جورجیا

نیروی دریایی آمریکا در روزهای اخیر خبر از ورود یک زیردریایی اتمی حامل موشک کروز به خلیج فارس داده است در حالی که خاطرات حضور این نوع زیرسطحی‌ها در اطراف ایران، عمدتا خنده دار و موجب آبروریزی است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به زمان خروج ترامپ از کاخ سفید که نشانه ای از شکست راهبرد فشار حداکثری چه در عرصه های اقتصادی و چه در جبهه های نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران است، شاهد برخی اظهار نظرها و تحرکات عملیات روانی از طرف دولت و ارتش آمریکا به کمک رسانه ها و شبکه های اجتماعی، علیه کشورمان هستیم که البته بحثی جدید نیست و دهه ها سابقه دارد. این دور عملیات روانی، از اوایل هفته اخیر وارد فاز جدیدی شده و بر این اساس، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده یک فروند زیردریایی اتمی از کلاس اوهایو با حمل دهها موشک کروز را به خلیج فارس فرستاده تا در کنار دو رزم نام کلاس تیکاندروگا به منطقه وارد شود.

قبل از پرداختن به حضور این میهمان های ناخوانده جدید در منطقه و چرایی رسانه ای شدن آن در این زمان بهتر است نگاهی به کارنامه اخیر آمریکا در زمینه ارسال تجهیزات و جنگ افزارهای مختلف به منطقه و حوالی مرزهای کشورمان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

امارات برای اشغال جزایر ایرانی دست به دامن ارتش آمریکا شد/ تزریق روحیه به نظامیان عرب با شناور مستأصل آمریکایی! +عکس

ناو ۱.۵ میلیارد دلاری ارتش آمریکا در آتش سوخت/ شناور استراتژیک ایالات متحده قربانی سوء مدیریت و کمبود امکانات آتش‌نشانی+ عکس و فیلم

تذکر مهم موشکی سپاه به آمریکا با حمله به رادار «AN/TPY-۲» / چشم و گوش پدافندی ایالات متحده در تیررس نسل جدید خانواده فاتح +عکس

تابستان گرم مجازی برای ایران به وسیله بمب افکن ۷۰ ساله !

تقریبا بهار سال گذشته بود که ارتش آمریکا کرد تعدادی از بمب افکن های بی ۵۲ و یک ناو گروه رزمی هواپیمابر را به منطقه خلیج فارس اعزام می کند و هدف از این کار، مقابله با تهدیدات ایران است. بعد از اعلام این خبر مرسوم، به ناگهان یک طوفان رسانه ای در شبکه های اجتماعی و رسانه های خصوصا فارسی زبان خارجی آغاز شد که تقریبا تا اواخر تابستان سال گذشته نیز ادامه داشت و در نهایت نیز همچون سنوات و دفعات قبل، بدون وقوع رفتار خاصی به پایان رسید. رسانه های منطقه ای و بعضا داخلی به گونه ای این خبر را اعلام می کردند که گویی، این اولین بار است که بمب افکن های آمریکایی در اطراف ایران مستقر شده اند و قرار است اتفاقات خاصی بیفتد.

بمب افکن بی ۵۲ آمریکا در قطر

بمب افکن های بی ۵۲ که از اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی وارد خدمت ارتش آمریکا شده اند به صورت مرتب در سالهای اخیر برای مدت های مختلفی در پایگاه های نزدیک ایران چه در قطر چه در دیگوگارسیا مستقر می شدند و از آن زمان به این طرف نیز همچنان این پروسه چندین بار تکرار شده است. حضور ناوهای هواپیمابر آمریکا نیز در منطقه خلیج فارس یا شمال اقیانوس هند تقریبا یک امر روتین و همیشگی است که حتی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در جریان بوده و صرفا در موارد مختلف ممکن است بیش از یک ناوهواپیمابر به منطقه آمده یا مدت زمان حضور آنها کم و زیاد شود.

از این بحث تکراری نیز باید گذر کنیم که اصولا ورود یک ناو هواپیمابر به منطقه خلیج فارس برای فرماندهان و نظامیان ایرانی، حتی با فرض محال بروز درگیری، کار را راحت تر کرده و شناور مورد نظر در تیرس حجم بسیار بیشتری از تسلیحات ایرانی قرار خواهد داشت. رفتن این شناورها نیز ضمن سخت تر کردن هر نوع عملیات هوایی، کشورهایی که نقش گاو شیرده را برای آمریکا ایفا می کردند، در مقابل قدرت کشورمان تنها خواهد گذاشت که این هم با سیاست های ایالات متحده برای پول گرفتن از این کشورها همخوانی ندارد و این رودخانه جاری باج دادن را خشک می کند.

قبل از پرداختن به چرایی اینکه اصولا حرکت آغاز شده از طرف آمریکا، یک شانتاژ رسانه ای بیش نیست بهتر است در ابتدا کمی با این شناور جدید زیرسطحی آشنا شویم. زیردریایی یو اس اس جورجیا از کلاس اوهایو با شماره بدنه SSGN-۷۲۹ یک زیردریایی مجهز به پیشران اتمی ( نه موشک اتمی) و مجهز به موشک های کروز سری تاماهاوک است. شاید برای برخی از علاقمندان به این حوزه این سوال پیش بیاید که کلاس اوهایو به عنوان یک زیردریایی حامل موشک های قاره پیمای اتمی ساخته شده و ماجرای حمل موشک های کروز چیست؟

زیردریایی هسته ای یو اس اس جورجیا در حال عبور از تنگه هرمز

در پاسخ به این سوال باید گفت که بعد از تمام شدن جنگ سرد و از بین رفتن تهدید شوروی سابق ، در سال ۱۹۹۴ آمریکا برآورد جدیدی از نیازهای مربوط به بازدارندگی هسته ای خود داشت و بر آن اساس به این نتیجه رسید که ۱۸ فروند زیردریایی موجود در این کلاس ۱۴ فروند از آنها برای بحث انجام گشت های بازدارندگی اتمی کافی است. ذکر این نکته نیز مهم است که برنامه اصلی آمریکا برای این کلاس تولید ۲۴ فروند از آنها بود که اصولا به دلیل اتمام جنگ سرد ۶ زیردریایی آخر نیز هرگز ساخته نشد. در کنار بحث حمل موشک های کروز این زیردریایی ها توان حمل بیش از ۶۰ نفر نیروی ویژه برای انجام عملیات را نیز دارند.

با این تصمیم گیری فرماندهان آمریکایی به این فکر افتادند که با قراردادن مخزن های موشک های کروز سری تاماهاوک در داخل سیلوهای موشک بالستیک ترایدنت، این شناورها را بدل به یک حامل موشک کروز کنند. چهار فروند زیردریایی اول این کلاس به نام های اوهایو ، میشیگان ، فلوریدا و جورجیا به این منظور انتخاب شده و بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ میلادی به گونه حامل موشک کروز بدل شدند.

 زیردریایی یو اس اس جورجیا به صورت رسمی در ۱۱ فوریه ۱۹۸۴ میلادی وارد خدمت نیروی دریایی آمریکا شده و توسط شرکت General Dynamics Electric Boat از زیرمجموعه های شرکت جنرال دینامیکز ساخته شده است که وزنی در حدود نوزده هزار تن داشته و طول آن نیز ۱۷۰ متر است. این زیردریایی از یک راکتور هسته ای و دو موتور کمکی نیرو گرفته و می تواند به عمق بیش از ۲۵۰ متری دریا برود. این زیردریایی می تواند ۱۵۴ تیر موشک تاماهاوک را در پرتابگرهای عمودی خود حمل کند و سلاح دیگر آن نیز ۴ پرتابگر اژدر ۵۳۳ میلی متری است. مقر اصلی حضور این شناور نیز پایگاه دریایی کینگ بی در ایالت جورجیای آمریکا است.

زیردریایی یو اس اس جورجیا در روز ورود به خدمت - ۱۱ فوریه ۱۹۸۴ میلادی

چرا حرکت آمریکا یک نمایش تبلیغاتی است ؟

اولا باید گفت که مسئله حضور زیردریایی های هسته ای آمریکا در منطقه خلیج فارس مسئله تازه ای نیست و سابقه تقریبا طولانی و البته پر حاشیه دارد. دو مورد قابل توجه آن در ادامه خواهد آمد. در ۸ ژانویه ۲۰۰۷ میلادی زیردریایی اتمی تهاجمی USS Newport News از کلاس لس آنجلس با یک نفت کش ژاپنی به اسم Mogamigawa در جنوب تنگه هرمز برخورد کرد. مقامات آمریکایی اعلام کردند که به دلیل عبور شناور ژاپنی از بالای سر زیردریایی آمریکایی، پدیده اثر ونتوری رخ داده که نوعی مکش ایجاد کرده و باعث شده است که زیردریایی آمریکایی به سمت بالا کشیده شده و به شناور ژاپنی برخورد کند. افسر فرمانده این زیردریایی پس از این حادثه برکنار شد. این زیردریایی پس از تعمیرات به خدمت بازگشت و البته نیروی دریایی آمریکا مبلغ نامشخصی را نیز به شرکت صاحب شناور ژاپنی به دلیل آسیب پرداخت کرد.

در ۲۰ مارس ۲۰۰۹ میلادی نیز زیردریایی اتمی تهاجمی USS Hartford و شناور USS New Orleans با یک دیگر در تنگه هرمز برخورد کردند. این برخورد آسیب شدیدی به برجک زیردریایی آمریکایی وارد کرد و بر اساس تحقیقات به عمل آمده در زمان برخورد، زیردریایی مذکور ۸۵ درجه چرخیده است. ۱۵ نفر از خدمه این زیردریایی مجروح شدند اما کسی از خدمه دو شناور کشته نشد.

زیردریایی USS Hartford بعد از برخورد در بحرین

بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط نیروی دریایی آمریکا کل این حادثه به دلیل قصور خدمه زیردریایی بوده و فرماندهان این شناور فاقد طرح صحیح برای عبور از منطقه تنگه هرمز بودند، افسر فرمانده در زمان عبور از تنگه در محل پست خود حضور نداشته و مسیریاب زیردریایی نیز در آن زمان در حال گوش دادن به موسیقی بوده است. بر اساس آمار رسمی ۱۲۰ میلیون دلار صرف بازسازی این زیردریایی شد و در سال ۲۰۱۱ میلادی به خدمت بازگشت. شناور USS New Orleans نیز با صرف هزینه ۲ میلیون و سیصد هزار دلار در بحرین تعمیر شده و به خدمت بازگشت. افسر فرمانده زیردریایی مذکور نیز پس از این حادثه از خدمت برکنار شد.

در خصوص زیردریایی اتمی جورجیا نیز باید گفت که اولا این نخستین حضور زیردریایی های کلاس اوهایو در منطقه نبوده و منابع غربی اعلام کرده اند که ۸ سال پیش و قبل از آن نیز شناورهای این کلاس سابقه حضور در این منطقه را داشته اند. اما نکته جالب دیگر توسط تصاویر ماهواره ای افشاء می شود و آن هم جایی که بر اساس تصاویر تهیه شده از منطقه خلیج فارس، مربوط به ماه اکتبر (اوایل مهر تا اوایل آبان) سال جاری است که حضور یک زیردریایی بزرگ را در منطقه خلیج فارس نشان می دهد. برآورد ها در بحث اندازه گیری مشخص می کند که زیردریایی مشخص شده در این تصویر از کلاس اوهایو بوده و به احتمال فراوان همین شناور یو اس اس جورجیا است که از اوایل مهرماه در حوالی ایران به سر می برد.

تصویر ماهواره ای از حضور یک زیردریایی در ماه اکتبر در خلیج فارس

تفاوت این روزها و آن روزها در ماه اکتبر و عدم اعلام رسمی و مانور رسانه ای بر روی این خبر، چه بسا آن باشد که در آن زمان هنوز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار نشده بود و تاجر نیویورکی خود را برای ۴ سال دیگر ساکن کاخ سفید می دانست اما حالا دنبال آخرین عرض اندام ها برای تحقق آرزوی تماس مسئولا ایرانی با کاخ سفید است. مشخص است از ماجرای سال گذشته بی ۵۲ و ناو هواپیمابر تا پروپاگاندای زیردریایی یو اس اس جورجیا در روزهای اخیر، آمریکا نه به دنبال یک آزایش نظامی متفاوت یا حرکت خاص نیست و صرفا به دنبال دور کردن اذهان از مسائل فعلی داخلی کشور خود است و گرنه هر کس با اندک اطلاعی از مسائل نظامی می داند که بزرگترین نقطه ضعف یک زیردریایی، شکسته شدن اصل غافلگیری و پنهانکاری تحرکات آن است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 183
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 87
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    جدا اینها فکر کردن ما سوریه،عراق،افعانستان ....هستیم که با چهارتا دروتخته امدنند جلوی انتقام مان رو بگیرتد-اون پهپادهای فوق مدرنتون که ساقط شدند یادتون رفت!؟تازه هرچی هم دارند کپی وجاسوسی از پیشرفتهای روسی هست وبیگاری کشیدن ازتمام دانشمندان روس ودنیاهست
    • ڪیان IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      مشرق حال میکنم باهات. کلاً آمریکاوو دمودستگاهشو منم منم‌هاش قد پِشکل هم اهمیت نداره برات. این نشان از شناخت کاملت از یانکی جماعته که فهمیدی هیچی نیستن جز یک مشت حرف..
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      به کوری چشم آمریکاپرست های بی خاصیت ب-52 موشک خورده و زیردریایی اسقاط شده خریداریم!
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      ایران تمام محصولات نظامی خود رو از چین و روسیه و ِکره شمالی مخرد یا کپی کاری میکند
    • حسین IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      31 1
      ببین روسیه و چین حتی به الجزایرم سلاح میدن به ترکیه هم میدن ولی به ایران نمیدن اونوقت فناوری تو دنیا از پایه یکسانه...
    • شاکی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      46 2
      همین اندازه که توانستیم و باز هم خواهیم توانست که این غول های پوشالی رو بیاریم توی تیر رس موشک ها که بماند . حتی قایق های تند رو دریا دلان نیروی دریایی . خودش پیروزی بزرگی هستش . درود بر جمیع نیروهای دلیر و شجاع دفاعی مان
    • مظلوم IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      40 5
      مطمئن هستم . که اگه چند تا تماس رادیویی بیشتر با هاشون برای معرفی بیشتر شون گرفته میشد . یک پرچم سفید به برج زیر دریایی شون آویزان میکردن .
    • دلخور IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      28 6
      ماشاا... تا همین جا که برای عبور از تنگه هرمز مجبور شده بیاد رو سطح آب یعنی ما پیروزیم . بقیه اش بماند
    • امین شیرازی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      21 12
      تا قدس رو پس نگیریم آروم نمی نشینیم
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      5 12
      با سلام خدمت شما من عذر میخوام ببخشید ولی من یک خانم‌هستم و از بحث های نظامی هم احتمالا اطلاعی ندارم میشه لطفا برای اطلاع من بفرمایید ما چه برتری به عراق در زمان حگله به کویت داریم ؟ چون جنابعالی فرمودید این احمق ها چرا ما را با عراق مقایسه میکنند من در مطلبی خواندم که نیروی هوایی عراق در آنزمان پنجمین نیروی هوایی بزرگ در جهان بود و بیش از ۷۰۰ فروند هواپیمای جنگنده عملیاتی داشت که اغلب بتازگی تحویل این کشور داده شده بود و یگان موشکی این کشور ۵۰۰۰ فروند موشک بالستک از انواع الحسین ، العباس و اسکاد نسخه بی در اختیار داشت اضافه کنید به این زرادخانه راکت های برد بلند فراگ و سمرچ رو حالا لطفا شما بفرمایید ما چه برتری بر عراق آنزمان داریم‌؟
    • سردار IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      17 2
      مشخص کننده ی نتیجه جنگ تسلیحات نیست.تسلیحات کمک میکنه اما ملاک تعیین کننده نیست.مصداق بارزش دقیقا همین عراقی هست که میگید زرادخانه داشته جنگنده و چه و چه و نگفتید نیروی مکانیزه (تانک و ...) عراق قدرتمندترین بود در منطقه.اما عاقبت حمله عراق به ایران پیروزی عراق بود با اون همه تسلیحات؟ یا مثال دیگه جنگ یمن و عربستان امارات و... یا مثال دیگه حزب الله لبنان با ارتش مجهز صهیونیستی.غیرت و ایمان هست که نتیجه ی جنگ رو مشخص میکنه
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    ما اسرائیل را از صحنه روزگار محو خواهیم کرد
    • دانشجوی شریف CA ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      82 17
      اگر سلاح هسته ای داشتیم هیچ کدوم از این غلط ها از این تروریست ها سر نمیزد . حاج قاسم و شهید فخری زاده هم زنده بودن .
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      25 58
      دیگه این حرفا تکراری شده حرف جدید بزنید
    • محراب IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      16 50
      فکر نان باش خربزه آبه.
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      24 7
      إن شاءالله
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      27 5
      مرگ بر اسرائیل
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      28 6
      اسراییل باید محو شود
    • مهدی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      20 24
      آقا قبل از اینکه اسرائیل و از صفحه روزگار پاک کنی ، یک تکونی به خودت بده زیر دریایی اسرائیل هم داره به خلیج فارس نزدیک میشه .
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      5 4
      این دیگه شعار نیست... نزدیک به تحققه...ان شا‌ء الله
    • سربازگم نام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      8 4
      تاوقتی که حضرت آقام پشت سرجمهوری اسلامی ایران ایستاده امریکا که هیچی کل کره زمینم به ایرانی تونمیتونن بگن چچچچچچچونکه سیدروداریم
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    59 8
    پایگاه آمریکا در بحرین و امارات رو با خاک یکی کنید و نترسید . الان بهترین فرصته .
  • آرش کمانگیر IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    58 8
    به نام خدا . سلام . این زیردریائی به دلیل بزرگی جثه و حرارت زیاد منتشر شونده از آن به دلیل موتور اتمی از یک سو و عمق کم خلیج فارس از سوی دیگر به سرعت قابل شناسائی است و اگر دست از پا خطا کند اسیر سرپنجه قدرتمند نیروهای مدافع ایران خواهد شد و اژدرهای زیردریائیهای غدیر و بالگردهای سی کینگ و ناوهای کلاس جماران آن را به عمق آبهای خلیج فارس خواهند فرستاد .
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    64 9
    اصولا استفاده از ب۵۲، خیلی احمقانه است، زیرا سیستمهای راداری ایران تا دهانه اقیانوس هند را پوشش می دهد و اگر ابن هواپیمای فوق سنگین بخواهد از قطر به هر دلیلی به سمت ایران بیاید، موشکهای پیشرفته ایران، آن را در محدوده باند فرودگاه قطر متلاشی خواهند کرد، قدرت مانور پایین و سرعت اندک ابن غول آهنی، بهترین هدف پدافند ایران محسوب می شود.
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      10 28
      ما که اینقدر قررت داریم چرا طی این سالها نابودشون نکردیم بروند گم شوند!؟پس چیز وچیزهای دیکه هم هست یا اونها ننیترسند شما میترسید یا اونها میترسند شما نمیترسید-خلاصه معلوم نیست کی میترسه!،
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      19 47
      واقعا چه زکاوتی داری تو ! چیزی را فهمیدی که فرماندهان پنتاگون نفهمیدند. بی 1 و بی 2 که هردو بسیار و بسیار پیشرفته تر از بی 52 قدیمی هستند قرار هست در 10 سال اینده بازنشست شوند ولی بی 52 همچنان می ماند. می دانید چرا؟ چون بی 52 این غولی که هر دو نقطه کره زمین را بی توقف می پیماید یک سکوی مطمئن شلیک موشک های کروز برد بلند است. یعنی چه؟ یعنی از مسافت بسیار دورتر از صحنه نبرد، شلیک می کند و در جایی دورتر فرود می آید. بی ترس از پدافند
    • CA ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      35 4
      جناب 1:37 پس با این حساب آوردن بی52 به منطقه و تمام تبلیغات حول آن احمقانه است.
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      18 1
      اگر بخوان کروز شلیک کنن نیازی به این بمب افکن نیست . می تونن حتی موشک زمین به زمین شلیک کنن . منظور اونها از بمب افکن احتمالا اینه که تهدید به حمله با سلاح ضد سنگر کنن که وزن زیادی داره و روی موشک کروز نصب نمی شه
    • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      27 7
      به 1:37. جمع کن بابا. کسی تو ایران به این پشگل اهمیتی نمیده.
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      8 1
      ۰۱:۲۱ ما هرگز شروع کننده جنگ نیستیم.ما ۸سال دفاع مقدس داشتیم نه جنگ یا حمله مقدس
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    18 3
    الان بهترین فرصت برای برگذاری مانور در جنوب ایران هست اونهایی که مرعوب شدند نترسند امریکا هیچ /خی نیست یادمون نرفته دو سال قبل زیردریاییها و ناوهای امریکا جهت مرعوب کردن کره شمالی به اونجا حرکت کردند ولی کره شمالی نترسید و با ابهت یک مانور بزرگ برگذار کرد امریکا ضایع شد و برگشت اگه الان مانور برگذار نکنیم فکر میکنند ایران ترسیده پهبادهای ایرانی باید اسمان خلیج فارس رو پر کنند و حرکت کنند زیردریاییهای ایران وارد ابها شوند امریکا توان جنگ اونم در این فصل سرد رو نداره
  • DE ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    19 12
    ..ارتش آمریکا از ترساندن ایران با «B-۵۲» برای روحیه دادن به ضدانقلاب و ستون پنجم و غربگدایان و اصلاحاتچی ها به پز دادن با یک فروند زیردریایی رسید .اصلاحطلبها بایستی به امریکا اعتراض کنند که چرا با ده تا زیر دریایی نیامدی با یکی, ما یکی هم رای بیشتر نخواهیم آورد خنده داراست . این بود دستمزد دادن اظلاعات محرمانه و آدرس تحریمهای فلج کننده ایران.... و بزک کردن 40 ساله امریکا و ترساندن از سایه جنگ و دیوار و بتن ریزی ...ترکمن برجام ...برای شما؟ حرومتون باشه روسیه سابق بیشتر میداد گداهای یانکی .خخخخخ
  • b52 CA ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    34 75
    همه باید به b52 احترام بزارن
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      45 13
      هیس‌بابا قراضه
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      43 13
      بلندشو وایسا یه سلام نظامی به حاج قاسم بده.
    • قایم مقامی DE ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      31 14
      در تائید ابرقدرت بودن ایران همین بس که امریکا واسرائیل ترسیدن که ایران انتقام بگیره ب قول سید حسن یکی از صد انتقام های ما همین ترس آنهاست
    • احمد IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      29 5
      چند تا قایق و پهپاد می فرستیم، همه خدمه بی 52 و ناوها و زیردریاییها اسهال میگیرن و پوشک لازم میشن.
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      11 13
      ما کاسه لیسی بلد نیستیم.
    • DE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      1 1
      ؟ حالا کجا هستی
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    37 9
    سریعترین اژدر جهان یعنی اژدر ایرانی حوت در انتظار این لقمه های چرب و نرم و آسان آمریکایی است ! این اژدرها فقط در زیر دریایی های کلاس غدیر ایران نیستند بلکه هم در ناوهای جنگی ایران نصب شده هم در قایقهای تندرو و انبوه ایرانی که در دنیا رکورد دار سرعت و تعداد هستند و هم در هلیکوپترهای دریایی و همه جای خلیج کم عمق فارس هم دائما توسط سونارهای پیشرفته ایرانی رصد می شود. آمریکایی ها بهتر از من و شما می دانند که زدن اینها برای نیروهای مسلح ایران مثل آب خوردن است و الان مطمئنا با ترس و لرز وارد خلیج فارس شده اند ! هیچ اژدری هم قابل دفاع نیست چه برسد به سریعترین اژدر جهان ! تازه موشکهای کروز اینها به اسم توماهاوک بسیار قدیمی بوده و سوریه چند سال پیش 80 درصد آنها را با یک سیستم قدیمی روسی بنام اس 200 زد ! چه برسد به انواع و اقسام پدافند های بسیار پیشرفته ایرانی ! جالب اینکه بسیاری از این موشکهای کروز در جنگ با طالبان هم عمل نکردند و سالم بر روی زمین فرود آمدند که طالبان آنها را به مرز چین برده و به چینی ها فروختند ! فکر کنم دیگه حتی اصلاح طلبا هم فهمیدن آمریکا با این اسباب بازیهاش نمیتونه کاری بکنه ولی فقط یرای خالی نبودن عریضه و حفظ اعتبار آمریکا دارن تو رسانه هاشون بزرگ نمایی می کنن !
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    43 14
    حقیقت این است که تمام سلاح های آمریکایی ها نمایشی و دروغین و پوشالی است و ما با سلاح ایمان آمریکا را شکت خواهیم داد.
    • GB ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      17 26
      این چرت و پرت ها دیگه قدیمی شده
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      13 15
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      12 2
      با نظرتون موافقم از رحمت و حمایت خدای متعال غافل نیستیم.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      2 1
      خدا وولی روی زمینش اراده کرده اند که وقت نابودی دشمنانی هست که سالها نابودمان کردنند وحالا درآب های خودمان براحتی نابودشان میکنیم-اینها شنهای روان طبس یادشون رفته-ایمان موشک پهپاد ناو هواپیما نمیخواد-شهادت طلب میخواهد
  • بنده خدا IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    16 1
    در کل امریکایها خوب میدونند که در جنگ زیر سطح در مقابل ایران در خلیج فارس حرفی برا گفتن ندارن زیر دریایهای غدیر خیلی خوب در این عمق کارایی دارند با کف نشینی و جثه کوچک و قدرت مانور خوب و تعداد قابل قبول بسیار خطر ناک هستند در ضمن صدای کم و کف نشینی این مدل برا سونار دشمن تشخیص اش سخته و اینجا باید افرین گفت به فرماندهان ایرانی البته موتورهای جدید غدیر رو هم در نظر بگیرید
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    16 2
    اگر تنها فقط یک پلخمان یا همان فلاخن که بعضی سوپان هم می گویند داشته باشم هیچ از امریکا با تمام خفاش هایش نخواهیم ترسید این تخم حرام های انگلیسی خدا پیغمبر نمی شناسند و من خدا دارم
  • صالح وملورین IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    9 2
    وقتی مثل یوزپلنگ شکارشون کنیم متوجه وروشن میشن شوخی کاردستشون داد ولی حاج قاسم میخواد نداریم همین جونهاهم که حاج قاسم هستن شمانمیزادید این منم منم دشمن رو به آبگوشت تبدیل کنیم سرداران واقعی جگردار وبا قلب بزرگ مثل دماوند میدانند هرچی با دشمن کارنداشته باشی باهات کاردارن پس باهاشون کارداشته باشم تا بدونن نباید کارداشته باشن اینو ۲برادر ایثارگر وجگردار وتعصب به وطن من میگفتن همرزمانشان بهم میگفتن هروقت برادرت شکاردشمن میرفت میگوفتیم نرو دشمن رو عصبانی وبیدار نکن میگفت بادشمن باید کارداشته باشی تا بدونن نباید با ایرانی جماعت کارداشته باشن پارو دم شیرنزارن
  • بنده خدا US ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    12 2
    مهم استفاده آمریکا از این تسلیحات نیست چون بالاخره میتونه از تسلیحاتش استفاده کنه و به ما ضربه بزنه. مهم اینه بعدش چی میشه!!! خودتون حدس بزنید!!! حداقلش افزایش قیمت پوشک تو آمریکاست
  • mojtaba SE ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    21 3
    عمق خلیج فارس نهایتا 50 متر است,یعنی زیر دریایی رو با هواپیما از بالا میشه ردیابی و منهدم کرد.این تکنولوژی جنگی از 1943 وجود داره..واقعا برای پوز دادن برای عربها اورده حتما؟؟؟!!پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • DE ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    12 11
    پس چرا مسئولین دیگه جرات حرف زدن ندارند؟ انتقام سخت چی شد؟؟؟
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      9 4
      حرفای چند روز پیش رهبرمون رو فراموش نکن دوست عزیز اندکی صبر سحر نزدیک است
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      4 1
      به وقتش
    • ارتش بسيج سپاه IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      1 1
      شکارچی هیاهو نمیکنه تو کمین نشسته شب درازه، بمون و تماشا کن غربگرا.!!
  • خدا دوست IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    13 3
    الله اکبر ...وقتی خدا رو بزرگ دونستی اونوقت مثل سید حسن نصرالله حرف میزنی که دشمنشو از عنکبوت هم ضعیف وذلیلتر فرض میکنه وبه چالش میکشونه
  • EC ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 20
    اسرائیل هم آورده زیر دریایی پس چرا جلوشان را نگرفتید دیگه خلیج عربی از دست دادید شما چرا نمی روید مدیترانه کنار اسرائیل خود نمای کنید
    • صادق IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      9 4
      اخوی از کجا می دانید نمی رویم؟!!
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      9 1
      حتما مگه باید تو آب باشه؟! بیخ گوششان هستیم خبر ندارند. یک اشاره کافیه تا تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کنیم.
    • عرفان IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      0 1
      عزیز دلم اومدنشون که اشکال نداره،دریاست دیگه،آبهای آزاد نشنیدی؟ مهم سالم برگشتنه،شما یه کوچولو صبر کن ببین اصلا اون زیردریایی میاد؟ بعدش که اومد میمونه؟ تهش هم اصلا چیزی واسه برگشتن میمونه یا مثل گذشته یهو یه موشکی مینی اژدری از نوع تیرغیب میخوره و زرتش درمیاد و ... تهش همکه مانبودیم،خخخخ. یه کوچولو واستا دیگه،عجله عجله عجله،والاااا.
    • MY ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      2 1
      بلندیهای جولان واس ماس ما هم اونجا هستیم در ساحل لاذقیه با ایتالیایی ها بای بای می کنیم.
  • DE ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    9 11
    خیلی چرت بود استدلال های این مقاله. مخصوصا پاراگراف آخر
    • mazaher IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      6 1
      سلام برادر کسانی که به آمریکا اعتماد کردند الان کجایند امثال مصر یا قذافی ها یا صدام حسین که با اعتماد به آمریکا به ایران حمله کرد.
  • جانم فدای ایران IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    14 2
    ما خودمان رو با زمان جنگ مقایسه کنیم آن زمان ما فقط کلاش داشتیم اما عراق هواپیمای میگ داشت موشک داشت تو طلائیه عراق اعلام کرده بود بیش از ۸۰۰ هزار گلوله سر نیروهای ایرانی ریخته میخوام بگم خدارو هزار مرتبه شکر دست ایران عزیز دست برتر است آنهم بخاطر خون سرخ شهدا.وتجربه ۸ سال جنگ هم به ما ثابت کرد که شدید ترین جنگها با کمترین امکانات رو تجربه کردیم پس اول از شهادت نمی ترسیم دوم دستمان پر است سوم تجربه جنگ سخت را هم داریم چهارم که آخر خط است هزاران گردان امام حسین ،ع،که در هر شهرستان در خدمت دشمنان است.نگران نباشید خداوند با ماست.یاعلی
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    بنام خدای احد و واحدی که قدرتش بی انتها است، همه این نمایش های شیطان بزرگ به درد خودش میخورد که فکر کند قدرت مند است. به قول سردار شهید حاج قاسم هر کس از خدا ترسید.....
  • حسین IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 1
    باسلام ماباید مقابله به مثل کنیم چندین ناو و زیردریایی به سواحل آمریکا و سواحل اسراییل ببریم و مانور دهیم اقلاسواحل ونزوئلا و نوار غزه و لبنان و سوریه که به دشمن نزدیکن ، تا اینهااز قدرت ما بترستد و زیاد پر رو یینکنند ما آمریکا و اسراییل را زیر پا می گذاریم بخداااا
  • mazaher IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 3
    سلام رابط با آمریکا(شیطان) یعنی تجزیه و فروپاشی کشور،مردمان شوروی 15 سال بعد از فروپاشی شوروی فهمیدند که نباید به آمریکا اعتماد کرد و شخصی مانند پوتین را سر کار آوردند که دوباره روسیه محبوبیت خود را در جهان کسب کرد.
  • ali IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 2
    ذولفقار تو دست امیرالمؤمنین (ع) فتح خیبر میکنه. اگه دست آدمای ترسو باشه فرقی نداره. آمریکایی ها ترسو هستن. اعتماد به نفسشون به خاطر تجهیزاتشونه، با کوچکترین مقاومت از طرف مقابل، رنگ از صورتشون میپره:) اینو میتونید تو ویدئو های منتشر شده توسط خود رسانه های آمریکایی ببینید:))))
  • محمد بهرامی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 1
    ایران قصدی برای جنگ ندارد اما اگر بخواهند هر روز غلطی کرده و جایی را بمب باران کنن یا ترور کنند باید بلافاصله تمام ناوهای امریکا و پایگاه های امریکارا نابود کنن تا کسی جرات نکند تعرض نماید
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 1
    الان بهترین موقع حمله است. یا علی بگین. شاید دیگر این موقعیت گیر نیاد.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 3
    ببین بکجا رسیدیم که همه رفقا خوشحال شدن.چون تنها راه فرار از تورم و گرونی و فقر رو جنگ آمریکا با خودمون میدونن
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    13 1
    آمریکا هر چقدر دلش بخواد میتونه ناو، کشتی و زیردریایی به خلیج فارس بیاره ولی مهم اینه که .......... چندتاشو میتونه بیرون ببره؟!!
  • علی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 0
    بی ۵۲ و یو اس اس هر دو شبیه یک سیبل اند از اون گذشته ترس از هدف قرار گرفتنشون اجازه نمیده که تحرک خواصی داشته باشند سیاست های امروزی فقط بر اساس درگیری غیر مستقیم برنامه ریزی میشه و از جنگ های تمام عیار رودرو دو قدرت خبری نیست ضمنا ما چند ساله که داریم تو سوریه عراق یمن حتی قبل از اینا توی فلسطین و افغاستان با امریکاواسرائیل میجنگیم به نظر میادکه قرار عربستان هم قاطی بشه که اگه اینطور بشه عالی میشه
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 1
    اصلا اق چرا بزنیم نابودشون کنیم حیفه به خدا میتونیم اونارو به غنیمت بگیریم همون کاری که با ار کیو ۱۷۰ کردیم ارتش و سپاه این زیردریاییو با صید ترال شکار میکنن
  • م.د IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 1
    بزرگی یه هواپیما یا زیر دریایی نباید ترسید .دوره اش گذشت.این چنگ و دندان نشون دادن یک پیر فرتوته.
  • داریوش IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    ترامپ اگر طمع ثروت اندوزی و دوشیدن را بر منطق حاکم‌ میکرد و از همان ابتدا به دام عربستان و اسرائیل نمی افتاد و شمشیر از رو نمی بست و با برجام تعامل و به جلو میرفت شاید تخریب ها و شکست در سازمان ملل و شورای امنیت را شاهد نمی شد و دوری هم‌پیمانان اروپایی او که همین امر ۹۰ درصد در شکست او در انتخابات تاثیر گذار بود
  • US ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    مرگ بر آمریکا
  • علی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 2
    خب از تنگه هرمز هم عبور کرد اینم عبور کردن پس کسی سد راهش نیست
    • پیش مرگ سید علی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      1 0
      اقا شما نترس ناو بریجتون رو به یاد بیار که همه خبر نگار ها رو جمع کرد که بگه من از تنگه هرمز رد شدم وکس جلوی من رو نگرفت ایا به سلامت رد شد البته که نشد کماندو های تروریست امریکایی را به یاد بیار که ۲۱ نفرشون رو دو نفر از پرسنل قهرمان نیروی در یایی سپاه به اسارت گرفتند اولین چیزی که لازمشون شد پوشک بود یعنی اینکه خودشونو خیس کردن با لباس نظامی اومدن با کت وشلوار فرستادنشو خونشون
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 1
    مرگ بر آمریکا
  • هموطن IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 1
    آمریکا اشتباهی ابر قدرت شده، ابر قدرت ماییم
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    7 0
    یکی بهشون بگه هرچه اجسامی که میارید بزرگ تر باسه ما راحت تربم برای زدن آخه احمق وقتی پهباد رو با اون فاصله زدیم b52 و جورجیا دیگه جه ...وهیه
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    7 0
    من اماده ام تنها و به لطف خدا به همین زیر دریایی امریکایی حمله کنم . ما ملت امام حسین علیه السلام هستیم
  • علیرضا IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 0
    خدا رحمت کند امام که گفت امریکا طبل تو خالی است جرات دارند بیایند نزدیک آبهای ایران با موشکهای نا شناخته روبه رو می شوند ما ملت امام حسین(ع) هستیم عاشورای دیگر بپا می کنیم انشالله
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 0
    اینها همه نشانده نفس های اخر عمر ترامپ است
  • US ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    7 0
    ورود هرگونه تجهیزات اتمی به خلیج فارس برابرکنوانسیونهای بین المللی ممنوع است چرا که قریب به 75درصد آب مصرفی شیخ نشین های حاشیه جنوبی خلیج فارس ازدریا تامین میشود درواقع ترامپ وپمپیو تروریست با این حرکت سکنه مظلوم این نقطه از جهان را ترورمستقیم می نماید وحاکمان باشعر انها ازاین ترور یستها استقبال میکنند یکی از کم عمق ترین آبهای جهان خلیج فارس است واعزام زیر دریایی بدور ازمنطق است کافیست یک شناور عبوری در حوالی تنگه غرق شود این پنهان کار غول پیکر اتمی موفق به خروج نخواهد شدوباید منتظر فاجعه آلودگی اتمی در این آبراه استرتژیک جهانی شد
    • US ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      0 0
      واقعا
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 1
    الله اکبر (خدا بزرگ است ) در جنگ تحمیلی که هیچ چیز نداشتیم تمام دنیا هیچ غلطی نتوانست بکند چه برسد به امروز که دانش نظامی ما بسیار پیشرفت کرده
  • محسن IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 0
    مگه اینا ابر قدرت نیستند خوب اینقدر شاخ و شونه کشیدن نداره چرا چند کشور با هم متحد شدند فقط برای به زانو در آوردن یک کشور خوب با این همه قدرت(زارت) بزنید دیگه شغالها ميدونند شیر وقتی حمله میکنه میدره فعلا دور لانه شیر عرض اندام می‌کنند بیچاره‌ها
  • مسعود IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    5 0
    به نظر من این عرض‌اندام کردنها را با اجرای تدبیر امام خمینی ره مبنی بر زدن اولین ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس، که عملی نشد ، میتوانست نباشد... باید پالسهای سیاسی و نظامی محکم به کشورهای جزیره ای منطقه که میزبان این دلقکهای فرا منطقه ای، داده شود که در صورت کوچکترین دست درازی به مرزهای ایران، دومین مکانیکه مورد حمله‌ی همه جانبه قرار خواهد گرفت ، بعد از شکستن دست متجاوز، خانه عنکبوتی است که میزبان این میهمان‌های نامیمون است ، و تأکید شود چنانچه این اتفاق رخ دهد ، ایران هیچ خط قرمزی را برای خود تعریف نمی کند ،و حتی امکان تغییر مرز بین‌المللی را هم در بر خواهد داشت. تا کسی که میهمان پذیر است تبعات منفی میزبانی راهم خوب درک کند .
  • امیرآینه‌وند IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 1
    ای آمریکا ... با دم شیر بازی نکن
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 1
    مرگ بر آمریکا
  • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    خوبه که سیبلهای آمریکا نزدیکمان شد
  • مهران فر IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 1
    غرب در این چهل سال خیلی از این بازیها در آورده ولی همیشه طبل تو خالی بوده است مثل سوپر اتاندارد اهدایی فرانسه که صدام که گفتند سرنوشت جنگ را به نفع صدام تغییر می دهد ولی بعدها معلوم شد که فقط یک طبل بزرگ پرصدا اما توخالی بوده است، پاینده مردم ایران
  • محمد حسین ثنائی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    8 1
    کسی جرئت نزدیک شدن به ایران رو نداره اگه زیردریایی بیارن با تور ماهیگیری شکارش میکنیم
  • سجاد IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    6 2
    بنضر من آمریکا و اسراییل هیچ خطایی و سدمه ای نمی توانند بکنند اشتباه نکنید ایران نه افغانستانه نه یمنه و نه هیچ کشور دیگه اتفاقا ایران خیلی ام با تمامی کشور دیگه فرق داره و می تونه اون ناو های اسراییلی و آمریکایی رو نابود کنه فقط یک کلام «مرگ بر امریکا» « مرگ بر اسراییل » فقط
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 1
    خداوکیلی بعدازسالها دشمنی وجنگ نیابتی دهزینه هنگفت جانی ومالی ترور واعدام... این آشغال قراضه ها را نمیشه با این انواع موشکهای پیشرفته مان بزنیم!؟ازچی میترسیداونها که هربلایی که خواستند دراین۱۰۰سال سرمان آورده اند
  • محمود IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 1
    اوه اوه باز این پیرسگ های تروریست تیرانا تلاویو ریاض وکردستان عراق نشین اومدن در نقش ایرانی تو اینجا از ارباب شان حمایت کردن. خب بالاخره نوکر هستند وتروریست و اربابشان عین الاغ توگل مانده نوکر ها باید بیان برا ارباب به به چهچه کنند کامنتها روبخونید تا به وجود نجسشان پی ببرید تروریستهای نجس رو یک درمیون فیک تروریست هست که ابراز وجود میکنه
  • یزدان IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 2
    هیچ کشوری هرچند پیشرفته هیچ غلطی نمیتونه بکنه ایران عراق افغانستان ویتنام نیست جنگ میخواین بسم الله
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 1
    حالا که این همه هزینه مادی و معنوی و شهید دادیم باید بریم؟ سمت بازدارندگی کامل.....اتم .....تا حساب کار دستشان بیاد
  • ارسلان IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 2
    آوردن ناو کشتی و‌....به منطقه و خلیج همیشه فارس آسونه ولی برونشون سخته
  • علی غلامی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 3
    امریکا نه پز میده نه شوخی با کسی داره بگه این کار میکنم میکنن
  • محمد US ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    یاخدا
  • حامد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 1
    به امید خداوند یکتا این بمب افکن و زیر دریایی رو هم میزنیم الله اکبر خداوند با ماست ما خداوند رو داریم و آمریکا هیچ کس
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 1
    مطلب خیلی خوب بود باعث از بین رفتن خبلی از شبهات ذهنی شد. خدا قوت باید بگیم به دلیر مردان ارتش و سپاه.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    زیر دریایی را زیر آب رهگیری کنید تا هنگ کنند....بزارید بیان داخل تنگه هرمز را ببندید
  • روح الله IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    خطری که اختلاسگران به وطن عزیز مان ایران دارند مطمئن باشید امریکا ندارد کمرملت بزرگ ایران را اختلاسگران شکستند
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    ما برای نبرد بزرگ آماده ایم اول امارات را بزنید
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 2
    کلاً ارتش آمریکا خنده داره من امروز اینقدر به ارتش آمریکا خندیدم باور بفرمائید دل درد گرفتم بخصوص به این کشتیهای ساخت قله حسن خانش خیلی مسخره است
  • GB ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 1
    بسیار محتمل است که اسرائیل، عربستان و یا حتی خود آمریکا در سالروز شهادت سردار سلیمانی و در واپسین روزهای پر از شکست دولت ترامپ حملاتی را به پایگاه های آمریکاییان ترتیب دهند تا ایران متهم شود. این یک هشدار است باید آماده جنگ و هشیار بود. گروه ها و کشورهای زیادی حتی در خود آمریکا در پی ایجاد جنگ هستند.
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      3 1
      الان بهترین زمان برای نابود کردن پایگاه های آمریکا در بحرین و امارات . ترامپ از ترسش داره زر میزنه . نباید این فرصت طلایی رو از دست بدیم .
  • مهدی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 1
    فقط بمب هسته ایی داشتیم هیچکس جرات نمیکرد حتی تهدید هم بکنه بهترین موقعیت خرید بمب هسته ایی از کره شمالی هست و بعد از روش بسازیم
  • مسلم IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    4 1
    ما ملت شهادتیم ما ملت امام حسینیم....
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 3
    بفرموده آقامون قطعا جنگی رخ نمیدهد و این راهم بدانید سگی که پارس کند نمیگیرد
  • یونس IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    ایرانم باید با تمام قوا و موشکهای اماده شلیک کاملا آماده و هوشیار باشه که با کوچکترین حمله ی اونها (که بعید که هیچ ، ابعد میدونم)همهی اونها و نوکرک های عرب منطقش رو ادب کنه.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    الان که ناو و زیردریایی های امریکایی توی خلیج فارس انتقام بگیرید
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    به همت جوانان ایرانی وشیر مردان غیور نیروی دریایی سپاه و ارتش نقشه آمریکا را شکست خواهیم داد
  • علی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    هرچی بیشترین ماهی های فلزی دوروبرم ن بیان بهتره کمترخرج سوخت موشکهامون موقع زدنش میشه صذرفه جویی سوخت میشه توخلیجج فارس اتهاراتله میندازیم
  • مهدی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    زمان دفاع مقدس که اومدن خلیج فارس زمانی که چیز خاصی نداشتیم، همون زمان اینارو زدیم، الان که دیگه مث ماهی داخل آکواریم هستند و ما هم گربه ای که داریم بهش نگاه میکنیم و منتظر فرصت
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    مخزن تعادلش را سوراخ کنید تا تو سواحل ایران به گل بشینه و درس عبرتی براشون باشه تا به ایران نزدیک نشن .....
  • DE ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    به فضل خداوند .کارامریکاتمام است .اینها بازی گربه وموش دراوردن معنا ومفهومی برای مامردم ایران ندارد.اگرمادرداخل انسجام داخلی داشته باشیم .بایدهمه جناح های سیاسی چه اصوالگرا وچه اصلاح طب به فرمایشات رهبری گوش دهند ماپیروزهستیم همیشه ان شاءالله
  • حسن IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    هر وقت زدین بگین ما ضایعات زیر در یایی هم خریداریم,با نیسان ابی میام میبریم
  • محمد رضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    تکون بخورن گوششونو میبریم خاطرتون جمع ..جانم فدای رهبر باوجودم عشق عشق
  • محمد IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    وای ترسیدیم اونا یکی بزن ما هزار تا میزنیم به یاری خدا
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    اصولاً خلیج فارس به دلیل اینکه عمق بالایی نداره برای چنین زیردریایی هایی اصلاً مناسب نیست. اما اینکه اینا فاصله شون با ما کمتر میشه بهتر و راحت تر می تونیم دخلشون رو بیاریم.
  • محمد رضا IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 0
    اینا اومدن مارو بخندونن پس خوب اشکالی نداره بیان برای روحیمون لازمه
  • مهدی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    آخه شما پشکل مغز ها می خواین ما رو تهدید کنین. برین گومشین
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 1
    دوستان من خواهش میکنم هیچ وقت دشمن را دست کم نگیرید ما خوب میدانیم که امریکا ابرقدرت جهان هست و جنگی بشه شاید در طولانی مدت شکست بخوره اما کشور ما به فلاکت میفته چون خیلی ها به دنبال تسویه حساب با ما هستن . رسانه ها و مسولین ارمنستان هم با همین روش به امید تصرف باکو جنگ را علیه آذربایجان اغاز کردن ولی وارد گود که شدن دیدن به همین راحتیم نیست پس افکار عمومی به سمت تلافی و جنگ انتقام سوق ندهید و واقع بین باشید.
  • Behrouz IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 1
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    مگر چه کشور ومردمی را میخداهند ازجنگ با قراضه هاشون میخواخند بترساندو مردم شیعه جهاد جنگ شهادت ونابودی تمام دشمنان داخلی عای الخصوص خارجی هستیم-این خط واین نشون
  • AU ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 0
    هدف از اعزام این ناوها بازداشتن ایران از انتقام گیری در سالگرد سردار دلهاست ، باید ببینیم ایران کاری میکنه یا نه!
  • ارسلان IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    آمریکا اسرائیل تا آبروتون بیشتر از این نرفته تو منطقه دس از این کارا تون بردارید
  • علی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 3
    درسته که از دنیوی وتکنولوژی 50سال از انهاعقب هستیم. ولی ازنظر معنوی ما بی نهایت هستیم. مجهز به امدات غیبی و سرشار از عملیات استشهادی هستیم. ما نمی ترسیم بیابد خوش امدید منتظرتان هستیم.تامرگ تجربه کنید
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 1
    خطاب به ترامپ:شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    الان بهترین زمان برای نابود کردن پایگاه های آمریکا در بحرین و امارات . ترامپ از ترسش داره زر میزنه . نباید این فرصت طلایی رو از دست بدیم .
  • M IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    به نظر من ۲۴ ساعت فرصت بدین به اون الاغ هایی که داخل زیر دریایی هستند بعدم بایه موشک بفرستین به عمق دریا تا خیال ترسوندن ایران بزرگ وغیور رانکند ویه درسی هم به این عربستان بشه
  • ح IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    خوشبختانه سپاه وارتش ما هیییچ ترسی از بی۵۲ وزیردریایی های اینا ندارن چون میدونن ترس اونها از سپاه وارتش ما صدهابرابره وحریف قدرت نظامی ایران نمیشن،،،امااااا اما باید ترسید ازین مزدورها و خائنین وطن فروش وبی غیرت ک همه جا پرسه میزنند و عشق اربابشون کورشون کرده..خاااک توسرتون ک از البانی وریاض وتل اویو و...اظهارنظرمیکنین وهییچی هم حالیتون نیست
  • کاظم حیدری DE ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 1
    آمریکا باید از این دنیا برود
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    الان بهترین زمان برای نابود کردن پایگاه های آمریکا در بحرین و امارات . ترامپ از ترسش داره زر میزنه . نباید این فرصت طلایی رو از دست بدیم .
  • مسعود IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 1
    فقط یه چیز میگم‌مخصوص اونهایی که هی امریکا امریکا میزنند فقط برای مسلمون و مسلمون زاده ی ایرانی ،الایمانو أن تؤمنو بالله و ملائکةی و کتبه و رسوله ایمان ایمان و ایمان به قضا و قدر او و بس
  • علی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 1
    این گوی و این میدان . ما که ارزوی دیدار شما ...زادگان صهیونیست رو داریم . فرمانده شهید ما که سالها پیش بهتون پیغام داد که مرد این میدان برای شما ماییم . ما شبی نیست که در فکر انتقام از شما نباشیم . اقایی ترامپ و فرماندهان تروریست ارتش ابلیس اگر ذره ای حلال زادگی در ژن شما وجود داره پس بسم الله شروع کن این نبرد اخرالزمان رو؟
  • ایرانی IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    درود بر همه عزیزان بعضی‌ها بنا به منافع یا ترس مسئله رو بزرگ میکنید بمب افکن، زیر دریایی، ناو، ارتش یا هر تجهیزات نظامی که امریکا به منطقه وارد میکنه چون براش نوعی تجارت هست و ساده لوحای شیرین مغز از عزم و غلط‌های دیگه صحبت میکنن بعد به تاریخ و هزینه تولید این ابر تجهیزات نگاه کنید متوجه خواهید شد درسته که با تغییرات به روز رسانی هم شدن اما کارایی واقعیشان در این دوره چیست؟!؟ هزینه نگهداری از کجا باید تامین شود؟ پرسنل و خدمه باید توان استفاده و کنترل این ابر تجهیزات و تسلیحات رو داشته باشن، پس احتیاج به تمرین و آزمون واقعی دارن که هزینه بالایی برمیداره! پس چه کسی خر تر از اِ ببخشید چه کسی مهربان‌تر از کشورهای عرب و توهم زده منطقه برای امریکا! بخاطر اینکه جرات رجز خوانی پیدا کنن هزینه‌ای که بر گردن یک دولت فرصت طلب و فریبکاری همچون امریکا هست رو متحمل میشن بفکر اینکه امریکا در راه پیروزی و قدرت اونا نقش اساسی ایجاد کنه! مقداری هم خرید تجهیزات نظامی به همین سادگی امریکا تجارت خودش رو انجام داد یه ریپی هم اومد که کسی متوجه این کلاهبرداری نشه و نهایت از همون راهی که اومده برمیگرده. البته که اگر صددرصد توان و امادگی ایران خارج از حوزه فعلی بود چه بسا با هزینه اعراب ایران برای امریکایی‌ها هلویی پوست کنده بود که به یاری ایزد اینگونه نیست.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 1
    اسرائیل و آمریکا باید نابود شوند .
    • م US ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      1 1
      امریکا واسراییل عددنیستند وهمیشه مثل توله سگ وق وق میکند انشاالله خفش میکنیم وبه دنیا ارامش میدهیم
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 1
    غلط کرد امریکا و هفت جد و آبادش!
  • علیرضاهژبری IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 1
    هرقدردشمن درتیررس باشد بنفع ماست ماملت امام حسین ع هستیم ازکافران هیچ ترسی نداریم وبرانان باقدرت میتازیم درودبرسپاهیان اسلام جان فدای ایران عزیز
  • ابراهیم اعظمی مهرآباد IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    2 1
    آمریکایی‌ها غیرت ایرانی را در هشت سال دفاع مقدس به خوبی دیدن ومیدانند اینجا بیشه شیران هست دفعه قبل اسیر کردیم وازاد ولی این بار خلیج فارس گورستان آنها خواهد شد خوراک کوسه های دریای همیشه فارس خواهند شد تمام تجهیزات نظامی آمریکا خوراک صد تا موشک هست بس هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • علی IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    3 0
    موش تو تله افتاد به این میگن
  • اریو IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    اگه میخواین آمریکا رو زمین بزنید باید ارزش ریال رو بالا ببرید
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    مواظب تله اتمی مثلث شرور باشید این زیر دریایی تاریخ انقضا ش رسیده دنبال جای برای غرق کردنش هستند جای بهتر از خلیج فارس براشون نیست ... زباله و آلودگی اتمی که دامن تمام کشورهای حاشیه خلیج را خواهد گرفت بعداً دنبال اهداف پلید خود خواهند بود ...
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    اگر یک مسئول عاقلی توی امریکا پیدا میشه باید به این ترامپ یه مدتی سر گرم همون گلف بازیش کئند تا کا دستشون نده واین سربازان روانی وضربه مغزیشرا که در عراق ضربه خور دند را از این منطقه جمع وجور کنه ودیگر بیشتر از این به کشورش کسری بودجه تحمیل نکنه که گاو شیر دهش هم شیر خشک کرده از ترس وخواب های پریشانی که می بینه وبا دم شیر بازی نکنه که اینجا با شیر مر دان ایرانی طرفه
  • ایرانی IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 1
    برادر عزیز به جای این شعرا اگر ما از طریق دلها وارد کشورهای منطقه شده بودیم ، امریکا ما رو لولو جلوه نمیداد و بقول خودتون اونا هم گاو شیرده امریکا نمیشدن از ترس ما.
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    یه ایران پشتتون وایساده،عر عر کردن چنان بزنین که تا سالها لالایی مادران بشه برای فرزندانشون
  • محمد IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    کل مقاله درسته ولی فراموش نکنیم که هدف اصلی آمریکا از این شوی نظامی ، وارد نمودن ضربات اقتصادی به ایران ماست ! ترساندن مردم ، ورود سرمایه های سرگردان به خارج از کشور یا گهگاه خروج اونها از بورس و رفتن به سمت خرید طلا و ارز. بی ارزش شدن پول ملی و ...
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    اینها تصور کردن اینجا شاید افغاستان یا عراق یا پاکستان وووباشه خدا وکیلی داره بهم بر میخوره آمریکایی نمیدونه غیرت یعنی چه اگه رگ غیرت ایرانی به جوش بیاد اونوخت غوغا میکنه مرگ بر آمریکا واسرائیل
  • سیدعلی IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • احمد IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    3 0
    مرگ بر امریکا وخدمت کارهاش
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    به سالگرد شهید قاسم سلیمانی نزدیک شدیم. وایران هم برای انتقام خون شهیدمان اماده میشود. امریکا هم خودش رو برای یک واکنش اماده میکند.این طبیعی هست که هردو طرف احتمال درگیری را به یکدیگر بدهند
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    من کاری به رژیم و سیاست ندارم ولی خدایی نباید این زیر دریایی اجازه عبور از تنگه هرمز میگرفت باید میگرفتنش یه چند ماهی اسیر میکردن تا حساب کار دستشون بیاد که اینجا ایرانه
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    بهترین سلاح زیر دریایی رودریایی نیست باز دارندگی دارد بهترین تسهیلات رعایت کردن حقوق مردم است و بهترین بازدارندگی وپشتیبانی حمایت مردم آن کشور است
  • شهاب IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 2
    اینکه زیردریایی اسرائیلی و ناو قدیمی آمریکایی و بی 52 های پیر وارد منطقه شده به دلیل شناخت آمریکا از نحوه تصمیم گیری های ما و نوع تفکر نظامی های ماست و گاها تصمیمات لحضه ای. چون غرق شدن یک زیردریایی اتمی از رده خارج ضمن آلوده شدن خلیج فارس بهانه ای برای جنگ و هجمه جهانی علیه ما خواهد شد که مطمئنا هزینه سنگینی برای ایران و ایرانی در بر دارد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    3 0
    کافی است در دستگاه اکسیژن ساز آن اخلال کرد کارش تمام است
    • GB ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      0 0
      راحت تر از اون اینه که با تور ماهیگیری بگیرنش
  • DE ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    3 1
    انتقام سخت ایران فقط حذف شخص ترامپه از صحنه روزگار بعد از دوران ریاستش انشاالله
  • رضا IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    بیان که قتلگاه براشون آمادس کافیه فقط پرشون گیر کنه به پر شیران غیور ایرانی قبرستانشان میشود خلیج فارس.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    فرماندهان سپاه میگویند هر کشتی بیگانه موقع عبور از تنگه هرمز موظف به دادن پاسخ به سوالات نیروهای نظامی ایران هستن آیا این زیر دریایی هم موقع وارد شدن به تنگه هرمز این کارو کرد ؟
  • علی خدایی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    باید ایران هم زیر در یایی های اقیانوس پیما و ناو های جنگی مان با تناز بالا بسازیم که در این جور مواقع ها بفرستیم به دریایی مدیترانه و اقیانوس ها که خیلی مهم است ان شالله با ساخت زیر دریایی سنگین وزن بعثت ون اولین گامی باشد در راه ساختن زیر دریایی های اقیانوس پیمایمان ان شالله و همچنین برای ساخت ناو های جنگی با وزن بالا
  • شادی KR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    شما درست میفرمایید آمریکا فقط پز میده ما که قدرتمند هستیم و کلا از لحاظ تسلیحات کشتار جمعی و فردی در دنیا اول هستیم ما که نباید پز بدیم لطف بفرمایید پز ندید و پدره پز بده رو دربیارید
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    3 0
    به نظر من بهتره كه زير دريايي رو ساقط كنيم چون وزنش ميگن نوزده هزار تن ميشه تو اين وضعيت گروني اهن قراضه ميدوني چه پولي پاش ميدن
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      1 0
      سلام تجربه ثابت کرده درباره مسائل مقابله با آمریکاه اکیداً باید گوش به فرمان مقام معظّم رهبری باشیم .والسلام ختم کلام.
  • ابراهیم IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    آمریکا فکر میکند اینجا عراق .افغانستان.یا ویتنام است .یانکیها بدانید اینجا ایرانه‌ سرزمین دلیرمردان است که تا آخرین نفسشان پشت بدشمن نادان نمیکنند.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    2 0
    اگرقراربودبااین چیزا ایرانی وحشت کنه چهل سال پیش که تمام دنیا اومدن وغلطی نتونستن کنن میترسید .
  • مردم FI ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 1
    /امریکا منتظر خشم خدا و مردم باشد
  • حسین IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 0
    قران گفته تا می توانید در مقابل ذشمن مجهز شوید.آنوقت بعضی ها می گویند ما سلاح می خواهیم چکار/اونها با همین سلاح ها هر روز مارو تهدید می کنند.پس چرا ما نداشته باشیم ؟
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 0
    الان بهترین زمان برای نابود کردن پایگاه های آمریکا در بحرین و امارات . ترامپ از ترسش داره زر میزنه . نباید این فرصت طلایی رو از دست بدیم .
  • فاکر خامنه ای NZ ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    2 0
    هوش مصنوعی رو دست کم نگیرید.
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 0
    به کوری چشم استحاله طلبان نهضت ادامه دارد.
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    1 0
    مرگ بر آمریکا وامریکایی منشان و آویزان شدگان آنها
  • مهدی IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    باید قوی باشیم تا امن باشیم ما-می-توانیم
  • محمد IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    اول بمب هسته ای بعد مذاکره
  • ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    0 0
    از این اخلاقیات دست بردارید و گرنه امیدی ب آینده نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس