image-20210118215700-1.png

گروه صنعتی ایران خودرو در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در کاهش مصرف سوخت خودروها و مطابق با نقشه راه محصولات، از خانواده پیشرانه ملی سه استوانه رونمایی کرد.

ایکوپرس- کاهش مصرف سوخت، ارتقای سطح آلایندگی به یورو شش، بهبود عملکرد (توان و گشتاور) طبق نیاز مشتری برای تقویت رقابت پذیری و استفاده بهینه از سرمایه گذاری مورد نیاز با به اشتراک گذاشتن قطعات،‌ فناوری و محصول و همچنین کاهش تولید گازهای گلخانه ای از اهداف طراحی این پیشرانه است.

در حال حاضر، راهبرد طراحی، توسعه موتورهای کم حجم و پرقدرت سه استوانه با استفاده از فناوری هایی چون پرخوران (توربوشارژ) و تزریق مستقیم بنزین در مسیر بهبود عملکرد و افزایش کارایی موتور خودروها در دستور کار ایران خودرو قرار دارد که پس از رونمایی نمونه موتور یک لیتری، نمونه موتور ١.٣ لیتری در بهار سال آتی رونمایی خواهد شد. روشن کردن و رونمایی موتور نمونه ١.٣ لیتری پرخوران نیز در تابستان سال آینده در دستور کار قرار دارد.

قوای محرکه کم مصرف در چرخه عمر محصول،‌ تولید و توسعه بر پایه توان سازندگان داخلی و ارتقای دانش، قابلیت کاربرد در خودروهای دو رگه، کاهش تولید گازهای گلخانه ای، مالکیت ایرانی محصول و فرآیند، قابلیت صادرات محصول، قابلیت به اشتراک گذاری محصول برای خودروسازان داخلی منطبق بر نقشه راه قوای محرکه، کاهش انتشار آلایندگی ها، ایجاد اشتغال و توسعه خطوط تولید سازندگان، کوچک سازی با بهبود عملکرد، صرفه جویی ارزی و کاهش مصرف سوخت از نتایج به کارگیری این پروژه است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، تولید انبوه موتور یک لیتری تنفس طبیعی در زمستان سال 1401 و به دنبال آن تولید انبوه موتور 1.3 لیتری پرخوران نیز در زمستان سال 1402 آغاز خواهد شد.

در پایان مراسم رونمایی، تفاهم نامه حمایت از توسعه و صنعتی سازی پیشرانه سه استوانه ملی میان گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به امضا رسید.

گفتنی است، رونمایی نخستین پیشرانه ملی سه استوانه‌ با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، محسن صالحی نیا، رییس هیات عامل ایدرو، نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد، مصطفی میرسلیم، عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس و همچنین حضور ویدیو کنفرانسی وزیر نفت برگزار شد. همچنین تمبر یادبود این موتور به امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت رسید. رزم حسینی در صفحه یادبود این موتور ملی عبارت «خواستن، توانستن است» را نوشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 2
    با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید. خدا رو شکر از دوره رونمابی از ماکت قاهر به عنوان جنگنده نسل پنجی که تستهاشو پشت سر گذاشته عبور کردیم
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
      0 0
      آقای " مصطفی میرسلیم" در طراحی این موتور نقش داشتند نه دار و دسته ی روحانی.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    از وقتی یادمه این ایران خودرو داره موتور طراحی می کنه آخرش هم پژوی 40 سال پیش رو می فروشه به مردم
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    1401 :D دولت بی خاصیت
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    ان شالله این شرکت رو با دست های خودم اتش بزنم
  • مرتضی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    11 2
    سه استوانه دیگه چه صیغی هست خب بگو سه سیلندر معلوم نیست اینو از کجا بازکش رفتن و سرهم کردند موتوری که ماله سه دهه پیش هست فناوریش میخوان صادرم بکنن مثل بقیه لگناشون که صادر کردن اینم حتما میکنن
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 0
    خسته نباشید دلاوران ، دنیا در حال خارج کردن موتورهای احتراق داخلی و روی اوردن به موتورهای الکتریکی است انوقت شما به فکر تولید موتورهای از رده خارج ، ‌در سه سال اینده هستید .....
  • ایرانی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    4 0
    به به میبینم که موتور ماتیز ساختید، خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس