کد خبر 1152409
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
شماره ۱۰ والیبال ایران یک سال دور از میدان

ستاره تیم ملی والیبال ایران بیش از یک سال است که در هیچ مسابقه ملی و باشگاهی به میدان نرفته است.

به گزارش مشرق، امیر غفور در کنار سعید معروف، سید محمد موسوی و میلاد عبادی‌پور یکی از چهار مهره کلیدی تیم ملی والیبال ایران است و آمادگی او، در کیفیت نمایش این تیم در المپیک توکیو تاثیر ویژه‌ای می‌گذارد. اما نکته نگران‌کننده برای والیبال ایران، دوری بازیکن شماره ۱۰ تیم ملی از میادین است.

غفور در فصل گذشته برای تیم بزرگ لوبه ایتالیا بازی می‌کرد اما در همان اوایل فصل دچار مصدومیت شد و به همین دلیل نتوانست برای مدتی طولانی به میدان برود. لوبه در مدت مصدومیت غفور قهرمان جام باشگاه‌های جهان و سوپرلیگ ایتالیا شد و لژیونر والیبال ایران این ۲ مدال طلا را به گردن آویخت، بدون آنکه حتی برای یک امتیاز هم وارد زمین شود.

مصدومیت غفور باعث شد که او حتی مسابقات انتخابی المپیک توکیو را هم از دست بدهد و ایگور کولاکوویچ سرمربی آن زمان ایران مجبور شد شهرام محمودی را پس از مدت‌ها دوری، به اردوی تیم ملی فرا بخواند.

وقتی ویروس کرونا هم سایه خود را بر جهان گستراند، تمام مسابقات باشگاهی و ملی والیبال لغو شد و به در نتیجه وقتی غفور از کمند مصدومیت رها شده بود، نه تنها نتوانست برای لوبه به میدان برود، بلکه نتوانست در مسابقات ملی هم برای ایران بازی کند.

بیشتر بخوانید:

استراحت کن و به تیم ملی برس/ چه کسی به آلکنو مشورت می‌دهد؟

امسال خبرهایی درباره پیشنهاد باشگاه‌هایی از ایران، کره جنوبی، ایتالیا و فرانسه به غفور به گوش رسید اما این بازیکن هیچکدام را نپذیرفت تا در فصل جدید مسابقات باشگاهی والیبال بدون تیم بماند.

آخرین بار که غفور در یک مسابقه رسمی به میدان رفت، ۶ آذر ۹۸ در سری آ ایتالیا مقابل مونزا بود. ۳۷۵ روز از آن بازی می‌گذرد و پشت خط‌زن تیم ملی ایران در این مدت حتی در یک تمرین گروهی نیز شرکت نکرده است.

در بخش زیاد و مهمی از این مدت هم تیم ملی ایران بدون سرمربی بود. ولادیمیر آلکنو تازه به عنوان سرمربی تیم ملی قرارداد بسته است و طبیعی است که در حال حاضر هم بیشتر وقت خود را برای تیم باشگاهی‌اش بگذارد. امیر خوش‌خبر در چند سال گذشته سرپرست تیم ملی بود و در تمام ماه‌های سال به امور این تیم و شرایط بازیکنان رسیدگی می‌کرد اما امسال فدراسیون والیبال درخواست ماموریت او را تمدید نکرد تا خوش‌خبر نیز به وزارت ورزش بازگردد. با تغییر سرمربی تیم ملی، وضعیت اعضای ایرانی و حتی پزشک و آنالیزور کادر فنی نیز مشخص نیست و به این ترتیب هیچکس روی شرایط یا تمرینات اختصاصی یک مهره کلیدی تیم ملی نظارت نمی‌کند.

چهارم مرداد ۱۴۰۰ یعنی حدود ۲۰۰ روز دیگر تیم ملی ایران باید در نخستین بازی خود در المپیک توکیو به مصاف لهستان برود. تیم ملی لهستان در تابستان گذشته و درحالی که کرونا تمام مسابقات را لغو کرده بود، هم اردوی خود را برگزار کرد و هم در چند بازی دوستانه به میدان رفت. اما در ایران کسی از مهره کلیدی تیم ملی خبر ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس