به گزارش مشرق؛ در بررسی تبصرههای بودجه در نوبت بعد از ظهر دویست و هفتاد و ششمین جلسه شورا شهر بانو امانی پیشنهادی در خصوص تبصره ۴ و در راستای نهادینه کردن بحث تی او دی ارائه داد و گفت: در این تبصره پیشنهاد ما اضافه کردم صدور پروانه و گواهی و در نظر گرفتن ایستگاههای بی آر تی و شعاع ۳۰۰ متری است.
وی ادامه داد: شورا در دوره پنجم به درستی توجه به تی او دی را مد نظر قرار داد و اگر این امر نهادینه و اجرایی میشد ما میتوانستیم از درآمد این بخش در خصوص توسعه تجهیزات حمل و نقل استفاده کنیم و امروز خیلی روان تر ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت میکرد و در شرایط کرونایی به کار میآمد.
علیخانی نیز در این خصوص گفت: اگر قرار باشد درآمدهای در شعاع ۳۰۰ متری در خصوص ایستگاههای حمل و نقل عمومی جدی گرفته نشود نوشتن این برنامه چه فایدهای دارد و امروز هم چیزی قرار نیست از جایی کم شود.
وی افزود: منتهی نکاتی که اضافه شده بحث بی ار تی و گواهی را اضافه کردند. به نظر من اگر شورا مصمم است باید طرح تفصیلی اصلاح شود تا نهایتاً بتوانیم توسعه حمل و نقل عمومی از طریق همین منابع تأمین شود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل شبکه مترو اعتبار نیاز داریم و اگر با همین روند کنونی پیش رویم یعنی ۳۵۰۰ میلیارد در سال اعتبار تخصیص یابد تا بیست سال آینده تکمیل نخواهد شد. در حالی که اگر در شعاع ۳۰۰ متر ایستگاههای حمل و نقل عمومی هر درآمدی حاصل شود به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد مشکلات حل میشود.