کد خبر 1175557
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

به گزارش مشرق، محمد رستم‌پور، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: جاسوسی‌های گسترده آمریکا از داده‌ها و اطلاعات شهروندان اروپایی، آینده تجارت دیجیتال اروپا و آمریکا را با تردیدهای جدی روبرو کرده است. حوزه‌ای که در سال ۲۰۱۷ برای آمریکا بیش از ۲۰۴ میلیارد دلار درآمد داشته است، اکنون به یک چالش اساسی تبدیل شده.

در پرونده حقوقی تازه‌ای که در بالاترین نهاد قضایی اتحادیه اروپا باز شده، قرارداد انتقال دیتا میان آمریکا و اروپا لغو شد؛ مگر انکه شرکت‌های واسط مقررات حفظ حریم خصوصی شهروندان را به رسمیت بشناسند و مطابق آن عمل کنند. پیش از این نیز کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) به فیس‌بوک هشدار داده بود که انتقال اطلاعات شهروندان این کشور به آمریکا را نخواهد پذیرفت.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا (CJEU) پس از افشاگری‌های اسنودن در سال ۲۰۱۵ مبنی بر جاسوسی گسترده نهادهای اطلاعاتی امریکا از اطلاعات شخصی اروپایی‌ها و براساس شکایت یک وکیل و فعال حقوق بشر اتریشی به نام «مکس شرمز» تاکنون دو بند قانونی تصویب کرده است.

شرمز معتقد است فیس‌بوک برخلاف مقررات حفظ اطلاعات عمومی (GDPR) که رضایت شهروندان در جمع‌آوری دیتای آنان را در نظر می‌گیرد، در قالب پروژه پریزم و با همکاری شرکت‌هایی همچون گوگل، اطلاعات افراد را بیش از آنچه به آنان اعلام می‌کند، جمع‌آوری می‌کند. پس از تصویب بند قانونی دوم، ۱۰۱ شکایت در ۳۰ حوزه قضایی اروپا علیه فیس‌بوک و گوگل ثبت شده است.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس