنم این دالان صرفا برای عبور و مرور است با پر اخت حق ترانزیت( که قبل تر جنگ‌۱۹۹۲ نیز وجود داشت) و آن‌هم زیر نظر روسها است. و البته مرز ایران با ارمنستان را قطع نمیکند زیرا در این ناحیه زمینی به آذر بایجان داده نمیشود. البته آذر بایجان و ترکیه طرحی داشتند که با ادامه جنگ علاوه بر تصرف کل قرا باغ ناحیه زنگزور ارمنستان در جوار مرز ایران را نیز اشغال کنند و این ناحیه را به آذر بایجان الحاق کنند و از این طریق مرز ایران با ارمنستان را نیز قطع کنند که این طرح فعلا ناکام ماند. البته اگر جنگ ادامه می یافت و آذری ها وارد این ناحیه میشدند حتما ایران نیز وارد ماجرا میشد.
  • بهزاد IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    27 12
    آقا درست فکر کنید. آذربایجان چنده صده پیش از خود ایران بود یکدونه ایالت به نام آذربایجان بود نه شرقی نه غربی فقط یکی. حالا بعد یه مدت که جز شوروی شد بیشتر شبیه قفقازی ها شدن تا ما. یه زمانی بود که همه جا فارسی نوشته بودن توی آذربایجان ولی این که خودمونون بچسبونیم به ترکیه( من خودم تبریزیم) خیلی اشتباه اون ملت خیلی نژاد پرست هستن همون عثمانی ها بودن که مارو می کشتن تاریخ هنوز زنده است.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 15
    املای یک کلمه پیش پا افتاده را بلد نیست تئوریسین شده واسه ما. بساط توهمات و خزعبلاتتان را جمع کنید ببینم.
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    12 0
    بچه ها قراردادترکمنچای یادمون باشه
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      13 0
      دقیقا. باید یادمون باشه که قرارداد ترکمنچای و آخال، توسط پاسکویچ به ایران تحمیل شد
  • حافظ IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    19 8
    درود برترک های باغیرت ایران مثل ستارخان و.. که درطول تاریخ باکردها وبلوچ ها وفارس ها ولرها وعرب هاایران برای زنده ماندن نام ایران جان داده‌اند ولی روس ها وعثمانی ها وانتگلیس وعربستان وحالا ترکیه هیچگاه ایران قدرتمند رانمی خواهنداگر سیاست خارجی قوی داشتیم بدون منافع ایران هیچ قراردادی نباید نوشته شود ترکیه چکار هستند
  • دلاور IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    نشستین اینجا پشت ترکیه بد و بیراه میگید
  • FR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    24 5
    توطئه اردوغان در مرزهای ایران برای همه آشکار است ولی چرا مسئولین بی تفاوت هستند که خود جای سوال دارد؟
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    32 11
    به ترکیه هرچنددوست باشدنبایداعتماد کردارودغان کسی است که دستتش بخون هزاران مسلمان کردوسنی اغشته است کسی است که با داعش همدست است مایادمان نمی رودترک عثمانی درجنگ چالدلران
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      9 11
      یعنی شما در جنگ چالدران تشریف داشتیم!
    • حسین IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      11 24
      برادر با برادر هم دعواشون میشه شما نمی خواد دلسوزی کتید
    • با سلام BE ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      12 6
      حرف آخر رو امام خامنه ای زد ، دو روز بعد هم روسیه اومد دو تا بچه رو آشتی داد ، سردار سلامی عزیز هم که خطاب به دشمنان ایران گفت کرک و پشمتان را بر باد میدهیم ، حالا اردوغان چند وقت دیگه میاد برامون شعر فارسی میخونه کلی میخندیم
    • US ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      10 1
      ۲۳:۰۹ - ۲۳:۳۳ در پاسخ به این دو پان ابلیس (بنیانگذار نژادپرستی) اولا شما پان ترکها در خوجالی بودین یا اصلا اون موقع بدنیا اومدین که هی دم از اون می زنین و بر نفرت ضد ارمنی دامن می زنید ! درپاسخ به دومی حتما از نظر شما امام حسین(ع) و یزید(ملعون) هم برادر بودن و یا هابیل و قابیل هم چون برادر بودن باید ظلم قابیل رو نادیده گرفت!
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    18 30
    ضعف و عدم مقبولیت خود را با بدنام کردن کشور دیگر توجیه نکن
    • NL ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      33 13
      آهان پس عین ترکیه برده پول و شیطان باشیم میشیم مقبول دنیا؟؟؟ بره عاموووووو . عشق آنتالیا عده آیی رو کور کرده . بجای سریال های خیانت بازی ترکیه بشین قرآن بخوان متوجه بشی اصل اسلام یعنی چی۷خ
    • به هلندی IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      21 2
      اطمینان دارم که شما مقاله رو نخوندید و فقط اینجا تشریف میارید تا به هر نحوی که شده دیگر ستیزی، برچسب زنی و نفرت پراکنی کنید. یا واقعا سن شما زیر بیست ساله یا سن عقلی حضرتعالی زیر هفت سال که این ادبیات سخیف رو به کار میگیرید. چرا اساسا شما نکته یا حرفی در مورد توافقنامه باکو و ایروان نمیگید؟! پاسخ: چون اصلا نخوندینش. شمابه علت دید ارمنی گرایی که دارید حتی در تضاد با راهبرد نظام که تصدیق حاکمیت جمهوری آذربایجان بر قره باغ است ، پیام میذارید. البته ملاحظات و نگرانی هموطنغن از حضور تروریست ها قابل درکه. اما شما بهتره که حرف یا فکرتون رو خیلی مودبانه و ناظر به موضوع بیان کنید. بعلاوه حالا که بحث از قرآن کریم مطرح شد، شما رو به آیه ۵۱ سوره مائده ارجاع میدم: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ. ای اهل ایمان، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستی کند به حقیقت از آنها خواهد بود؛ همانا خدا ستمکاران را هدایت نخواهد نمود. بعلاوه در خصوص قضاوتهاتون به آیه ذیل توجه کنید: آيه ۸ سوره مائده «وَلاَ یَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى». نبايد دشمنى گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نكنيد، عدالت كنيد كه آن به تقوا نزديكتر است. در خصوص ادبیات گفتاریتون هم به تفسیر آیه زیر مراجعه کنید: آيه ۱۰۸ سوره انعام: «وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ»
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 10
    بزارید ارمنستان هم یک حق ترانزیتی بگیره.. تو همسایگی خوبیت نداره تک خوری کردن.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    33 5
    ارودغان اریک طرف با دشمن دوست و ازیک طرف ضددراخربه دشمن تبریک می گوید
    • KW ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      17 5
      دولت کجاست اونها گذاشتند برای قدم بعدی ترکیه و آذربایجان کار خودشون کردند
  • AU ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    خاک بر سر بدخواهان ایرونی
  • خسرو IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    32 7
    ترکیه در جنگ سوریه شکست خورد حالا یک نقشه دیگر کشیده ایران باید دوباره اقدام کند
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    21 35
    دیگه چه توضیحی تکفیری ها بر مناره های مساجد شوشاب اذان بدون اشهدان علی ولی الله می‌گویند و لب مرز رجز می خوانند تجهیزات اسراییلی و ترکی به وفور استفاده میشود و با پرچم اسراییل ترکیه رقص و پایکوبی میشود قفقاز جنوبی عملا از به پایگاهی ضد ایرانی بدل گشته
    • DE ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      19 16
      زمانی که ارامنه در مساجد و مکانهای مقدس شیعیان خوک نگهداری میکردند، حضرتعالی کجا تشریف داشتید؟!
  • تورک اوغلو IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    11 21
    شماها هدفتون چیه چرا می خاهید با ترکها نزاع داشته باشید
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      12 15
      زیاد سخت نگیر خیلی تفکر نکن مغزت همان آکبند بماند بهتره دوست من !
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    پانترگها ربطی به البانی نشین های خاعن ندارند همین امثال شما در عدم شناخت دشمنی بالفطره پانترکیسم با ایرانیت باعث تشویق پانترکهای خاعن برای پیشروی بیشتر میشود .. نمیدانم ساده لوحید یا عمدا وظیفه اسننار پانترکیسم را با این شدت و اصرار دنبال میکنید ؟؟؟؟؟؟
  • رضا کاظم پور IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    14 46
    سلام خداوند گوش ترکیه راگرفت با زلزله امکان دارد بسیچ ایران گوش اورا بگیرد مثل صدام آو که دیگر دامی ندارد ولی گردن کلفتی دارد به یاری خداوند کرنا میشکند آهن را خداحافظ
  • شهروند IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    28 4
    احسنت، کاملا صحیح است. متاسفانه ایران تو این قضیه خیلی منفعل بود و بعد از ارمنستان دومین بازنده ما بودیم.
  • داریوش IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    29 14
    من هم با نظریه آقای محمدی کاملآ موافقم ترکیه با نیت کشور گشایی و توسعه طلبی با بازیگران بسیاری همراه شده که به جهت خوش خدمتی حداقل تا تبریز را به تصرف خود در بیاورد و باید بهر شکل ممکن جلوی ترکیه را گرفت حتی با ترور اردوغان
  • علیرضا IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    ایران قوی افرین
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    16 27
    منافع ملی ایران در جلوگیری از تنش با تمام کشورهای دنیا خصوصا با همسایه ها ست آذربایجان جهت آزادی خاکش چکار باید میکرد
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    6 4
    چشم همین فردا تعهد میده
  • خسرو IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    27 7
    مرگ بر تروریست های تکفیری و حامیان آن
  • ش. AE ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    13 4
    کدوم تعهد اون که ارباب اینا بود زد زیر امضاش فقط باید دست بچه های سپاه روی ماشه باشه هر کی از این به ظاهر دوستان دست از پا خطا کرد روز قیامت رو جلوی چشماشون بیارن
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    41 4
    من به عنوان یک آذر بایجانی وطنم ایران رو بیشتر از جانم دوست دارم یاشاسین گوزل ایرانم
    • آذری iran IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      15 3
      درود بر شما در طول تاریخ آذربایجان مهد ایران دوستی و میهن پرستی ایران بوده آذربایجان در طول تاریخ خطه بزرگان ایران بوده و همچنان هست ، زنده باد ایران یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون انشاالله....
  • امیر IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    28 5
    سردمداران ترکیه بخصوص اردوغان در فکر احیای امپراتوری عثمانی ازدست رفته است
  • NL ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 1
    باکو نباید مرزها رو دست کاری بکنه
  • علی FR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    25 4
    من یه ترک ایرانیم وسلام
  • شهروند IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    26 11
    اردوغان نادان با توهماتش، کشور آباد ترکیه را نابود میکنه،مردم ترکیه باید جلوی این نادان را بگیرند.
  • فرهاعبدلی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    به کوری بدخواهان ، آذربایجان با اقتدارش توانست خاک خودش را بعد از سی سال از دست دشمنانش بگیرد.چشم بدخواهانش کور
  • بی نام IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    26 8
    کم مونده این خرده ریزها هم برای ایران مقتدر شاخ بشن والا
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    19 23
    یک بار هم شده واقعا بیایم بصورت منطقی سیاست رو معنی کنیم ۳۰سال صبر کرد وکسی هم نیومد پاپیش بگذاره حالا که به هر نفع وبا مشارکت وکمک از هر گشور خاکش پس گرفته ناراحتین
  • بهرام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    29 20
    ایران بایدقبل ازاینکه خیلی دیرشود باید اقدام نظامی کند آمریکا هم آماده جنک می‌شود اینها همه باهم هم‌پیمانان هستند دارن ایران رامحاصره میکنن. ماآمادگیشوبایدداشته باشیم.
  • سینا IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    41 8
    یاشاسین ایران.مرگ بر تجزیه طلب..
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 5
      مرگ بر تجزیه طلب از هر نوع و مرگ بر نژاد پرست از هر نوع. اما توجه داشته باشید که دفاع از حقوق یک میلیون شیعه آواره آذربایجانی و کودکان بی گناه گنجه و ترر که توسط ارمنستان کشته شدند، یک وظیفه انسانی است. موضوع اشغال قره باغ مسئله شیعیان آذربایجانی است، نه دولت های خونریز باکو یا آنکارا.
  • حمید ایلچی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    باید هر چه سریعتر،درس خوبی سران صهیونیست اسلام نما برخی کشورهای اطراف داد.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    34 28
    ایران باید وارد این جنگ میشد. البته با نیروهای نیابتی و نگذاره آذربایجان به این راحتی بیرون بیاد. بازی از الان شروع میشه. اسرائیل میخواد یک باتلاق برای ایران در شمال بوجود بیاره که دیگه از کشورهای عربی دست برداره. من در عجب بودم و هستم این سیاستمداران ایران چرا این موضوع را ساده نهش نگاه میکنن. البته خود آذربایجان عددی نیست ولی این ترکیه و اسرائیل دردسر درست میکنن.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    23 3
    آذری ها و ملت ایران همانند یک جان هستن
  • سیاوش GB ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    40 19
    لطفا فقط اونایکه دارن به ترکها بی احترامی میکنن رو ساکت کنین
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      12 4
      ترک ها کرد ها فارس ها هزاران سال است که حافظ مرزها واستقلال ایران هستند.عباس میرزا میگفت اگر بتوانم.تمام خاک ایران از شرق وغرب که توسط روس ها و انگلیس ها از ایران جدا شده دوباره به ایران بر می گردانم.اما در بار فاسد قاجار گوش به حرف هاش نمی دادند.عجل هم به او مهلت نداد
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    32 27
    ارتش شجاع و قهرمان آذربايجان مساجد را برپا كردند چرا ناراحتيد؟
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      23 18
      پانترکیسم معجونی است از بیسوادی و بیشعوری !
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      3 5
      مسلما هر پانی و هر تفکر نژادی، غلط و مذموم است. قرآن کریم هم ورای هر قومیتی تقوا را عامل تمییز و برتری انسانها نسبت به یکدیگر معنا کرده. با این نگاه علاوه بر غلط بودن تمام نگرشهای قوم گرایانه، باید اشاره کرد تئوری ایرانشهری نیز یک نوع نگرش غیر دینی و غیر اسلامی است. از این رو نظریه ج.ط معجونی از توهم و دیگر ستیزی است. پس ج.ط درون خودتون رو آروم کنید، لطفا
  • جبار IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    38 11
    ترکیه از اشغال سوریه،شمال عراق،لیبی،قطر،قره باغ سیر نشده ۷۲۹۵وحالا چشم پلیدش به ایران که چشم هاش را از حدقه در خواهیم اورد.
    • داریوش IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      14 6
      ما همه ترک کرد فارس عرب بوچ ایرانی هستیم چند هزار سال است کنار هم وبا هم بودیم.وخواهیم بود خواهش دارم توهین به اذر بایجانی ها عزیز نکنید.اذر ابادگان جدا شدنی از ایران نیست. ان قسمت هم که از ایران جدا شده احترام می گذاریم. ما ملت ایران تا هنگامی که باهم باشیم هیچ کس وهیچ پلیدی نمی تواند به ایران چپ نگاه کند
  • سلام IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    50 34
    وای وای این بو سوختگی چیه داره میاد
    • محمد JP ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      34 17
      آذربایجان هیچوقت از ایران جدا شدنی نیست . پان ترکیستها دارن پتک به آهن سرد می کوبند . مرزهای بین المللی ایران قرن هاست که در جهان شناخته شده است و غیر قابل تغییرند . از طرفی همه که در آذربایجان مثل پان ترکیستها فکر نمی کنند . تبریز بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد و هواداران پان ترکیست ده هزار نفر بیشتر نیستند . آنها هم با آنکه آدم های پاک و زحمتکشی هستند اما از نظر سیاسی فاقد آگاهی هستند . در هر حال تجزیه ایران خیال خام است و از طرفی خیانت بزرگی است . البته نه هواداران ساده دل پان ترکیست ها بلکه باید سرانشان که در امریکا و کشورهای اروپایی مامن کرده اند به علت خیانت به مملکت و جدایی طلبی و نفرت پراکنی بین مردم ایران به اشد مجازات برسند که من مطمئنم آن روز فرا خواهد رسید .
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      8 11
      محمد جان همه اینارو از ژاپن رصد کردی !! ، خدا قوت دلاور یکم بیا نزدیکتر حقایقو بهتر ببینی
  • مینا IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    23 12
    بزرگ ترین دشمن ایران این تروریست ها هستند
  • حسین IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    32 19
    به اون دسته از مزدورهایی که به ایران میخوان خیانت کنن باید فهموند که شما در حدی نیستید که بخواید از خاک کشورو بدید به صهیونیستی،نابود میشید
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      4 6
      درود بر ملت مسلمان ایران. مرگ بر مزدورهای اجانب . اما الان نظر شما چه ربطی به این مقاله داره. یک خاک اشغالی آزاد شده، از طرفی کشورهای دیگه در این منازعه وارد شدند، و الان باید تبعاتش و راهبرد کشور در مقابل این مداخلات پیش بینی بشه.... اما شما چه نظری دادی؟ هیچ. چون اصلا نمیخونیو وقتی میبینی یه جا نوشته آذری، سریع میای یه نظری بدی....
  • US ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    24 16
    شاه اسماعیل و شاه عباس اینا همشون آذربایجانی بودند وجلوی عثمانی ها ایستاده بودند ببینید الان چه اتفاقی افتاده که به قول شماها عده ای از آذربایجانی ها دلشون با ترکیه وجمهوری آذربایجان شده. اینا میخوان زبان مادرشون حفظ بشه که حق هم دارن. ودلیل بعدی هم اینه چرا ایران با نیروهایش رفته مرز اسرائیل وترکیه اشکالی نداره حالا که اونا اومدن مرز ایران همش اشکال خدایی منطقی کامنت بذارید جنوب ایران که همش شده دشمنمون اینم از شمال ایران تنها راه مقابله با این تحرکات نظامی اتحاد بین ایرانی ها واحترام به قومیت ها چه عرب کرد بلوچ تورک وغیره به امید ایرانی متحد از اصفهان.
    • US ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      10 2
      اصلیت شاه اسماعیل که خودشون رو سید و از نسل امام کاظم (ع) می دونستن نه ترک و از نسل فلانی و فلانی و ... درضمن جداعلای شیخ صفی ، فیروزشاه زرین کلاه بوده که اصلا ربطی به ترک ندارد .
  • بی نامبی نام IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    21 5
    هر آشوب تا امنی،ترور شهید شدن فرماندهان سپاه در عراق و سوریه همه توسط حمایت ترکیه بوده ،ترکها با اسرائیل، امریکا،عربیتان،امارت مصر پشت پرده ضد ایران هرکار بخواد معامله می‌کنه دست چدنی در دستکش مخملی شایسته ترکهای بی نهایت غیر قابل اطمینان هستن باید این کشور تقاص پس بده تنها راهش انتقام توسط گروههای مقاومت
  • سلام IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    34 38
    خوب فکر کنم فقط آذربایجان مانده که با آنها درگیر باشیم چرا توهم شما برداشته.
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    9 0
    این جنگ هفتادودو ملت است واز خود خواهی و جهالت منشا میابد. دی شیخ همی گشت گرد شهر........
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    8 22
    ایران نباید اشتباه را با اشتباه دیگر پاک کند بلکه باید بدون هیاهوی بی مورد به حاکمیت همسایه گان احترام بگذارد
  • احمدی IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    23 8
    نفرت بر اردوغان عامل خود فروش
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    16 3
    جنگ تمام شد اخوی تحلیل گر این چه وقت بیدار شد نه می شد بجای ترکیه شما آنجا باشید
  • GB ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    22 8
    همین طور است. دولت و مقامات کشور باید در مورد امنیت ایران در مرزهای شمالی حساستر باشند و به ترکیه هم تذکر دهند پا را از گلیم خود فراتر نگذارد. جیریانات پان ترکی در ایران منتظر فتنه انگیزی هستند. باید مردم آذربایجان در مقابل این تحرکات آماده واکنش باشند.
  • بینام IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    26 30
    لطفا دشمن فرضی درست نکن این فرا فکنی است
  • ایران Iran آذری IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    32 13
    مسئولین اطلاعات باید خطر جریانات پانترکیستی تجزیه طلبی و ایرانستیزان رو جدی بگیرند ، البته ناگفته نماند این مزدوران در برابر آذری های میهن پرست و ایراندوست عدد و رقمی محسوب نمی‌شوند ولی باید توجه کرد جو کشور و خصوصا آذربایجان رو مسموم می‌کنند این حشرات موذی ! پاینده ایران، یاشاسین ایرانیمیز..
  • آرش IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    18 1
    جنگ آذربایجان و ارمنستان هرچه زودتر تمام شود هم به نفع خودشان است وهم به نفع ایران. چون سربازی که درآنجا کشته میشه ازهرطرف که باشد همه شان انسان هستند .ازطرفی این اتمام جنگ اشغالگری باعث میشه مردم قره باغ ترک وارمنی به آرامش رسیده ودرکنارهم زندگی کنند . دیگر اینکه ازاین به بعد روابط ارمنستان با ترکیه آذربایجان گرجستان بهتر شده و اقتصادش رشد میکنه . هرکشوریکه درحال جنگ است هرگز اقتصادش خوب نمیشه و امروز به این غائله خاتمه داده شد وامیداواریم هردو کشور خصومت را کنار گذاشته در صلح و ارامش با هم زندگی کنند .
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    10 16
    فعلا منطقه قفقاز تو اولویت ایران نیست اما در آینده نه چندان دور خواهید که نقشه منطقه قفقاز توسط ایران چگونه خواهد شد. فعلا صبر داشته باشید .
  • حسن IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    6 8
    وا بده جان خودت
  • ف م DE ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    15 1
    سیاست خارجی تنها تخصص در مکالمه زبان انگلیسی را در پرونده دارد و ما را بسوی مصیبتهای دیگری سوق میدهد.
  • کارن IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    15 6
    اون موقعی که خواستن اردوغان رو برکنار کنن مسئولین ما شب تا صبح خوابشان نمی برد و بهش کمک کردن
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    25 43
    یاشاسین ترک یاشاسین زبان مادری ام.افتخار میکنم که ترک هستم.یاشاسین آذربایجان
    • BE ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      19 19
      حال کن واسه خودت
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      20 22
      افتخار کن
    • DE ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      11 0
      یاشاسین ایرانیمیز. یاشاسین ایران تورکلری
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 2
      ما همه ایرانی هستیم از هر قوم و قبیله و طایفه شهر و استان ایرانی هستیم، جانم فدای ایران، پیرمردان آلبانی نشین کامنت های بی ارزش نگذارید بالام جان !
    • US ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      20 11
      عده ای رو جهنم هم ببرن میگن ما رو ببرید طبقه تورکهای جهنم
    • DE ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      14 11
      ایشون چه حرف غلط یا توهین آمیزی زدند که برخی اینطوری واکنش نشون میدن؟. باور کنید. نتیجه این نوع جهت گیریها تنها شکاف و دوریه. وقتی این قبیل واکنش ها به هموطنی که توهینی هم به کسی نکرده رو می بینیم، متوجه میشیم متاسفانه برخی به واژه « ترک» هم آلرژی دارند. عزیزان همه قومیت ها در کنار هم ایران عزیز را ساختند و همونقدر که یک ترک آذربایجانی بعنوان یک ایرانی از کردستان سهم داره، یک هموطن کرد یا لر هم از آذربایجان. ما همه اعضای یک خانواده هستیم. به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشید.
  • الخلج IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    4 17
    اگر ایرانی هستید از اتحاد و همبستگی قومی حرف بزنید این چرت وپرت ها چیست که به همدیگر نسبت می دهید هرچه باهم تر مستحکم تر
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 5
      دقیقا همه جای ایران همه اقوام بادشمنان ایران جنگیدن نمی‌دونم چرا یک سری ازما از زادگاهشونم خبرندارن دارن بی احترامی میکنن
    • سجاد IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      6 9
      دقیقا حرفتون درسته بعضیا دارن نفرت پراکنی میکنن و انواع اقسام توهینارو میکنن خودشم میدونن اکثریت به آذری و آذری زبان گفتن حساسیت دارن که غلطم هس ولی باز به عمد اینطوری میگن. به نظرم اینا وطن پرست نیستن که هیچ وطن فروشم هستن چون دارن اتحاد ملی رو با این حرفا خدشه دار میکنن و از یه طرفم بهونه رو برای امثال گروه های تجزیه طلب جور میکنن. یه انسان وطن دوست هرگز نفرت پراکنی نمیکنه چون میدونه به ضرر کشورشه
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    14 12
    سلام کشور ترکیه مثل عمرعاص است انشلا کورنا ریس را نابود میکند به یاری خداوند بزرگ
  • ممد SG ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    27 16
    ننگ باد بر کسانی که به جای اینکه خود را از نسل شاهان صفوی همچون شاه عباس و شاه اسماعیل و قزلباشان دلاور بدونن خودشون رو از نسل شاهان عثمانی و ینی چری های جنایتکار میدونن و سنگ دشمن اشکار و دیرینه این اب و خاک رو به سینه میزنن و سعی در تطهیر دشمنی های اونها با این مردم رو دارن از خون هزاران شهید خجالت بکشید که برای حفظ این اب و خاک پرپر شدن یا حداقل به احترام اجداد اذریتون که در چالدران ودر تبریزبه دست این عثمانی ها قتل عام شدن سنگ این اردوغان کافر تر از کافر رو به سینه نزنید
  • علیرضا DE ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    32 23
    نمیدونم چرا ما ایرانیها یجورایی به اسم ترکیه حساسیم....حس میکنم عجیب حسودیشونو میکنیم و طاقت نداریم رشدشونو ببینیم....بهتره خودمونو اصلاح کنیم...حسود هرگز نیاسود
    • پاپک آذری iran IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      4 15
      پانترکیسم معجونی است از بیسوادی و بیشعوری زیاد خودت رو ناراحت نکن عزیزم بهتره بگذاری مغزت همان آکبند بماند ! یاشاسین ایران زنده باد ایران عزیز
  • ممد SG ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    27 22
    رواج پان ترکیسم در بین استان های اذری نشین شمال غرب در اینده ایران رو به شدت با خطرات تمامیت ارضی روبرو خواهد کرد.ترکیه و اسراییل در سایه جنگ قره باغ در جمهوری اذربایجان مستقر شدن و اتصال ترکیه به جهموری اذربایجان از طریق نخجوان باعث میشه ترکیه به راحتی و به شکل وسیع اقدام به فرستادن ادوات و پشتیبانی به اذربایجان کنه اگه ترکیه بخواد از طریق نفوذی که در نتیجه رواج پان ترکیسم در ایران به دست اورده اذری ها رو تحریک به شورش کنه تا ایران رو درگیر جنگ قومی کنه و از طریق مرز های قره باغ و اذربایجان از اون ها پشتیبانی کنه ایران تو درسر بزرگی میفته منتظر فتنه های قومی بزرگی از طرف ترکان عثمانی باشید
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      3 7
      ممد تونه آذریها رو میشناسی نه از مناسبات و تضادهای رژیم کودک کش اسرائیل و اردوغان در عرصه بین الملل خبر داری و نه سواد تاریخی داری. دولت مدرن ایران و اصفهان زیبا به همت ترکان ایرانی در دوران صفویه بنا شد. جنگ ایران و روس هم در واقع جنگ آذربایجان و روس بود. اسناد و کتب تاریخی رو بخونید و بپرسید پس بقیه کجا بودند. شما اگر خیلی نگرانید، نگران گروه های مسلح و سلفی باشید که از غرب کشور سر بلند کردند، هم مرزبان شهید میکنند و هم به مجلس حمله کردند. یک نمونه عملیات تروریستی در آذربایجان نام ببر.... مطمئنا در پس این ابراز نگرانی امثال تو هیچ حسن نیتی نیست. خودتی....
    • US ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 1
      ۱۵:۱۸ - حتما شاه عباس که نسلش به فیروزشاه زرین کلاه می رسید از نظر شما ترک بود ! یا شیخ بهایی ترک بود ! یا علامه مجلسی ترک بود !
  • احمد IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    28 25
    ترکیه همین حساسیت نژادی رو می خواد تو منطقه ایجاد کنه و ازش سو استفاده کنه که از این متنهایی که خوندم معلومه که تا حدودی موفق شده که عصبیت نژادی بین اذری ها ایجاد کنه .
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      7 7
      برادر گرامی، موضوع قره باغ رو از درچه اردوغان و علیف نبینید. موضوع قره باغ رو از چشم انداز شیعه تحلیل کنید. بعلاوه اینکه واقعا انسان از خواندن برخی نظرات تعجب میکنه. نماینده ای آزادی شهر اشغالی شوشا رو تبریک میگه ، بهش برچسب نژادی میزنند. شما به توهین ها و برچسب زنیهای که زیر این مقاله به آذریها صورت گرفته هم توجه کن. برخی طوری صحبت میکنند که رگه های نفرت و عصبیت باستان گرایانشون اساسا غیر قابل کتمان نیست. در نظر برخی ( خاصه ایرانشهریها و باستان گرایان) ، اگر آذریها برای پیروزی ارامنه اشغالگر دعا میکردند خوب بودند و الان که از پیروزی شیعه خوشحال هستند، گمراهند.... تفاوت رویکردها نسبت به عملیات ترکیه در عفرین ، و نسبت به هدف قرار گرفتن مناطق غیر نظامی آذربایجان ( گنجه، ترتر، بردع) کاملا بارزه. اگر موضوع حمله داعش به دانشگاه کابل را باید محکوم کرد ( که باید محکوم کرد و با افغانستانی های عزیز همدردی نمود) چرا باید در‌خصوص کشته شدن زنان و کودکان شیعه اهل گنجه سکوت اختیار کرد؟! چرا باید از زنان و کودکانی که توسط ارمنشتان در خارج از مناطق درگیری مورد هدف قرار گرفتند، از لفظ « ۲۱ نظامی کشته شدند» استفاده کرد؟!
  • بهزاد IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    25 22
    من خودم آذری زبان هستم ولی یادتون باشه ترکیه بی غیرت میخواد این بی غیرتییو به کشور آذربایجان و استان های ترک زبان ایران هم تسری بده اردوغان بی غیرت عامل سرویس های جاسوسی حرف آخر مواظب باشید ضمیمه خاک ایران نشید علی الخصوص الهام خانم تو تا دیروز حیدر باباتو ایران نجات میداد
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    15 16
    اینقدر به فکر ترکیه، آزربایجان نباشید مگه جنگ ایران وعراق نبود عرب های ایران درامان بودن، تا رسیدن تمام شهرستان مرزی باخاک یکسان کردن..فقط به مملکت خودمان فکر کنید برادران.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      10 6
      مطمعنم میت بهت حقوق میده که نسخه حساس نشوید را برای ایران میپیچید
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 0
      آره با آذربایجان و ترکیه قبله شما کاری نداشته باشیم تا منافع ملی ایران رو نابود کنن و با خیال راحت ! این رو بدونین بزرگترین متضرر این توافق و ایجاد کریدور مردم آذری ایران خواهند بود چون بجای عبور از خاک ایران و تبریز و اردبیل و رفتن به نخجوان از باکو به ایروان و نخجوان خواهند رفت !
  • کورش DE ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    30 16
    ایران فرصت سوزی بدی کرد، ما باید در جنگ قراباغ دخالت میکردیم. بهترین دلیلش هم اصابت موشک و پهپاد این جنگ به خاک ما بود. الان پای ترکیه در قفقاز باز شده و همچنین اسراییل و تکفیریها و ما هم دست روی دست گذاشتیم. دستکم الان باید فشار روی باکو بگذاریم وگرنه مرز ما نا امن خواهد شد و مجال برای جولان پانترکیسم فراهم.
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    42 7
    اگر ترکیه در تمام این سالها بر علیه کشور ما توطئه کرده و برای آینده هم خواب‌هایی دیده پس نظام جمهوری اسلامی ایران چرا ساکته یا تعارف می‌کنه با این همسایه خبیث؟
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    23 6
    بنظر من هیچکدوم از این کشورهای همسایه به ذهنشون هم خطور نمیکنه برای دست درازی به ایران بزرگ.مطمئن هستم ایران به تنهایی از پس همشون بر میاد خیلی راحت
  • منوچهر IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    29 1
    باز هم صهیونیزم در حال شرارت علیه ایران است باید اسرائیل را با خاک یکسان کنیم تا درسی برای همگان باشد
  • رضا IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    40 5
    تازه فهمیدین ان موقع که امتیاز به ترکیه سر هیچ وپوچ میدادین حالا باید جمعش کنید علاوه بر شمال غرب ما از بقیه همسایه ها نیز در امان نخواهیم بود از عراق تا افغانستان وپاکستان و ماعین گوشت قربانی خواهیم شد .
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    45 16
    کلیدور باید بسته بشه
    • DE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      19 8
      چی باید بسته بشه؟ « کلیدور» ؟؟؟؟ :))))) مجبوری بیای نظر بدی؟
  • امراله مهماندوست IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    56 19
    قره باغ و ساره باغ و یاشیل باغ و قزل باغ و (هرچه باغ با هر رنگی در اطراف کشور بوده که از ایران جدا شده است) بایستی به ایران برگردد رزمنده داوطلب برای آزادی سازی هر منطقه ای از خاک قدیم ایران خواستند ابنجانب آماده اعزام هستم فقط قبل از آن برایم یک دوره آموزشی نظامی برای به روز شدن اطلاعات نظامی ام بگذارند
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      15 5
      امرالله بیا قرصاتو بخور بعدشم بخواب.... دوباره توهم زدیا :)))))
  • US ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    15 0
    تهران تو این جنگ بی طرف بود اما بی هدف نبود
  • ح ر IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    15 6
    می ترسم آخر باسهل انگاری مسئولین این ترکیه بد تر آمریکا سرخر و مزاحم مملکت ما شود
  • IE ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    14 35
    یاشاسین آذربایجان کورالسون استمین
  • سعید NL ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    31 6
    اون زمان که از آذربایجان حمایت می کردید و هی دم از کشور اسلامی و شیعی می زدید باید فکر این روزها را هم می کردید که این کشور شیعی( ضد شیعه ) براتون شاخ نشه. روسیه هم که طبق معمول خیانت کرد....
    • DE ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 9
      سعید به نظرت باید از اشغالگری ارامنه حمایت صوررت می گرفت؟ موضوع ملت شیعه آذربایجانه نه دولتش. البته از بیان شما معلومه توان درک تفاوت این دو مفهوم رو نداری.
  • شمسعلی غیبعلی زاده IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    28 10
    باسلام نظر جناب محمدی صدر صد درست است.
    • M IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      23 2
      موافقم .ترکیه با اتحادش با اذربایجان واسه خودش تکیه گاهی ساخت که بتونه با عوامل داعش و نقشه های ناتو (گه کمکی برای صلح نکردند)و کمک اسراییل علیه ایران وارد عمل بشوند .خیانت روسها هم که همیشه در صدر امور بوده و هست .چون پوتین اسراییلو ول نمیکنه ایرانو بچسبه..
  • آذربایجان IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    24 16
    آره به این میگن حسودی به ترکها،در حد لالیگا.
    • US ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      8 10
      به چی تون باید حسودی کرد !؟
    • DE ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 9
      پیرپاتلای آلبانی نشین، با پرچم آمریکای جنایتکار دارن نظر میدن و در پی ایجاد تفرقه هستند یا برگرد آلبانی یا برگرد قندیل اینجا کسی شما رو به حساب نمیاره.....
  • محمد از تبریز IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    50 26
    اردوغان که لعنت بر او باد میخواد سلطانسلیم دیگر باشد
  • مهدی کریمی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 12
    باتوجه به بودن ودرایت رهبری عالم درجمهوری اسلامی،رعایت موازین شیعه اسلامی۷۰٪مردم آذ ربایجان ،امتوجهاخیلمون تخته که تروریستها باپای خود از شمال رود ارس بزودی میرن
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    24 10
    اینهم نتیجه ندانم کاری و طرفداری از اذریابجان عجولانه تصمیم گرفتن نتیجه بهتر نخواهد داشت
    • حسن IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      15 4
      ۸ سال تمام قدرتها با تمام امکانات جمع شدن نتونستن از وطن ما یک سانت بگیرن فقط بدلیل رهبری امام و بچه بسیجهای مخلص حالا هم رهبری کافی لب تر کنه همان بچه بسیجهای مخلص چنان صربه شصتی به این یاوه گوها نشان میدن که حالا حالاها اسم ایران ایرانی رو که میشنون دنبال سوراخ موش بگردن
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 9
      چه کسی رو به ندانم کاری متهم میکنی؟. نکنه میخواستی مطابق نظر پان باستانگراعا، ایرانشهریها ، لابی ارامنه و تاریخ باستان پیرنیا تصمیم گیری بشه؟! الحمدلله عملکرد کشور در خصوص موضوع قره باغ هم حاکی از درایت و هم نشانگر اقتدار بود .کلیت نظام یک راهبرد مناسب در خصوص قره باغ در نظر گرفتند. و پیام امام خامنه ای ( حفظه الله) در خصوص لزوم رفع تصرف از اراضی آذربایجان و در عین حال تامین امنیت ارامنه ، خروج تروریست ها و بر هم نخوردن مرزها، فصل الخطاب بود. در حال حاضر هم مرزی نه مرزی جابجا شده و نه خواهد شد.
  • علی آهنجان IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    31 4
    باسلام ماایرانی هستیم اصل ونسب دار به کشورم وملتم ورهبرم افتخار میکنم اگر خدای نکرده چشم طمع داشته باشه با ماطرفه
  • جواد FR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    37 13
    مطمئن باشید بزودی پای مستشاران کثیف صهیونیسم به آذربایجان باز میشه این کار با هماهنگی اردغا ن وسیاست یکی به میخ زدن و یکی به نعل زدنش معلومه ۰اردوغان دوست ما نیست
  • سید یازاج IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    10 0
    سلام،ضمن تائید اظهارات آقای هادی محمدی،ایران در چند زمینه پیرامون وضعیت به وجود امده در منطقه بایستی راهبردهای کلیدی واساسی طراحی وحتی بعضا اجرا نماید،گفتن عبور از اژه تا چین برای امریکا میسر نشد چه برسد به ترکیه،لذا این اقدامات اخیر بحث بر سر پان ترکیسم نیست بلکه ،عنوان کردن پان ترکیسم شلوغ کردن مسئله است،بحث اصلی ،بحث بحر تا بحر وایجاد خاورمیانه بزرگ است وموضوع بعدی وارد کردن ایران در یک وضعت آچمز وهمچنین ایجاد یک جنک بزرگ از مرز چین تا ترکیه ودر این جنگ کشورهای ارام شرق روسیه مانند تاجیکستان،ترکمنستان ،قزاقزستان و.......مورد هجوم قرار میگیرند ودوباره تاریخ تکرار خواهد شدو منطقه از ترکیه تاایقور باتغییر جغرافیای سیاسی مواجه خواهد شد بنابر این شایسته است که ستاد کل نیروهای مسلح،مرکز مطالعات راهبردی ارتش،وزارت طلاعات، وزارت امور خارجه،وزارت دفاع ،شورای امنیت ملی ،دراین خصوص ورود وراهبردهای کلیدی وبلند مدت از همه لحاظ تهیه وبعضا اجرا نمایند.
  • حسن IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    24 28
    طبیعیه درین توافقرچون دست نداشته اید باید معذب باشید . نمی خواهید این حرفها را ولش کنید ؟ آذربایجان از حق طبیعی خود دفاع کرده است. همین .
  • رضا IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    20 36
    توهمات امثال شماهاست که کشور به این روز افتاده!
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      17 6
      اتفاقا بی غیرتی بعضی هایت که پل به این کشور و اون کشور دادن طوری که حتی امنیتمون هم داره می‌ره زیر سوال
    • US ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      5 1
      متاسفانه بخاطر خیائت و عجنبی پررستی امثال شما کشور به این روز افتاده ! برای شما منافع آذربایجان و ترکیه مهمتر از ایران هست
    • DE ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 7
      آلبانی نشینی که با پرچم آمریکا نظر میدی. تو انتظار داری شیعیان آذری ایران در مقابل اشغالگری ارمنستان در خاک شیعه، جانب ارمنستان را بگیرند؟ ..... مشکل تو فقط با خود آذریهاست و اساسا چیزی از منافع ملی سرت نمیشه و دائما انگ زنی میکنی. دولت ملی ایران و آنچه بعنوان مرزهای امروزی میبینی ثمره تلاش همین آذریها در کنار دیگر اقوام باغیرت کشوره. البته گفتن و معرفی منابع تاریخی به افراد غرض ورزی مثل شما تاثیری نداره. بااینحال بهتره یه کمی فارسی یاد بگیری تا غلط املایی نداشته باشی. عجانب درست نیست، درستش اجانب هستش. برو درساتو بخون خوب میشی انشاء الله.
  • امیر IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    11 3
    افسوس و صد افسوس که بعضی از دوستان حافه تاریخیشونرو از دست دادن ، نیاز نیست به جنگ چالدوران اشاره کنیم ، برگردیم به ،جند دهه قبل،، دوران دفاع مقدس ،، که یک تنه با ادوات ضعیف جنگی تونستیم صدام و حامیانشو پوزشونرو به خاک بمالونیم . الان دیگه موشک داریم ،،، اونم نقطه زن ،،
  • صادق IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    13 1
    به هیچ نژادی نباید توهین بشه. متاسفانه چند سالی هست در ایران با پشتیبانی اردوغان برخی افراد ساز جدایی می‌زنند که همشون توی یه اتوبوس جا میشن. ولی تاریخ دلاور مردیهای آذری ها برای ایران رو فراموش نمیکنه.
    • بهزاد AM ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 2
      اتوبوس های شهر شما چقدر بزرگ هستند ماشالله!
    • پاپک آذری iran IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 3
      بهزاد جان شما مزدوران و عمله های عثمانی رو با فرقون جا به جا خواهیم کرد نیازی به اتوبوس نخواهید داشت بالام جان ! شماها عدد و رقمی نیستید در برابر. میلیون ها آذری ایران دوست و میهن پرست عاشق ایران..
  • عاشق وطن IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    33 18
    واقعاً اگه این قضیه رو جدی برخورد نکنیم خطری جدی ایران رو از سوی ترکیه تهدید میکنه،ایران باید در مورد این قضایا از ترکیه توضیح بخواد،
    • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      34 14
      شما ها چقدر منفی گرا هستید بقول استاد شهید مطهر انسانها دو گونه اند زنبور صفت و مگس صفت زنبور ها دنبال گل و بلبل و سنبل میگردن تا بشینند روش مگس ها دنبا ل لجن و نجس ووو میگردن پس ما باید همیشه سعی مان این باشه که زنبور صفت باشیم و حس منفی را از خود دور کنیم ترکیه اگه بتاریخ پنگری بغیر از کمک و خدمت به ما در زمان جلو کاردیگری نکرده اگه دولت عثمانی ترک نبود الان بجای آذربایجان غربی و شرقی ارمنستان غربی و شرقی بود
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    19 2
    چرا ترکیه مسولیت بحران آفرینی را در منطقه قبول نمیکنه وهمیشه دنبال یکی دیگر میگرده
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    12 32
    در حد و حدود خود نظری بیان کن...
    • US ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      4 0
      شما هم حد و حدود خودت رو بدون مگرنه برو بغل دست اربابت
  • سعید IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    9 9
    دوستان اروپا و بنوعی روسیه با دادن امتیاز کوریدور نخجوان باکو دقیقا سعی در درگیر کردن ایران با ترکیه رو دارن و مانند زمان عثمانی میخواهند ترکیه رو بوسیله ایران مهار کنند.خیلی خیلی متاسفیم که ترکیه و اردوغان دارن فریب اروپا رو مثل قدیم میخورن.۵
    • بهزاد AM ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 5
      ترکیه و ایران مخفیانه خیلی به هم کمک کرده اند.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    14 20
    وقتی ما بیخ گوش اسرائیل پایگاه درست می کنیم ، معلومه که اونا هم بیخ گوش ما حضور خواهند داشت. اینقدر هم به آذربایجان حساس نباشید نگران تحرکات اسرائیل از آنسوی خلیج فارس باشید.
    • US ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      5 5
      خود گویی و خودخندی ! مزدوری برای عجنبی کار درستی نیست
  • حسن IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    22 7
    ایران دارای طرح و برنامه در مورد باکو است و تخم های خود را کاشته و زمان لازم است تا به درختان تنومندی تبدیل شوند . کافی است به نارداران نگاه کنید .
  • رسول مرادی سرکشتی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    16 7
    هشدار هوشمندانه ایست، بنظر میرسد درآینده نزدیک نبرسنگینی درپیش است. اطراف مارا محاصره کرده اند هرچه سریع تر باید تنگه هرمز را برروی امریکا وعربستان واسراییل بست. تا تحریم ها شکسته شود دراین صورت جنگی اتفاق نخوهد افتاد.
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 4
      می خواهیم ببندیم. اما نه قدرت این کار رو داریم و نه اجازه چنین کاری را به ما می دن.
  • خلیل قاسمی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    25 1
    بنظر شما صد درصد موفقم تا تنور گرم است باید معلوم شود که تعلل اصلا به صلاح نیست .....
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    12 0
    بنظرمیادطرحی که ازچنددهه پیش برای منطقه شروع شده وازانقلاب ایران تاجنگ عراق وسوریه ویمن اذربایجان کلیدخورده تامنافع غرب وقدرتهاتامین باشه حالاحالاها ادامه داره
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    26 4
    ایران قدرتمند رو وقتی یک نفر چشم بد داشته باشه میبینه. پس پان ترک ها و داعشی ها بشینن سرجاشون که فرزندا این اب و خاک زنده و رزمجو هستند
    • DE ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      8 11
      لطفا به گروه های مسلح غرب کشور که کولبرها رو فدای مطامع خودشون میکنند و مرزلانها رو شهید میکنند هم اخطار بدید. چرا که متاسفانه در حادثه دلخراش مجلس نیز داعش از غرب کشور سر درآورد نه از آذربایجان
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 12
    اونا خودشون باهم دیگه کنار میان.
  • علی علوی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    14 4
    دوستان عزیز! تفرقه و اختلاف را کنار بذارید . ایران خداداره ،صاحب داره، مردم داره،غیرت دینی وناموسی داره، رهبر داره ،ارتش و سپاه داره ، فدایی داره ،شعور سیاسی و تاریخی و اصالت داره. با وحدت و همدلی ایرانیان ،هیچ شیطان صفتی جرات نمی کنه به ایران چپ نگاه کنه . یادمون باشه درعهد قاجار که ترکمانچای و گلستان ننگ کشورمان شد وقتی نفوذیهای شهر گنجه ، دروازه ی شهر را به روی سپاه روس بازکردند و روسها وارد شهر گنجه شدند روسها ،حتی به عوامل نفوذی خودشان هم رحم نکردند و آنها را به خاک مذلت کشاندند و از کشته های گنجه پشته ها ساختند و دیدید آنچه تاریخ دید .
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    17 21
    بنظر میرسد قدر داشته هایمان را بدانیم و بجای کینه افروزی با همسایگان دنبال برطرف کردن مشکل مان با آمریکا باشیم
    • حقجو US ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      19 0
      بله حتما مثل رضاپالانی که به هبانه انگلیس و دوستی با همسایه ها آرارات رو به ترکیه و دشت نامید رو به افغانستان و اروند رو به عراق داد !
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    21 6
    من بعنوان یک ترک برای تمامیت عرضی کشورم حاضرم جانم را فداکنم.برای ما فارس.ترک.عرب.کرد یا لر فرقی نمیکند.همه هم وطنیم.ما مخلصم همه قومیتها هستیم.
    • بهزاد AM ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      4 1
      تمامیت ارضی. اول املا یاد بگیر بعد برای تمامیت"عرضی" یه کاری بکن
    • آذری میهن iran IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 1
      یاشا منیم قردشیم .. یاشا .. آذربایجان در طول تاریخ مهد ایران دوستی و میهن پرستی بوده و هست، آذربایجان خطه بزرگان ایران .. یاشاسین گوزل ایرانیمیز ..
    • انسان ایرانی US ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      10 6
      من بعنوان یک انسان فارق از رنگ و نژاد و لهجه برای موطنم حاضر به فداکاری هستم و زیر بیرق اسلام و تشیع برای ایران اسلامی جان فشانی می کنیم
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    9 4
    تحلیل بسیارعالی است .ایکاش سیاستمداران خفته درخواب ما بیدار شوند وبه اینگونه تحلیل ها دقت کنندقبل ازاینکه کار ازکار بگذرد.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    13 8
    آقا هر جبهه ای که علیه منافع کشور تشکیل بشه باید به پاسخ داد ما با اسرائیل غرابتی نداریم همونطور که سلطانها و شاهان پیشین نیز با اسرائیل سلام علیکی نداشتن آوردن قوای اسرائیلی به یک خاک مسلمان بی انگیزه نیست و باید پاسخ در خوری داده بشه
  • جواد IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    8 5
    باایرانی هرکه درافتاد ورافتاد
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    10 1
    فوت کردن در آستین وچراغ سبز دادن به ترکیه دو هدف آمریکا، نابود کردن اقتصاد ترکیه و دیگری پایگاه ناتو در آذربایجان و محکم کردن پای صهیونیزم
  • علی رضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    6 10
    هموطن عژیز تصمیمات کلان کشوری رو دولت روحانی به تنهایی نمیگیره درضمن پشت پرده ایران تمام تعهدات رو ااز آذربایجان گرفته به این نشون که تا ایران از آذربایجان دفاع کرد چند روز بعد جنگ تمام شد وبه توافق رسیدند
  • مهدی رنجبر IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    13 5
    مایه هیچ کس و هیچ کشوری نباید اعتماد کنیم مخصوصا اردوغان که می خواد هم ازطوره بخوره وهم ازآخورومخصوصا به آذربایجان چون هر اتفاقی در ایران بیفته غیرمستقیم یاغیر مستقیم دست دارند پس باید گربه رودک حجله کشت تابه کمک اسراییل وغیره دردسرسازنباشندشایدقصدتجزیه ایران را داشته باشند در صورتی که خود آذربایجان متعلق به ایران کاختی شده باخونمان همچین اجازه ای راه خائنین داخلی و دشمنان خارجی نمی دهیم
  • ایرج قلیزاده IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    2 15
    خواب دیدی خیر باشه
    • علی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      6 9
      متاسفم ، از این همه بدبینی، دو کشور بعد از سال ها دشمنی به این نتیجه رسیدند که از طریقی به این کشت و کشتار خاتمه بدهند از خاک ما هم ذره ای نه به ارمنستان و نه به آذربایجان اضافه نشده، پس این همه هیاهوی برای چیه؟ هشت سال با عراقی ها جنگیدیم این همه شهید و جانباز ، خسارت های اقتصادی و ... چرا کسی پیگیر غرامت های جنگ 8 ساله نیست؟
    • بهمن کورد IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      11 5
      با سلام ب هم وطنان عزیز کسای که ب ترکیه رفته باشن. برخورد اونارو با ایرانی ها دیدن از نظر اونا ترک وکورد وبلوچ ولر فرقی نداره همه رو ایرانی میدانن. ترکیه هیچ زمان نمیتونه برای اذری ها ما. دل سوزی بکنه من ب عنوان کوردکورمانج هیچ نگاه چپ ب ایران وایرانی رو از طرف عثمانی وسلفیان یا هیچ احدی رو تاب ندارم جانم فدای ایران ایرانی چه کورد چه ترک چه لر چه بلوچ7772
  • جواد عظیمی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    12 0
    ضمن عرض سلام . به تجربه ثابت شده کسانی که از گذشته خود عبرت نمیگیرند دیوانه هاییند که فقط از نظر ظاهری شبیه انسانند ، لذا نه دوباره بلکه ده ها باره از یک سوراخ گزیده میشوند ،
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    13 6
    متاسفانه افرادی در رده بالا مملکتی دارن هم از اذربایجان حمایت می کنن هم از ترکیه وممکن هست کشور را به خاطر علاقه شدیدبه اذری ها که خیلی هم به رفاشون اهمیت می دن تحویل کشور اذربایجان بدن
  • ق . خ DE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    21 9
    ترکیه حدود بیش از سی میلیون جمعیت کرد دارد و کردها هرجا باشند ایرانی هستند .ایران می تواند از این پتانسیل استفاده کند و ترکیه را سر جایش بنشاند .....
  • سیامک IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    14 5
    ترکم ایرانیم جانم فدای ایران هر ...ی قصد جسارت به خاکم تبریز ایران کند با ترکهای ایران طرفه مرگ بر منافق
  • عالم بهرامزهی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    15 6
    بایدمواظب بودازاین توفق باکی باشه بایدهوشیاربودترکیه واردوغان بوی داعش میاد
  • علی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    13 10
    به هیچ عنوان برای منافع ملی ایران خوب نیست که مناطق شمالی ایران تنها فقط با آذربایجان مرز مشترک داشته باشد چرا که به راحتی ارتباط ایران با اوراسیا را قطع میکنه
  • محمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    14 8
    نه عزیزم از ژاپن رصد نکردم از همان وقایعی که در پیرامونمان می گذرد رصد کردم . فقط کافی است یک کمی احساساتت را کنار بگذاری . چشماتو خوب باز کنی و حقایق را ببینی . قول می دهم که هیچوقت آذربایجان از ایران جدا نخواهد شد و روزی فرا خواهد رسید که همه ی خائنین به مملکت به سزای اعمالشان البته به سزای اعمال قبیحه شان خواهند رسید . ایران برگ چغندر نیست که هر بی سر وپای خائنی تجزیه اش کند . چطور است که دولت ضعیف النفسی مثل دولت علی یف قره باغ را پس می گیرد . البته آن هم به کمک ارتش ترکیه و پهبادهای اسرائیل و تروریست های سوریه و دولت قدرتمند ایران آذربایجان را به ترکیه و باکو واگذار کند . این فکر احمقانه خیال خام است و تنها از مخیله پانترکیستهای ناآگاه به مسایل سیاسی بیرون می آید .
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 9
    تعهد بده؟
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    17 12
    باید به اقوام کشور احترام قائل بود حق و حقوقشون رو بهشون داد تا جذب اجنبی نشن. تنگ نظری بعضیا نسبت به اقوام واقعا فاجعه بار خواهد بود.
  • حسین شعبانی از روستای مشکول شهرستان کوثرخلخال IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    11 5
    من خودم ترک هستم ولی عاشق ایران تمامیت مرزهاویکپارچگیش ،اولا ایران باید قبل از ترکیه و آذربایجان به خائنین وطنی که علنن تو تبریز و مرزهای شمال غربی از سادگی یه عده سواستفاده میکنندتبلیغات علیه میهن ویارکشی سیاسی میکنندتاذهنیت غالب مردم منطقه را مسموم کنندتا علیه امنیت و یکپارچگی کشور نقشه شوم بکشند،برخورد قاطع بشه تا حساب کار اردوغان کخ فکرهای کثیفی دارد حساب کار دستش آید.زنده باد ایران بزرگ
  • الله نور IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    5 3
    کاری که ماتوسوریه کردیم ترکیه تواذربایجان میکنه باید خیلی مراقب میشدیم که نشدیم دیگه تمام شدچندسال دیگه ب حرف من میرسید
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    6 14
    باکو باید این مطلب را بداند که از ان ودرمالکیت ایران است واگر تا حالا ایران در خصوص الحاق این سرزمین ها به ایران سکوت کرده دیگه پررویی نکنند ملت آذربایجان جزو مردم وسرزمین انها جزو ایران است وبس ۰
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 13
    من نمیدانم قتل عام مردم تبریز به دست عثمانی ها یعنی چه خب اون موقع عثمانی ها میخواستند تبریز را تصرف کنند و یک سال هم موفق شدند و مخالفان تصرف شهر را هم کشتند این میشه کشتار تمام مردم تبریز؟! فقط مخالفان تصرف شهر قتل عام شدند
  • رضاازاصفهان IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    14 6
    سلام باعرض احترام نسبت به تمام نظرات اینوبگم ما همه ایرانی هستیم کرد لر عرب عجم بلوچ گیلکی ویزدی وبندری وکرمونی ومشهدی و آذری وارمنی وترک توطئه ست به والله توطئه ست من خودم بختیاری ام ومخلص تمام اقلیت ها واکثریت های وطنم هستم ...اگه خون کوروش وداریوش و کاوه ضحاک کش تو رگ مون باشه هیچوقت خودمونو وارد بازی کثیف قوم وقبیله و نژاد نخواهیم انداخت ...ما همه ازیک پیکر یم به اسم ایران ... میشه یه پیکر قلبش یا مغزش بگه من میخام برم براخودم...ماایرانیم ودرنهایت پشت همیم ... اینو آویزه گوشتون کنین
    • DE ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      14 5
      خون کوروش اگر در رگهامون نباشه خیلی بده؟! آیا....
  • حسین IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    14 9
    مرگ براسراییل صهیونیستی مرگ برآمریکای تروریستی که هرچه فتنه هست ازگور آنان بلندمیشه وترکیه آتاتورکی ملعون وافراطی وابسته آمریکا هم به آن اضافه شده وایران باید با قاطعیت حتی درصورت لازم اقدام نظامی کند واز بروز مشکل در آینده جلوگیری کند درود بر ایران وجانم فدای رهبر وایران که این همه علیه آن از هرطرف توطئه وتحریم میکنند تا الگویی برای جهان نشود چون منابع استکبار را به خطر می اندازد وبه همین جهت همش برای آن مشکل درست میکنند تا مردم را با راه اندازی بلا یا گرانی تحریک کنندوایران مشغول اختلافات داخلی خود شود ویااگه بتوانند افراد وابسته خود برای تامین منافع خود سر کار وبدنه حکومتی ایران بیاورند ودر نهایت به طور کلی ازپیشرفت آن جلوگیری کندوایران ضعیف داشته باشند.حسین هستم یکی ساکنان همین مرزی خداآفرین
  • مهدی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    13 1
    باتوجه به قدرت گیری ترکیه و حرکت های ایزایی میتوانیم این نتیجه رو بگیریم ترکیه داره هر کاری میکنه تا سودی ببره از این هر مناقشه نمونه مسئله یونان بود دیدید که ما هم بدنیستیما و خوب هم عمل نمیکنیم اصلا یه چیزی ریشه که مشکل داشته باشه میشه همین ممنون از هر چی وطن پرست من حاظرم هزاران هزار بار در راه وطنم بمیرم و تکه تکه بشم اما کشورم دست بیگانه نیفتد واقعا حرف زدنشم سخته چه برسه بخواد عملی بشه اردوغان که خوبه تمام کشور های دنیا هم جمع بشوند نمیتونند کاری بکنند میدونی چرا چون ما غیرت داریم ما ترسو نیستیم برای کشورمون هر کاری میکنیم ولی متاسفانه یک سری مسئولین فاسد و ... دراند تبر میزنند به ریشه خودشون خودشون نمیدونند دارن چیکار میکنند بعد ها خواهند فهمید همین قدر که دوستان رو اگاهی دادیم بسته به امید روزی برسه کسایی که چشم داشتند به کشور خودشون تسلیم باور های غلطی که داشتند بکنند
  • وطن دوست IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    15 29
    مرگ بر فتنه گر ومرگ برهرانکه ایران سربلند را نخواهد ترکها واذری ها هم یادشان نرود انها جزعی از امپراطوری پهناور ایران بوده اند وبدون ایران هیچ تمدن وتاریخی ندارند
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      9 1
      لعنت بر رضاپالانی و توله هایش
    • iran IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 3
      و همچنین مرگ بر آتاتورک یونانی و پانترکیست ها مزدوران و عمله های عثمانی ! پانترکیسم ملغمه ای است از بیسوادی و بیشعوری !
    • IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      3 0
      هویت ما اسلامی و شیعی است؛ پیش از اسلام چیزی جز گمراهی و کفر نبوده که به آن افتخار کرد. اما به هرحال در جواب ایرانشهری های متوهم و ارمنی گرا باید گفت: لعنت به رضا پالانی و توله هایش که واقعا شجره خبیثه اند.
  • وطن دوست IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    14 25
    باید بگم اون وطن فروشایی که به ترکیه وباکو دل خوش دارند،چه اذری زبان داخلی باشند چه ترک تبار بی ریشه،یادشان نرود ایران بزرگ نه سوریه است نه عراق درضمن ارمنستان هم نیست،ایران ایران است مهددلیران است کشورشیران است اینرا بدانند امریکا بااون همه هارتوپورتش جوجه لاکپشت شده وسربازاش خودشونو خیس کردند،انگلیس به پت وپت افتاد داعش درخون غوطه ور شد پس درس بگیرید وبیهوده لاف ترک بودن وترکیه باکو نکنید بازهم تکرار میکنم حتی خود باکو هم جزعی از امپراطوری بزرگ ایران بوده بهتر است بادم شیر بازی نکنید دوران رضا میرپنج وپسرش محمد نفتی وبی لیاقتی فتحلی قاجار گذشته که بخاطر مستی وبیهوشی وبادیدن دخترکی ایران را فدای هواوهوسش کرد گذشته دوران دوران اقتدار ایران است
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      3 1
      شعار نده بدبخت واقعیت رو نگاه کن ببین ترکیه و آذربایجان چه پیشرفتی کردند
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      5 1
      من نمیدونم واقعا شما چرا ترسیدین به خودتون گرفتین بابا اونور یه کشوری بنام ارمنستان بخشی از خاک یه کشور دیگه بنام آذربایجان را اشغال کرده این کشور هم با هر آنچه در توان داشته و بهره مندی از کمک های بین المللی خاک خودش رو پس گرفته حالا این به تو چه ربطی داره مگه تو ارمنستانی؟؟؟ در ضمن یادت باش اگه ایرانی هست از رشادت جوانمردهای آذربایجانی هست
  • داریوش بختیاری IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    11 5
    زنده باد ایران کسی بخواد چپ به ایران نگاه کنه مثل شیر پارش میکنیم
  • رضا IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    11 10
    هیچ اتفاقی نیافتاده؛ آذربایجان سرزمینهای تاریخی و بین المللی خود را با کمک ترکیه بازپس گرفته (در اصل وظیفه ما بود) و گذشت کرده، کاری که می توانست کامل تمام کند نیمه تمام گذاشت تا بیشتر از این خونریزی نشود. وضعیت فعلی جهان نشان می دهد که بعد از این مجامع بین المللی اجازه تغییر در مرزها را نخواهند داد. پس اگر نگرانید بیخود نگران نباشید و از اینکه حقی به حق دار رسید ابراز خوشحالی کنید.
    • US ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 2
      تا قل از سال 1991 کشوری به اسم آذربایجان در سازمان ملل عضویت نداشته که تاریخی داشته باشد !
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    13 18
    میدونید بهترین کار این بود که ایران صبر کنه تا همدیگرو بزنن و تضعیف کنن و اینکه نقاط استراتژیک اذربایجان رو به ارمنستان میداد تا اونهارو منهدم کنه
  • حامی IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    17 4
    درود بر حقیقت پنهان ! چرا ایران در صلح این منطقه جایگاهی ندارد ! چرا روسیه و غرب از بابت نفوذ ایران در وحشت هستند ؟! البته حقیقت تاریخی را نمیتوان نادیده که سرزمیهای اصلی و وسیع و مناطق بزرگی از ایران زمین با دخالت و دسیسه توسط روسیه و انگلیس از ایران جدا شدند و از این موضوع نگرانند ملت های منطقه بهم نزدیک شوند .! دکترین موزیانه ترکیه طراحی شده غرب با ظاهر اسلام مدرن با تسلط بر خاورمیانه میباشد. ترکیه با حیله گری سیاسیون و رهبران سیاسی ایران را در بلاتکلیفی و در برزخ فریب سیاست های ترکیه قرار داده است . جای بسی تاسف که دکترین سیاسی ایران طی ۴۱ سال همه تخم مرغها و سرمایه گذاری بی هدفی را در کشورهای عربی برباد دادند و با مناطق قغقاز و آسیای میانه و ووو ضعیف عمل میکنند ! به امید صلحی پایدار
  • محمد US ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    13 0
    سلام, حاکمیت ما باید کشور را از این وضعیت بحرانی در بیاورد چرا بهترین نخبگان ما , سرمایه گذاران ما مهاجرت کرده اند مگر میهن خود را دوست ندارند مسلما دوست دارند اما عرضه مناسب برایشان فراهم نبود
  • کاظم اکبری IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    12 9
    ایران با توجه پایان مهلت 100 ساله قرباغ واعلام این موضوع وتذکر شدید در مورد استقرار نیروهای غیر بومی در این منطقه در صورت چنین اقداماتی ایران ضمن ارجاع پیمان کذایی به شورای ملل تهدید به اقدامات نظامی بنماید در این مورد دیدگاه روسیه نیز به ایران نزدیک میباشد زیر استقرار ناتو ومتعهدانش از منطقه کوتاه خواهد شد
  • مودب IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    5 28
    دوستان ، تردید ندارم که سرنوشت قفقاز حتمآ در تهران رقم میخورد .
  • جعفر GB ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    14 4
    سلام بنده اولا ایرانی هستم بعدا آذری که هفت پشتم ترک است و بهش افتخار میکنم و افتخار میکنم که ایرانیم و عشقم ایران است و برای اثبات حرفم کافیست به کشورم کسی چپ نگاه کند آنوقت خواهد فهمید ما ادری ها چه جان نثاری ها خواهیم کرد گواه این حرف هشت سال دفاع مقدس است برای ما فرقی نمیکند اگر دشمن نقشه شومی در سر داشته باشد (چه آذری باشد چه ترک یا عبری) ما آذری های ابران پیشمرگان وطن خواهیم بود
  • DE ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    18 32
    پانترک ها زیاد جوگیر شده اند اگر یک زمانی لازم باشد علاوه بر الحاق باکو به ایران بشدت ترکیه را هم شکست می دهیم.فراموش نکنید در ترکیه مردانی هستند که فقط نیازمند حمایت هوایی هستند تا ۳روزه آنکارا و استانبول را از لوث وحود عناصر اردوغانی پاک کنند
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      13 8
      ترکیه اردوغان مجری و عمله طرح های یهود بین المللی و اسرائیل در منطقه است ، فعلا" صهیونیست ها بعنوان یک ابزار به ترکیه و اردوغان نگاه می‌کنند و در حال دمیدن و باد کردن اردوغان ! خیلی طول نخواهد کشید این ابزار و عمله یهود هم حذف خواهد شد .. ترکیه آینده خوبی نخواهد داشت ..
    • علیوف IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      10 11
      به نظر من از ترکها خیانتکارتر باز خودشون
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    9 7
    از ترکیه بخوهید .‌ نوچه هاش را بردارد و برود... سپا ه بهتر میداندکه چه بکند
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    8 11
    با این صحبت ها طاهرا دشمن ما فقط امریکا و اسرتییل و ترکپا و عربستان و امارات نیست .لطفا توضیح دهید فردا طالبان و پاکستان و ...هم دشمن خواهند شد یانه...جایگاه موصوعی بنام پان فارسیسم که قومیت ها در ایران چند سالی مطرح می کنند چقدر جدی هست آیا چنین نگاهی وجود دارد و عامل تنش هست...ممنون میشم اگر توصیح دهید
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 0
      پیرمردان آلبانی مشغول کامنت گذاری های بی اساس و بی ارزش شدن ! پاینده ایران و ملت بزرگ ایرانم ..
    • US ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 0
      از نظر شما حتما شاه اسماعیل هم پان فارس بوده که زبان فارسی و شاه نامه رو ترویج می کرده یا حتما فردوسی شیعه هم پان فارس بوده !
  • شهرام فرخ وند IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    13 8
    باسلام ما برای امنیت و ازادی ومالکیت عرضی این مملکت مقدس جمهوری انقلاب اسلامی که یادگار گران بهای حضرت اقا خمینی کبیر .باید از هیچ کاری فرو گذاری نکنیم و حتمی باید منافع کشور عزیزمان را در نظر گرفته شود
  • سید IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    30 17
    ظرف 1 سال کاریدور نخچوان افتتاح می شود، آنکارا الان کرد راه آهن هم می زنن، ترکیه و آذربایجان نفت، گاز...ارمنستان را می دهد. کامیونهای روسی بدون استفاده مرز ایران از آذربایجان وارد ارمنستان می شونداست، کامیون های آذربایجان نیز بدون استفاده مرز ایران وارد نخچوان می شوند. طبیعی است هر کشوری دنبال منافع خودش می باشد.
    • US ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      3 6
      بله هرکی بخاطر منافع خودش هر کاری می کنه. کریدری که از خاک ایران عبور می کرد و مردم آذری و شیعه ایران ازش نفع می بردن حالا از ارمنستان می گذرد و ارمنی ها نفع می برن باکو چقدر بفکر آذری ها ایران هست
  • شهرام فرخ وند IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    16 8
    اردوغان فقط به فکر ضربه زدن به ایران است واز نژاده اسکندر مقدونی است واز ان نمی شود انتظاری جز این داشت به نظر من اصلا نباید جواب سلامش را هم داد چون خیال واهی برش می دارد که شاید کسی است
  • احمدخواجوند US ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    13 2
    روسیه ‌وترکیه واسراییل وآذربایجان جنگ زرگری راه انداختند وحالا باید التماس کرد که آذربایجان باید تعهدبدهد بفرمایید که الان سوار شدن چه تعهدی دارد که بدهدانها هرروز چن گلوله وارد خاک ایران میکرد وما شعار خط قرمزمیدادیم‌ وانها بدون رعایت خط قرمزبرنامه خودرا اجرا میکردند.
  • مجید تورک اوغلی IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    15 25
    ترکیه کشوره فاسدی هستش و جنگ بعدی ایران با ترکیه خواهد بود ،ولی از اونجایی که ترکیه توان دفاعی بالایی نداره در مقابل ایران عزیز هیچی نیست،این احمقها برای اذربایجان ما نقشه دارند که کور خوندن،
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    5 7
    نظر رضاخان درباره ترک ها چه بود آیا کسی جواب این سوال را میداند ؟؟؟؟
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      17 0
      نه نه اش ترک بود زنش هم ترک بود
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      6 1
      لعنت بر رضاپالانی ملعون و توله هایش
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      7 6
      لعنت بر رضاپالانی ملعون و توله هایش
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      11 5
      لعنت به رضا پالانی و خاندانش و لعن به طرفداران نظرات پهلوی کثیف
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 1
      این دوست و هم میهن ما یک سوال مطرح کرد ماشاالله آقایان به جای پاسخ فقط لعن و نفرین و فحاشی کردند ! آرزوی تفکر !
    • US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      4 2
      رضاخان عاشق آتاتورک رهبر لامذهب و لائیک تورک بود ! بخاطر همین عشقش آرارت رو به ترکیه داد !
  • علی فراهانی IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    10 12
    خود ترکیه ابزاری شده برای ایجادواحیائ بیزانزس شتردرخواب بیندپنبه دانه خواب احیائ عثمانی که داردخسارت زیادی اول بخودترکیه بعد به ملل اطرافش مثل سوریه و.....واردمیکند۳۹
  • ایرانی IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    20 39
    باسلام دراین میان آذربایجان بیش از همه ضرر خواهدکرد امتیت وسرنوشت خودرابه بیگانه چون ترکیه واسرائیل واگذارکرد.
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    11 5
    ما کورد هستیم و تا اخر جونمون از خاک وطنمون دفا میکنیم و نمیزاریم وطن فروشا برایه کشورمون نقشه بکشن به لطفه سپاه هیچ کشوری نمیتونه امنیت کشور مارو حتا به اندازه یه سوزن به خطر بندازه
  • SG ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    10 1
    روسیه.شکست.خورد.تمام.تجهزات...شک.نکنید.بعد.این.هم.توهین.کردن.خوب.نیست.
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    9 3
    بابا این باکو که دیدیم داره از دیگران تعهد می گیرد کجا تعهد می دهد زلزله 10 ریشتری به ارمنستان وارد کرد حالا حالا ها در پی تعهد گرفتن است نه دادن تعهد
  • علیرضا AT ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    3 2
    ارمنستان باید هرچه سریعتر مناطق قره براق را از اشغال خارج کنه بنظرم آذربایجان نباید آتش بس را قبول می‌کرد تازمانی که ارمنستان متعهد به پرداخت خسارت نشه
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      1 2
      توهم یکی از عوارض ضربه های روحی شدیده. قرصاتو بخور و با یه خداحافظی همرو خوشحال کن. آرتساخ به زباله دون تاریخ پیوست... The End
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 2
    درود بر سپاه زنده باد ایران اسلامی
  • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    تحت هر شرایط ایران باید با همه توان از مرزهاس دفاع کنه.اذربایجان دست از پا خطا کنه باید بشدت حداقل نیروهاش تو قره باغ قلع و قمع شن.ارمنستان نزدیک ایران نمیشه ولی اردوغان ی اشغال هست و باید بفهمه قدرت نظامیش که به ناتو بنده نمیتونه روبروری ایران دوام بیاره.چون ناتو با ایران درگیر نمیشه و اذربایجان میمونه و ترکیه که دهنشون اگه دست از پا خطا کنن سرویسه.هرکسی از داخل ایران هم بخواد غیر این کاری کنه خائن و فقط باید اعدام شه.
  • محمود IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    به نظر من ایران بایستی در یک اقدام پیشدستانه نخجوان را به دلایل ژئوپولیتیکی به ایران الحاق کند و آنرا تهدید امنیتی قلمداد کند با این کار عملا تمام مناقشات تمام خواهد شد
  • گارنیک سیستانیان IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    اف بر اردوغان منافق علی اف کودن و خود بزرگ بین
  • بهمن IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    ترکیه و اذربایجان بهترین همسایه برا ایران هستن تو این چند سال ازربایجان توان ایجاد فتنه را نداشته درست ولی ترکیه توانایی دارد اما هیچ فتنه ای به راه نیانداخته هیچ بلکه به کمک ایران هم شتافته است کمک برای دور زدن تحریم های ظالمانه رای منفی به تحریم ایران در سازمان ملل در حالی که ارمنستان و روسیه چین جون شما توانایی وتو وجلو گیری از تحریم ایران را داشتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس