چالش گارد ملی آمریکا با کرونایی شدن صدها پرسنل حین استقرار در واشنگتن - کراپ‌شده

نیروهای گارد ملی آمریکا از ابتلای بسیاری از پرسنل این نیرو به کرونا، عدم رعایت نکات بهداشتی حین استقرار در «واشنگتن» در روزهای اخیر و چالش لجستیکی پیش رو در روزهای آتی خبر دادند.

به گزارش مشرق، یک رسانه‌های آمریکایی در گزارشی به وضعیت اسفبار نیروی گارد ملی آمریکا در جریان استقرار در شهر «واشنگتن» پس از حمله به کنگره  و تلاش برای تامین امنیت حین برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور ایلات متحده اشاره کرد و به نقل از برخی از این نیروها نوشت، اینک مشخص شده که آزمایش کرونای صدها نیروهای گارد ملی مستقر در واشنگتن مثبت بوده  و برخی موارد مشکوک در هتل‌های مجاور کنگره قرنطینه هستند.

به نوشته وبگاه آمریکایی «پالتیکو» سه عضو گارد ملی آمریکا گفتند که درحال حاضر آزمایش کرونای صدها نفر از نیروهای گارد ملی که پس از حمله ۶ ژانویه به پایتخت ایالات متحده در واشنگتن مستقر شدند مثبت بوده یا در هتل‌های اطراف قرنطینه شده‌اند. فرماندهی گارد ملی نیز از انتشار تعداد موارد مثبت خودداری کرده، اما نیروهای گارد ملی و قانونگذاران نگران این هستند که ماجرای اعزام این نیروها  به یک واقعه فراگیر مبدل شود.

*استقرار در گاراژ  و یک سرویس بهداشتی برای ۵ هزار نیرو

 این مشکل پنجشنبه شب گذشته هنگامی بیشتر شد که به هزاران نظامی که در پایتخت ایالات متحده مشغول انجام وظیفه بودند گفته شد ساختمانهای کنگره را تخلیه کرده و استراحت خود را بیرون و در گاراژهای پارکینگ مجاور انجام دهند. این  نیروها مجبور شدند در مواردی در یک گاراژ استراحت کنند که فقط یک سرویس بهداشتی برای ۵۰۰۰ نیرو در دسترس بود.

«روی بلانت» سناتور جمهوری‌خواه  ایالت میسوری در واکنش به این خبر گفت، کمیته قوانین سنا در حال بررسی این موضوع با تمرکز ویژه بر نگرانی در اجرای اقدامات احتیاطی ویروس کرونا از سوی نیروهای گارد ملی است. سناتورها گفته‌اند که تصمیم برای استقرار اجباری هزاران نیرو در یک پارکینگ خطر ابتلا به کرونا را ایجاد کرده است. سناتور مورفی در این باره گفت: «فکر می‌کنم باید بفهمیم که چه اشتباهی رخ داده زیرا تصور می‌کنم برای آینده قابل پیش بینی به حضور گارد ملی در  نیاز خواهد بود.»

چند سناتور دیگر آمریکایی نیز در روزهای گذشته  با تمرکز بر این موضوع حتی با فرماندهان گارد ملی و مقامات پلیس کنگره تماس گرفتند. سناتور «جونی ارنست» که خود ۲۲ سال عضو گارد ملی بود گفت که او و دیگر قانونگذاران برای اطمینان از ایجاد محیط امن برای نیروهای مستقر در پایتخت با مقامات گارد در ارتباط هستند.

*تداوم استقرار محتمل نیروهای گارد و خطر ابتلا به کرونا

پالتیکو در ادامه نوشت، اگرچه بسیاری از اعضای گارد ملی پایتخت را ترک کردند، اما هزاران نیرو برای تامین امنیت تا ماه مارس در این شهر مستقر خواهند ماند. یک مقام دفاعی گفت که گارد ملی انتظار دارد نهادهای فدرال تقاضای استقرار چند هزار نیرو را برای مقابله با ناآرامی‌های بیشتر در واشنگتن داشته باشند.

این نشریه در ادامه نوشت، یکی از اعضای گارد ملی که مایل به افشای هویت خود نبود، گفت که از زمان آغاز استقرار، فرماندهی گارد تلاش کرده طرحی جامع را برای آزمایش کرونای همه اعضا در بدو ورود به واشنگتن و قبل از بازگشت آنها اجرا کند. در روزهای اخیر نیز  کنگره اقدام‌های موثری را برای آزمایش همه ۲۵۰۰۰ نیرو، چه آنهایی که به ماموریت خود در واشنگتن ادامه می‌دهند  و چه کسانی که این شهر را ترک می‌کنند، انجام داده، اما علیرغم  این تلاش‌ها، آزمایش کرونای بیش از ۱۰۰ پرسنل گارد ملی مثبت بوده و چندصد نفر پس از قرار گرفتن در معرض یک مورد مثبت ابتلا یا بروز علائم  در هتل‌های اطراف قرنطینه هستند.

*ترک قرنطینه  و عدم رعایت دستورهای بهداشتی

به گفته اعضای گارد ملی آمریکا، اقدامات مقابله‌ با ویروس کرونا به طور ناهمگون اجرا شد. دو عضو گارد ملی  در این زمینه گفتند که هنگام ورود به واشنگتن  به چندین یگان فقط یک درجه تب سنج  داده شد. یکی دیگر از اعضای گارد ملی مستقر در واشنگتن گفت که او و دیگران مجبور شدند آزمایش کرونا را خود انجام دهند. دیگران که در معرض ویروس کرونا بودند گفتند به دلیل نیاز فوری به نیروها در روزهای منتهی به مراسم تحلیف، به آنها گفته شده بود که به دلیل نیاز به نیروی بیشتر  قرنطینه خود را نادیده بگیرند یا آن را کوتاه کنند. یکی دیگر از اعضای گارد ملی آمریکا گفت که هنگام ورود به واشنگتن آزمایش ابتلا به کرونا ندادند  و  در اتاق‌ها و اتوبوس‌ها به طور فشرده کنار هم قرار گرفتند.

بسیاری از اعضای گارد ملی آمریکا به این نشریه آمریکایی گفتند که به یگان‌های آنها هیچ راهنمایی مشخصی در مورد برنامه‌های آزمایش کرونا چه برای ورود به واشنگتن و چه قبل از عزیمت داده نشده بود. نیروهایی که در حال حاضر در قرنطینه به سرمی‌برند، با شروع اعزام به مکان‌های قبلی خود با «چالش لجستیکی» مواجه خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس