تجام

سونامی بی‌سابقه بیکاری بیش از ۷۰ میلیون آمریکایی و نابودی و ورشکستگی کامل کسب و کارهای کوچک و مصائب شدید اقتصادی کل آمریکا را درخواهند نوردید.

سرویس جهان مشرق - بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی زمستان امسال بدترین زمستان برای اقتصاد آمریکا از رمان رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ است و دور جدید قرنطینه عمومی صدها هزار کسب‌وکار کوچک را در سرتاسر کشور تهدید می‌کند. در حال حاضر ۳۳ میلیون نفر فقط در کالیفرنیا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند. هر روز که می‌گذرد، دولت‌های ایالتی محدودیت‌های جدید بیشتری وضع می‌کنند و این محدودیت‌ها بطور فزاینده‌ای فعالیت‌های اقتصادی را در سطح آمریکا محدود می‌سازند.

اکثر غول‌های سازمانی‌ از منابع کافی جهت پشت سر گذاشتن دور دیگری از قرنطینه‌های عمومی برخوردارند، اما تعداد بیشماری از کسب‌وکارهای کوچک فاقد چنین منابعی هستند. در سانفرانسیسکو، برخی از کسب‌وکارهای کوچک که طی نسل‌ها به شهر خدمت کرده‌اند، اکنون در معرض خطر انقراض قرار دارند...

«سونامی بیکاری» اقتصاد آمریکا را چگونه نابود خواهد کرد؟

کسب و کارهای کوچک در آستانه ورشکستگی کامل

راری کاکس بنیانگذار ائتلاف کسب‌وکارهای کوچک سانفرانسیسکو در این باره می‌گوید: «همه جای شهر را پا گذاشته‌ام و با صاحبان کسب‌وکارهای کوچک به گفتگو نشسته‌ام. قصه هرکدام از آنها غمگین‌تر از قصه نفر قبلی است. هرکدام می‌گوید "هر روز صبح که بیدار می‌شوم، نمی‌دانم چند وقت دیگر می‌توانم دوام بیاورم. زمانی ۶۰ کارمند داشتم، اما حالا فقط شش کارمند دارم یا اکنون فقط خودم باقی مانده‌ام. " این‌ها کسب‌وکارهای خانوادگی هستند. این‌ها پدر و مادر و خواهر و برادر هستند. قطعاً احساس می‌کنم که ما ستون فقرات شهر هستیم. آنها دارند ما را نابود می‌کنند و قلب و روح شهر را پاره پاره می‌کنند.»

کسب‌وکارهای کوچک به لحاظ سنتی موتور اصلی رشد اشتغال در آمریکا بوده‌اند، اما اکنون یکبار دیگر کارکنان خود را دسته دسته اخراج می‌کنند.

«سونامی بیکاری» اقتصاد آمریکا را چگونه نابود خواهد کرد؟

سونامی بیکاری در آمریکا

تا به اینجای سال، بیش از ۷۰ میلیون آمریکایی درخواست مزایای بیمه بیکاری کرده‌اند و این سونامی بی‌سابقه از بیکاری به دلیل دور اول قرنطینه‌های عمومی به وجود آمده است. اکنون موج دیگری از قرنطینه‌های عمومی به اجرا گذاشته شده‌اند و مصائب شدید اقتصادی کل آمریکا را درخواهند نوردید.

هنگام صحبت کردن از میلیون‌ها آمریکایی که اکنون در مضیقه مالی وحشتناکی بسر می‌برند، گاهی اوقات مغز آدم سوت می‌کشد. اما هرکدام از اینها نام و نشانی دارند... شهروندان آمریکایی این روزها مجبور شده‌اند دست به انتخاب بزند: قبض‌ها را پرداخت کنند یا اینکه برای یک کودک هدیه تولد بگیرد؟  اجاره‌های عقب‌افتاده‌ شان را بپردازند و برق خانه‌اشان که قطع شده است را مجددا وصل کنند.

همه‌گیری ویروس کرونا موجب تعطیلی مغازه‌ها و رستوران‌ها و توقف مسافرت‌ها شده و ماه‌هاست که میلیون‌ها نفر را از کار بیکار کرده است. بیکاری موجب شده تا میلیون‌ها آمریکایی و خانواده‌های آنها مجبور به اتخاذ تصمیمات دردناکی شوند.

«سونامی بیکاری» اقتصاد آمریکا را چگونه نابود خواهد کرد؟

بیش از ۴۰ میلیون مستأجر در آستانه بی‌خانمان شدن

برآورد مؤسسه آسپن این است که تا ۴۰ میلیون آمریکایی ممکن است در سال ۲۰۲۱ از خانه‌هایشان بیرون رانده شوند، زیرا پرداخت اجاره‌بها یا اقساط وامشان عقب افتاده است.

در تمام طول تاریخ آمریکا هیچگاه شاهد چنین چیزی نبوده‌ایم. ما عملاً داریم اقتصاد را سر می‌بُریم و اکثر سیاستمدارانی که در این زمینه مسئول هستند، ظاهراً برایشان اصلا مهم نیست. شاید آنها امنیت شغلی داشته باشند، اما میلیون‌ها نفر از مردم که ماه‌ها پیش شغلشان را از دست دادند، قادر به یافتن شغل جدید نیستند. در حقیقت، درصد «کارگرانی که به مدت طولانی بیکار مانده‌اند» در مقایسه با کل جمعیت بیکار به بالاترین رقم خود در طول دوران همه‌گیری رسیده است...

در ماه نوامبر، تعداد کارگرانی که حداقل ۲۷ هفته بیکار شده بودند ــ تعریفی که اقتصاددانان از بیکاری «طولانی مدت» ارائه داده‌اند ــ ۳۸۵۰۰۰ نفر افزایش یافت و به ۹/۳ میلیون نفر رسید. این رقم برابر با ۳۷ درصد کل جمعیت بیکار است ــ که در ماه اکتبر به میزان یک سوم و در ماه سپتامبر به میزان ۱۹ درصد افزایش یافته است. البته اکثر کسانی که در حال حاضر دارای شغل هستند نیز به سختی روزگار می‌گذرانند.

طبق یک بررسی که به‌تازگی منتشر شده است، حدود دو سوم آمریکایی‌ها می‌گویند در حال حاضر حقوقشان به سختی کفاف خرج و مخارجشان را می‌دهد...

با این حال، در سالی که همه‌گیری ویروس کرونا و فروپاشی اقتصادی ناشی از آن همچنان می‌تازند، به نظر می‌رسد بسیاری از مردم طی روزهای پایانی سال که موسم جشن و سرور است، همچنان با مشکلات مواجه خواهند بود. بیش از ۶۰ درصد مردم در قالب یک بررسی گفته‌اند که با نزدیک شدن پایان سال همچنان حقوقشان به سختی کفاف خرج و مخارجشان را می‌دهد. این بررسی به سفارش مؤسسه هایلند سولوشنز در میان بیش از ۲۰۰۰ شهروند آمریکایی انجام گرفت تا وضعیت نحوه هزینه‌کرد و اوضاع مالی شخصی در آمریکا در جریان همه‌گیری مشخص گردد. نتایج نشان داد که ۶۳ درصد پاسخ‌دهندگان به خاطر کووید از میزان مخارج خود کاسته‌اند. شش نفر از هر ۱۰ نفر گفتند که از روی احتیاط این کار را کرده‌اند، اما ۴۹ درصد گفتند که دلیل این امر از دست رفتن درآمد در محل کارشان بوده است.

«سونامی بیکاری» اقتصاد آمریکا را چگونه نابود خواهد کرد؟

افزایش بیکاری و فقر در ماه‌های آتی

اکنون، این موج جدید قرنطینه‌های عمومی موجب خواهد شد تا میلیون‌ها آمریکایی دیگر نیز پس از بیکار شدن با فقر دست‌وپنجه نرم کنند. به ویژه آنهایی که برای کسب‌وکارهای کوچک خود سال‌ها عرق ریخته‌اند و زحمت کشیده‌اند و حالا به دلیل تصمیمات سیاستمدارانی نظیر گاوین نیوسام فرماندار ایالت کالیفرنیا، کسب‌وکارشان بطور کامل نابود می‌شود. رابرت کارول صاحب یکی از کسب‌وکارهای کوچک درباره قرنطینه‌های جدید در کالیفرنیا حرفی به من زد که تا مدت‌ها از یاد نخواهم برد.

رابرت کارول صاحب میخانه سادینیز واقع در ردوود سیتی در این باره نوشت: «ما اصولاً هیچ چاره‌ای و هیچ امیدی به آینده نداریم. می‌دانیم که موضوع کووید-۱۹ جدی و خطرناک است، اما این مسئله در چنین وضعیتی نه تنها برای سلامت ما بلکه همچنین برای وضعیت مالی و روانی ما نیز خطرناک است. مردم باید خودشان تصمیم بگیرند که کدام خطرات را به جان بخرند. ما در سادینیز ریسک نمی‌کنیم و بر استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی اصرار داریم. تنها چیزی که می‌خواهیم این است که به ما فرصت دهند تا کسب‌وکارهای خود را حفظ کنیم. وقتی رویایتان بر باد می‌رود و کاری از دستتان برنمی‌آید، بدترین حس در دنیا را تجربه می‌کنید.»

حتی در خوش‌بینانه‌ترین سناریوهای قابل تصور نیز به سختی می‌توان تصور کرد که چگونه می‌توان از دردناک‌ترین زمستان برای اقتصاد آمریکا از زمان رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ جان سالم بدر برد. شاید به همین خاطر است که افراد خودی نزدیک به شرکت‌ها اکنون مشغول فروش سهام خود هستند، آن‌هم با چنان سرعتی که طی تقریباً چهار سال گذشته مشاهده نشده است.

این افراد طی دو مورد اوج‌گیری کوتاه مدت بازار طی سال جاری دست به فروش سهام خود زدند و اکنون به نظر به این می‌اندیشند که یک ریزش حتی بزرگ‌تر در راه است. اما در نهایت آنچه که در مسیر پیش روی ما قرار دارد صرفاً یک پسرفت اقتصادی موقت نیست. واقعیت آن است که روند فروپاشی کامل کل سیستم شروع شده است. همه‌گیری کووید روند امور را شتاب بخشیده است، اما در هر صورت در نهایت به اینجا می‌رسیدیم. اکنون روز حسابرسی فرارسیده و این زمستان بسیار تاریک، بسیار سرد، و بسیار گزنده خواهد بود.


منابع:

https://news.yahoo.com/33-million-californians-face-covid-130053092.html

 https://www.sfgate.com/bayarea/article/Bay-Area-stay-at-home-lockdown-small-business-new-15778317.php

https://www.nbcwashington.com/news/health/a-bleak-outlook-for-millions-facing-cutoff-of-us-jobless-aid/2498290/

http://themostimportantnews.com/corporate-insiders-are-cashing-out-of-stocks-at-the-fastest-pace-in-nearly-4-years/

 https://www.cnbc.com/2020/12/04/november-jobs-report-shows-4-concerning-trends.html

 https://www.studyfinds.org/two-thirds-americans-living-paycheck-to-paycheck-during-covid/

https://www.sfgate.com/bayarea/article/Bay-Area-stay-at-home-lockdown-small-business-new-15778317.php

https://www.axios.com/unemployment-surge-pandemic-emergency-compensation-78d713ae-bc59-4c65-956e-391ece4356d9.html

https://www.forbes.com/sites/mayrarodriguezvalladares/2020/03/20/trump-should-not-hide-the-unemployment-tsunami/

             

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    8 3
    ای کاش سایت مشرق یه سوزن هم به اقتصاد ایران میزد، بایدن مثل ترامپ ساده نیست، با چاپ پول و تزریق دلار به بازار اقتصاد احیا میکنه ولی در کشور ما متاسفانه هیچ امیدی به اینده نیست و فقط همه خدا خدا میکنن وضع بدتر نشه
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    4 4
    انوقت دولت زبان دنیا بلد همه چیز مردم و کشور را به بستن به هرقیمت با این آمریکای خراب شده وصل کرده و با همین فریب کاری و دوقطبی های کذب گره زدن معیشت و آزادی و امنیت به مذاکره دنبال پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ است
  • DE ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    6 2
    تازمانیکه دلار پول جهانیست اقتصاد امریکا هرگز ضعیف نخاهدشد واینا ظواهر وتظاهر خودلیبرالهای صهیونیستیست. امریکا باچاپ کردن دلار بدون پشتوانه همواره تورمو گرفتاری اقتصادی خودشو بدیگران تحمیل وبین کشورهای جهان تقسیم کرده وخاهدکرد.ودرضمن کشورهای طلبکار ازامریکاهم هرگز جرئت خاستن طلب خودشونو نخاهن داشت. واگرم جرئت اظهار کردنشو بخود بدن تا روز قیامت امروزو فردا خاهن شد . یکشون چینه. ایا واقعا کشور چین میتونه طلبشو ازامریکا بخاد. هرگز. تازه بایه طشر زدن به اعراب حاشیه خلیج فارس همه مشگلاتشو حل خاهد کرد اما نمیخاد پولو خرج مردم امریکا کنه .چون اونا =13 خاندان تاجدار= پولداران وصاحبان صدها شرکت وسرمایه داران صهیونیست دلسوز هیچ موجودی بجز جیب خود نخاهندبود.همین کروناهم کار اوناس وروز بروز قویتر وخطرناکترشو خاهن ساخت ومردم بیشتریرو خاهن کشت. یه علتش اماده کردن مقدمات بقول خودشون ظهور مسیحه. که معتقدند تا 2 سوم مردم دنیا نمیرند مسیح ظهور نخاهدکرد .
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    6 1
    اینقدر که شما دلتان سوخت برای مردم امریکا چطوره بگویید بیاییند اینجا اگر انجا کاری نیست چون اینجا همه سرکارند و دلار امریکا هم که در تمام کشورها جاریست تبدیل به ریال کنید تا نگرانی جهانی هم کم شود اصلا علم اقتصاد هم بی معناست و باید علم نوسانات گوجه و خیار و مرغ و تخم مرغ ووو تدریس کنند
    • DE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      2 4
      بزودی امریکا مجبور میشود 3 تا صفر از دلارهاش بزنه .اگر این وضع پیش نیامد.قبلا به نوکرها و جاسوس هاش 4000 دلار ماهانه میداد و الان با اوضاع اقتصادی و اینکه جاسوسهاش هیچ شکری نتوانستند بخورند مجبور خواهد شد 3 صفر از 4000 دلار بزنه و فقط ماهی 4 دلار بهشون بِده خخخخخ ... بیجاره غربگداها به کجا دلخوش کردند .سیاست امریکا دست صهیون است و صهیون ها خسیس و گدا بودن و مفتخواری و غارت انسانها جزو ژنشونه. حالا بنشین تا بدهند بخوری
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 3
    اگر خدا اراده کند بوسیله یک سرماخوردگی ظالم را پایین می آورد عصر جدید شروع خواهد شد
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    3 2
    دنیای مسیحیت شده برده صهیونیست های ربا خوار اینا به هیچ کس رحم نمی کنن حتی مردم امریکا و اروپا
  • ایران IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    خدایا این امریکا دیگه چه خراب شده اییه که ثروتمندا میرن امریکا . پول جهانی دلار امریکا . تکنولوژی بازم امریکا . فرار مغزها بازم به امریکا . اقا زاده و ... فرار به امریکا . مهاجرت به امریکا . ا.تحریم کشورها امریکا .اکثر مردم دنیا در ارزوی سفر به امریکا . ودر اخر هم مشرق نیوز میگه اقتصاد امریکا در حال فرو پاشی . امریکا تو دیگه کی هستی دست شطون بستی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس