وزیر خارجه مغرب: روابط ما با اسرائیل اساسا عادی بوده است

وزیر خارجه مغرب در سخنانی اذعان کرد که روابط این کشور با رژیم صهیونیستی حتی پیش از اعلام توافق عادی سازی، کاملا عادی بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «ناصر بوریطه» بار دیگر سخنانی را در خصوص عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی مطرح کرد. وی در این‌باره اذعان کرد: روابط مغرب با اسرائیل حتی پیش از اعلام عادی سازی، عادی بوده است.

بیشتر بخوانید:

سازشگران با تل آویو همان متجاوزان به یمن هستند

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه مغرب گفت: آنچه که ما از آن سخن می‌گوئیم، از سَرگیری روابطی است که پیشتر نیز وجود داشته است. این روابط هیچگاه متوقف نشده اند. روابط میان مغرب و اسرائیل اساساً همواره عادی بوده است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا یک میلیارد دلار سلاح به مغرب می‌فروشد

وزیر خارجه مغرب پیشتر هم در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفته بود: همکاری‌ها با اسرائیل در عرصه‌های مختلف آغاز خواهد شد. سابقه روابط ما با اسرائیل به دهه ۷۰ بازمی گردد. وی همچنین اعلام کرد: آنچه که اکنون رخ داده، اتفاق مهمی است. ما به سمت احیای تمامی کانال‌های ارتباط دیپلماتیک با اسرائیل گام برمی داریم.

این مقام مغربی در ادامه یادآور شد: گردشگران مغربی به اسرائیل می‌روند و متقابلاً گردشگران اسرائیلی به مغرب سفر می‌کنند. پیشتر رئیس جمهور آمریکا با انتشار یک پست توئیتری از عادی سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین اقدام مغرب در عادی سازی روابط با تل آویو را محکوم کرده‌اند. این گروه‌ها با صدور یک بیانیه اعلام کردند که مغرب باید از ریاست کمیته قدس وابسته به سازمان همکاری اسلامی کنار گذاشته شود. در این بیانیه آمده است: توافق سازش با رژیم صهیونیستی به مثابه از پشت خنجر زدن به امت اسلامی بوده و خیانت به فلسطین و بیت المقدس به شمار می‌رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    ما که میدونستیم، ب ای اون هایی بگو که فکر میکردن غیر از اینه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس